1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478919 inlägg · 4078 ämnen

Brynäs - MODO Hockey Läkerol Arena 2011-02-01, kl 19:00

1344498 · » Till forumet


Sv: Brynäs - MODO Hockey Läkerol Arena 2011-02-01, kl 19:00
bj21: Från tisdagen.

"foppa78: Värsta domarinsatsen sedan 1411. Jag kräks
arnio Kommentera 2011-02-01 19:59"

Barnrumpan har bajsat på sig igen.
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey Läkerol Arena 2011-02-01, kl 19:00
arnio: Absolut! Enögd och stolt!
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey Läkerol Arena 2011-02-01, kl 19:00
spud: stackars Modo som blev bortdömda igen. De tre första utvisningarna i matchen som drabbade Brynäs var förstås solklara?
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey Läkerol Arena 2011-02-01, kl 19:00
spud:

Din analys är givetvis helt åt skogen. Faktum är att domarinsatsen var helt klanderfri. Anledningen till att MoDo fick en massa utvisningar var att man stod helt förlamade i egen zon och slutade åka skridskor. Det var en klassisk kollektiv kollaps.

När MoDo erövrar pucken 3-4 gånger i numerärt underläge, utan att lyckas få ut den ur zonen, är det förstås inte någon slump. Istället för att ta det lugnt och titta upp ordentligt, slungar man bara desperat i väg den. Det jag beskriver nu är alltså andra halvan av andra perioden, innan Brynäs ens fick sitt 5-mot-3-läge.

Med tanke på hur spelet såg ut, var jag helnöjd med att det fortfarande stod 2-2 och att man var med i matchen. Jag hoppades att någon skulle hålla ett brandtal i omklädningsrummet och att MoDo skulle komma ut som ett nytt lag, men istället fortsätter man på den inslagna vägen. Den sorgliga sanningen är att man inte ens kan skylla på utvisningarna, eftersom Brynäs gjorde mål efter 4 respektive 44 sekunder, samt efter 30 sekunder i 5-mot-3. Dessutom hade de en rad stolpträffar, så det hade lika gärna kunnat ha blivit större siffror.

Det såg för övrigt ut på ungefär samma sätt mot AIK.
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey Läkerol Arena 2011-02-01, kl 19:00
McFire: Det du säger om Rosén är helt korrekt, vi får väl hoppas att han växer in i elitserie lunken med tiden som t.ex. Olausson och Arlbrandt.

Men jag gillar ändå Svarten stark denna säsong jämfört med förra. Iofs så hade han en roll i andra femman då och skulle vara en av dom producerande spelarna vilket kan vara en av orsakerna varför man tycker han var så dålig. Men i år då han liksom har fått spela med K.Fop, Hedman, Hägga, Blomman och ibland Madsen och då tycker jag han gör sitt jobb galant. Han trampar på i 30-40 sek och är jobbig för motståndarna, sen åker han och byter.

Kan jag få se hur du vill se backuppställningen? Där har vi största problemet om man tittar till dom senaste matcherna. Jag vet inte men känns som att backarna måste bli mycket rejälare i allt dom gör. Närkamper, passningar och ta mer iniativ och inte tveka. Pikka är en jag vill kommentera, förra året då han var vår frälsare i försvaret så gjorde han ju minst en 5-10 uppåkningar per match. Nu handlar det om 2-5 per match. Känns som han förlorade mycket av sitt självförtroende i Minsk. Målvakt har jag svårt att välja imorgon, vill ha Dahlberg bara för att se hur han klarar sig, men känns som en chansning att sätta in han i en sån här viktigt match.
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey Läkerol Arena 2011-02-01, kl 19:00
spud: I mina ögon var första perioden helt okej, andra medelmåttig. Första fem-sex minutrarna av tredje skänker laget Modo bort chansen till vinst, enkla misstag på misstag på misstag. Kollektiv kollaps och godnatt.
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey Läkerol Arena 2011-02-01, kl 19:00
Förstår inte riktigt orkanen som var efter BIF matchen. Vi gör en bra match till dess att vi får ett mål som Sören Persson ångrar, och därefter ser till att ge oss utvisningar för korsdrag eller vad som helst. Hade varit bättre om han underkänt det regelmässigt OK mål vi gjorde istället för att straffa oss till dess att bif kommit tillbaka med ränta.

