1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480548 inlägg · 4078 ämnen

Apropå ingenting...

« · 1836722 · » Till forumet


Sv: Apropå ingenting...
J F K: Visst är det så. Men då det gäller varje säsong så skall det väl gå att jämföra premiärmatch mot premiärmatch.
Sen så är det en sak som verkligen ser till så att publiken hittar till arenorna dvs vinster.
Men du ska nog se att kvällsblaskorna än en gång gör en jämförelse mellan årssnitt och SEP-snitt och skriker ut publik-kris.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo: Att SHL haft svaga siffror tycker inte jag är jämförbart. SHL har en hel del kannibalisering från TV-produktionen som bara blir bätte och bättre. När det gäller HA är produktionen så dålig att man får känslan att CMore köpt rättigheterna för att slippa konkurrens till sina SHL-sändningar.

Jag tror inte alls att man har samma drop of till TV. Man slutar gå till arenan och då slutar man följa laget också. Annat än sporadiskt genom lokal blaskan ibland.

TV-produktionen HA ser jag mer som nåt för oss inbitna som flyttat och för de riktigt inbitna som vill följa bortamatcherna också.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Det gjorde han redan ifjol! Märkligt dock att dom inte kunde ha rett ut det där under sommaren
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo: Eller ponnyridning eller Kroppkakor
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Confusius:
Kisscam känns lite väl kinky för en hockeypublik kan jag tycka.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: det känns amerikanskt. Framförallt i de städer där hockeyintresset inte är på topp, utan matcherna är en happening där man äter nachos med ost och dricker blaskig öl.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Med tanke på hur pryda svenskarna är i allt förutom att informera vad de tänker göra på toan, så tror jag inte det är något som folk ens vill ha på matcherna.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Confusius:
Apropå kroppkakor vore det rätt trevligt om man kunde lägga lite energi på kaffet/fikat i samband med matcherna. Öht tror jag många arenor har en del potential där, i Övik finns ett rätt bra ställe Märta och Chockladbiten. Kolla om det konditoriet kan styra upp något i samband försäljningen.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Ogie Ogilthorpe: Jo för alla med hockeyintresse som bor i Örnsköldsvik har tid att åka 18.30 till en match och komma hem typ 22.00....
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Monno: Vi nosar på 3000 sålda nu iaf, jag tror nog bannemig det kan bli 3500
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo:
Första matchen mot Västervik drog ca 3800 förra året. Premiärmatchen drog 4700 (Pantern), men det var i samband med ett event har jag för mig. För enkelhetens skull kan man väl förhålla sig till 3800. Tror på 4050;)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Allt över 3700 är bra, över 4 är riktigt bra :)

För övrigt det vi diskuterade här för några dagar sedan kring lagbygget så känns Leksand preciiiis som Modo varit de senaste säsongerna, man får förlit sig på några sk. stjärnor som ska göra det, får Leksand skador på Ritola, Friesen, Åslin så är dom döda i vattnet rent uttryckligt.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Monno: Ouch. Löven har handskas bra med lif. Ja förutom ett felpass som gav lif 2 mot 0.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
MorganaLefaey: förutom en ruggig indianare. Löven är klart bättre, men...
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Känns igen...

För övrigt borde vi (Modo) försöka sno Ågren från Oskarshamn, jag gillade han redan innan han drog från Modo och av det jag såg igår så blev jag imponerad, känns som en som verkligen kan styr ett PP dessutom, typ en Ritola fast duktig passningsläggare och spelar inte med lika små marginaler.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo: Han var deras klart bästa spelare. Kan man ta honom, så gärna.

Löven kvitterar. Leksand är inte ens nära spelmässigt.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Det är helt sjukt egentligen vilka saker som hänt i svensk hockey på bara några år. Jag är född och uppvuxen i Skövde. Under lockoutsäsongen så spelade vi i Allsvenskan (Tack vare ett annat system då hela nedre delen av serien fick kvala nedåt så åkte vi ur) Förutom den säsongen så har vi alltid spelat i Div 1.

