1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

482752 inlägg · 4079 ämnen

Brynäs - MoDo den 4 januari 2010 i Läkerol Arena

1222592 · » Till forumet


Sv: Brynäs - MoDo den 4 januari 2010 i Läkerol Arena
Glöm mitt senaste inlägg, jag hittade hans e-postadress med ett minimalt mått av kreativitet i min googling.
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo den 4 januari 2010 i Läkerol Arena
Lumber Jack: Precis, ordföranden i MHK heter Sven Kågevall, vilket påminner mig om ett mail jag ska skicka. Är det någon som känner till en mailadress till honom får ni gärna pm:a eller bubbla mig.
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo den 4 januari 2010 i Läkerol Arena

bisterfinnen: Faktiskt började Sondell oroväckande stabilt igår, men ju längre matchen led, desto mer lidande blev man som supporter.

Nu borde väl ekonomiansvarige, och Freddan, ha slutat räkna pengar snart och börja fundera på att värva lite spelare. Snart är det återbetalningsdags av 50% av summan, för inte sjutton blir det något slutspel med det här laget som verkar klara av att spela fokuserat i max en period.

Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo den 4 januari 2010 i Läkerol Arena
Ärligt så tror jag Sondell gjorde en av sina bästa matcher i MoDo-dressen igår. Kan han bli ännu bättre så börjar han förtjäna sin plats. Förhoppningsvis har stignigen på spiralen ändrat från nedåtgående till uppåtgående.

Jag hoppas innerligt att Sondell har en nivå till. Det behövs verkligen just nu.
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo den 4 januari 2010 i Läkerol Arena
Jag håller med Poffa, Gretzky mfl.

Svedberg har gått från lovande till ok till stabil. Sett över de senaste 20 matcherna ungefär är han en stabil elitseriemålis. Det är helt enkelt bittert att Brynäs får iväg två Kovalev-skott inom 30 sekunder. Tror merparten av seriens målisar släppt in båda i de där situationerna.

Otroligt vad Modo är ojämna under matcherna. Gårdagen helt vidrig ur den aspekten.

Brynäs poängskörd i förhållande till kapacitet är helt vidrig.

Jag kan också tänka mig förändring i kedjorna. MZA och Susse tar ut varandra lite just nu.

Mitt förslag:

Skröder - Susse - Madsen
MZA - Svarten - Näslund
Häggström - Steen - Green
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo den 4 januari 2010 i Läkerol Arena

Poffa: Jag är möjligen ordförande i ESMÄK.

Så om Sondell varit väck så skulle det ha blivit 2-2 igår. Möjligen. Hade vi haft en ES-målvakt dessutom hade det blivit 2-0.

Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo den 4 januari 2010 i Läkerol Arena

Lumber Jack: MHK:s ordförande har sagt sitt.

Själv hävdar jag att både Södertälje, Luleå och Frölunda (Honken är helt värdelös) har större problem på målvaktssidan. Svedberg bör även i fortsättningen få chansen, så länge vi inte hittar någon i Markström-klass eller bättre.

Ser vi istället till att ta bort Sondell så kommer antalet baklängesmål minska med ungefär 1 i snitt per match. Det skulle göra susen för vårt GAA.

Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo den 4 januari 2010 i Läkerol Arena

Wayne Gresky: Vi har utan tvekan ES sämsta målvakter. Är du och Poffa nöjd med det så får det stå för er. Jag tycker vi är värd något bättre.  

Kommentera


Sv: Brynäs - MoDo den 4 januari 2010 i Läkerol Arena
Lumber Jack: Jag tycker att du är ute på hal is. Svedberg är ingen supermålvakt, men gör utespelarna sitt jobb så ger han oss en chans att vinna de flesta matcher. Hittar man en världsmålvakt som är pigg på ett SM-slutspel så värva honom (lycka till att hitta en sådan nu!), men att värva någon som eventuellt kan vara lite bättre skulle vara ett fatalt misstag.

Det skulle vara både enklare och smartare att värva ett par backar så att Sondell kan deponeras och Hasse Jonsson pensioneras.
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo den 4 januari 2010 i Läkerol Arena
Nån gång måste ju Brynäs få vinna med efter alla förluster mot Modo, lite som Söderling - Nadal fast i ishockey.
Känns som att Målvakterna avgjorde som så ofta förr, bästa andramålisen var tungan på vågen.

Bortdömda målet var en skänk från ovan, tror att Läck blev störd av en klubbspets på skridskon men ganska vanligt att liknande mål blir godkännda. Kanske guds väg att gottgöra Brynäs för Hansens spräckta okben?
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo den 4 januari 2010 i Läkerol Arena
Lumber Jack: Detta borde man naturligtvis tagit tag i redan efter omg. 10.

Att man inte tänker ge malek någon fler chans har man bevist nu så då är det väl dags att släppa han till något lag som vill ha han.
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo den 4 januari 2010 i Läkerol Arena

Icing-Ove: Annars tycker jag det verkar som Svedberg, med skillnad att fyllot är något snabbare upp från isen.

