1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532425 inlägg · 4126 ämnen

Building the future, Silly Season 07-08

Sv: Building the future, Silly Season 07-08
TIKbiff:
Jag har dock inga fördomar, var och en är salig i sin "tro".

TIKbiff:

Men så är ju inte Timråiter kända för att vara smartast i Sverige heller. Du får väl klura lite till, kanske.

Paddan:

Är det sant???!!??!!?!?!

Frisco: Du får väl jobba lite för att få fram namnet. Nu ger du ju upp för minsta motgång.

Poffa: Hur långt bak ska man gå? Hittade nåt om Tomas Jonsson 1978. Eller är det nåt annat?

scim: Sök i den här boken och du skall finna namn. Jag har avslöjat minst ett.

hellge:

Berätta det för Poffa och hans desamerade bomb.

knaskamilla:

"Hon fick behålla sin hemlighet"

Det här är ju silly-tråden, då ska man avslöja hemigheterna, inte bevara dem.

TIKbiff: Oj. Mannen som gjorde ett misslyckat försök att på egen hand försöka hitta på en historia och förstöra en del av den Svenska supporterkulturen har vaknat.
Mår du bättre nu?

knaskamilla:
Har aldrig fattat det här riktigt med "en av mina tjejer"
trodde du hade en "herr sambo"

knaskamilla: Jag vet också en hemlighet, men tala inte om den för Alex Schulman på Aftonbladet. Det är inte Foppa som designar och tillverkar Crocs-skorna.

hellge:

På tal om Foppa så säger en av mina tjejer i Timrå att hon är typ släkt med honom. Jag tror att hon typ är släkt med honom genom att någon i hennes familj är kompis med honom, men jag kommer inte riktigt ihåg hur det hela var. Sist jag var ner sa hon att Foppa hade berättat en hemlighet för henne, som hon inte fick berätta för någon. "Du vill veta vad det är va?!" sa hon till mig. Jag sa att jag klarade mig lika bra utan att få veta. "Åh, jag vill säga...men jag har ju lovat att inte göra det" kontrade hon.

Hon fick behålla sin hemlighet.

Paddan: Om du menade den med fläskkött så ja... Sen har dom en disk med lammkött på Platinom också.

Salle: Är inte köttdisken flyttad till O´learys? Tyckte det såg ut som så när man gjorde fältstudier någon sen helgkväll

Salle:

Steen är nog van med Grizzly-disken i Winnipeg.

hellge: Hittade Steen och Jocke nån köttbit??? Dom frågade mig nämligen om vart köttdisken fanns trots att vi stod mindre än en meter ifrån den.

Jag satt på bibblan och letade böcker. Som på de flesta bibliotek sitter det ofta en samling pensionärer och läser tidningar och kommenterar olika nyheter. De brukar sitta där och läsa och ropa ut till sina polare när de ser något av värde. Eftersom jag inte kunde hitta det jag sökte blev jag kvar ett tag, låt säga en halv timme. En pratade oavbrutet om Myckelgensjö skola som skulle läggas ner, hur han hade gått på den som liten, en annan var förbannad på Bildts påstådda aktieägande, ytterligare en annan var minst liga arg på vad han kallade den hycklande Persson. Plötsligt säger en av gubbarna:

- Den där pajasen Forsberg ger jag inte mycket för. Han verkar tro han är något.

- Hur fan kan du säga så, svarar en.
- Ja, hur i helvete kan du säga så, fortsatte en annan.
- Så där säger man bara inte, sa ytterligare.
- Det var det oförskämdaste jag hört, sa en av tanterna.
- Ja, jag håller med, att du inte skäms, den andra tanten

Gubben som varit oförskämd satt kvar en stund innan han lommade iväg. Jag tror han fattade att han gick över gränsen med råge för vad man kan om bygdens son. Det går bra att säga att Bildt och Persson är odugliga skitstövlar, att skolan är värdelös, att invandrarna ska kastas ut, att inga föräldrar kan uppfostra sina barn längre. Men, det går inte snacka skit om Foppa. Då passerar man gränsen för avvikande beteende. Om jag någonsin glömt hur stor Foppa är här norr om skogen, så blev jag påmind nu.

