1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532425 inlägg · 4126 ämnen

Building the future, Silly Season 07-08

Sv: Building the future, Silly Season 07-08
Ambroo: Men i helhet så måste väl backsidan ändå vara jämnare skulle jag tro med Marttinen och Jonsson. Jag menar ni får 2 helt ok elitspelare och tappar en ruskigt bra. Samt då att ni som jag förstår jagar ytterligare en back om nu inte snacket bara var snack. Hur bra en spelare än är så spelar det ändå roll om han har en halvbra eller dålig spelare vid sin sida.

Tror inte ni skall vara allt för orolig. Just nu ser ert lag riktigt farligt ut. Vilket iofs det tar emot att säga men kanske skall sägas ändå.

Ambroo: Men samtidigt så är det väl rätt så lång tid kvar till den 31 januari 2008?

MorganaLefaey: Framåt absolut, men jag oroar mig svårt för backsidan. Vi har väl egentligen inte en enda spelande back nu när Strålman lämnat och man ser ju vad bristen på såna betydde för oss i årets slutspel.

Ambroo: Blir en uppgradering ändå om man kollar mot förra säsongen. Tyvärr om man får säga så.

MorganaLefaey: Nej det blir inte TIK. Det kommer med all sannolikhet att bli Tenkrat som tar den sista platsen.

Ambroo: Hur som haver så skulle jag nog tro att det inte är Timrå ändå. För då måste man nog kolla vilka banker som blivit rånade den senaste tiden.

MorganaLefaey: "Men Timrå lär väl knappast ha råd med honom med tanke på att de jagar en back och 2st forwards i Tenkrat och Pyörälä."

Pyörälä har varit klar länge nu.

MorganaLefaey: skall väl kanske vara ett www före brynas.se tror jag.

Bad_Brett: Nu skall man aldrig säga aldrig, men med tanke på det som står på www.brynas.se "Lagbygget inför kommande säsong är klart" så är jag lite tveksam till att det är brynäs det handlar om. Att de sedan har 17st forwards i truppen just nu gör det inte heller mer troligt.
Men man vet aldrig och större bluffar har väl skett i hockeyvärlden än att ett uttalande inte är vad det ser ut att vara.

Poffa:

Jag sticker ut och tror på Brynäs. De borde ha ekonomiska förutsättningar nu när Wahlbergs kontrakt äntligen har gått ut. Dessutom behöver de hitta en lekkamrat till Brendl.

Deas: Enligt agenten har han ju gjort klart med en svensk ES-klubb. Jag tror också Frölunda kommer ta honom. Man ryckte ju i Renberg, nu tar man väl kedjekamraten istället. Surovy istället före Renberg, känns som en högvinst, sett ur Frölundaögon. 

spud: Jaha, jag läste inte artikeln så noga. Tack =)

Jadu, då tippar jag på Frölunda då.

Deas: Om han bestämt sig för en annan svensk klubb, tror jag att NHL känns lite avlägset?

MorganaLefaey: Sett till den summeringen torde ju Frölunda ligga nära till hands.

Fast det är nog ingen omöjlighet att han får göra ett nytt försök i NHL igen.

Wayne Gresky:

Den killen vore inte fel att få till modo. Man vet ju hur illa man tyckte om hans poängproduktion förra säsongen.

Nu tror jag iofs inte att det blir modo. Men Timrå lär väl knappast ha råd med honom med tanke på att de jagar en back och 2st forwards i Tenkrat och Pyörälä. Skellefteå och Luleå är borta enligt agenten. FBK har 16 forwards i truppen och LHC 15 och HV har 13 men har svårt att se att de skall ha plats för en spelare till i den här klassen. Mora har 13 men med tanke på namnen i truppen så kanske de har råd med en till. Brynäs har 17st frammåt och dessutom gått ut med att truppen är full. Iofs så drar väl bäckis men kan inte se att han skall hamna där. SSK har 16 st och där kanske det finns någon plats då många är med från allsvenskan och inte lär ha kostat speciellt mycket.

Då återstår Frölunda som lär ha pengarna och dessutom bara har 11st forwards på kontrakt just nu och DIF som har 12st men där är det väl en hel del problem med ekonomin så det kanske är en för dyr spelare för dem.

bisterfinnen: Var hamnar Surovy? Borde bli officiellt den här veckan om han bestämt sig. Det är inte Luleå och inte Skellefteå och jag tror knappast att det är Färjestad. MoDo har ju varit ute efter honom tidigare...

Salle:

Kan det tyda på att vi har klart med en ny forward?

Icing-Ove: Bonne change, Duracell

Icing-Ove: En riktig sniper skulle behövas. Hade varit underbart om det vore en högerskytt också. Men det kanske är för mycket att hoppas på. Man får väl nöja sig med Mackan :)

Skulle nog inte klaga allt för mycket på Mackan och Foppa som de 2 sista, men då behövs det nog tas in en eller två vid transferstoppet. :)

MorganaLefaey: Chansen att de får Surovy är väl ändå ganska liten? Om man läst Folkbladet i vår så har PEO kommenterat halva Europa och 1/4 av nordamerikas hockeyspelare. Så att kommentera en spelare i media till att skAik lyckas värva densamma är ett långt steg.

Jag tycker att det är peo absoluta storhet som värvare, han kan bränna av rätt mkt för att få hamna på löpet för en värvning, sen försöka hitta utfyllnad för att budgeten ser ut som den gör. Och att de är nöjda med Hadelöv i målet känns konstigt. Om jag var aikare hade jag hellre sett Kristan än Renberg som nyförvärv.

