1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

484163 inlägg · 4079 ämnen

Apropå ingenting...

« · 1949901 · » Till forumet


Sv: Apropå ingenting...
Gavelo: Riktigt bra!, dock så verkar Västerås ha vänt sin negativa trend och kommer bli farliga. Vi möter dom sista grundseriematchen. Troligtvis en direkt avgörande match om vi blir trea eller inte.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Vi är nu det formstarkaste laget i hockeyallsvenskan. 13 poäng på 5 matcher och plus 13 i målskillnad.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
modomille: 14 är det väl?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Monno: nu har det ju släppt för LP så han kommer snitta 1-2 poäng per match 😉så någon genomklappning tror jag inte på 👍
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Larsson#89:
Skönt förstainlägg👍😉
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Jäklar vad ni har växlat upp! Tycker vi bestämmer att Oskars spöar AIK i finalen, sen nyper ni dit råttorna och Mora av bara farten medans vi tar Oskars så ses vi i SHL 19/20!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: shit va positivt det är här inne😉
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
wolper:
Ja.... på nåt sätt saknar jag ändå de långa analyser om vad som inte funkar spelet mm mm. Även om jag självklart tkr det här är riktigt kul. Skall bli intressant om ser matchen mot Södertälje som ”då det vände” om 10 år.... eller kanske tom LP:s mål som enskild händelse.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: jag kände det var dags att ge mej in i hettan här eftersom jag ändå är inne här på daglig basis och läser😁
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Ja, blir få diskussioner när alla är överens.
Jag tror fan det är vändningen vi sett nu. Massor med talanger som tar plats i laget, som dessutom är från Ångermanland.
Bara en sån sak får mig att planera in några resor till Övik den närmaste tiden.
Det tokhånade uttrycket "grannens grabb" är numera en sanning.
Matchen mot OIK var för mig en ögonöppnare. Glädjen runt laget, ledare och fans och inte minst den kreativitet och "liret" har inte funnits i Övik på många, många år.
Ta bara en sån sak som Björklunds mål, det hade ALDRIG kommit om inte LP showat minuterna innan.
Kreativitet och glädje föder mer kreativitet , man vågar mer, lättare att vrida ur de sista procenten i närkamperna osv.

Därmed inte sagt att vi går upp i år, men man kommer för en gångs skull inte längta efter att säsongen tar slut..
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Nucky:

Ja sa efter SM-guldet (när man fått uppleva ett eftet alla silver) att huvudsaken för mig är att modo är en klubb som producerar lokala talanger. Det är nått spännande att se stjärnor födas och få se dessa vända åter.

Vi tappade bort detta i några år och det ledde oss ur serien. Nu njuter man av att se en trupp med svenska spelare och lokal anknytning, om vi spelar i shl eller ha är skit samma. Fast jag vill ju gärna se oss gå upp men inte på bekostnad av vad klubben håller på att bygga upp.

Missar vi att gå upp bryr jag mig inte så mycket, denna säsong är ändå den roligaste på länge. Bara hoppas publiken vänder åter för det förtjänar klubben med den vändning som skett med organisation och lag.

Vi ska njuta av detta för är vi inte ödmjuka och jobbar hårt så vänder det fort utför igen.

Mot tre nya poäng imorgon.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Pjuh, nu är vi äntligen klara för slutspelsserien! Nu kan man andas ut ordentligt😉
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
TIK och Modo behövs i SHL både utifrån ett historiskt men även ett talang perspektiv. Klassiska lag som producerat bra spelare. Tänker på Zetterberg, Forsberg, Salo och ett gäng till som förhöjt hockeyn i VM och OS. Hockeytraditioner är viktiga.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Intressant statistik om Sylwander, 56% av hans gjorda poäng har kommit mot topplagen AIK, Oskarshamn, Karlskoga och Västerås. Vi har spelat 12 matcher mot dom och då har han alltså gjort 9 poäng. Ser ut som att Sylwander är viktigare än vad folk tror.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Nucky:
Tycker samma!
ser positivt på framtiden.
Modo har varit ner i djupet, mörkret - och vänt!
Framtiden ser ljusare ut än på länge!
Skål kamrater!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
RedNek: går sämre för j20-laget i år ligger näst sist nu så blir inga medaljer men förklarligt då de bästa lirar i a-laget
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Heyerdal: Man spelar ett slutspel där tabellen bara ger fördelar, men inte mer. Skulle vi åka ut ur meca så är det inte alls omöjligt att gå långt med A-jun, men visst tror även jag att vi inte tar någon medalj.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Nucky:
Apropå juniorer fostrade i klubben egna spelare forstrade i klubben eller spelare med anknytning till området, så ligger klubbarna i regel mellan 8-12 spelare av de 20 som spelar 2+18. Vi låg på 8 när vi åkte ut, nu ligger vi på 12.

