1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481253 inlägg · 4078 ämnen

Apropå ingenting...

« · 2028112 · » Till forumet


Sv: Apropå ingenting...
JoseGonzales: Så jävla hopplöst för BIK-fans. Skickar en kille som snittar 1p/match
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
goleafs: Håller med till 100%. Inget för detta forum men lika bra att erkänna hur genomrutten lövens organisation varit och delvis fortfarande är..
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Nucky: Verkligen, även för hela truppen. Inget lag med ambition att gå upp släpper en av sina bästa spelare 3 veckor före fönstret stänger.. tänk om vi skulle släppa Crandall och ni Karlqvist eller liknande..
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
JoseGonzales: Förstår mig inte riktigt på den här situationen. Karlskoga var väl inte ett av lagen som var i kontrollår den här säsongen? Har svårt att se en realistisk summa som är tillräcklig för att släppa en sån spelare i ett topplag.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
JoseGonzales: Belov sjundeback nu när Toby verkar vara tillbaka?
Belov ihop med Styf, Toby med Wallinder efter att Norlinder fått kliva av träningen
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Nucky:
Som jag förstår har man det lite knepigt med ekonomin, så man behöver pengarna.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
KB65: Finns verkligen ambitionen hos BIK att gå upp då? Man kanske inser att man dels har en rätt liten chans med tanke på hur dåligt det gått mot de övriga topplagen, men också inser att man helt enkelt inte har underlag, ekonomi eller ambition att spela SHL?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
JoseGonzales:
Kanske vi ska byta forum med varandra, vi kör Modo dialogen under lövenforumet istället. För där har inget hänt i år..
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
KB65: Enligt länken nedan verkar deras ekonomi inte vara speciellt bra däremot, dåligt med publik och det kan gå jävligt fort att sänka ekonomin om man överskattar publikintäkter för en säsong. Beror såklart på hur stora pengarna är, kan ju även ligga hos Filip att han ville lämna..

www.expressen.se/kvallsposten/sport/blogg/mrmadhawk/2020/01/15/han-finns-sex-mil-osterut-jakobsson/
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
RedNek: Vi använder gröngult för löven diskussioner men tycker det är kul att diskutera med andra än sina egna också. Kan bli lite väl mycket ryggdunk om man stänger in sig helt kan jag tycka!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Kanske inte. Jag har väldigt dålig koll på BIK, om jag ska vara helt ärlig.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Nucky: Vilka är borta från MODO i morgondagens match? Läste att Cooper är tillbaka i träning för löven så borde bara vara Deilert som missar från Lövens sida. Vore roligt om det var starkaste lagen som möttes!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
JoseGonzales: Hagelin, Norlinder och Enström den yngre som det ser ut.
Hagelin var bäste forward efter jul ifjol, men har inte varit lysande den tid han inte varit skadad.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Toby kan spela imorgon men det är osäkert om han är med ändå.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hockey_21: ” Beslutet är inte taget än men det lutar åt att han vilar.”
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Foppatofflan:

2 bra backar borta imorgon alltså, illa
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
jonsson: Ja, första backpar borta plus Tommy E och Hagelin
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
jonsson: Backar är nästan jobbigast att vara utan speciellt när löven gillar att sätta press på backar. Kommer bli en jävla holmgång kan vi hoppas oavsett vilka lag som ställer upp. Matcher som denna kan gå hur som helst och skador kan ibland inte ens märkas när alla andra är taggade!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Nucky: lät på Hellkvist som att de ?sparar Toby? så förmodligen samma backar som förra matchen
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
JoseGonzales: jag tycker lagen ska spara på krafterna, säg 2-2 efter förlängning sen kan de träna straffar 7-8 omg , dumt riskera skador inför slutspurten...-;)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Nucky: kanske nubben som lockat honom till Tik, är ju bekant med Filips pappa o TW lämnar
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Heyerdal: Haha jag tar den ALLA dagar i veckan. Vill inte riskera att tappa 3 poäng mot er så vi riskerar första platsen och 3 hemma! Straffar och vinst, då blir jag någon tusing rikare också ;)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
JoseGonzales: Själv bryr jag mig inte så mycket om vi blir etta eller tvåa. Statistiskt brukar väl bortalaget vinna något oftare i avgörande matcher, men samtidigt så skulle en avgörande match i vår arena ta in väsentligt fler så det skulle bli mer pengar (för båda lagen) i sådana fall.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K:

Vad tror vi om Ahl då? Han är ju stor som ett hus och väldigt skicklig på att täcka puck och stark i närkamperna samt en bra räckvidd. När vi mött BIK har man sett att våra backar har haft problem att hantera honom i sargspelet och man man spelet.

