1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481302 inlägg · 4078 ämnen

Apropå ingenting...

« · 2544664 · » Till forumet


Sv: Apropå ingenting...
puffe:
Jag tycker man missar att en kvart i ett Vm idag motsvarar en semifinal för 15-20 år sedan. Schweiz/Tyskland har lyft sig rejält, dessutom har de såpass bra spelare numer att de med rätt lag borta ur SC kan få bättre än lag Sverige på banan. Så när man ropar ”fiasko” tycker jag det är för hårt.

Andra faktorn i sammanhanget handlar om att får inte några storstjärnor att ställa upp, ja då är inte avståndet till några större än att vi kan förlora en kvart.

Skulle tro att vi i det flesta fall slår Lettland.

Grönborg fick många NHL - stjärnor att ställa upp, undvarar om det berodde på något eller bara var en lycklig slump.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rödluvan: Lyssnar nu på Utah puck report med Brickley och Halloran. Brickan säger att han hade mycket svårt att anpassa sig från rock n´ roll hockeyn i Västervik till ett mer strukturerat MoDo. Han nämner också att den svenska hockeyn är defensiv och lite tråkig, då har han inte sett Växjö!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Costanza:

Du får ta ett seriöst kvartssamtal med den där Mr Steinbrenner. Så här kan det inte se ut.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
DJ Hemp: Du kan det här! Han är tuff att ha och göra med. George vill ha bra betalt!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Ok, är dock mer inne på samhället i stort, Föräldrars beteende 'mitt barn är unikt' (vilket är OK såklart eftersom varje barn är unikt) bidrar till en 'egoism' som inte gynnar laget, kanske mera jaget.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Costanza: Äsch, Steinbrenner lyssnar inte ändå
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Costanza:

Han pratar mest osammanhängande smörja den där. Vill också ha mer betalt, men nöjer mig ett tag så länge man går runt och har roligt på jobb.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: ställa upp? Sam hallam har inte ens frågat de flesta svenska spelarna i nhl, pga passar inte i vårt spelsystem!? Växjös tråkhockey passar kanske dåligt internationellt
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Bössa 68:
Har ingen aning om vilka han frågat men verkar iaf en hel del.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: MoDo kan lira hockey. Nu får de visa Sverige hur sporten ska spelas.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Jag är skeptisk till att "en kvart i ett Vm idag motsvarar en semifinal för 15-20 år sedan." Dels har du ju inte ryssarna med nu, dels skickade ju åtminstone Kanada riktigt meriterade trupper förr att jämföra med det lag de hade nu trots ytterst gynnsamma omständigheter att vänta och plocka spelar efter andra slutspelsrundan. Inte många namn i dagens Kanadatrupp som jag känner till. Tänk på att Kanade ibland sände skickliga NHL tränare förr, t ex Ken Hitchcock och Joel Quenneville som för 15-20 år sen drog till sig fler stjärnor.
Titta t ex på trupperna för 2003 eller 2004 där har du både Sundin, Foppa, Selänne, Jagr, Satán, Dany Heatly, Niedermayer, Žigmund Pálffy, Saku Koivu o s v.

sv.wikipedia.org/wiki/V%C3%A4rldsm%C3%A4sterskapet_i_ishockey_f%C3%B6r_herrar_2004
sv.wikipedia.org/wiki/V%C3%A4rldsm%C3%A4sterskapet_i_ishockey_f%C3%B6r_herrar_2003
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: väldigt många enligt sportblaskorna men skit samma, väljer man sörensen före lander då vetefan vilket spel man vill köra.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Jan-Erik :
Schweiz/Tyskland är rätt mkt bättre än då. Skulle även säga att Danmark/Lettland håller högre klass. Kanada kan ställa 4-5 lag på benen som skulle kunna utmana.

