1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480917 inlägg · 4078 ämnen

Apropå ingenting...

« · 1810686 · » Till forumet


Sv: Apropå ingenting...
Skröders kära moderklubb Sparta, som nyligen spelade mot Storhamar i världens längsta hockeymatch (som de förlorade) vände sin kvartsfinalserie från 2-3 till 4-3 i matcher genom 1-0 seger i sista matchen. Tränas av svenske Lenny Eriksson, målskytten blev gamle SHL-spelaren Henrik Malmström och i mål stod svenske Samuel Ward på huvudet. Intervju och lite skön stämning i klippet på sidan nedan.

Sparta slutade 8a, blev valda av Storhamar som slutade 3a. Kul med skrällar i ishockeyn :)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Apropå metal så missade jag detta underbara band när dom lirade på house of metal i Umeå :(
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gäsp: risken finns att Skellefteå plundrar oss och löven. De gick inte vidare till kvarten varken för 18 eller 20års-laget.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K:

Nej det måste vara ett hårt slag mot deras självbild, dom som är ledande i Sverige på att producera spelare.

Men vi har nog en plundringsräd att vänta, dom är ju dessutom duktiga på att mobba ut spelare dom vill ska lämna, så dom kan ju enkelt fixa plats åt nya.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rytter:
Som tur är att färre och färre junisar faller för locktonerna efter dom sett hur dom kan bli behandlade..
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rytter: Vi behöver nog faktiskt inte vara orolig över det. Deras självgodhet är numera så extrem att även om deras Juniorlag suger så skulle dom aldrig erkänna att det finns större talanger i andra Norrlandsklubbar. Därför plockar dom numera bara in spelare från södra Sverige.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Sawchuk:

Du som har insyn. Hur ser man på modo och deras juniorlag runt om i landet? Är vi attraktiva fortfarande eller har tappat allt nu när vi ligger i HA?

Vill juniorer fortfarande söka sig till oss utifrån? Dom vi har på hemmaplan vill dom spela hos oss eller söker dom in till Skellefteå, Luleå eller andra SHL klubbar?

Att vi har släppt fram så många unga i år måste väl ändå fått lite avtryck och gett bilden att detta är ett ställe där man får chansen om man är tillräckligt bra?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rytter: Det är inte lika intressant att gå på NIU i Örnsköldsvik och spela som junior i Modo som det var tidigare. Modo är fortfarande alternativ ett i Ångermanland men inte ens spelare från Sundsvall och Östersund söker dit som förstaval längre. Modo är dock väldigt populära i Kramfors...
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Sawchuk:
Har Modo justerat nåt i sättet att träna den senaste tiden? För J16-20 tänker jag på då.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Hur. Kunde. Skellefteå. Släppa. Emil. Pettersson? 2 mål ikväll, avgjorde i sudden.
En sån där spelare man kan få ha kvar i många år för han är lite för klen i kroppen för NHL.
Och det lag som har Emil lär ju kunna locka Elias. Sämst gjort av skellefteå att tappa bort honom.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
dempa: Ja väldigt märkligt att dom släpper en sån talang. Med tanke på att deras stjärnor börjar bli lite till åren, hade ju han varit perfekt å bygga kring.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
dempa: kanske det blev lite för dyrt när Bud Holloway kom tillbaka och de tog ju även hem Skellefteåsonen Sam Marklund från Växjö.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
dempa: han var inte bra i saik helt enkelt.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rogersson:

Han var ju inte dålig heller, snittade 0.5p/match, sedan tycker jag att SAIK hade dålig tålamod med honom, han skulle ju dit för att få träna bra och bättra på sin fysik, känns inte som man gav honom chansen helt. Man offrade honom för att få in Holloway, och det är nog både Emil och Växjö glada för, nu snittar han istället 1p/match och fick vara med och vinna serien, och spelar i laget som är en het kandidat till att vinna sm-guld.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rytter: jo han var dålig utöver poängen med, spelet stämde inte. Skönt för han när han flytta från SAIK.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rogersson: tyckte mig höra att han sa att han vågade spela ut mer i Växjö, han hade nog stramare tyglar i Saik.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
dempa: Att man inte kan spela i NHL för att man är liten/klen är en myt. Men såklart svårare. Emil är fortfarande en för dålig skridskoåkare och han är inte helt rapp i tanken heller . Dagens NHL går så snabbt så man behöver kunna ta beslut riktigt snabbt och vara snabb på skridskorna.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
modomille:

Ett bra exempel är ju Jocke Lindström. Totalt dominant i SHL men i t.ex HNL där man måste vara ännu snabbare i fötterna och explosiv så har han det riktigt tufft.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rytter: Eller tvärtom fallet Viktor Arvidsson. Liten (nåväl) kille men helt galet snabb och explosiv så han löser det ändå där borta. Smått makalös säsong han gjort faktiskt.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Modo-Timrå i J20-slutspelet! Ska bli kul att följa...
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Monno: En som också klarar sig bra i NHL är ju Mats Zuccarello som är bara 171cm och väger 81kg.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Monno: Viktor Arvidsson kommer vara nästa stora stjärna i Nashville iaf, håller han högre än F.Forsberg.

Men när ska Sverige få fram en Ovechkin eller Stamkos?? Längesen vi hade en svensk som gjorde 50 mål! Loob är väl förste och ende.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Eller: Zucca får ju bättre balans av sin låga tyngdpunkt som gör att han klarar NHL bättre.
Emil väger lika som Zucca men är 187 lång istället. Jag tror det är för lite och gör honom för klen för NHL.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rogersson:

Arvidsson har haft en riktigt bra säsong, men håller inte honom högre än Forsberg än.