Skulle detta vara något att testa antingen i andra med Rosdahl/Olofsson för att frigöra Forsberg till fjärde och bänka Hägga. Eller skulle han passa in med Jellvert/From och förpassa LP till bänken.

Ska vi ha in en forward så gissar jag att han är en som kan göra skillnad i tighta slutspelsmatcher.

Dessutom verkar han hittat ett poänggörande han inte visat tidigare.

Vill vi ha eller sitter vi nöjda? Tror ni glader ens hör sig för?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rytter: Känns som gjuten som ersättare för Hagelin.
Men jag tror ändå inte han går till oss.
Timrå kanske? De har skeppat TW.

Edit: ser nu att Nubben dementerar. Behöver dock inte betyda något.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Nucky: Nä, na, det blir nog SHL för honom
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Nucky: Känner Dalle och Lööke bl.a sen U20-VM och har bott i Sundsvall förut. Sen kanske han vill ha SHL-lön efter sin succé och blir vald av högre liga.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Axle San:

Mest troligt ja, med det poängsnittet och den storleken förstår jag ifall SHL lag vill bredda och ta in en spelare som håller i slutspel.

FBK kanske är sugna och hjälper samtidigt BIK lite ekonomiskt.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rytter: Kan tänka mig att Skellefteå, vars talangbank verkar sinat, har ett intresse av en forward för närvarande med tanke på alla skador.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K:

Läste om våra skadade backar. Visst surt att de missar matchen speciellt eftersom de håller hög klass.

Men tycker ändå att ledningen resonerar smart med vilan, vi ska snart in i ett slutspel och bättre att Enström är helt återställd då. Att gå rakt in i ett derby efter längre frånvaro kan fungera, men det kan också innebära större risk för att skada sig igen. Angående Norlider är det mer naturligt att han vilar efter en hjärnskakning.

Bättre att fokusera på att truppen ska vara som bäst om ca 12 omgångar till.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Jag känner att 3e hemma kan bli avgörande i den serien, Löven har 13 raka segrar och nästan alla 3 poängare på hemmaplan och känns stabila hemma. Sedan har ju både Modo och löven hängslen och livrem i och med att den som förlorar bäst av 5 serien får möta vinnaren i det andra slutspelet. Timrå har vi haft väldigt lätt för, men Västerås är en mardrömsmotståndare för oss.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
JoseGonzales: Det är enkelt man har aldrig vunnit på gamla meriter de som är bäst när matcherna spelas vinner. Det lag som är bäst då är det som avgör serien.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
JoseGonzales: Bra att du tar avstånd från Lövens sätt att bedriva ungomshockeyn, strongt av dig. 👍
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tim Wahlgren lånas ut till Västervik
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
JoseGonzales:
Inget illa menat & inte riktat till dig personligt. Jag håller sporten över laget, dock är mitt hjärta i Ö-vikslaget fastän jag bor i Umeåområdet. Anse mig ryggdunkande & instängd. Jag är Modoit, därav hänger jag här. Ville jag läsa om andra lag vore jag inte här
/ peace out, RedNek
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hanzon: Tror ingen lövare är nöjd med hur vår juniorverksamhet ser ut.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rytter: Hade inte sagt nej till Ahl. Han skulle passa bra med Olofsson/Rosdahl och Jellvert/From. Rätt så allround spelare.

Ahl har egentligen alltid producerat. Han har dock haft svårt med skador så därför han inte har slagit igenom på seniornivå förrän nu.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
JoseGonzales: Va Löven spelar som DIF gjorde på 80 talet och deras spelsystem är att kontra och det syns mot sämre lag där dom haft svårt att vinna ,,Man blir mörkrädd alla ser ju att Löven har hybris dom värvar o värvar och förstör sina juniorer vad är det för lag att heja på som gått KK sen att dom går samma öde igen för ni har ju eran Jesus som krattat bort ett Asplöv nu blir det ett Björklöv med massa Lönnlöv ja herregud så pinsamma dessa löv är
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
"Björklöven måste hitta nyckeln till Modo, säger Sportens Lövenexpert Gustav Petterson
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
udden: Som svar på ditt förvirrade inlägg som jag egentligen inte förstår varför jag bemödar mig att besvara.