Men ok får kanske backa 25 år för att vara på den säkra sidan där.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Vad blir nästa köp?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Det jag menar är ju att förr brukade det alltid vara några stjärnor i USA och Kanada som brukade ställa upp (tänk Sidney Crosby 2006 med fina 102 poäng i NHL) men att jag tycker att det inte är så längre. Därmed är dessa länders lag sämre än vad de borde vara. Visst kan Kanada fortfarande vinna VM guld, men detta lag har problem med Lettland just nu.

Jag menar att när Kanada ställer så svaga lag på banan att de knappt vinner mot Lettland så kan man inte säga att det är svårare att nå en semifinal. Vi hade mycket väl kunnat vinna mot Kanada, då vi lättare tänder till mot det laget. Om det varit vi som spelat semin mot detta Kanada i stället så skulle ju inte många göra vågen och kalla det en stor prestation om vi vunnit över årets svaga Kanada. Dessutom är ju Ryssland borta. Där har du tre lag försvagningar.

Sedan tycker du att fyra lag blivit bättre. Ser ändå inte att det skulle bli så mycket svårare att nå en semifinal bara för att 4 lag är starkare och 2 lag är svagare och ett starkt lag inte får delta. Det är ju inte bara svaga lag som blivit starkare utan det handlar ju också om att de starkaste lagen är svagare än förr ( även Sverige).
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Jan-Erik :
Det beror alltså inte på att Lettland är bättre än för 20 år sen? Du tycker inte Schweiz/Tyskland är bättre än för 20-25 år sedan

Utöver det så har vi fler spelare borta i nordamerika uppåt 100 stycket det gör att klassen på det som som har att jobba med här har sjunkit vilket gör det svårare att gå långt
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Jo, jag håller ju med om att dessa 4 lag är bättre än förr men skriver att samtidigt är Kanada och USA svagare och Ryssland inte med. Med 4 starkare lag och 3 svagare tycker jag inte man kan likställa en kvartsfinal nu med en semifinal för 20-25 år sen.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Jan-Erik :
Ok hänger med på vad du menar, och har inget nytt att tillföra till diskussionen 😀
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Är Lettland verkligen bättre än för 20-25 år sedan? Nu var ju förvisso alla inte alltid med, men här är ett axplock av vad de kunde ställa upp med:

Arturs Irbe: 619 NHL-matcher
Sandis Ozolins: 1012 NHL-matcher, 654 poäng
Karlis Skrastins: 852 NHL-matcher, 139 poäng
Sergejs Zoltoks: 633 NHL-matcher, 276 poäng

Framförallt på backsidan var de rätt starka, där de utöver NHL-stjärnorna hade Redlihs, Lavins, Tribuncovs med flera.

Möjligt att bredden på forwardssidan är bättre nu, men det blir ju lite töntigt att låtsas som de har tagit ett jättekliv med tanke på att de knappt har producerat en enda NHL-spelare de senaste 20 åren.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Costanza: Kanske David Tomasek som var på gång till FBK innan dom värvade Kellman?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Kapten Långnäsa: Tror dom ska ha honom ändå.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Kapten Långnäsa:
In med Zohorna och Fagemo bredvid Dima!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Costanza: känns som att Frölunda går all in på fagemo om han vänder hem, speciellt efter man släppte lasch!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
erjo: Frölunda ska få så mycket spö!!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Bad_Brett:
Jo nu hade de större stjärnor i NHL då, och visst det är något subjektivt. Det är heller inte lika tydlig skillnad som mot Schweiz/Tyskland. Men min poäng är det är inte lika enkel resa till Semi om vi inte får loss några kanoner från NHL, för 20 år sedan kunde kanske 6 lag kanske även Slovakien en bra dag utmana om semi. Nu nu skulle jag säga att 8-9 lag utmanar om en semi och att lag Lettland/Danmark enstaka matcher kan störa de större lagen.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hockey_21: Är tveksam att han är aktuell fortfarande för FBK då dom redan har 13 forwards på kontrakt.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rödluvan:

Framkommer det om det var nära?