Forsberg har producerat över 3 säsonger i rad, Arvidsson måste fortsätta på denna nivå även nästa år för att kunna klassas som den stora stjärnan i Nashville.

Denna säsong är helt outstanding, men det gäller för honom att hålla nivån över tid och förbättras, detta är något som Forsberg har klarat. Nästa år den här tiden vet vi ifall han är den största svenska stjärnan i Nashville.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
dempa: Jag tycker också att Emil behöver bygga på sig lite muskler. Zucca med den långa klubban har ju den som balanshjälp ;-)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rytter: Men tror inte att Arvidsson blir bättre än Forsberg,speed och rapphet tar dig till en viss nivå sen så måste du ha det där lilla extra. Det tror jag inte att Arvidsson har,inte Forsberg heller. Titta bara på Patrik Laine. Hans första säsong i NHL och han har gjort mer mål än Forsberg på mindre spelade matcher. Det är sådana spelare som blir riktiga elit spelare,så som Kane,Crosby,Ovechkin,Mcdavid mm.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rogersson: Kenta Nilsson 49 och macke 48, typ.

Sällan vi får fram riktiga målskyttar.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rytter: Jag formulerade mig fel. Jag håller Arvidsson högre än vad jag höll Forsberg högre.

F.Forsberg är så ojämn. Hade en väldigt lång startsträcka denna säsong. Men bara för Forsberg är ojämn menar jag inte han är kass, har bara svårt att se han bli en som gör 70-90 poäng.

modomille: Laine känns lite tidigt att utvärdera nu, han har gjort det grymt i hockeyvärlden senaste 2 åren. Får väl se om han fortsätter på den inslagna vägen.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
ghostie: Har Timrå spelat klart sin playoff nu?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rogersson:

"har bara svårt att se han bli en som gör 70-90 poäng."

Han har ju trots allt bara varit några poäng ifrån att göra 70p de tidigare säsongerna. Men visst upp till 90p är det långt, men det är inte många som når dit under grundserien.

Som du säger så behöver han bara blir lite jämnare, i år när han startade dåligt så hade han ju lätt kommit över 70p ifall han varit jämn.

För mig är Forsberg före Arvidsson i dagsläget om jag skulle behöva välja en spelare till mitt lag, det Arvidsson måste bevisa är nästa säsong när han har förväntningar och hårdare uppvaktning på sig, kanske kommer motståndarna matcha hårdare mot hans kedja. Det är detta han måste klara av även nästa säsong och även då producera för att vara en stjärna och gå före Forsberg.

Jag tror att Forsberg kommer att utvecklas lite till och bli ännu bättre. han är ju ett år yngre än Arvidsson också. Så skulle inte bli förvånad om han kan producera stabila 70+ poäng varje säsong.

Som sagt nästa år den här tiden vet vi mer hur det ser ut.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
ghostie: vore kul om det kunde strömma till lite folk till FC på fredag när J20 möter Tikarna, häftigt om det skulle komma typ 3-4000. Kan nog bli en grymt rolig matchserie
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rogersson:
Har kollat några matcher med Nashville, VA är otroligt sevärd, nyttig med sitt slit, skapar lägen åt både sig själv och sin omgivning. Kan rekommendera att man tar sig en titt på nashville om man har Viaplay. Tror som du att han har växel till.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: VA är väl en energispelare av rang. Han sprider både energi och spelglädje med sin frenetiska nästan studsande spelstil.
Ska nog inte underskattas med en Duracell. Ja menar hur populär var inte Micke P?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Och inte för att på något vis förringa Loobs insats. Men han spelade under en betydligt snällare era vad gäller målskyttar än Näslund. Näslunds 48mål är verkligen inte illa pinkat sett till era.

Lindqvist (Öviks grabben som bloggar åt viasat) la ju ut en ranking sett till era.
Man kan väl säga att det var rätt Modo framtung. =)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rogersson: Vi har å andra sidan haft centrar/forwards som har gjort många mål men framförallt assists, och Erik Karlsson är inte heller kattskit. Jag tar hellre Bäckis än Ovechkin i mitt lag.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Peja:
Wennberg rör på sig han med
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
nä, nu vill jag se att man signar upp Leman. Gärna Lindgren också, men det kan bli svårare.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Peja: Håller med skulle ha valt Bäcktröm jag också,Ovechkin gör nästan mer skada för Capitals än nytta.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
modomille: Karlskoga leder med 2-0 nu,AIK har skjutit mest skott men får inte in pucken. Snacka om motigt.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
modomille: Men satan aik...
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hk: AIK har ett flyt utan dess like.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Domsjö: Känns väldigt mycket som Leksand förra säsongen, kan bli nåt liknande för dom
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Harry Luras: Skoja bara
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Peja: jo fast jag menade att jag vill se en svensk göra 50 mål snart, inte lätt nu för tiden men skulle vara kul.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Domsjö: Ja de ser ut att göra en Leksand..

Jag läste på hemsidan det står att Modo har unikt samarbete med ICA, men det går inte öppna artikeln, någon som vet vad det handlar om? Ny storsponsor?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Mydar:
De skall uppmuntra ungdomar att göra nån klassiker, röra på sig typ.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Mydar: Det går ut på att få fler ungdomar i regionen att röra på sig.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hanzon: Aha, du menar släppa mobiltelefonen..
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov:

Intressant läsning - dock tråkig från modos perspektiv - ingen rolig utveckling inte.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Oscar Ståhl-Lyrenäs 1-0 mot Timrå.
Kommentera

« · 1810686 · »