1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 527873 inlägg · 4121 ämnen

Building the future, Silly Season 07-08

Sv: Building the future, Silly Season 07-08
NuMo:

Jag tror att Magnus har gjort en "sektion oberoende" och intervjuat sig själv till den där lilla nyheten på åffisjella. Det är väl så, man får bäst svar på det viset.

Gunnar bloggar lite om Enström i länken.

Per Hållbergs lag EV Zug vann i går kväll med 3-1 hemma mot SC Bern. Därmed reducerade man till 3-1 i matcher, nästa match spelas i morgon kväll i Bern. Hållberg spelade för dagen 0+1 och hade 4 utvisningsminuter.

Hawerchuk:

Ja, Gunnar skriver:

"Modobacken Tobias Enström är ett hett namn för Atlanta inför nästa säsong. Det är ingen hemlighet.

För att granska hans utveckling under säsongen och se var han står inför nästa säsong skickade Thrashers nyligen Mark Dobson, som är klubbens Director of Player Personnel, till Sverige.

Han följde några av kvartsfinalerna mellan Modo och Timrå från läktarplats i Örnsköldsvik och Timrå. Jodå, Dobson såg bland annat Enström matchavgörande mål i den tredje kvartsfinalen på plats.

Kan inte ha skadat Tobias inför kommande kontraktsförhandlingar, om man säger så."

Snacka om att välja rätt match för att studera Tobias, och snacka om att Tobias prickat formen rätt för att bli studerad.

Jag har svårt att släppa den där matchen, kanske den bästa hockeymatch jag någonsin sett live.

Apropå Weinis

www.svenskafans.com/Hockeyzon/artikel.asp?id=158480

"det ryktas om att han har en flickvän från Ö-vik, så talar också mycket för att vi får se honom i Swedbank Arena under nästa säsong."

Kan det vara "Weinhandl__lover" på officiella?

Wayne Gresky:

Stor humor!

bisterfinnen: Kuusela verkar inte helt avskriven inför nästa säsong.

Wayne Gresky: Jo. Det är väl bara för Ecke att flasha med dollarbuntarna när de fattiga kusinerna från östliga Sverige bjuder på korvören.

Hawerchuk: Trivs han så borde det inte vara några problem att bjuda över finnarna.

Wayne Gresky: hoppas modo löser kuusela för han verkar trivas,han e ung å han verkar ju bara bli bättre.. =)

Wayne Gresky: Tror att Modo är det enda laget som kan utmana
sm- guldsprenumeranten i år. Lycka till!

Wayne Gresky:

Men egentligen, borde vi inte jobba stenhårt på att värva fler Niklas Sundström också? Han verkar ju kunna göra poängmaskiner av de flesta...

knaskamilla: Är #21 intresserad så är jag för.

knaskamilla: Aki Berg stannar i Finland kommande säsong. Hade gärna sett honom i MoDo men är glad över att slippa se honom hos någon konkurrent.

Wayne Gresky: jag vill ha stefan öhman !!! hur ska vi lura över han över kvarken?

Berka: Tveksamt att han är intresserad av att vara 4:e center. Får vi Warg så har vi Sundström, Warg, Svartvadet (förhoppningsvis) och Steen. Steen skulle jag gärna se som ytter (varför inte i Svartvadets formation?), men vi har ändå tre bättre centrar än Öhman.

Berka: Vad ska vi göra av alla våra centrar? Jag hade nog hellre tagit Oscar Sundh från TIK än warg, jag tycker modo ska försöka få tag i en snabb hård checking line spelare, alternativ få Milo att sluta bromsa sig in i tacklingarna, han skulle bli en rejält bra checking line spelare om han lärde sig tackla då han har både snabbheten och kroppen.

Wayne Gresky: ja vi har iaf. 2 st warg å öhman anser jag rätt lika men de skulle ju inte vara fel med 4 bra centrar.. klart de e trist att lira i 4:e linan men med en bra sådan så kan man ju rulla runt på 4 liner varje match å därmed ge alla något sånär lika speltid.. blir spännande att se vilka modo lyckas värva till nästa säaong =)

spud: vi kan ju julpynta med centrar ;) nä skämt å sido.. vi får ju se vilka modo behåller oxå till nästa säsong.. som #99 sa steen kan med all säkerhet lire ytterforward..

