1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532340 inlägg · 4126 ämnen

Building the future, Silly Season 07-08

Sv: Building the future, Silly Season 07-08
Martin S: Fixa dit han tillsammans med Petter så blir det riktigt roligt.

Martin S: Äh, hans konstanta SMS:ande förstör ju bara sändningarna med det där evinnerliga pipandet ;)

NuMo: Staal är välkommen tillbaka till Ö-vik som världens mest neutrala bisittare i webradion :))

Skulle Kim Staal ha någon chans att göra rätt för sig i årets trupp?

Själv gillade jag Staal, men fråganär ju också om det är rätt spelartyp. Tyngden att ersätta Morrion har han ju inte.

Nu verkar han inte vara aktuell för Modo, men en länk till svenskafans ger en indikation om nuvarande status.

www.svenskafans.com/hockeyzon/artikel.asp?id=181128

Dragan 2k: Säg inte det. ;o)

NuMo: Vi har i alla fall säkerställt att inte Justin gör hattrick mot oss igen.

Dragan 2k: Om Frölunda köper alla Modospelare så ökar ju deras chans att vinna mot oss i år.

Modoante: Illa, men vi får väl hoppas att the Sedin twins hittar någon annan tung pjäs, de har ju visat tidigare att de är duktiga talangscouter. För nu måste det ju värvas någon, eftersom man sagt att det ska in "en" forward till, och då det inte blev Morrison så måste det ju logiskt sett bli någon annan.

Paddan: Hmm.Det var visst inget artistkontrakt som underteckandes utan berodde på att Justin var artistare i fjol. Då förstår man det lite bättre då Frölunda sagt att man inte ska värva på artistbasis gällande kontrakt inför en säsong.

Men nu ska jag sluta förpesta er gästbok med Frölundasnack och se på en intressant film.

spud: eller så kanske Justin blev less på uteställena i Övik och tänkte att... i Göteborg måste det finnas betydligt fler vattenhål där jag kan sitta och dricka oalkoholfritt

Frisco: naprapaten tycker kanske att det räckte med #9.

spud: Ljumskarna. Vad tror vi om ljumskarna?

för övrigt tycker jag det är ett bra tecken att modo törs tacka nej och inte slänga iväg slantarna till höger och vänster.

Paddan: Nu bedrivs väl de flesta matcher i ES på isen och med skridskor på? Är det bara testvärden som man ska kolla på tror jag att skidåkarna hade varit en grupp att hämta nyförvärv hos.

Klart man kommer sakna JMs offensiva tyngd och spets. Men han är ju knappast en spelare som inte går att ersätta, ecke får väl ringa sedins igen.

Icing-Ove: Då får vi väl vända oss till Jonasén för såna saker istället, för om han nu varit överlägset bäst på alla tester som det sägs så ska det väl inte vara några problem för honom att ta en plats i laget.

Dragan 2k:

Jaha. Modo ville väl inte ha honom, och så fick han leta som tusan efter någon annanstans att bo. Stackaren. Men Göteborg är ju ganska okej ändå, i alla fall på sommaren.

spud: Han känner dock S.Kariya från tiden i Manitoba och får bo i en större stad, inte förvånande. Men faaan vad jag kommer att sakna hans tunga tacklingar.

Då blir det kanske Bartek då...Lycka till Justin!

hmm den hade jag inte sett komma, rent spontant känns inte bäckis-JM som den klaraste komben.

Modoante: Elfte timmen är väl att ta i, elitserien börjar ju inte än på ungefär två och en halv månad och inte förrän i januari nästa år stängs möjligheten till värvningar.

Dragan 2k: Ok tack för den kallduchen det var ju inte då bra.Tungt att behöva jaga nyförvärv i elfte timmen.

Paddan: Och så ett tråkigt artistkontrakt. Gillar inte den varianten. Trodde inte Frölunda körde med sådana när kontrakt tecknats inför en säsong. Under pågående säsong kan jag förstå när man väl spetsa tll det inför en eventuellt slutspelsspurt.