Sen kan man förstås anse att laget ska klara den utmaningen som vi ställdes inför, vilket jag tycker vi gör rätt länge. Men när de smäller in 2-2 i slutet av andra så börja de känna vittringen av vårt blod, och vi känner oss sårade. När de sen får spela PP för lite vad som helst i början av 3e så är vi slagna.

Samtidigt är det väldigt nyttigt för oss MODOsupportrar, och mig framförallt som emellanåt sågar Sundström att se vilken skillnad han gör.
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey Läkerol Arena 2011-02-01, kl 19:00
Atjoo91: Jag förstår vad du menar, men jag tycker han har gjort en ytterst medioker insats även i den rollen. Bara så du inte tror att jag bara har de senaste matcherna i åtanke. För där har han, precis som du säger, varit totalt misslyckad, jag skrek rakt ut efter halva matchen mot AIK att Han måste bort från topp 2-linorna. Han tillför absolut ingenting i en producerande kedja.

Personligen tycker jag att valet bör vara solklart de senaste 2 matcherna, det såg man efter 1 period mot AIK. Jag hör alltså inte till de som förespråkar Rosén i förstakedjan. Rosén är en allsvensk spelare i mina ögon, fortfarande. Tempot för den mannen kommer antagligen aldrig att hålla elitserieklass heller, i PP när tempot, stressen och det fysiska spelet är obefintligt räcker det med bra spelsinne, vilket blir väldigt tydligt i det här fallet. Men han har ju ett år kvar och kostar antagligen inte så mycket, så han får väl nöta på.

Såhär tycker jag att man skulle ställt upp, redan efter 1 period måt AIK.
Nagy - Bartecko - Danielsson
Madsen - Ritchie - Skröder
Kfop - Svartvadet - Hedman
Häggström - Rosén - Blomqvist
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey Läkerol Arena 2011-02-01, kl 19:00
McFire: Håller verkligen inte med dig. Tycker att Svarten är i sina bästa stunder när han lirar i tredjefemman. Då han inte har någon press på sig och bara ska vara med för att förstöra för motståndarna. Han måste var en av dom som lyckas mest i Elitserien med sin poke checking.

Men jag kan samtycka att han blir totalt värdelös när man spelar han som någon speluppläggare eller vad man nu vill kalla det. Som nu när han spelar med Lubos och Nagy så är han ju bara pinsam att se på. Men det är upp till Challe Och Andreas att ändra på det.
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey Läkerol Arena 2011-02-01, kl 19:00
J F K: Helt korrekt. Jag tycker också att han chansar på tok för mycket och motspelarna kan helt plötsligt bli tokfria i slottet, på blå etc.
Han borde dock kunna förstå detta och även förstå vikten av att underordna sig da system så att han blir den där centern som stänger ner duktiga motståndare på ett effektivt sätt. Skulle han spela på detta sätt tror jag att han håller i ett par säsonger till som 3:e, 4:e center. Boxplay också för den delen.
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey Läkerol Arena 2011-02-01, kl 19:00
J F K: Jag håller med, Svarten gör sin sämsta säsong på väldigt länge, inget snack om saken. Är han "klar" kanske..?
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey Läkerol Arena 2011-02-01, kl 19:00
h o c k e y : Jag tycker faktiskt att Svartvadet hela året varit dålig på att markera. Han har spelat rätt mycket på "chans", dvs att han utnyttjar sitt riktigt bra spelsinne istället för att följa gängse regler. Detta gör att han rätt ofta kan bryta uppspel och göra riktigt bra saker, men när det inte fungerar så kan det resultera i horribla markeringsmissar.

