1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 545816 inlägg · 4160 ämnen
« · 2671524 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Silly season
{10015}:
Tänker man 8 backar 15 fw så blir det inte så orimligt, möjligen 1 utköp på AP.

{10015}: Vi gillar allt som är galet!! Betyder att klubben satsar nu så in i helvete! Det kan vara lite extra kul om man är MoDoit.

Costanza: Tre till fyra forwards och tre till fyra backar låter faktiskt helt galet. Alla med utgående lämnar?

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Hej på er, försöker datera en tröja. Det står H.Sedin på ryggen så misstänker att den är ifrån 98-99 typ. Någon som känner igen autograferna?

Rurik: MoDo får alltid bra pris.

jonsson: Det är nästan jag hoppas Lassi uppgraderar sin mask till nästa säsong och stryker julgrans-temat😁

Eltonius med Modohjälmen

KB: Käre orakel. Kan Vännäs rubbas så vi får derbyn i Norrettan nästa säsong?

Costanza: vad är priset? Blev nu sugen på att dra dit också och köpa lite till mig

Sv: MoDo - Damlaget
Costanza: Vilket mål BIK gör. Franzen dribblar och ger öppet mål åt Lennartsson.

Sv: MoDo - Damlaget
Vinn mot Sven! ;-)

{8225}: Vore skönt om damerna krigar till sig ett guld. Sen väntar FBK borta två gånger nästa säsong.Tycker vi kan vänta till finalen för några till.

Costanza: Börjar kännas som att säsongen tagit slut, haha.

Ska bli skönt att slippa drömma om streck ett tag, plus att Silly blir roligare denna våren. Vill gärna se några från forna Tjeckoslovakien nästa säsong, den grejen har damlaget redan fattat

Smaklig Måltid

Costanza: Tillägnad Världens bästa förening för en Super Gut-säsong

www.youtube.com/watch?v=8py5qLL7g08

{9315}: Brynäs har inte rökt ur skiten ur sina organisationer, inte heller HV eller DIF. Jag kan hockey. MoDo har gjort en lång men smart resa och jag är stolt.

{8225}: Dra en låt nu, ingen bryr sig ändå!

KB: någorlunda stabilt topp 10 vore ett bra, men också ganska stort steg. går såklart inte säga någonting med emfas i mars men min känsla idag är att det kommer vara ännu jämnare nästa säsong. tror inget lag blir lika patetiskt usla som oskarshamn varit, hv kommer ta mer poäng på bortaplan, rögle satsar allt dom äger och har, modo ämnar att flytta fram positionerna

brynäs som går upp kommer såklart likt modo att få tippas i botten men sen ser jag inte att ett lag kommer vara klart efter likt hv. malmö och örebro möjligtvis, det verkar storma en hel del i örebro och dom tappar lekkerimäki, visst dom plockar karlkvist men vem vet hur bra han är efter skadan, han var inte bra innan. det kan gå dåligt. brome har kontrakt till 2028, kommer dom ur det? eller löser dom pensionsproblemen snyggt?

vi får se helt enkelt :)

Costanza: Tar han en tripping även nästa säsong, blir han säkert dömd som återfallsförbrytare

{8225}: Ful spelare! Mördar just nu en kycklingklubba från Lidl Ålidhem. Bra pris och smakar perfekt. 60 min frysta i ugn med lite olja, paprika och annat MoDo-gott..

Nucky: En annan 'sjuk' sak,

Busen Näsén fick sin första o sista utvisning för säsongen igår(tror jag).

{5647}: Måste glömma TIK nu och sikta högre. MoDo kan ju plus och minus.

Costanza: Inte ens baddaren för att plaska lite i vattnet?
Uppladdat:

500x0-baddaren-bla-simmarken-barn-online.jpg

Koff: Bara att slappna av. MoDo är större än TIK och har alltid varit.

Costanza:
Men skicka bilder till dom så dom få se hur dom ser ut iaf? ;)
Hörde att klubbledningen i timrå ha samlat så mycket damm i pokalrummet att dom ska börja limma ihop en Le Mat av damm och asbetsludd.

Nucky: det stämmer

Koff: Släktingar på Alnön som aldrig sett en medalj..