Förresten är det någon som har en bild på Justin som vi kan använda på WWS som inte är copywrite på? Cred ges givetvis.

Dragan 2k: Åfan, det var ju olyckligt. Det har väl iofs ryktats att han (eller om det var agenten) inte var nöjd med storleken på det bud som MoDo gett honom.

Frisco: Då kom ett överraskande besked: Justin Morrisson till Frölunda. Did not see that coming.

T T: Eller så är det ingen mening att göra nån, eftersom alla modoiter har sin personliga dvd innanför ögonlocken.
Man kanske inte tycker det dom ska sammanställa återspeglar varje modoits egen dvd i huvet.

En del såg det hela ur ubåts perspektiv, medans andra såg det aning dimmigt o med div. minnesluckor, andra hade kanske trocaderobottnar till glasögon osv. svårt verkar det vara iallafall.

T T: Har ni ingen DM-turnering?

Paddan: Man kanske har bestämt sig för att vänta och göra en samlings-DVD efter fem raka i stället.

Just ja, på frågan "När tror du att Guld-DVD:n kommer in" som jag ställde till tjejen i souvenirshopen blev svaret "Ja, det är ju semestertider, så jag har faktiskt ingen aning".
Det verkar luta mer och mer åt midsommar nästa år.

hellge: Om jag inte såg helt galet så stod Andreas Pihl idag i Swedbank Arena och studerade filmbilderna som rullar i montern med SM-bucklan (ja, bucklan rullar inte utan det är filmbilderna som gör det). Har han beslutat sig för att överge LHC nu när Surovy stack?

Paddan & Poffa:

Man får bara köpa de halva årskorten i par, företrädelsevis om man håller på att separera. Man blir på så sätt garanterad att partnern inte är på samma matcher.

De borde marknadsföra dem som skilsmässokortet.

www.hockeysnack.com/video/visafilm.php?id=438

Kollade på den här nya filmen som las in igår, den med de 10 snyggaste målen. Visst var det en del grymma mål. Nummer två är det speciellt mycket känsla i. Men är man en defensiv en som jag, så är filmen även en orgie i bedrövligt backspel. Nästan alla mål där forwarden fintar backen på blå är när backen stirrar på pucken och därför går bort sig. Värst är Tre Kronors back mot Finland.

Mackes snurrfint är fortfarande världsklass och naturligtvis skulle ingen back i världen kunna förhindra den.

Paddan: Från den listan hittar jag bara två matcher jag skulle kunna tänka mig se.

Poffa: Nepp, inte alls dumt. Själv ser jag iofs bara svårigheten att välja vilka 14 matcher man kan se.

Paddan: Inget dumt koncept, dock. Det lockar nog många som vet med sig att de inte kan se alla matcher.

hellge: Eller att det blir de som löser halvt säsongskort istället, för den där extra hemmamatchen verkar...att döma av texten... bli tung att leva med för många.

Poffa:

Ska man gissa att de istället hugger på Justin...

Poffa: Ska bli intressant att se hur det går. För någon vecka sen kom det ju artiklar om att NHL-klausuler var ogiltiga och betydelselösa. Undrar om det blir något tjafs från IIHFs sida?

När LHC tog Surovy av Luleå var jag lite besviken. Jag hade hoppats att MODO skulle ha en chans att locka honom till sig. Den känslan har jag inte längre.

Tycker att truppen ser otroligt bra ut.

Morrison/någon annan-Susse-Skröder
Salle-Svarten-Werner
Döme-Warg-Jonsén
Öberg-Steen-Molla/T.Forsberg

Tycker att det ser väldigt bra ut! Frågan man ställer sig är väl om Steen kan ta en roll i en eventuell fjärdelina.

Eventuellt skulle man väl kunna flytta upp Steen som ytter med Warg och Döme och sedan sätta Molla som center med Öberg och Jonsén/T.Forsberg

Rytter: Fick just ett mail med några namn som alla vore över förväntan när det gäller nyförvärv. Men att man skulle lyckas få någon av dem eller ens visat sitt intresse finner jag osannolikt.

