1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480511 inlägg · 4078 ämnen

Apropå ingenting...

« · 1819938 · » Till forumet


Sv: Apropå ingenting...
Carl Lejonkräk:
Modo ligger i topp enligt denna, antar att denna lista ligger till grund för att Johan W säger att man inkluderar allt i budgeten, medan en del klubbar endast anger sin grundlön.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: och självklart spelar Stålberg ikväll.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Trevligt om man nu som jag gillar Hockey VM:) Nu får man njuta av Victor H
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Walfridsson på TV12 kl 19.30. U18-VM mot Ryssland.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Costanza: Fortfarande besviken på att vi fick med en spelare och Frölunda fem. Då har ändå Rasmus Dahlin ställts utanför laget...
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Costanza:
Skall bli riktigt kul.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Äh, vi får med desto fler i U44-landslaget, äntligen får vi se Werner mot Lindros ;-)
Det vore väl en kul turnering att ha i Fjällräven.....
Kommentera


Sv: Apropå ingenting...
J F K: Eftersom Frölunda har Sveriges bästa juniorverksamhet så måste dom ha flest representanter såklart!


(OBS ironi)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo: av alla fyra matcher som Modo spelade under helgen så var finalen mot Frölunda den ojämnaste. De var fullständigt chanslösa. Det känns verkligen märkligt att de får med sig den spelare förutom Rasmus Dahlin.

Men, man har en förbundskapten som kändes väldigt omodern 1990...
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Ja det är väldigt lustigt att ett ganska överlägset klubblag endast har en representant i kommande landslagsturnering.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K:
Vilka borde platsat och till förmån vilka?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Har inte sett tillräckligt för att veta, men med tanke på hur oerhört utspelade Frölunda varit känns fördelningen 5-1 till de förlorande Frölunda ohyggligt möjligt.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: ohyggligt märkligt menade jag. Ingen i Frölunda tog tag i matchen. Ingen var i närheten av frestsadius eller Victor berglund exempelvis. De hade ju faktiskt inte en chans.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo: Fast ni har ju 3 uttagna.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
SSK kvar och upp med Troja.
Hade föredragit Västerås men bättre/närmare än Kristianstad i all fall.

Kom för övrigt att tänka på en liten sak. Kan man hoppas att Widebro med sin erfarenhet tänker mycket på hur Modo ska lägga upp resorna i år när det ska förhandlas om spelschema?
Finns nog en jäkla massa pengar att spara där. Eller iaf att slippa betala extra...
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Monno: Vad gäller resor så måste alla inblandade tänka till och tänka så ekonomiskt som möjligt. Många klubbar blöder rätt så bra ändå.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Hälge: Så är det ju. Kan tänka mig att det kompromissas rätt hårt och säkert är en del sura miner innan allt är klart.

Men man tycker ju en gammal VD för Örnfrakt ska kunna något om logistik tänker jag.

Sen personligen hoppas jag ju att Modo får bästa möjliga spelschema. Resten får väl konka om det är så. ;-)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Monno: Så är det säkert.

Trist ändå med bara ett lag isf...
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Monno:
Ang resor så verkar man sovit över på en del ställen här och där innan match, i en intervju med Särki så förstod jag att han tkr det räcker om man är på plats några timmar innan match. Så länge som möjligt hemma sas.
Kommentera



Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Modo Chanel sänder live idag kl 12.30, tror ni dom presenterar nån ny spelare?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hockey_21:
Man har sagt att man skall ha en sändning varje vecka där man informerar om "vad som händer/hänt" kan vara det.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hockey_21:
Adam på allehanda hade tydligen varit i kontakt med både agenten och Oskarsson, som hänvisade till "Klubben" borde vara Modo dårå....
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Galna siffror på denna kille: www.eliteprospects.com/player.php?player=11913
Lurigt att han för 2 säsonger sedan gjorde 1,43p/match men lyckades ändå gå -1.

Men tror inte det är någon man tittar på. Tyckte bara siffrorna var roliga.
Kommentera


Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Det där var faktiskt ännu snyggare än Forsbergs klassiska lobbpassning till Blake. Blir nästan irriterad, känns lite som att Karlsson har förstört det målet nu. :p
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Bad_Brett: Jag kan tycka att Foppas var snyggare då det var en motståndare med också, samt att Foppa fick mycket mindre tid på sig. I Erik Karlssons fall blev passningen så mycket lättare att slå när forwarden är helt ensam och Karlsson fick måtta ett tag. Såg också Kopitar flippa över en motståndare på ett hyggligt liknande sätt. Vilket som är snyggast. Vilket som var svårast att utföra osv, kan man nog diskutera in absurdum.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Bad_Brett:
Tänkte närmast på att Karlsson "knäppte fanset på fingrarna", annars gill jag lobbpass. I övrigt kan vi väl enas om att allt Foppa gjort på en hockeyplan är "coolast, häftigast osv" iaf härinne;)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Enligt st.nu så får Timrå IK rejält sänkt hyra. Från att ha 4+5miljoner för de 2 kommande åren så är det tänkt att bli 1+1miljoner. Tänk om vi kunde bli av med hallen. Eller hur var det. Fick för mig att jag såg en artikel om att vi hade konkat utan hallen. Läste den aldrig tyvärr.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
MorganaLefaey:
Är det klart vilka som kommer in på hockeygym iår?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
MorganaLefaey:
Ja eftersom kommunen ej är beredd att betala det värdet arenan är bokförd till. Dvs. Försäljningen innebär då en så stor förlust att det äter upp kakan vid namn eget kapital.