Rätt skött sparar man mkt pengar där, tänk vad man sparat in på Norlinder/LP. Om vi tänker en topplön i allsvenskan 40-50 tkr plus sociala o Lull lull. Så är det kring 60-65 per månad och ggr 2. Sen hade vi haft kostnaden feb-april. Vi kan dessutom anta att kostnaden blivit lite högre.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rytter:
En kollega på jobbet vars kille håller på Modo. ” var längesen jag så honom så glad efter en match.

Lite OT men är där någon som förstår och kan förklara vad som hänt med Björklunds skridskoåkning?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Karlskoga förlorade mot Västerås, nu har vi verkligen allt i egna händer. Sjabbla inte bort detta nu Modo.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Zucca levererade i första matchen med Dallas, 1+1. En gång MoDoit, alltid MoDoit
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hockey_21: Och sen bröt han armen...
Händelserik första match kan man säga. Eller första 1 1/2 period.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Vilka tror ni vinner stanley cup i år? Jag hoppas tampa lyckas ta hem det i år! Hade det inte vart för Patrick kane 2015 så hade dom nog bärgat det redan då. Hade ju vart kul för hedman att få ta hem bucklan å visa upp den hemma i fjällräven! 🤩
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Larsson#89: Islanders förstås!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Larsson#89: Tampa får nig anses som störts kandidat till bucklan och som dom spelat denna säsong och några säsonger nu så är dom värda det, man har lyft upp en del spelare som inte är stjärnor men som levererar som om alla vore självaste stamkos och deras ryssar är ju just nu kanske bäst i hela ligan.
Jag hoppas också att Tampa får lyfta bucklan i vår
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo: precis. Tycker laget är väldig komplett förövrigt. Sen är ju kucherov lite av en idol för mej.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Larsson#89: Frågar du mig så är kucherov bättre nu än vad både Malkin och ovei någonsin har varit, han påminner väldigt mycket om Datsiuk i sitt spelsättet och speluppfattning samtidigt som han utvecklat sitt avslut något helt galet och just nu iaf tillhör topp 5 avslutare i hela ligan
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo:👍 nu när du nämner avslut kom jag att tänka på denna. Rätt bra gjort😂
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo:
Har inte sett Kuche så mkt men Malkin har alltid varit en favorit. Alltid tyckt att han är dagens ”21”. Men gar ingen analys att backa upp det med då jag endast sett någon enstaka match här och där.

Skulle vara kul om Tampa vann, Stanley Cup på besök i FC samtidigt som vi går upp😉👊
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Malkin har alltid varit en favorit, men bäste ryssen hade kunnat vara Kovalev om han bara haft rätt psyke.

Ja, Larionov, Bykov och Fetisov ägde...

Bäst var Kharlamov. Kanske världens genom tiderna mest överlägsne på sin tid. Han gick inte att stoppa 72 om man inte slog av hans hälsena.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Hur gammal är du egentligen? 100?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Larsson#89: Det är ju ganska sjukt på sitt sätt, Hedman på point som en av världens just nu bästa backar, kuch på ena sidan och stamkos på andra sidan, båda håller fullständig världsklass på direktskott. Tampa har ett rätt farligt PP kan man ju säga utan att överdriva 😉
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo: Sen har ju Hedman gått och blivit en jäkel på straffar! 4 av 5 i år.
Och åter igen "game winning" inatt. Tror det var hans 3e matchavgörande straff?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Axle San: Tror han är äldre.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Du glömde Firsov
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Monno: Han har några strängar på lyran den gamle Heddy!
Övrigt så gillar jag att man håller på sina rutiner före matcher osv, alla går in till match i exakt samma ordning varje gång och har sina egna ”fistbumbs” med heddy och några även med strålman i korridoren, Hedman har sin rutin med materialaren (tror jag det är) i båset före nedsläpp och vid varje vinst så väntar en i teamet tills spelarna är på väg in i korridoren då startar han samma hiphopp dänga efter varje vinst.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo: För övrigt håller jag med Sanny Lindström. Ett pajaseri och ofog är det när lag som Linköping och de (ständiga) Leksand överklagar domar. De förstör ju hela trovärdigheten i sin trångsynta väg att bända reglerna. Man skulle önska att sådana fuskare (ja, liksom filmningar tycker jag att det är att medvetet motarbeta hela syftet med regler) fick poängavdrag.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Har damerna ett fiasko i hasorna?
0-2 inför sista, förlorar dom denna så tror jag tyvärr man åker ut med buller och bång
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo: Knappast fiasko att åka ur mot LHC. Men målsättningen är såklart inte att åka ur i semi. Än om det kanske var det inför säsongen.

Var med dottern på hennes första match ikväll. Tur det finns popcorn. :-)
Men första dammatchen jag ser på plats denna säsong. Förväntade mig ett skickligt Modo med bra energi men fick mer se ett gäng spelare som gick halvhjärtat in i de flesta situationer utom sista 10 typ. Men det var ju så dags då.
Cava för övrigt, hon är verkligen på en annan nivå.

Sen just angående damhockeyn tycker jag dom spelar lite ostrukturerat och med många chanspassningar ibland. Sen tycker kag det var ett helt gäng spelare i Modo som behöver lite avhyvling för arbetsinsatsen. Inte bara en gång dom gled in i situationer där man köpt sig galet med tid bara man åkt hela vägen in.

