1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474669 inlägg · 4078 ämnen

Bortapremiär!!! Vita Hästen - MoDo 2022-09-30

2381856 · » Till forumet


Sv: Bortapremiär!!! Vita Hästen - MoDo 2022-09-30
M Horava: Precis, Som gamle förbundskaptenen(i fotboll dock) Laban Arnesson uttryckte det 'vill ni se mål ska ni gå på MoDos matcher'

Finns ju oerhört mycket som kan bli bättre, men alltid kul med mål om MoDo gör flest
Kommentera

Sv: Bortapremiär!!! Vita Hästen - MoDo 2022-09-30
Nucky: Jag är egentligen inte orolig alls. Det har gått tre matcher och vi har rejäl produktion, trots att det hackar för flera av de vi hade högst förväntningar på. Jag tycker att vi var klart bättre de sista tre försäsongsmatcherna än vad vi fått ut nu, så kapaciteten finns där.

Jag kan delvis hålla med om kritiken mot målvakterna, men samma sak där. Det har gått tre matcher och de chanser vi släpper till är alldeles för bra. Det är inte alls likt oss att missa markeringar framför mål, slå indianare och tappa pucken på fel ställen. Dessutom måste jag hålla med tränarna att många mål varit ren flyt. Puckar som studsar sjukt konstigt osv. Får vi ordning på försvaret och slutar med naivt spel, så är jag övertygad om att målvakterna kommer prestera mycket bättre.

Lite roligt när man minns tillbaka på timråiternas kommentarer gällande Karlin. Vi skulle spela extremt defensivt och köra igelkottsförsvar osv. Not so much säger jag...
Kommentera

Sv: Bortapremiär!!! Vita Hästen - MoDo 2022-09-30
Nucky: Tycker Aagaard ser riktigt bra ut med Dicken och Woods, jobbade fram andra målet vid sargen. Sånt är viktigt.
Kommentera

Sv: Bortapremiär!!! Vita Hästen - MoDo 2022-09-30
Nucky:
Håller med ang Marenis, så jäkla oproffsigt att slarva med försäsongsträning. Undrar var han hade varit om han tränat som typ Sedinarna.
Kommentera

Sv: Bortapremiär!!! Vita Hästen - MoDo 2022-09-30
Robin Ztorken L: Är inte ett dugg orolig över Aagard, hans kedja producerade bra igår. Han är den typen som plötsligt gör 3 mål i nästa match, dvs urtypen av en måltjuv.
Tycker det är Sven som drar ner EJK-linan för tillfället. Han kör sina soloraider men inte mycket mer. Inget tackamt läge för de andra två. Marenis ser dessutom rätt trög ut men där tror jag det kommer lossna.
Han visar dock jävligt tråkig inställning som måste träna ikapp pga lång semester. 29 år och börja fuska med sånt känns inte som ett jättebra tecken.
Jag hoppas Gudlevskis visar sin klass ikväll så Gradin kan sitta lite lugn i båten. Tycker Nygren är en ok backup iaf fram till jul, så kan vi hugga på en i Bartosak-klass när tillfälle ges.
Kommentera

Sv: Bortapremiär!!! Vita Hästen - MoDo 2022-09-30
Robin Ztorken L: Nej, låt Gudlevskis få några matcher på sig innan vi dömer ut honom.
Ingen kan ha större förhoppningar på Nygren. Han är ung och ingen större talang, ska spela i division 1. Han spelar för att Tex är långtidsskadad och Gudlevskis blev halvskadad sist han stod, och att det är en ingen större belastning ekonomiskt medan Gradin funderar över målvaktssituationen. Man borde räkna bort Tex men man hoppas ändå på ett positivt besked. Alla berörda vill ha tillbaka Tex.
Om Gudlevskis är redo så kommer han matchas allt hårdare från och med idag. Borde stå alla matcher.
Kommentera

Sv: Bortapremiär!!! Vita Hästen - MoDo 2022-09-30
Robin Ztorken L: Jag tänker att det inte är någon slump att Nygren får stå mot lag som Hästen och Almtuna. Han skolas in i HA just nu. Sålänge vi gör sex mål per match är det bara att köra på den inslagna vägen. Guden kommer stå mot svårare motstånd.

Sen är nog detta en prövning för Karlin. Släppa in fem mål skaver nog i honom.
Men vaffan. Det är ju roligare med en 6-5 match än en 2-1..
Kommentera

Sv: Bortapremiär!!! Vita Hästen - MoDo 2022-09-30
S-vikaren: Håller med, händer noll och än så länge är Marenis en besvikelse.
Vill se mycket mer av honom då han ju trots allt skulle bli en bärande spelare.
Dansken trampar också vatten för närvarande, båda dom måste upp flera snäpp!