Agentvärlden är förvisso fullt av fula fiskar men känns som att AJ la in sitt veto och hänvisade honom till MoDo.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
När kommer det ekonomiska resultatet?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Trilske: Lät som det föll mest på att löven hade så många högerskyttar redan.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hk: Tyckte att det mest var Brickley tjatade på honom att komma, men att det också spelade in att Löven hade så många producerande högerskyttar. Brickley valde MoDo för att han kunde. Stod mellan oss och Löven.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hk: Mellan raderna hör man att det hade varit jobbigt att filtrera vattnet i dyngdiket. Vattnet avgjorde allt!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Stressar en lite att höra Halloran prata om hur man tänkte inför bortaresan i Mora. ”We’re hoping to get one on the road, cause usually the home team gets atleast one home game” lät som han hade spelat på Unibet nästan och att de inte hade någon som helst inflytande på hur det skulle gå.
Men vi vann ju båda så 😅
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rödluvan: grattis till shl modo. Härligt med derbyn igen
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Blixten: Du är aningen sen på bollen, men tack!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rödluvan: sen eller inte men jag tycker det ska bli skitkul med derbyn igen. Vi behöver mer lag här uppe
i Norrland 👍 skit i 08 lagen he he he 😁😁
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Bad_Brett: Säga vad en vill om KHL men det har gynnat Lettlands landslag att ha Dynamo Riga. De kanske inte har exakt samma spets, men breddens lägstanivå och samspelet är på en ny nivå för Lettland.

I år gick det extra bra när publiken bar fram dem mot Sverige.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Blixten: Absolut Blixten. Att lagen inom länet har en viss rivalitet ska vi ha, men att totalhåna och sexfingrars skämt mellan lagen är för mig totalt icke hockeykultur. Heja
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Sampo tydligen polare med Dick o Woods, skadar ju
inte
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gudens månad skojar man inte bort !!!!!!!

😀😀
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Smurfen: Satan vad jag är imponerad över Lettland's Vm
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Offside-Lennart:

Satan vad det small på derbyt på Tele 2 arena.
Men inte på plan, Utan på läktaren istället! 🙄
Vilka jävla rövhattar som herr Fredrik Söderström skulle ha sagt...
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Smurfen: Det går bra för lag med MoDoiter. Fakta.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
jonsson: Espen ”Schampo” Knutsen får alltså konkurrens av Sampo Ranta som bästa schampot i Sveriges högstaliga någonsin.

Henke ”Head and shoulders” Lundqvist räknas inte.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Någon som har inloggning till Västerbotten Kuriren ?
Sebbe Ohlsson intervjuad
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Smurfen: Brukar teckna när det är billigt för typ sex veckor och sedan säga upp VK.
Dock tror jag inte jag kommer göra det medan vi är i SHL och prenumerationen är tyvärr avslutad nu.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Undra va ett 08- derby kosta varje gång AIX-DIF möts när det förstörs och med all kravallpolis måste ingripa.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
jonsson: jävligt dyrt att bara behöva ha poliser på plats o när det behövs så många så är nog summan äckligt hög för enbart dem. Poliser ska inte behövas där, men tyvärr så måste det finnas för folk är helt hjärndöda!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Smurfen: Du kommer åt intervjun med Sebbe via pressreader.com som finns hos på bibliotekens hemsida. Sebbe sa att det blev mycket firande så han inte kunde göra några intervjuer dagarna efteråt. Han säger också att han känner att han har mer offensiva kvaliteter än han visat i sig.

Så här gör du för att komma till pressreader via länken:

www.bibliotekenisollentuna.se/web/arena/databaser

Klicka sen på Gå till pressreader längst ned

Internationella dagstidningar på webben. Ca 3000 dagstidningar och tidskrifter på 60 språk från 100 länder med 90 dagars arkiv.

Gå till PressReader

Här kan du också läsa t ex SvD och Aftonbladet
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Jan-Erik :
Grym länk! Tack
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Robin Moberg:
Ja och likaså när dessa följen besöker mindre orter och beter sig om as mot vanligt folk…. Åk till Belgrad eller Krakow och slåss med firmorna där istället.
Kommentera

« · 2544664 · »