Vi måste värva en målvakt, en som åtminstone kan vinna en av 36 matcher åt oss. Idag skulle Svedberg definitivt ha tagit ett av de två första målen. Ja, en riktigt elitseriemålvakt tar båda dessa. Utfrysning av Malek funkar inte så nu får Freddan försöka att på något annat sätt lösa målvaktsfrågan. Det går inte att ha en lovande andremålis som förstekeeper.  

Kommentera


Sv: Brynäs - MoDo den 4 januari 2010 i Läkerol Arena
Niklas Czarnecki  – En niopoängsmatch

Vad menar han med det. Är det att han efteranmäler Macke för att han blev inputtad i Läck?
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo den 4 januari 2010 i Läkerol Arena
NuMo:

Marco borde ha en teoretisk chans på trean?!
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo den 4 januari 2010 i Läkerol Arena
NuMo: Solklar analys.
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo den 4 januari 2010 i Läkerol Arena
renen:

Sondell har dålig överblick och han kan omöjligt räkna ut sina medspelares förflyttningsmönster. Eftersom han i motsats till de flesta elithockeyspelare måste han hålla ögonen på pucken för att inte drula bort den så hamnar han i för svåra situationer för att utgå med bra resultat.

Hans valmöjligheter blir dessa när han har pucken.

1. Han håller ögonen på medspelarna, men strular bort pucken.

2. Han håller ögonen på pucken, men har ingen aning om vart medspelarna befinner sig. Att de pga. rörelseenergi förflyttar sig är något som han hittills inte kunnat kompencera för. Han slår alltås pucken dit spelaren var när han sist såg honom, inte dit han borde vara för tillfället.

3. Han håller ett öga på pucken och ett öga på en medspelare. Det här fungerar inte för de flesta vanliga människor, ej heller för Sondell.
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo den 4 januari 2010 i Läkerol Arena
spud: De har jag förespråkat en tid nu.
Den kjedjan skapar sällan farliga målchanser och det är ju mål man vinner matcher på.

Sen la jag märke till att madsen ramlar fruktansvärt mycke i sargduellerna.
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo den 4 januari 2010 i Läkerol Arena
spud: Horava skrev i förra matchprogrammet, tror jag det var, att han inte alls tror på att ändra om i formationerna. Att det oftast gör mer skada än nytta. Därför var det ju väldigt förvånande när han flyttade bort Molinder från Svarten och Macke och lät Green flytta uppåt i "hierarkin".
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo den 4 januari 2010 i Läkerol Arena
Paddan: Tribuncovs måste nog komma tillbaka. Här är ett klipp med denne is-tuffing, han måste nog känna sig som Sondell efter den missen....
www.youtube.com/watch?v=t62bHEEs4GA
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo den 4 januari 2010 i Läkerol Arena
Jag är väldigt förvånad över formationerna i vårt lag, att dem sitter lite som sten. Nu vet jag att tex molle flyttades inför denna match. Men en femma som Steen Hägga och Madsen verkar vara klar trots att dem inte skapar så mycket poäng, dem skapar ofta tryck i anfallszonen men är aldrig riktigt nära. Men när dem hamnar i egen zon blir det pannkaka av allt, om dessutom Sondell är inne då är det bara förbereda frustrations vrålet. Skaka om lite, möblera hitta positioner som fungerar bättre. Det måste finnas sådana!
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo den 4 januari 2010 i Läkerol Arena

Salle: Här är Sondells match i sångform. Börjar bra, men sen...

http://www.youtube.com/watch?v=xeBrjaohiJU

Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo den 4 januari 2010 i Läkerol Arena
renen:

Nääääh. Då hade dom ju suttit i plocken? :-)
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo den 4 januari 2010 i Läkerol Arena
Salle: Han fipplade ett antal gånger i egen zon istället för att spela ut pucken.
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo den 4 januari 2010 i Läkerol Arena
bisterfinnen: Nja dom sitter där dom ska sitta, tycker jag.
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo den 4 januari 2010 i Läkerol Arena
Poffa: Det krävs mer än en matchs klagande innan medlemsantalet utökas.

Dessutom var ju Sondell rätt OK fram till det avgörande Misstaget.
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo den 4 januari 2010 i Läkerol Arena

Visst sa Arto att han var säker att det foten som spökade för Foppa?

Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo den 4 januari 2010 i Läkerol Arena
renen:

Två oskymda högt på plocksidan. Det ena iof hårt och välplacerat med en målvakt ska ta sådana.
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo den 4 januari 2010 i Läkerol Arena
bisterfinnen: Svedberg kan väl inte lastas för förlusten heller.
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo den 4 januari 2010 i Läkerol Arena
Renberg tycker det bortdömda målet är skandaldåligt. Orkar knappt bry mig längre. Vi får vara glad att domarna inte har mandat att döma folk till galgen i stället.
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo den 4 januari 2010 i Läkerol Arena
Viskarn:

En eloge till klacken. Och Pikken. Resten får tre starka ZzZ!
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo den 4 januari 2010 i Läkerol Arena
Poffa: Var skriver man på?
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo den 4 januari 2010 i Läkerol Arena
Wayne Gresky: NU HAR JAG DE!
Sälj sondell till timrå.
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo den 4 januari 2010 i Läkerol Arena
Paddan: Känns som att den här dagen kan öka på BHK:s medlemsantal med några miljoner procent.
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo den 4 januari 2010 i Läkerol Arena
renen: Ja det börjar bli dags att sätta sprätt på de där pengarna nu. Det är ju tyvärr inte så att Hasse Jonsson kommer in och är en jätteförstärkning heller. Nuförtiden håller han ungefär samma klass som Westin eller Bonsaksen. Sondell är i en klass för sig och gör att man tänker tillbaka på Adam Anderssons spel i egen zon med välbehag.
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo den 4 januari 2010 i Läkerol Arena
Paddan: Jag förstår din kritik, men det var väldigt ofta timander med sin slowmotionåkning och meningslösa sidledspass i mittzon som tvingade forwards att slänga/skarva ner puckarna väldigt ofta.

Med minuten kvar slängde han 2 ggr i rad en stenhård 30 meters passning som de bara gick att skarva vidare ner i brynäs zon och som dom väldigt enkelt bara kunde lägga ut igen.
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo den 4 januari 2010 i Läkerol Arena
renen: Just ja, vi har ju sparkapitalet Eddie Larsson. In med honom, och skicka Sondell till Sundsvall.
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo den 4 januari 2010 i Läkerol Arena
Paddan:Ja det vill vi inte veta, he bort Sondell NU! Spela in Bonsa eller Larsson och försök att få hit typ Obsut, vet att vi har försökt med han förut.
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo den 4 januari 2010 i Läkerol Arena
Paddan: Snart väntar alla topplagen ..glöm slutspelet Modo..
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo den 4 januari 2010 i Läkerol Arena
Bad_Brett:
Just nu är det ingen konkurrens på backsidan, detta håller inte i längden tyvärr..
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo den 4 januari 2010 i Läkerol Arena
Bad_Brett: Återigen en match där jag anser att modo borde avgjort i 1:a.

Att vinnerborg dömer bort modo´s mål är obegripligt och lite typiskt modo i motgång.

Är väl bara att gratta brynäsarna.

Överlag en jämn match där modo är snäppet bättre
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo den 4 januari 2010 i Läkerol Arena
Släng Sondell till hajarna. Men Freddan ska ha en jävla känga han med han sa redan i november han skulle värva en ny back men inte fan har det hänt något. Nä fy fan.
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo den 4 januari 2010 i Läkerol Arena
Berka: Äh, Svarten kan lika gärna få en utskällning han också, för istället för att spela kontrollerat så ska det dumpas puck i blindo ner i Brynäs försvarszon och sedan så orkar man inte åka efter utan står bara still och velar. Patetiskt!
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo den 4 januari 2010 i Läkerol Arena
Paddan: Det måste kännas förjävligt för spelarna i laget som kämpar och jobbar,sen kliver sondell in och förstör allt med indianare och dyl. så brunäsorna kan avgöra.

Hade jag varit svarten hade jag skällt ut karln i omklädningsrummet.
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo den 4 januari 2010 i Läkerol Arena
Berka:

Nu har jag fått nog. Det får vara slut på daltandet. Sondell skall inte spela en minut till. Det framstår som ett skämt att han skall få spela istället för Bonsaksen.
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo den 4 januari 2010 i Läkerol Arena
Berka: Med tanke på att MoDo var så gott som ordinarie medan Brynäs saknar 8 av sina spelare så var det hela MoDo som var sämst. Fast det vore intressant att få reda på hur många baklängesmål Sondell ställt till med helt på egen hand.
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo den 4 januari 2010 i Läkerol Arena
Det känns som att gå från NHL-hockey till division 1-hockey, när man jämför JVM-matchen från inatt med den här matchen. Var är skridskoåkningen? Vart har han gömt sig?

Och Sondell? Ja, vad duktig du är!

Tycker att Svedberg borde kunnat agera annorlunda på 3-2-målet. Varför ska han kasta sig och simma på isen? En sidledsförflyttning med benen hade varit att föredra där, tycker jag iaf.
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo den 4 januari 2010 i Läkerol Arena
Björn W: Hjälp, jag kan inte bestämma mig vilken som var sämst, vimmelborg eller sondell?

Timmy är bra då tempot är lågt.
Sondell har inte ett rätt igen.
Hasse borde lägga av för mer bortkommen kille har jag inte sett på en is.
Hållberg tar de mest underliga beslut i anfallzon, defensivt är han bra.
Jens vestin, vem är de?
Pickan, överlägsen på isen i afton bland backarna.
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo den 4 januari 2010 i Läkerol Arena
NuMo: Men jag är i alla fall ledig imorgon, också.

Det får bli till att tröstblogga om en säsong då vi faktiskt gick till slutspel.
Kommentera

1222592 · »