MorganaLefaey:
Det måste värvas en riktig målskytt, en som älskar att ta skott i powerplay. Annars är jag rädd att powerplay ser lika krampaktigt ut nästa säsong.
Har väl lite överseende med det då vi tog guld, men en artist måste vi ha råd med nästa säsong.

spud: Visst ser backsidan ganska svag ut men de har 2 platser kvar att fylla så där kanske de får en halvdan uppsättning. Men frammåt så kan man väl inte direkt så här i förväg klaga på: Söderberg, Renberg, McDonnell, Koskenkorva, Surovy.
Ser klart bättre ut än vad jag trodde de skulle klara av att ställa upp med om man säger så. Att det sedan inte direkt ser ut som något SM-guld lag är en helt annan sak.

MorganaLefaey: SKaik har trots allt PEO, så länge han är där är jag inte orolig att de blir nåt annat än lindansar gäng. Att de bränner av budgeten på 2-3 spelare istället för att bygga laget smart, med en klass 1 målvakt och bra backar och fina centrar gör att de aldrig kommer bli något hot. Det finns trots allt väldigt lite bakom de där människorna.

Tycker det är ganska roligt att folk i TIK's gb börjar tycka det är för mycket snack om bomber och granater och själv sitter man och hoppas på att det skall läcka ut lite smällare och sådant då man haft helt tomt på sådant så länge.

2st platser öppna i truppen och 3 spelare som måste ses som chansningar Jonasen, Molinder samt Forsberg gör att det nog lär finnas några namn som det arbetas på.

Skellefteå plockar Renberg och arbetar tydligen också på Surovy vilket jag måste säga imponerar. De kommer få en ganska fin uppsättning om McDonnell och Koskenkorva fungerar i svensk hockey. Roligt att se luleiterna klaga på Renbergs flytt men samtidigt så säger de att han är slut mm. Är väl bra för LHF om han får kunglön i Skellefteå och de får pengar till nya förvärv om han är slut som hockeyspelare.

bisterfinnen: I can't wait!

shinzawai:

Kraven höjs eftersom, så nu tränar vi på något riktigt storslaget. 3-åriga sonen har något vackert på gång...

Wayne Gresky:

HAHA

Alisandali: Känns som om det här hör hemma i silly season...

Mano: Caesars Palace, numera The Caesars , har absolut inget med Borlänge att göra .

Samtliga i bandet är som du skriver Stockholmare .

bisterfinnen: Steffo, jag har inte fått något alster av dina barn på ngn vecka, har Modoskolan sommarlov? Mera! :)

Wayne Gresky:

Nej, det går inte!!

Du vann!! :)

Gidde: Och jag har träffat Mats Edström och Gunnar Nordströms bror samtidigt (eller träffat och träffat, stod mest bredvid som en fån), kan det bli större?

Mats Edström:

Det är stort!!!!

Och jag som träffat dig, på tal om Lassie alltså ;-)

Wayne Gresky: ...för övrigt så arbetar Gunnar Nordströms bror, Per Nordström, som chefsjurist på Bolagsverket, d v s vi delar både arbete (myndighetsutövning) och nöje (MoDo).

Jag mötte Lassie, jag mötte Lassie...

Poffa: Om de bildades i Borlänge måste de har gjort det på genomresa, för de har då inga rötter därifrån whatsoever. Men vi kan se det som en parantes i årets Silly Season möjligen och kanske gå vidare =)

hellge:

Jag nöjer mig med ungdomens källa. det är därför jag bibehåller min lena hy och min oförtröstliga optimism. :-D

Wayne Gresky:

Hur mycket kan man lita på En källa? På den tiden jag gick i skolan fick vi E enda bok som beskrv sanningen. Nu uppmanar man eleverna att använda flera källor så att man får flera perspektiv, en sympatisk företeelse tycker jag.

Detta kanske även borde gälla silly season-trådar där man knappt behöver en källa. (:

Wayne Gresky: Man kan aldrig lita på en informationsbank där det avsiktligt planteras in felaktigheter.

Lumber Jack: Det räcker ju faktiskt att de var uppe och festade med Familjen över helgen. Men hur mycket kan man egentligen lita på det som står på Wikipedia?

Poffa:

Ja, bildade i Borlänge. Jag vet inte hur det ska tolkas. Själv googlade jag och fick upp denna dalametropol.

Poffa: Det står att bandet bildades i Borlänge, inte att de är därifrån.

Wayne Gresky: Jag har som sagt ingen aning. Jag bara rapporterade vad det stod på Wikipedia.

Poffa: Konstigt att de valde att döpa sitt andra band till Teddybears STHLM och inte till Teddybears BLGE...

hellge: Nu kan jag inget om gruppen, men på Wikipedia står det Borlänge.

Mano:

Jaha, men i övrigt hade jag rätt. (-:

hellge: Bra att SF klagar på expressens vinklade rubrik. Dock lite roligt att de själva nästan gör samma sak iom. "Foppa öppnar för MoDo".

Det han säger är att han inte vet någonting och är öppen för vad som helst =)

hellge: "Det är inte ofta man har synpunkter på Foppas, men jag måste säga att Tjärnmyrvägens stolthet gjorde fel. Jag måste jag rekommendera Foppa att göra precis tvärt om nästa gång. Han borde lyssna på Caesars Palace, numera känd som The Caesars. Denna gamla indiegrupp från Borlänge är hästlängder bättre den långhalsade franskkanadensiskan Céline Dion. Here’s The Caesars"

Men Caesars är väl för bövelen inte från Borlänge? Tajtare Stockholmskombo får man leta efter.

zigge:

Jag tror inte han är kvitt problemen. Men jag hoppas han har hittat något bra sätt att hantera dem.

Deas: Jag saknar alternativet "Han spelar i MoDo och tar GULD 3 år i rad".
F.ö kan jag inte rösta, 'Fel på sidan' . Fel på frågan, om ni frågar mig.

« · 884289 · »