Det mest obegripliga är dock att Modo fan i mig aldrig för uppspel back till fw från egen zon. Utan åkte 99% av gångerna med pucken ut ur zon. Vet inte om det är taktik för att man inte behärskar det eller vad det är? För man tappar ju sjukt mycket tempo på att inte passa pucken.
Är det så att man har problem med det bör man träna det hela jäkla sommaren tills det sitter.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Monno: Vinner man alla möten mot LHC under grundserien och var en hårsmån från att vinna ligan så kan jag tycka att det är ett litet fiasko att åka ut mot LHC då man med sista minutenförstärkningarna helt klart går för guld.

Men som man genomför matchen så är LHC det klart bästa laget och har en enorm hävstångskraft nu i serien, 2 nästkommande på bortaplan och jag tror Modo kommer vara chanslösa dessa 2 och sen är allt över. En vinst i första matcherna är så viktigt i en så kort serie så nu är det rejäl uppförsbacke för Modo dam.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo: Någon som vågar sig in och kollat Brynäsboken ikväll? Man kanske lär sig några nya svordomar tänker jag?
I Timrå har man väl redan givit upp serien?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Timrås förlust måste svida oerhört mycket då dom var bättre än ett riktigt dåligt LHC.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gäsp: Såg en bit av den matchen, men för lite för att uttala mig. LHC var horribla det jag såg, så jag kan tänka mig att du har rätt, men som sagt var det bara tio minuter så det är nog inte rättvist att såga dem.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Jodå jag har kollat där. Helt otroligt hur många av dem som tror att de seriöst ska få kvala trots 12 poäng till godo på Mora. Är ju fanken värre än Ztorken.

Ja, Timrå bör såklart ställa in sig på kval. Behöver inte vara så dumt att bli tvärsist, just Timrå klarade sig ju galant i kvalserien det år de var toksist i SHL medan DIF åkte ur som kom under strecket i sista omgången.
Fanken, snart är det kval och slutspel, en underbar eller förjävlig tid som kommer varje vår.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Scallion:
Ztorken är inte så farlig, däremot ett aktivt känsloliv😂🤷‍♂️. Btw tror jag han vann tillbaka sin förlorade 1000-lapp iom leksand vann senast?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo: Så vinner man alla matcher mot ett lag i grundserien är det fiasko att ryka mot dem än fast dom fick 4p mindre totalt i serien?
Hårsmån från att vinna serien var en lätt överdrift kan jag tycka. 4p ned till LHC på 3dje som sagt, 14p!! upp till Luleå på 1a.

Sen ja, förlorar man nästa får man det jäkligt tungt. Men tycker nog Modo gjorde en rätt blek insats. Kan inte säga att jag kollat på dom under säsongen men det såg inte alls ut som jag trodde dom skulle spela som lag. Eller sista 10 så var det mer som jag förväntat mig.

Sen är det ju ett pucko som lagt slutspelsschemat. Och massa puckon som godkänt den. Hemma fördelen är ju egentligen bara nackdel om man som nu förlorar första matchen.
Man vill väl ha första hemma, och dra ned på resor. Men hade verkligen H-H-B-B-H varit så dum idé?
I en kort serie som får ju det lägre rankade fördelen med fler hemma matcher. Nu är det väl inte massa intäkter för damerna men man slipper ju rese kostnaden i alla fall.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Monno: Jag tycker snarare att damernas säsong är en succé, även om man ryker i semin. De har överträffat alla förväntningarna man kan ha haft på det laget och om de nu skulle förlora mot LHC så är det verkligen inget fiasko.
För övrigt förlorade LHC sin första match hemma mot Djurgården, men vände den serien. Den andra jämna kvartsfinalserien pendlade också lite fram och tillbaka, så jag tror verkligen inte att det är någon fara med att man torskade första matchen...
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Monno: Okej jag var kanske lite hård i min bedömning och fiasko är kanske fel ordval, men jag kan inte tänka mig att Modo själva räknat med annat än en semifinalseger.
Tycker att Modo slarvar otroligt och gör några enorma misstag som LHC utnyttjade, sådana misstag som man knappt gjort på hela säsongen, kanske var det nervositet ?

HHBBH hade nog varit bra men det känns ändå som att hemmalaget får en enorm fördel, jag förstår att resorna kostar men HBHBH hade varit det sportsligt klart bästa.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo: Appropå damerna. Hur i hela Helvetet kan detta vara en ok tackling? Vad är det för idioter som beslutar att man inte ska granska den???
Gör om, gör rätt eller sluta med ditt jobb.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo: Du ger både fiasko o hårsmån en helt ny innebörd. Intressant, 14 poäng är en hårsmån.....Att förlora första slutspelsmatchen är alltså fullbordat fiasko. Att MoDo förstärkt inför slutet är väl vad alla lag(förutom MoDos herrlag) gör?
Kommentera

« · 1949901 · »