Trilske: Tror faktiskt vi aldrig varit ner på plats 13-14 under hela säsongen vilket är rätt sjukt

Costanza:
Är du smygtimråit? Som har så bra koll på dom att du tippa rätt även där? ;)

Eller kör du mottot. ”Håll dina vänner nära, men dina fiender närmare” :-D

Har Olle Eriksson EK åkt till SSK nu?

{8225}: Jag tippade MoDo 10:a och TIK 6:a. Nästa säsong blir det final mot FBK!

Bad_Brett: Nästa säsong ska jag dissa hela laget och återkomma i slutet av säsongen med 'vad var det jag sa'. Några rätt bör man få på en hel trupp

Nucky: Internt kan vi väl säga topp 8 då, men året efter blir helvetiskt, då ska vi gå för topp 1

Smurfen: Får bli premiär på måndag morgon 08:00 bara vi får ett sånt lag så att Vigge är lojal fjärdecenter ;-)

KB: Hoppas verkligen att vi kan få en premiär match hemma kl 18.00 på en lördag, men det flytet skall vi inte kunna få ha

Keriksson: skulle komma på fredag nångång då Mattias är på resande fot som jag förstod det

hompa90: Blir en väldigt intressant silly season med 5 mille mer att röra oss med också. Främst är det väl det om Hinken träffar mer rätt denna säsong så kan vi bli stabila med Lassi i kassen.

Costanza: Plus lite utköp av några hjältar som hjälpte oss upp i finrummet, AP/EJK?

Keriksson:

Är väl inte omöjligt att det blir något förskjutet, lär väl bli sista avsnittet i och med att säsongen tog slut igår.

Lär väl dyka upp en säsongssummering vad det lider.

Kanske vill reka lite silly, eventuella kontrakt som kan brytas etc.

hompa90: Hinken har nu fått koden till kassaskåpet! Så Olofsson/Winberg +6 till..

Keriksson: www.allehanda.se/2024-03-13/fatt-presentera-ett-forslag-for-honom

"Sportchefen Henrik Gradin bekräftar att Modo är nära drömvärvningen Jesper Olofsson.

Efter det abrupta säsongsslutet berättar han hur han vill forma nästa säsongs lagbygge.

– Vi kommer nog fylla på med tre till fyra forwards och tre till fyra backar, säger han."

Trilske: Är det inget nedsläpp Modo ikväll? Visserligen inga fler nedsläpp men man vill ju alltid avsluta onsdagarna med att lyssna på podden. 😚🙂

Greg P:

En stor anledning till att HV får kvala är att man bara har tagit 7p på bortaplan, vilket är helt sanslöst med tanke på att man är ett topp-6-lag hemmavid.

Tänkte jämföra med ert hemmafacit men det är ju inte ens i närheten.

Tarasov: Det är ändå lite charmigt med en hemsida anno 1995, typ.

På jobbet hittade vi följande i en produkt alldeles nyss:
else if (navigator.appName === "Netscape") {

Det var länge sedan Netscape var världens bästa browser...

KB: Krossa Örebro om mer än ett halvår.

Höken på twitter:

Modo får ta revansch på Örebro för att de norpade sista slutspelsplatsen.
Lagen möts nämligen i premiären nästa säsong.
Lördagen den 21/9 startar SHL-säsongen 24/25.
Örebro-Modo.
Andra semesterlaget, Malmö, inleder hemma mot Skellefteå.

grimiss: Varit utomlands i över 10 år, så det var väl helt enkelt dags att återvända till Sverige. Tror inte det är svårare än så.

Tjänade förmodligen mest i laget efter att Ruohomaa lämnade. 200k?

KB:
Rätt kul att Bäckis hyllar

KB: vet vi vad han tjänar ? Varför kom han tillbaka nu till Sverige ?

{10015}: Sett till förväntningarna och hela säsongen, absolut. Tycker dock det går att hålla två bollar i luften samtidigt. Han har varit bättre efter jul, med några insatser som står ut lite extra.

KB: säger inte att du har rätt eller fel, detta är hans statistik efter nyår

23 matcher
0 mål
7 assist (3 i samma match)
7 poäng
-1

att jämföra med innan nyår som då blir med enkel matematik

29 matcher
2 mål
3 assist
5 poäng