Dock positivt att vi fullkomligen öser in mål framåt, även om det trillar in rejält bakåt.
Målvaktssidan känns rejält svajig och bör snarast stärkas upp, annars kan detta gå riktigt snett.
Kommentera

Sv: Bortapremiär!!! Vita Hästen - MoDo 2022-09-30
EJK-kedjan borde få lite mindre speltid. Levererar inte alls. 3de och 4de bör gå före.
Kommentera

Sv: Bortapremiär!!! Vita Hästen - MoDo 2022-09-30
KRB: Samma som med vanligt anställda att arbetsgivaren betalar ut dag 1-14, sen kliver försäkringskassan in från dag 15 och framåt. Skillnaden är att klubben fortsatt täcker upp en del av lönen dag 15-90 men sen går ett antal försäkringsbolag in från dag 91 och täcker upp den delen. Gäller i totalt 60 månader.

Ekonomiskt är det ingen större smäll för klubbarna med långtidsskadade eller sjuka spelare.
Kommentera

Sv: Bortapremiär!!! Vita Hästen - MoDo 2022-09-30
JonteD:
Fler mål än motståndarna då brukar det fixa sig 🤣
Kommentera

Sv: Bortapremiär!!! Vita Hästen - MoDo 2022-09-30
Gavelo:

Så jäkla trist att en spelare som vi verkligen behöver
ev måste lägga av pga en skada.
Och hur det har gått till? han skulle ha varit en bra bit in i rehabiliteringen just nu.
Kommentera

Sv: Bortapremiär!!! Vita Hästen - MoDo 2022-09-30
Robin Ztorken L: sju av nio poäng och det behövs tre fyra värvningar NU. vad behöver djurgårn och björklöven värva då undrar jag, ett nytt lag? ;)
Kommentera

Sv: Bortapremiär!!! Vita Hästen - MoDo 2022-09-30
KRB: Han kostar lika lite som vilken annan vanlig anställd.
Sen är det ganska vanligt i ishockeyns lägre divisioner att spelare bara har lön medans liga är igång, övrig tid får man stämpla.

Men visst är det trist på en så bra målvakt.
Kommentera

Sv: Bortapremiär!!! Vita Hästen - MoDo 2022-09-30
Kunglouie:
Jag tror aldrig Tex blir en målvakt igen, sannolikheten för att han ska kunna komma tillbaka och prestera på samma nivå igen borde vara noll procent, tragiskt och tråkigt. Vad kostar Tex MoDo i månaden, är det hundratusen tals kronor i månaden eller är en hockeyspelare sjukskriven på samma sätt som en trädgårdsmästare som krattar löv.
Som det såg ut på plats i Norrköping i går har väl MoDo godkända målväktare under serien, i slutspelet behövs torrare krut mellan stolparna
Kommentera

Sv: Bortapremiär!!! Vita Hästen - MoDo 2022-09-30
Padrone78: Han har ju ändå en helt okej poängskörd hittills vår nye förstecenter. Synd att klaga liksom..
Kommentera

Sv: Bortapremiär!!! Vita Hästen - MoDo 2022-09-30
Icing-Ove: Men va fan vann ni???? Hur gjorde ni då!! Mutade JFK domarna??😇😇😇
Kommentera

Sv: Bortapremiär!!! Vita Hästen - MoDo 2022-09-30
KB65: Du är helt rätt ute. Tex får vi glömma denna säsongen tyvärr. Otur för killen.
Kommentera

Sv: Bortapremiär!!! Vita Hästen - MoDo 2022-09-30
Kunglouie: Under de absolut bästa förutsättningarna så kan han vara matchredo i början av mars då. Men det är med gudalikt läkekött och då har han inte spelat på typ ett år. Det är bara att glömma Tex den här säsongen, tyvärr.
Kommentera

Sv: Bortapremiär!!! Vita Hästen - MoDo 2022-09-30
Kunglouie: Gradin lyfter in en toppmålis i januari eller tidigare. Han har redan flaggat för det. Tex kan vi glömma. Nu gäller det att gänget vi har i kassen kan hantera platsen i världens största hockeyklubb.
Kommentera