1. Om du menar att Kenttä förstörde asplöven så måste du skämta. Han är 90% av anledningen till att asplöven ens fick spela i allsvenskan. Han var inte där när klubben gick under utan då tog han upp en underdog i SHL.

2. Björklöven har aldrig gått i konkurs, så där har du också fel.

3. Vi har ett lönnlöv i Björklöven och det är Hutchings. Lika många som MODO.

Nu har jag svarat på ditt inlägg men det är också sista gången jag bemödar mig att besvara dig.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
JoseGonzales: Alla vet väl vad eran Jesus gjorde i Asplöven han drog då det var som värst och ställde till det och han gör likadant med ert kära Löv ,,,,Nedgraderade blev ni ,,Transatlanter har ni 7 st av det är väl fakta ,,Undrar vem som är förvirrad
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
udden: Ett ännu mer förvirrat inlägg.. omöjligt att hänga med i dina svängar.. 6 transatlanter har vi inte 7. Sedan är lönnlöv kanadensare. Du borde läsa på lite för dina kunskaper är otroligt bristfälliga. Först KK sedan fel antalet transatlanter som du kallar lönnlöv sedan var det endast nedgradering.. vad härnäst?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
JoseGonzales:

Björklöven begärde sig själva i konkurs. Konkursen klubbades, sedan överklagade löven och hävdade att man inte var i konkurs.

Det stinker illa om detta, och dom lämnade in egen begäran av konkurs, och var satt i konkurs tills nytt beslut kom.

Men visst om du inte vill kalla det konkurs är upp till dig, alla andra er sanningen och att klubben var extremt misskött ekonomiskt och flyttades sedan ner till div1.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rytter: Det gjorde dom, sedan avsattes styrelsen och klubben räddades och gick aldrig i konkurs. Skulder betalades tillbaka och allt löste sig. Man flyttades ner eftersom man inte hunnit betala av alla skulder när det beslutades om elitlicens.

Det förändrar inte faktumet att man inte gick i konkurs.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
JoseGonzales:

21:e april 2010 – Björklöven begär sig själva i konkurs vid Umeå Tingsrätt.

17:e maj 2010 – Intresseföreningen Björklövens vänner lämnar in en ansökan till tingsrätten för att överklaga Björklövens konkurs.

24:e maj 2010 – Hovrätten i övre Norrland upphäver Tingsrättens beslut om konkurs.

7:e juni 2010 – Björklöven beviljas ingen elitlicens för fortsatt spel i HockeyAllsvenskan och degraderas till spel i division 1A

29:e juni 2010 – Svenska ishockeyförbundet meddelar nu att de avslår Björklövens överklagan mot beslutet att fråntas klubben deras elitlicens.


Du får gärna kalla det att ni aldrig var i konkurs om det känns bättre, andra ser hur misskött detta var. Och degraderingen var kvittot på detta.

Grattis ni var aldrig i konkurs, det måste kännas bra.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rytter: Tror du måste ha missat att läsa hur mycket jag kritiserat hur klubben skötts i detta forum. För annars förstår jag inte hur du tänker här. Jag har aldrig försvarat hur björklöven skötts sedan 90-talet fram till för något år sedan.

Men att ljuga om att vi gått i konkurs är ganska lågt och konstigt. Du motbevisade ju endast dig själv med detta inlägg och bevisar allt jag skrev 🤷‍♂️
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
På denna sida, idrottensaffarer.se kan man få all objektiv fakta. 12000 artiklar om saker som konkurser, mygel, sponsring, omsättning, marknad, reklam etc..
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Costanza: Snart har de inte degraderats till division ett heller, utan allt är bara ett stort missförstånd.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Fullständigt absurt påstående
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
JoseGonzales: Var det 7 st ja en hel del kanske ska ringa Jesus så kanske han kan värva 7 st till ,,Vi väntar tills säsongen är slut kan ge lite tips, för mig är detta avslutat och vi får se vilket lag som spelar i SHL nästa säsong eller så blir vi kvar i AS i alla fall Modo för Löv blir det div 1 igen då börsen är tömd
Kommentera

« · 2028112 · »