Ja - att hålla evenemangsarenan vid liv är säkerligen svårare och svårare ju längre vi är kvar i allsvenskan. Det är helt klart en Akilles häl för bolaget - kostar definitivt mer än att hyra dito. Men som sagt Modo har inget alternativ i dagsläget.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
atomragnar: surt. Vad är en liten förlustaffär på arenan mot 900 millar i Sekab. :)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
MorganaLefaey: Har man 900millar att bränna så är väl sprit ett givet val ;)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
atomragnar: Finns ingen möjlighet för Modo att få hyra istid i ÖSK/skyttis hallen, för träningar? Då skulle kanske arenan kunna användas oftare till olika evangemang, sedan skulle man kunna köra enbart matcher i Fjällräven
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Mydar: Dessutom kan dom ju göra som Leksand gjorde för några säsonger sedan, man försäsongstränade i en annan hall och sparade in kostnaden för att ha is i tegera så tidigt på säsongen.


PS: Jag drömde inatt att Modo gick upp i shl den kommande säsongen, det jag drömmer stämmer alltid... 100% ;)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Mydar: Klart man kan. Men Modo har alltid prioriterat hockeylagen (utom Dam) före allt annat. (Utom typ Mello) Man har blivit bättre på senare år. Men man måste nog börja jobba med att Evenemangsarenan bestämmer upplägget och Modo Hockey får anpassa sig till det. Förhoppningsvis har man börjat med det.

Kan man skicka ut damerna i små hallar så fort det är något kan man gott skicka iväg herrarna också. Dom får ju ändå fullgod ersättning för att hålla på.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Monno:
Tkr mig ha märkt att de är fler evenemang numer än tidigare.

Mora har koll på Karlqvist men vibbarna är ändå att han stannar tillsvidare....

Intervju med Häggström igår, inte så mkt sensationellt i den, han beskrev Carnestad som "rörlig och placeringssäker". Det gillar vi!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Jo jag undrar som inte Charlotte var lite bidragande där?
Men det är ju ohållbart att ha en arena för hundratals miljoner och spela andradivisions hockey endast. Eller för den delen ens högstadivisions hockey.

Vi måste ju faktiskt utnyttja att vi har den finaste arenan i mellannorrland (eller typ hela norrland).
Folk snackar om att vi inte är Umeå och inte kan ha samma arrangemang. Men det är väl bara se till att det kommer hit Umeåbor då? Gångavstånd från tåget utan problem så att få folk från central Umeå ska egentligen inte vara något problem. Bortsett från avgångarna på tåget då... Eller bristen på kvällar/nätter.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Monno:
Bra artister/arangemang löser "sig själva", jobbar man målmedvetet kan det bli en tillgång över tid.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Monno: Absolut. Alla borde klara av att träna i en mindre glamorös hall.
Sen tycker jag Modo i stället för att "låna" ut hallen till Öviksmässan (eller vad den heter) kanske ta och skapa ett eget sådant event(Inte sagt att man måste kopiera just detta event). Företagen betalar bra för att ha en monter.
Och nog borde det fungera med att ha ett stort band där oftare än vad det sker nu. Är det tillräckligt bra band så lockar det folk även från närliggande områden.

Sen vet jag inte hur svårt/lång tid det tar att göra om hallen till detta. Men tycker modo ofta tar det säkra och hyr ut för småsummor i stället för att själv riskera lite och dra in storkovan.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Monno: Största anledningen är absolut inte Charlotte. Det är Wedde (Fredrik Wedin) och hans produktionsbolag. Det är inte Modo, utan i princip han som bokar artister och evenemang.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
MorganaLefaey: alla isar fungerar givetvis inte. Modohallens is är så spröd att den går rejält sönder när A-laget kör, men skyttis borde gå. Samtidigt har den där rabiata kvinnan som driver konståkningen tagit sjukt mycket tider i skyttis. Den tar snudd på alla de bästa tiderna.

Det går säkert att justera en del, men det är inte alls så lätt som ni verkar tro. Det saknas rejält med istider i kommunen sedan nedläggningen av kempis.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Hoppas han får för sig boka in de där tvillingarna - Marcus o Martinus, det hade blivit slutsålt med en gång o barnfamiljerna i Ö-vik med omnejd hade varit överförtjusta
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Mydar: det är samma kille som "köpt" skuĺe naturscen och kör visfestivalen där i sommar. Jag tror att han har riktigt bra kontakter och att han kan dra hit fler intressanta saker.
Kommentera


Sv: Apropå ingenting...
modomille:

1a: Modo
2a: Oskarshamn
3a: Bik
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Amitiel: men... jinx redan nu alltså:(
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Om det är någon som ser Vitryssland-Sverige, det känns verkligen som att man ser en landskamp från discotiden på 80-talet när nu vitryssarna kör på 4:3-bild och inte direkt HD :)
Kommentera

« · 1819938 · »