1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481076 inlägg · 4078 ämnen

Brynäs - MODO Hockey Läkerol Arena 2011-02-01, kl 19:00

« · 1344129 · » Till forumet


Sv: Brynäs - MODO Hockey Läkerol Arena 2011-02-01, kl 19:00

Blizzard: Lugn du, efter torsdagen har ni chans på SM guld igen. Våra spelare håller nämligen på att ställa till det för sig själva. Ingemansland var målet för extra lång semester. Macke fixar dessvärre lite spetskompetens och vips så lägger alla ned allt vad ett strukturerat försvarsspel kallas.

Men se på fan, nu är man på väg mot kvalserien med stormsteg och då blir det en lång säsong liks förbannat. En miss i beräkningen för semesterjägarna. 

Fast de kanske talar emot en Timråseger ändå? Det blir spännande och se om man inte trots allt tar sig i kragen och slår vakt om ingemanslandsplatsen trots allt. Semester is the shit.

Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey Läkerol Arena 2011-02-01, kl 19:00
NuMo: Kanske säsongens viktigaste match på Torsdag.Inget av lagen får förlora!
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey Läkerol Arena 2011-02-01, kl 19:00
Bad_Brett: Precis, Robban kan ju kanske utvecklas till nåt.

Nee hoppas verkligen att dom tränar EXTREMT hårt imorgon mellan 08-12 sen
får dom återhämta sig lite med lunch på Victory. Efter det kan Challe och Andreas gå igenom Timrå hur vi lägger upp spelet. Sen att Markus eller Lubos ger grabbarna ett riktigt pep-talk.
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey Läkerol Arena 2011-02-01, kl 19:00
Bad_Brett: Tyvärr lever spelarna i sina jävla dollarbubblor. De har ingen aning om vad, eller varför man skall skämmas när det går åt helvete. De bara kör på och Öhh! Va? Var det ABK vi mötte i dag??? Trodde det var ett Stockholmslag direkt när jag såg ett höghus utanför tågfönstret. Vettefan. Det kanske var Njujork.

Redigerad kommentar

Kommentera


Sv: Brynäs - MODO Hockey Läkerol Arena 2011-02-01, kl 19:00
NuMo:

Det sorgliga är att det blev en enorm förbättring när K-Fop fick ta Svartvadets plats, trots att han knappast är optimal där heller. Varför inte bara testa Rosén? Vad har man att förlora? Det kan ju knappast bli sämre.
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey Läkerol Arena 2011-02-01, kl 19:00
Atjoo91: Tyvärr är vår tränarduo fortfarande märkta av förutfattade meningar kring våra spelares kompetens. Vi känner spelarnas egenskaper mycket bättre.

Fisken, Curre, Sandlin och tom. Boorken, kulle ha sett sanningen för länge sen.
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey Läkerol Arena 2011-02-01, kl 19:00
Björn W: I eran repeat kommer iaf ett guld efter en väntan, i TIK's repeat kommer KS och AS ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey Läkerol Arena 2011-02-01, kl 19:00

NuMo:

Vill jag ha Svedberg som förstemålis? JAA! Han är en av de bättre målvakterna i ES enligt statistiken, sedan vad du personligen tycker är ju inte så intressant.

Han har ju tagit över förstespaden för tusan, Svedberg har stått de senaste 7 matcherna.

Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey Läkerol Arena 2011-02-01, kl 19:00
Gustafsson: Jag håller på en förening som stått på repeat i några decennier.
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey Läkerol Arena 2011-02-01, kl 19:00
Björn W: Jaha, jag som trodde att det var en 28års cykel.
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey Läkerol Arena 2011-02-01, kl 19:00
Björn W: Du har fastnat på repeat.
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey Läkerol Arena 2011-02-01, kl 19:00
Bara Challe kan inse att Svarten inte är en spelare som ska lira med en producerande femma! han ska göra det jobbigt för motståndarna med sin svepande Easton-klubba. Inte glida på en grilla och försöka lägga mackor som Susse kan...
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey Läkerol Arena 2011-02-01, kl 19:00
73Sjöbba: Det där är ett 30-årsprojekt, just nu är många Öviksbor fortfarande i fasen att de står och gapar av förvåning över en sak som inträffat i 40 års tid.