Jag tycker att det finns en stor anledning till att han har så oerhört dålig plus/minus och att det vore bättre om han också inordnade sig i "systemet" istället för att gå på spelsinne och magkänsla.
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey Läkerol Arena 2011-02-01, kl 19:00
h o c k e y :

Tror att sjukdomen är lynnig.

Underkända insatser vid målen:

32, 3 mål

55, 93 och 48, 2 mål.
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey Läkerol Arena 2011-02-01, kl 19:00
bisterfinnen: Har inte han den sjukdomen under kontroll?
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey Läkerol Arena 2011-02-01, kl 19:00
h o c k e y :

Svarten kanske har ulcerös kolit?
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey Läkerol Arena 2011-02-01, kl 19:00
Angående derbyt så sprang jag på Anton Lander i morse. Vi pratade lite om matchen i morgon. Han brukar vara laddad till tänderna varje gång länsderbyt är på tapeten, men nu såg han riktigt trött ut. Ångest inför detta derby är bara förnamnet. Killen är ju hjärtat i Timrå och kan Modo göra honom osynlig tror jag chansen för seger är stor.

Angående Tarkki. Det duger inte att göra en kalasräddning i ena läget och sedan kasta in pucken i nästa. Jag ser gärna Dahlberg i kassen mot Timrå. Det tror jag båda målvakterna tjänar på.

Vad har hänt med Svarten? Vår kapten jobbar ju inte 100%. Under bortaturnén var han direkt ansvarig för flera markeringsmissar. Det är inte likt honom. Han måste lyfta sig rejält och vinna kampen mot Lander i morgon.

Jag vägrar förlora mot ett vingklippt Timrå.
Nu jävlar taggar vi till!
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey Läkerol Arena 2011-02-01, kl 19:00
westerlind: Äh, så där säger du bara för att Domsjö inte fått någon chans till revansch mot hörnettborna på 63 år och inte har något endaste DM-guld i hockey.
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey Läkerol Arena 2011-02-01, kl 19:00
J F K: Var tvungen att kolla upp Barteckos stats, eftersom han ju har ett rykte om sig att gå ut stenhårt för att sedan krokna.
Och visst, kollar man på poängproduktionen de senaste fyra åren är det ju så. 07/08 sjönk hans poängsnitt med nästan 30% efter dom första 10 omgångarna. 08/09 hela 58%.
I FBK i fjol höll han hela grundserien, men så spelade han bara dom sista 11 matcherna också. Räknar man in efterföljande slutspel dippade han dock med 50%.

I Modo så här långt håller han sitt urverkssnitt (1p/match de första 10, där är han konsekvent år för år), men sedan har han skjutit bom. Ser man på tidigare mönster kan man dock förvänta sig poäng på torsdag. Högst olägligt om ni frågar mig.
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey Läkerol Arena 2011-02-01, kl 19:00
PontusJ: Bartecko straffades rejält av att spela med Svartvadet de två senaste matcherna, men helt klart har han tappat.
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey Läkerol Arena 2011-02-01, kl 19:00
Lumber Jack: Till råga på allt elände, borde man inte vara orolig över Bartecko? Två poäng på senaste sju matcherna, mönstret där han är grym i inledningen för att sedan förvandlas till en medelmåtta känns farligt nära...
Kommentera


Sv: Brynäs - MODO Hockey Läkerol Arena 2011-02-01, kl 19:00
Det kommer bli ruggigt tufft att fixa slutspel, har suttit och spånat på matcherna som är kvar. Vinner vi dom 5 av 10 som är kvar, då blir de 75 poäng. Jag tro fan det blir nog så tufft att ta det. Vi har dock 1 poäng tillgodo om de skulle bli målskillands affär troligtvis, även om den försämrats på slutet. Men tar vi 17 av dom återstående 30 ska de va lungt, å det blir inte lätt med tanke på vilka matcher det är.
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey Läkerol Arena 2011-02-01, kl 19:00
Modoante: Hoppas verkligen att Susse kan spela.