Sv: Bortapremiär!!! Vita Hästen - MoDo 2022-09-30
Här är en dagsfärsk artikel om Tex i Expressen. Operationen ska ske senast den 27 oktober, inte opererad än alltså. Ser mörkt ut att det blir nått spel denna säsong.
Kommentera

Sv: Bortapremiär!!! Vita Hästen - MoDo 2022-09-30
Icing-Ove: Alltid Bäst, efter vad jag hört
Kommentera

Sv: Bortapremiär!!! Vita Hästen - MoDo 2022-09-30
puffe2: Nu tar jag en trepoängsgrogg. MoDo borde mosa Västerås imorrn. MoDo måste ju leda serien snart. Vi är ju bäst...
Kommentera

Sv: Bortapremiär!!! Vita Hästen - MoDo 2022-09-30
Robin Ztorken L:
Det tar vi imorrn nu njuter vi av 3 poäng
Kommentera

Sv: Bortapremiär!!! Vita Hästen - MoDo 2022-09-30
Robin Ztorken L: Fast en fiffig sak med dagens MoDo, vi spelar bättre mot bra lag, så kallad Karlin-hockey. Hoppas så i alla fall.
Kommentera


Sv: Bortapremiär!!! Vita Hästen - MoDo 2022-09-30
puffe2: Vi kommer få det hett om öronen i morgon, efter vad jag sett mot Hästen kan vi komma blikrossade.
Vi har det tungt bakåt, minst sagt🤯
Kommentera

Sv: Bortapremiär!!! Vita Hästen - MoDo 2022-09-30
Padrone78: Olle Liss!!! Saknar min granne...
Kommentera

Sv: Bortapremiär!!! Vita Hästen - MoDo 2022-09-30
Kunglouie: Tyvärr kan ju hans rehab vara karriären ut, så vore önskvärt med stabil målvaktssida, speciellt eftersom vi även denna säsong verkar vara oerhört svaga på att spela på en ledning
Kommentera

Sv: Bortapremiär!!! Vita Hästen - MoDo 2022-09-30
Tarasov: adderar lite skön statte! 5 modo-spelare på top-4! Sug på den mattesnurran!
Kommentera

Sv: Bortapremiär!!! Vita Hästen - MoDo 2022-09-30
Monno:
Lite statiska saker iofs bara matcher men ändå något
Vi tar mkt avslut i skottsektorn bland de bättre lagen i ligan
Släpper till få från skottsektorn
Pp på stabila 25 %
Bp dock endast på 40%

Av det jag sett tycker jag spelet i många delar är bra även försvarsspelet. Men målvaktsspelet har varit dåligt. Jag tror att Gudlevskis är en bra allsvensk målvakt men helst inte plattmatchen imorgon tack.
Kommentera

Sv: Bortapremiär!!! Vita Hästen - MoDo 2022-09-30
Kunglouie: Det där var dock sagt när man var inställd på en operation redan i september. Nygren kommer få fler chanser än två matcher men känslan är att han kommer ersättas innan nov/dec. Han är fortfarande ung och är inte helt säker på att han kommer klara pressen.

I slutändan så kommer dock Guden leva upp till förväntningarna. 100%. Tror på honom.
Kommentera

Sv: Bortapremiär!!! Vita Hästen - MoDo 2022-09-30
Confusius: En redig open ice han fick in ikväll också! Utan att ställa till det i spelet i samma veva. Bara det en bedrift. :-)

Nån som sett nån video på tacklingen?
Kommentera

Sv: Bortapremiär!!! Vita Hästen - MoDo 2022-09-30
Rytter:
Adam i mitten i PP var ett bra drag
Kommentera

Sv: Bortapremiär!!! Vita Hästen - MoDo 2022-09-30
Smurfen: Imorgon går jag ut på stan i Umeå med MoDo-halsduk och sjunger MoDo-sånger och läser vinnarpoesi från Sture A. Har inget annat för mig innan jag ska på Systembolaget. Gavelos spel: Alkohol mot MoDo-mål gjorde att det blev tomt i skåpet.
Kommentera

Sv: Bortapremiär!!! Vita Hästen - MoDo 2022-09-30
puffe2: Hinken har sagt han kommer avvakta med att värva in nån ersättare till Tex efter att de utvärderat hans rehab kring nov/dec. Är det så att det blir spikat att Tex ej hinner komma tillbaka denna säsong kommer Hinken att värva en till målvakt.
Kommentera

Sv: Bortapremiär!!! Vita Hästen - MoDo 2022-09-30
grimiss: Vissa verkar ha gjort det efter en match 🤓
Kommentera