På tal om Foppa hörde jag ett rykte om honom. Dessa kommer ungefär ett per dag. Det här ryktet säger att Foppa hade flyttat hem från Amerika för gott. Bland annat skall han ha tagit med sig alla saker och kläder, något som han aldrig tidigare gjort.

Dessutom träffade jag Alex Steen och Jocke Lindström på Konsum Extra i Hörnett. Jag presenterade mig som Hellge. De såg lite frågande ut och sa att de inte visste vem jag var.

Strax därefter träffade jag Salle, alltså våran Salle, han hade 1 gigabyte svensk och brittisk punk till mig i mp3-format. Vad ska man säga förutom tack:

- Gabba Gabba Hey, kanske!

Wayne Gresky: Ni ser ut att få en minst lika bra trupp i år som ifjol!

Wayne Gresky: Tärnström hade gärna fått ersätta Enström för mig.

Paddan: Om han nu någonsin skulle varit nära oss så är ju en eventuell flytt till NHL en utmärkt anledning till att man inte gått ut med det. Ryktet hade dödats på ett helt annat sätt om han skrivit på för en annan europeisk klubb.

Vi är riktigt täta på backsidan och får jag välja mellan Tärnström och Timander så föredrar jag Timander. Jag kan inte påstå att jag är överdrivet knäckt. Vi har i vilket fall elitseriens bästa backtrupp.

Så kan då elitserielagen sluta drömma om Tärnström.
"Han har fått flera erbjudanden från NHL-klubbar och har i stort sett bestämt sig. Enligt uppgift till Sportbladet är Edmonton en av de klubbar som visat intresse för Tärnström."

Poffa: Det är väl lika bra att skriva tioårskontrakt... minst... med Timmy. Eventuell löneglidning får han ta ut i en valfri VW Transporter vart fjärde år.

NuMo: Mycket trevlig läsning, både om Timmy och Justin.

Däremot hoppas jag inte Timmys nuvarande förhandlingsläge och önskan om ett ännu längre kontrakt gör honom överbetald om några år. Alltid lurigt med mångårskontrakt till äldre spelare.

Wayne Gresky: Bara att önska honom lycka till. Han förtjänar verkligen chansen han nu får. Om sex-sju år kommer han tillbaka till MODO, skriver treårskontrakt (Svarten är sportchef) och bär MODO fram till klubbens åttonde SM-guld genom tiderna.

25000 människor hyllar laget nere i grönområdet i hamnen. Ur högtalarna ekar Cara Mia med Måns Zelmerlöw, på begäran av den nyligen fyllda 40-åringen Timander, som för sjätte året i rad valts fram till ES bästa back. I ett svagt ögonblick lovar han också att fortsätta ett år till.

Lumber Jack: Som ni ser till höger så är tydligen Enström klar för två år i Atlanta.

NuMo: "- Jag har två år kvar på mitt kontrakt, men jag ser gärna att Modo kommer med ett bud om en förlängning. Som det känns nu spelar jag gärna ytterligare några säsonger, säger Timmy."

Hjälte, föredöme och bullkung. Allt i ett!

NuMo: Lappnils karriär på sistone är ju aningen svag, även hans barnbarn järvsöfaks verkar ha gjort klart på ovalen. Hoppas han lägger av innan glorian mest liknar en avsparkad hästsko.

hellge: Jag tror att Krizan har blivit Hassefierad. När Ecke träffade honom så frågade Ecke: "Du vet väl vem det är som bestämmer i MoDo"
och Krizan svarade: "Hur mycket Capitanoooo som helst"

Salle:

Ecke hämtade Karol i Umeå. Undra vad de pratade om i bilen? Tre miljoner ordsmannen Erik mot treordsmannen Karol.

Trevligt att Döme var glad som han var den gångna säsongen, allt är som det ska. Annars skulle det vara roligt att sitta i baksätet och lyssna när Ecke hämtar Döme.

Är det någon som vet hur Salle axel mår?