bj21: Då är det på tiden.
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey Läkerol Arena 2011-02-01, kl 19:00
Björn W: Hej, jag tycker om Brynäs. Jag heter Olle.
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey Läkerol Arena 2011-02-01, kl 19:00
yngwie: Det har vi nästan aldrig kunnat!
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey Läkerol Arena 2011-02-01, kl 19:00
yngwie: det måste ju blir ett målvaktsbyte mot Timrå Dahlberg måste få chansen nu och Svarten ska fan inte spela med Slovakerna.Hoppas att Susse är med igen mot Timrå annars in med Rosen i den kedjan.
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey Läkerol Arena 2011-02-01, kl 19:00
Modoante: På ett sätt tror jag de är bra att de är mer lag från den övre halvan, då kanske de kan gå vägen. De verkar ju inte gå att vinna mot bottenkollegorna.
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey Läkerol Arena 2011-02-01, kl 19:00
yngwie: Om vi inte vinner dessa matcher dom våra bottenkollegor så blir det inte slutspel iaf sen så hoppas jag verkligen att vi kan undvika kval.

Mardrömmen vore ju om både vi och Timrå hamnar i kvalserien.Då blir det ju Slaget om Västernorrland del 3
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey Läkerol Arena 2011-02-01, kl 19:00
Bad_Brett: Han har gjort betydliget sämre matcher.

Kval, de blir det inte. Men de är tuffa matcher kvar helt klart.
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey Läkerol Arena 2011-02-01, kl 19:00
yngwie:

Tarkki spelade bra? Två dundertavlor och ett tveksamt ingripande på tredje målet.

Kollade just igenom MoDos spelschema och det ser verkligen hemskt ut. Om inte någonting radikalt inträffar, så tror jag att det blir kval. Tyvärr.
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey Läkerol Arena 2011-02-01, kl 19:00
Bittesehr: Det sitter absolut i väggarna! Så här har det alltid (så när som på några gyllene säsonger) varit att vara modoit. Klart du ska dit och uppleva ångesten. Ångest är synonymt med ditt suppoprterskap!
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey Läkerol Arena 2011-02-01, kl 19:00
Bad_Brett: Jag håller med, och jag fattar inte varför det blir så här, i princip, varje gång vi har chansen att göra ett bra resultat i en "måste-match".

Har våra kulturbärare skapat denna sorts jargong? "Det går att spela på 90% nu när vi är i slutspel på målskillnad. Glid in i situationerna grappar så blir ni inte skadade heller. Vi fixar det här ändå ska ni se."

Är Svarten en alltför "snäll" kapten? En hönsmamma som ser alla och bekräftar alla utanför isen men som inte kan få med sig en grupp genom sitt spel på isen?

Det är något som är fel.

Den dagen som alla våra "äldre" spelare har lagt av så ska det bli intressant att se ifall det blir någon förändring eller ifall det sitter i väggarna i vår kära klubb.
Det som är otroligt positivt i allt mörker är att vi har en GM som jag har väldigt höga förväntningar och förhoppningar på. Tror att Macke ser och tänker hockey som många, sunda och vettiga, skribenter här. Läs: Modoiter ;)

Matchen mot Tikarna är ännu en ångestmatch. Vet inte ens om jag orkar gå dit och uppleva eländet live...
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey Läkerol Arena 2011-02-01, kl 19:00
Magsår, har man nog snart. Till Timrå matchen vill jag se nått nytt, även om Tarkki spelade bra i dag vill jag se Dahlberg. Sen vill jag se Rosén med slovakerna. Då vinner vi!
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey Läkerol Arena 2011-02-01, kl 19:00
NuMo: NuMo's kylskåp is by far the best kylskåp the world NuMo has ever seen.
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey Läkerol Arena 2011-02-01, kl 19:00
Björn W: varför ska man bry sig det går ju bara åt helvete.finns ingen anledning att hoppas på seger man blir ju bara besviken.

Kvalserien här kommer vi.
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey Läkerol Arena 2011-02-01, kl 19:00
Björn W: Hockey är det värsta jag vet. Som tur var så sammanknippar jag inte tikarna med hockey, så de gillar jag ett litet grand.