För bara några år sen så såg jag Skövde vinna mot Västervik, välförtjänt. Västervik var ett lag som tog sig till allettan, men lag som Skövde och Mariestad var lite bättre. Vita Hästen däremot vann serien hela tiden överlägset och det var bara en tidsfråga innan dom skulle gå upp i Allsvenskan.

När allettan startar i Januari och den Västra och Södra serien slås ihop så brukade Pantern vara med som en outsider, men inte lika bra som exempelvis Skövde och Mariestad. Sett många matcher då Skövde vinner mot Västervik, Hästen och Pantern...

Nu helt plötsligt så är Alla dessa tre sistnämnda lagen etablerade i Allsvenskan och är minst lika bra som Modo. Jag är lixom nöjd om Modo får 2 poäng mot Västervik imorgon. För några år sen hade jag räknat med en 8-0 vinst om dessa lag möttes. Vad fan är det som hänt???
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: 1-3 och det känns lika orättvist som när Leksand slog ut oss
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Zource: löven har för dålig målvakt. Man är spelmässigt bättre än Leksand, men kastar nästan in puckar i eget mål. Tavlor på tavlor.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: vilka misstag som leder fram till 1-3. Tror det var vad som får mig att byta match.
Men löven bara trampar på ändå. Svårt att se att tik matchen skulle vara roligare att se
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Själv kollar jag lite på Pantern-Timrå. Dock stängt av ljudet och gjort annat då matchen är totalt ointressant + att det strulat för Cmore med bilden osv... Sen undrar jag ofta vad fan det är för kommentatorer som allsvenskan har ibland. Typ 30 sek in i ett PP kan dom nämna att det blivit utvisning.
Tackar vet jag Håkan Lönngren som kommenterade Nybro Vikings hemmamatcher
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Vad händer med j-20, 2-8 hemma mot Leksand?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Eller: Bara tur
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K:

Löven går in å dominerar :)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo: Jag tror att vi kommer ha runt 3000 dom flesta matcherna, men fullsatt mot Löven och ca 6000 - 6500 mot Timrå och Leksand.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
bisterfinnen: Löven - Leksand 6-3. Det behövs nog inte så mycket (kanske ett par förluster till dom närmsta matcherna) för att sätta griller i huvudet på ett topprankat Leksand. :)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Zource: Bra skrivet, uppskattas.

Ja, jag instämmer. Vad har hänt egentligen?

- Västervik har hakat på hockeyundret i Småland. Sex elitlag varav två av dem är favoriter till SM guldet. Det är imponerande

- Klubbar vansköts ekonmiskt, lag som Västerås, Sundsvall, Borås hade väl Hästens plats förrut.

- Elithockeyn i Stockholm är under all kritik. Knappt ett lag bland de tio bästa.

- Modo ja, en stor sorg, men de har vi avhandlat tidigare.

- Pantern borde väl rimligen åka ur Allsvenskan. Skövde kommer ta deras plats om några säsonger.

- Södra ettan brukar ju vara bäst. Men nu när så många lag gått upp från den så kanske västra är bättre? Slagläge där bakom Västerås?


Hursomhelst, viktig match som fan imorgon. Bara att hålla tummarna! Tror på modo-vinst me 4-1
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Från Hörnefors:
Tror löven går mot en bra säson. Fö är biljetter köpta till hemmamatchen mot Leksand nästa lördag.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Från Hörnefors: ojoj. Bytte bort löven när det blev 1-3. Starkt jobbat att inte tappa spelet vid 1-3 när siffrorna redan då borde varit omvänt.
Som du säger så är man vis av ett Modo där både klubb o supportrar mer eller mindre trodde man skulle vara på toppen av toppen.
Det behövs inte så otroligt mycket för att spelet ska börja knackla och fansen klaga.
Lite för tidigt att säga än, men om det skulle hjälpa Modo att ta steget upp så kan du räkna med att mina tummar hålls.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
MorganaLefaey: bytte också bort löven och ägnade mig åt grannen som var på besök istället. Det kändes som en sådan där match man inte kan vinna då man gav bort tre mål på slarv. Oerhört starkt att orka ta sig samman.