Salle: Tillbaka? Var har han varit?

hellge: Pierre har då inte växt nåt nämnvärt ännu. :-)
Iofs så såg inte de spelare (Döme, Krizan, Susse, Timmy, Il Capo och tidigare nämnda Pierre) jag mötte på Victory idag heller nåt större ut än senast.

Dock så verkade Döme tycka det var kul att Kung Krizan var tillbaka för mun hans gick i ett fram till att han började tysta den med mat.

spud: Jag tror att Werner kommer att slå Lappnils denna säsong. Järvsöfaks ligger illa till också.

Gidde: Hehe det tror jag inte, det är ju så nytt huset.. Du har säkert rätt, kunde bara inte tänka mig att han inte tränade med övriga laget.

spud:

Hmm, artikeln jag läste var ju i ÖA/TÅ och med en bild där han snickrade för fullt i huset.

Men det kanske var en arkivbild?

Gidde:
För Magnus och hans familj blir det nu hemflytt.

– Fast jag kommer att stanna i Skellefteå åtminstone till i juni. Barnen ska gå ut skolan och så vidare.

Fast det är klart en sån sak hinner ju ändras. Speciellt när det gäller W, men jag skulle inte kunna tänka mig att inte han vill vara med och träna barmark med MODO.

Gidde: Dock förstörde jag allt genom att skriva funktionen istället för funktion. =)

spud:

Hmmm, tyckte mig läsa i orstidningen att all tid gick åt till att snickra i det nya huset just nu?!

Men det kanske var helger det gällde?

hellge: Werner bor ju i skellefteå än och kommer inte flytta förrän han slutat jobbet och barnen slutat skolan nån vecka in i juni. Men nog tror jag att werner kör sin löprundor runt vitberget ändå. Eller så står han i byskeälv och svär över att ha

Det är ju på ett ointressant sätt intressant höra sportchefen säga floskler. Det låter som han koll iaf.

De flesta gångerna man ser MODOtv känner jag bara att jag vill hjälpa han martin att hitta en kavaj som passar.

shinzawai:

Det var en maffig intervju. Men det vara inte så mycket viktigt som sades. Däremot tycker jag man kan tolka sättet på som det sades. Ecke och hela organisationen verkar vara fylld med självförtroende. Det där lantliga lite mesiga är borta, men för den skull tycker jag inte han var oödmjuk.

En annan sak som jag håller med Ecke om är att Pierre Hedin kommer säkert att växa denna säsong. Med tanke på den utveckling han hade under säsongen måste man nästan betrakta honom som ett nyförvärv.

Av alla de 3 miljoner ord som Ecke sa tycker jag de han sa om Wenblom lät sämst. Werner har inte börjat träna barmark med de övriga ännu. Att de dessutom snart går på individuell träning i 4 veckor åter obra i mina öron. Hoppas jag har fel om detta.

Poffa:

Nja, jag har trappat ner lite på arbetstiden, knas-klass håller man aldrig...

Deas:

Japp, det förstod jag, men kunde ändå inte undgå att upplysa de som inte förstod det! :)

Jag skrattade gott, och tyckte att du var mycket fyndig!

knaskamilla: Han kanske har jobbat lite drygt 9000 timmar, det senaste året. Sånt gör att man inte alltid ser allting på en gång.

knaskamilla:

Nä!
Så är det inte, det kan jag lova...

Gidde:

Är det så att när man blir gammal så blir man lite trögtänkt? Jag har hört ryktas om det.

Gidde: Eller så var det medvetet ;)

Poffa: Frågar du hellge stavas det Timmmmmmmmander.

Gidde: Gå och se MODOTV nu. NU SA JAG! Ecke tar ton!

Deas:

Det är lugnt!

Det M som blev för mycket tidigare kan du använde till ordet som fick ett M för lite denna gången istället ;-)

Poffa: Oj. Det var en hemsk miss verkligen. Sådana här gånger saknar man en edit-funktionen extra mycket. Nu får jag leva med skamen.

Deas: Timander stavas med ett M. ;-)

hellge: Han är en hjälte. Och Bullkung.

« · 887517 · »