Ojoj. Nu måste jag tröstäta.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey Läkerol Arena 2011-02-01, kl 19:00
NuMo: Precis och du kommer att fortsätta bry dig om den i många år till.

Hepp, nu fick jag en fotbollsvändning som känslomässig avkastning på kvällen. Apropå ishockey, alltså.
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey Läkerol Arena 2011-02-01, kl 19:00
Dynga, nonchalans och felbeslut ända ifrån TT där bak till CH/AJ i toppen.

Tycker f-n synd om Rosén som blir petad av KFop som spelfördelare när coacherna efter 5½ perioder inte inser att Svarten har några handleder.


Nu kommer man dock att sönderavla hyndorna analt på Torsdag så att hela världen (läs ÖA's upptagningsområde) tror att ALLT är frid, fröjd och finalklart igen.

Fy f-n.


Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey Läkerol Arena 2011-02-01, kl 19:00
Björn W: Vafan snackar du om?

Det här är hockey!
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey Läkerol Arena 2011-02-01, kl 19:00
NuMo: Jag är frälst - nyckeln till ett lyckat supporterskap kan ses som en känslomässig hedgingstrategi. Fira ett SM-guld med att konstatera att det var då fan vad tomt vi har på sådana flaggor i taket, egentligen. Sörj förlusten genom att konstatera att vi är mycket närmare slutspel nu än när jag tog kvalserien för givet i november.

Det enda man förlorar med den här supporterstrategin är de totala euforitopparna och de massiva hjärtattackerna, som ikväll.

Ses på torsdag, för det gör vi.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey Läkerol Arena 2011-02-01, kl 19:00
bj21: Det jävliga är att tik är ett helt annat lag borta än hemma, detta blir en ångestavslutning.
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey Läkerol Arena 2011-02-01, kl 19:00
Björn W: Låter bra det där. Nu surar vi några dagar och sen tar vi och förvärrar tabelläget för tikarna!
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey Läkerol Arena 2011-02-01, kl 19:00
Björn W: Sluta vara possimistisk. Vi är körda. Mitt intresse för Modo är noll.

Nu är det en viktiig match mellan Borg och McEroe på ESPN classic. Borg har större chan sän Modo.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey Läkerol Arena 2011-02-01, kl 19:00
mikenomad: Vi är inte ombord på KS-tåget på ytterligare någon omgång. Det är en omgång upp till det andra tåget. På torsdag lär vi väl torska mot lillebror!
SATAN va tungt det känns just nu!
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey Läkerol Arena 2011-02-01, kl 19:00
NuMo: Tack, men nej tack. Skulle inte du skita i det här?
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey Läkerol Arena 2011-02-01, kl 19:00
Björn W: DRA ÅT HELVETE!

Susse borde bli petad. Det läste jag här för länge sen.
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey Läkerol Arena 2011-02-01, kl 19:00
bj21: Vi har ett ganska halvhyfsat hockeylag som skulle bli lite bättre om Susse känner sig redo. Överlag tycker jag nog att Timrå är snäppet sämre sett till spelarmaterial. Sedan har vi ju tagit 15 trepoängare på 45 omgångar - en var tredje omgång, ungefär.

Åsså kommer ju spelarna få veta att de lever i två dagar, genom en total avsaknad av ryggdunkar och kanske till och med några dova muttranden på stan.

Precis vad tabelldoktorn ordinerade.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey Läkerol Arena 2011-02-01, kl 19:00
Björn W: "Jag tror vi vinner mot Timrå, jag." Hur då eller var det ironi?
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey Läkerol Arena 2011-02-01, kl 19:00
Lumber Jack: Jag är så jävla förbannad så jag vet inte vad. En match i rad, det går jag med på. Två, det är en för mycket. Men tre. Ja, dåjävlar skall det inte finnas några som helst förmildrande omständigheter.

Idioter!
Kommentera

Sv: Brynäs - MODO Hockey Läkerol Arena 2011-02-01, kl 19:00
Gusse: Bara därför kommer bergis ett göra det.
Kommentera

1344498 · »