Sakta men säkert kan attityden som leder till sådana här artiklar raderas ut, men det ska nog gråtas och tandagnisslas i 48 timmar nu, minst.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey Läkerol Arena 2011-02-01, kl 19:00
NuMo: Jag tycker tyvärr att coacherna med all önskvärd tydlighet visar att de skiter i resultatet när de matchar Svartvadet med slovakerna. Det är grovt tjänstefel eller ett tecken på en otrolig inkompetens. Jag vet inte vilket av de två alternativen som känns värst.
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey Läkerol Arena 2011-02-01, kl 19:00
Alla!:

HÅLL KÄFTEN!
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey Läkerol Arena 2011-02-01, kl 19:00
Bittesehr:

Hela MoDo har drabbats av Mojzis-sjukan. Det är inga tillfälligheter som gör att man inte vinner några närkamper. Det beror inte på dåligt självförtroende. Nej, det beror på total nonchalans. Samtliga spelare, till och med rivjärn som Madsen GLIDER långsamt in i situationerna.

Trots allt ett litet plus till Bartecko och Nagy som i varje fall försöker få lite fart i anfallsspelet, men med en värdelös kapten i samma kedja är det inte lätt att få något tryck.
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey Läkerol Arena 2011-02-01, kl 19:00
MarcusElving: de är bara avundsjuka, bry dig inte.
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey Läkerol Arena 2011-02-01, kl 19:00
NuMo: nehe? Vad har dom haft de senaste matcherna då?
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey Läkerol Arena 2011-02-01, kl 19:00
MarcusElving: Så du skulle vilja ha Svedberg som förstemålvakt? Det vill ju inte ens Brynäs.
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey Läkerol Arena 2011-02-01, kl 19:00
73Sjöbba: Modoiterna knullar sig själva i arselet. (Ingen censur. Jag fattar inget.)
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey Läkerol Arena 2011-02-01, kl 19:00
NuMo: Han var värdelös när han spelade för Modo. Nu är han grym, närmare 92 i räddningsprocent är inte kattskit =)
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey Läkerol Arena 2011-02-01, kl 19:00
Björn W: Herrlaget är just nu XXXXXX. Fan det blev censurerat.
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey Läkerol Arena 2011-02-01, kl 19:00
NuMo: Ödmjukhet, fokus och eventuellt löning i mars/april.
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey Läkerol Arena 2011-02-01, kl 19:00
NuMo: Ta nu inte ut damguldet i förskott också...
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey Läkerol Arena 2011-02-01, kl 19:00
arnio: Du har fel. sVEDBERG ÄR VÄRDELÖS. Oj. Caps.
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey Läkerol Arena 2011-02-01, kl 19:00
Björn W: Inte en chans. Vi har ju redan vunnit SM-guld. Och då skiter jag i hur bisarra tikarna är. Jävla blöjpinkare.
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey Läkerol Arena 2011-02-01, kl 19:00
NuMo: "arnio: Tror du att det här är en målvaktssak så tror du fel."

Svedberg höll ensam kvar Brynäs i matchen i första så visst ser jag det som en målvaktsak. Det hade inte varit "orättvist" med 1-4 efter första och då hade nog Modo hållit undan. Ingen skugga över Tarkkis insats, han gjorde vad han skulle.
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey Läkerol Arena 2011-02-01, kl 19:00
NuMo: Jag tror vi vinner mot Timrå, jag.
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey Läkerol Arena 2011-02-01, kl 19:00
Björn W: fom. nu så skiter jag i det här. Som tur är så är skitlaget tIkrå efter oss. Det gapflabbar jag åt. I övrigt så hoppas jag att modospelarna får springa i kempis arenatrappor hela kvällen och hela morgondagen, precis som på riktigt Bustermanér.
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey Läkerol Arena 2011-02-01, kl 19:00
mikenomad: Usch, undvik det och låt tälje och råttorna tampas där nere istället. :/ 2 skitlag som ingen skulle sakna.
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey Läkerol Arena 2011-02-01, kl 19:00
NuMo: Jag har sett på Arsenal-Everton sedan 3-2. Det var för lättläst.
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey Läkerol Arena 2011-02-01, kl 19:00
Nikki Nine: Tut tut...KS-tåget avgår snart...för resande mot KS..taaaag plats.

