{9742}: Har lugnat ner mig nu när jag ser att 7000 lövare på plats i Stockholm blev nollade efter 41 dåliga skott flera meter från Kryllan! Ibland blir Ove glad för så lite...
Tyler Durden: Marenis är en katastrof så här långt, Dansken oduglig och målvaktssidan är en stor fara. Vi behöver en tre fyra nya värvningar nu! Målvaktsidan högprioriterad, köp nu!
Marenis kommer vakna till vad jag vill minnas så var ej Woods och Sam så framträdande i början ifjol heller. Och där är jag ej orolig ett dugg däremot så är målvakt sidan en åtgärd som man bör agera på.
Confusius: Den kompensationen rimmar inte jätteväl, ersätta en back må vara, men en målvakt.. och ja, vi ser ju vad som hänt i och med att Tex ej spelar. Ingenting man inte känt till ett längre tag, men ändå.
Majbrasan: Försvarsspelet var inte bra ifjol heller, men vi hade Tex i kassen.
Ska man envisas med att ha en backuppsättning där hälften av backarna knappt kan stava till försvarsspel, så behöver man ha seriens bästa målvakt. Det hade vi ifjol.
Även om vi inte kan lasta Nygren för SAMTLIGA mål ikväll - för försvarsspelet är fan inte bra, så ingjuter han verkligen inte självförtroende i försvaret som sista utpost. Flera har påpekat att han ser väldigt liten ut i målet. Tredje, visst.. men är Guden förstaspade då? Blir intressant att se kommande matcher. Att vi behöver en ny målvakt är väl ganska givet?
grimiss: Värva en som Tikkanen typ som är en medelmålvakt. Duger gott och väl. Men som det är nu är det under all kritik. Och det blir ej rättvist mot Nygren heller.
Confusius: Slog precis på matchen och Hästensupportrar skriker alltså ut med packet för att en puck styrts upp i ansiktet på en Hästenspelare? Bra hockeykunskaper i Peking. 😅