[url=www.eliteprospects.com/player.php?player=10419]Jeff Heerema[/url]

[url=www.eliteprospects.com/player.php?player=11571]Eric Healey[/url]

[url=www.eliteprospects.com/player.php?player=9408]Brett Sterling[/url]

Men nu är man väl ute och drömmer lite, men hade inte direkt sagt nej till någon av dem.

MorganaLefaey:

Håller med dig i dina funderingar. Det optimala hade ju varit ifall Morrisson stannar och man hade fått behålla Kuusela eller värvat Weinhandl. Men men kan ju inte få allt som man vill ha. Truppen ser ju ändå stabil ut, och ska klara av att vara med i toppen och utmana.

Om Morrisson skriver på så ser det ju bra ut, och Ecke kan ju plocka in någon runt jul ifall något nyförvärv floppar eller ifall vi åker på en långtidsskada.

Alisandali: Nu har jag en förmåga att alltid oroa mig och inte tycka värvningarna är tillräckligt bra. Men jag måste faktiskt ventilera lite funderingar kring Bartek. Ser inte riktigt att han är den typen av spelare som modo behöver. Han är vänsterskytt och vi behöver en högerskytt till vår första formation. Han har också inte heller någon imponerande statistik från någon liga förutom slovakiska och allsvenskan.

Orolig som jag är så skulle jag egentligen vilja ha 2st nya som endera bevisat att de fungerar i Elitserien eller som konstant varit högt i poängligan.
När jag ändå håller på så kan jag väl önska en högerskytt på backsidan också.

Poffa: Tack för svaret , jag letade i nätupplagan men hittade inget .
Jag får prova lite senare och se om dom uppdaterar sportsidorna .

Alisandali: Det stod i dagens pappersvariant av Örnsköldsviks Allehanda. Tyvärr verkar de inte ha lagt ut den artikeln, än.

Paddan: Har du någon länk till uttalandet om Bartek ?

"Skulle Modo misslyckas med att få Morrisons signatur på ett kontrakt är slovaken Martin Bartek ett forwardsalternativ."

Lumber Jack: Du glömde tydligen Luleå i uppräkningen av lag.

"Enligt uppgifter till sporten är fler elitserieklubbar, som Skellefteå, Luleå och Linköping intresserade av Morrisons tjänster. Är det så kan budgivningen trissas upp.
-Vi är definitivt inte intresserade av att spela ut varandra, vi tänker inte vara med i någon budgivning, det är inte min stil, säger "Ecke" och fortsätter:
-Är inte Justin intresserad av att spela i Modo med skälig lön, är det inget mer med det. Någonstans måste man lägga ribban. Vi har gjort en bedömning vad Modo och spelaren orkar med, säger Ecke som tycker att han har en bra dialog med Morrison och hans agent.

"Skulle Modo misslyckas med att få Morrisons signatur på ett kontrakt är slovaken Martin Bartek ett forwardsalternativ."

Lumber Jack:

Kom på att skellefteå till och med har fyllt sin icke-EU kvot.
Det känns mer som att dom där lagen bara är tagna ur luften. Är väl bara luleå av dom som skulle låta rimligt men dera ekonomiska muskler skrämmer inte mig iaf.

Mixery: Vi får väl se vad Tidningen skriver imorgon (vilket värde det nu har).

Lumber Jack:

Linköping och skellefteå?? Låter inte trovärdigt då lhc har 16 forwards och skellefteå kommer behöva satsa alla sin pengar på en bra back. Om dom skulle få pengar över efter backen så lär en center vara högsta prioritet, Eftersom dom knappt har någon naturlig center i laget.

Lumber Jack: Linköping förhandlar väl med allt som någonsin har hållit i en hockeyklubba, eller är det så att jag blandar ihop Linköping och Malmö

« · 893224 · »