Samtidigt var Leksand inte alls bra.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rögle ser ut att få det tufft, 0-5, 5-1 och nu 0-4 hemma mot Saik efter 10 minuter... jisses har något lag startat serien sämre målskillnadsmässigt någon gång? 1-14 i målskillnad på 6,5 period
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo: helt sanslöst! Kan inte tänka mig något lag börjat så dåligt i modern tid! KHK och RBK som får kvala i vår..
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
dempa: Ja fortsätter Rögle såhär så är dom väl mer eller mindre avsågade om 5-6 omgångar.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo: frågan är bara när Eldebrink får gå, såg helt uppgiven ut i intervjun
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
dempa:
Tkr tendenserna är tydliga sedan det blev 14 lag i SHL, kvalitén räcker inte riktigt till. Det leder till att lag 13/14 blir avhängda.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Donald: 1-6 nu, Kruse i kassen har ingen bra kväll
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Därför är det otroligt viktigt att ha en fungerande juniorsatsning så man kan få slagkraftiga lag, sen måste shl dela med sig mer av pengarna till bland annat allsvenskan och div1 för att få starkare serier och bättre möjligheter för spelare att utvecklas och sen representera shl.

Sen borde förbundet omförhandla kontrakten med bland annat NHL, det är för lätt för dom att plocka russinen ur våran kaka för en spottstyvel, vi har ju mängder med svenskar som härjar i farmarligan när många borde kunna spela i Sverige tills dom mognat ordentligt.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo: Skulle varit som i fotbollen att man får köpa talangerna om man ska ha dom.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
dempa: När börjar modern tid? 87 hade Väsby IK hockey skrapat ihop endast 3 poäng på 22 omgångar och gissa vilka som de tog 2 poäng mot, jo det var förstås Modo och 1 poäng tog de mot Brynäs.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Eller: såg ett tag på fbk mot Frölunda. En stor fördel med allsvenskan är att man slipper Unger. Hade han varit kvinna så hade folk fördomsfullt undrat vilka han sugit av för att få höras i etern.

Han är så djävla urusel att jag ofta stänger av matcher när han orerar.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Åke Unger är inte min favorit heller.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Var är Ztorken?

Fantastiskt att börja med två 3p, när gjorde vi det senast? Måste vara skönt för grapparna att inte leva under extrem press heller. Nu har man ro att förbättra utan press på poäng.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Hakning-Henrik: Han har en tendens att inte skriva när det går bra för Modo.
Det är väl antagligen lite svårare att bara spy galla över Modo hockey då antar jag.

Såg på Twitter att 10/11 var senast vi vann de två första matcherna. :-)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gillar vad jag ser. Bra tredje perioder! Som vi haft problem med tidigare.

Kan vi få en grym säsong monne:D
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
jeensen:
Ja sådant spel ger förhoppningsvis 300-500 extra åskådare a match.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Monno: Och den säsongen gick ju inget vidare :O
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Tycker att vi fullt legitimt kan undra vilka Unger sugit av för att få jobbet ;)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Confusius:
Handbollsklubbarna är iaf trötta på honom.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Jag tycker inte att Unger är sämst det finns flera väldigt dåliga kommentatorer på cmore Fredrik Andersson hade ifjol svårt med namnen t.ex. kallade han Byron Ritchie, Lionel Ritchie en hel match. Och det finns en som inte kan hockey över huvud taget, vet inte vad han heter, men man hör att han sitter och läser innantill, och när Leman kom tillbaka från körtelfebern, så sa han att Leman (med långt a) kommit tillbaka från att varit borta några matcher på grund av skada.
Kommentera


« · 1836722 · »