Sv: Bortapremiär!!! Vita Hästen - MoDo 2022-09-30
grimiss: Bara jag som inte tror på han, men hoppas jag har fel såklart
Kommentera

Sv: Bortapremiär!!! Vita Hästen - MoDo 2022-09-30
Confusius: Vi är obesegrade borta, sånt är kul
Kommentera

Sv: Bortapremiär!!! Vita Hästen - MoDo 2022-09-30
puffe2: men har vi redan avskrivit guden som förstemålis?
Kommentera

Sv: Bortapremiär!!! Vita Hästen - MoDo 2022-09-30
Icing-Ove: Var det bara 7000 , trodde dom spelade sin match på Globen inför 13850 Löven fans ! Aj så blåst man blev !
Kommentera

Sv: Bortapremiär!!! Vita Hästen - MoDo 2022-09-30
Saleva: För övrigt tycker jag att Ingman gjorde en bra match ikväll, kul att se
Kommentera

Sv: Bortapremiär!!! Vita Hästen - MoDo 2022-09-30
Hank: Stenhårda icing och skott i Kryllan. 6-2..
Kommentera

Sv: Bortapremiär!!! Vita Hästen - MoDo 2022-09-30
Icing-Ove: Tror på enkel seger då Hannu Lassila verkar lagt av
Kommentera

Sv: Bortapremiär!!! Vita Hästen - MoDo 2022-09-30
Rytter:
Jag gissar att han, Marenis är lite nedtränad eftersom han torde fått köra rätt hårt för att komma ikapp.
Kommentera

Sv: Bortapremiär!!! Vita Hästen - MoDo 2022-09-30
Hank: Lycka till, Hank! Färjestad ska man slå med 10-3.
Kommentera

Sv: Bortapremiär!!! Vita Hästen - MoDo 2022-09-30
Dundee: Utan en riktigt bra målvakt och en fullgod ersättare är laget kört.

Gradin måste få in en rejäl förstemålvakt. Sedan hoppas jag han också plockar in någon spelare som gillar att stänga ner en match. Vi har överflöd av offensiva spelare, men var är dom när det brinner i knutarna?
Kommentera

Sv: Bortapremiär!!! Vita Hästen - MoDo 2022-09-30
Icing-Ove: Du kan bli ännu gladare av att se Färjestad borta imorgon, jag kommer vara där
Kommentera

Sv: Bortapremiär!!! Vita Hästen - MoDo 2022-09-30
Robin Ztorken L:

Det positiva är ändå att våra poängspelare har kommit igång. Josh 6p på 3m och har fortfarande inte varit inne på något bakåt i 5 mot 5. Samma gäller Adam. Är förvånad att Josh är så här bra efter endast 3 matcher, lovar gott.

Där verkar Gradin hittat rätt.

Marenis är inte bra just nu, dras han med någon skada för han är inte alls lika snabb och bryter rakt in på mål som förra året. Eller så är han bara trögstartad efter en dålig försäsong. Vi måste få igång honom. Är inte orolig än men ser det likadant ut efter 10-15 matcher så måste något göras.

Sedan är andrakedjan ett sänke just nu, händer inte mycket där, kanske för att Marenis inte bidrar.

Aagaard passar med Josh och Woods, skapar yta med sitt intensiva spel.
Kommentera

Sv: Bortapremiär!!! Vita Hästen - MoDo 2022-09-30
Robin Ztorken L: Framåt så är det ingen panik att värva vi har ju gjort 17 mål på 3 matcher. Det är på målvaktsidan vi måste agera. Känns inte som det finns nån riktig konkurans mellan dessa 2. Måste in med nån som höjer nivån och ingen går säker på spela.

Man bygget alltid laget bakifrån och då är målvakten den viktigaste posten det fick vi ju se ifjol. Vi har samma försvar som ifjol skillnaden är att vi hade seriens absolut bästa målvakt samt en helt ok reserv keeper. Men nu känns det som vi har en ok reserv keeper och en som är alldeles för dålig på denna nivå. Gulden kan absolut kliva fram och spika igen men han kan ej bära detta lag själv måste finnas en reserv man kan lita på med. Det märks ju klart och tydligt hur vi sjunker ihop och blir som en mur framför mål det är ju signalerna för man ej litar på sin målvakt. Nygren kan absolut bli en bra målvakt men han är ej redo ännu för denna nivå och det är inget att skämmas för. Men för grabbens egna utveckling bör man låna ut han.
Kommentera

2381856 · »