Vi är redan ombord men det finns en plats över.
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey Läkerol Arena 2011-02-01, kl 19:00
NuMo: Modo har visat nu att man inte förtjänar att gå till slutspel.Man skämmer ut sig och spelar som skit dom två viktigaste matcherna.kan man inte visa bättre inställning så ska man missa slutspel så är det bara.

Dra åt helvete jävla pisslag är så satans trött på detta skitlag som heter Modo.
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey Läkerol Arena 2011-02-01, kl 19:00
Björn W: Som tur är så tycker Challe att det var en bra prestation.

POW-WOW!
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey Läkerol Arena 2011-02-01, kl 19:00
arnio: Tror du att det här är en målvaktssak så tror du fel.
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey Läkerol Arena 2011-02-01, kl 19:00
NuMo: Pratar vi människor i spelarnas närhet så var det väl bara Challe/Andreas som inte mentalt hade kvalificerat sig för slutspel efter Timrå-matchen.
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey Läkerol Arena 2011-02-01, kl 19:00
NuMo: Måste säga att Svedberg är ett riktigt kap.
Kommentera


Sv: Brynäs - MODO Hockey Läkerol Arena 2011-02-01, kl 19:00
Det som är så tråkigt är att så stor del av fiaskot kan tillskrivas usel inställning. I spelarnas huvuden är man redan i slutspel, trots att man i realiteten ligger med huvudet i giljotinen.

Se fattar jag inte att man, precis som andra säger, är så nöjd med att Svartvadet gör Nagy/Bartecko till en medioker kedja.

Fast. Bästa laget gör sig själva till åtlöje för tredje matchen i rad.
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey Läkerol Arena 2011-02-01, kl 19:00
Gerdin: Tuff tuff säger tåget.
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey Läkerol Arena 2011-02-01, kl 19:00
Jaha... varför blir man inte förvånad. Det blir då fan inget sportnytt för mig kväll :(
Vad är positivt med denna kväll? Att SSK vinner kanske? Å andra sidan blir det närmare botten *ryser*
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey Läkerol Arena 2011-02-01, kl 19:00
Martin S: 2 min för "showing up on the ice"
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey Läkerol Arena 2011-02-01, kl 19:00
Atjoo91: Någon som såg situationen som Danielsson åkte ut för?
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey Läkerol Arena 2011-02-01, kl 19:00
Som vanligt så vinner vi inte skitmatcherna som betyder mycket

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey Läkerol Arena 2011-02-01, kl 19:00
bj21:

Men vad i #/)%%)/#==) håller vi på med i egen zon? Vi dominerar ju matchen fullständigt, men ger borten pucken helt oattackerade och står sedan och ser på som förlamade murmeldjur när Brynäs skjuter.

Fruktansvärt trist. En sådan här match ska man leda med minst tre mål, men på något jävla vänster lyckas vi klanta till det som vanligt.
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey Läkerol Arena 2011-02-01, kl 19:00
Dags att gå all in på Brynäs kanske? Vi var ju det klart bättre laget efter första peroden i lördags också.
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey Läkerol Arena 2011-02-01, kl 19:00
shinzawai: De kändes för bra, såklart de blir så här då. Tycker faktist Dahlberg är värd en chans.
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey Läkerol Arena 2011-02-01, kl 19:00
Poffa:Bra jobbat att Pikka får assist då Danielsson skjuter två skott som täcks innan han gör mål..
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey Läkerol Arena 2011-02-01, kl 19:00
shinzawai: Jag trodde de skulle testa Dahlberg ikväll. Tolv mål på tre matcher är väl inte så imponerande.
Kommentera

« · 1344129 · »