Berka: Ja det är klart att det skulle vara kul med en FBK bredd, men jag tycker att MODO som har ett riksintag på hockeygym ska få fram så pass vettiga juniorer att ingen över 21 års ålder ska lira i 4e linan. Det behövs dels för att vi ska kunna leverera spelare till alaget och dels som reklam till juniorerna runt om i sverige att Modo satsar och ger dem chansen i alaget.

spud: vist ska juniorerna få chansen dom oxå... får helt enkelt avakta å se vilka som blir kvar i modo till hösten.. men de verkar som de blir några ny/gammla förvärv med modohjärta..

spud: OSundh har väl inte det minsta MODO-hjärta, så han faller direkt på det. Kan ju gissa att han har NHL's storebrorsögon på sig, så han kanske inte blir långvarig i Y:ets närhet.

Berka: måste klaga på mitt tidigare inlägg.. min formulering suger verkligen.. de ja menade va att de ser ut som om ett gäng gamla modoiter återvänder om man ska lyssna på rykten/spekulationer spelare med ett stort modohjärta =) så nu va de sagt

zigge: Nej jag vet att OS inte kommer till MODO, det var mer den sortens spelare jag skulle vilja ha till modo, en tanklös och energipumpad idiot som åker idoten upp och ner och tacklar hit och dit.

Vi kan inte ha 4 spelande 5or, måste få inte lite energi och jävla annama också.

spud: köp Dan hinote =)

Berka:

Åh, får man klaga på dina inlägg? Då efterlyser jag stora bokstäver och att du skriver ut hela orden, typ "jag" i stället för "ja" och "vara" i stället för "va". Då skulle de bli mer lättlästa. Punkter är också bra.

knaskamilla: Ok haha ja för tusan klaga på ni. (observera punkten) jag lovar att göra mitt bästa för allas trevnad. (igen) =)

Berka: Jag vet inte, jag tror inte jag har råd med honom. Sen vet jag inte riktigt vad jag ska göra av honom. Är nog bättre om ecke hyr honom i sådana fall.

Han var en skön filur som gärna får komma tillbaka, men det kommer ju inte ske.

spud: Nä naturligtvis inte.. men som du sa de skulle vara hur kul som helst =)

Berka: Stor bokstav efter punkt. :)

Wayne Gresky: Aj tusan ochså.

knaskamilla: Men inte för mycket stora bokstäver, då kommer en annan språkpolis farande - en svår balansgång i denna bok!

Berka:

också stavas dessutom på det här viset ;-)

Äh, nu slutar vi, annars törs du ju inte skriva något alls, och det vill vi ju inte ska ske, eller hur?!

Gidde: Nä du lät lite som min gamla skolfröken, å de var inte roligt ;)

hur ser vi på matchen i morrn? jag tror faktiskt på en vinst jag!

Berka:

Du kanske skulle ha lyssnat på din gamla skolfröken...? ;)

Och så var då Per Hållberg och hans Zug utslagna ur slutspelet i Schweiziska ligan. De förlorade igår kväll med 4-0 borta mot SC Bern och därmed har Bern ointagliga 4-1 i matcher.

Betyder det att vi redan i dag får läsa på åfficijella att MODO gjort klart med Hållberg i tre år, eller måste vi vänta till nästa vecka?

Poffa: Modo kommer då inte presentera något nytt innan de spelat klart, det är min gissning och förhoppning.

Annars skulle väl Warg vara klar redan?

Poffa:
Jag hoppas att vi får leva i ovisshet tills mitten av april :)

Fick just lite information från en polare som är väldigt insatt i Modo. Han har sammanställt en lista på de spelare som modo i första hand vill ha inför kommande säsong. Modo tar SM guld nästa år... Läs och njut.

Mårten Green

BORN:   1980-08-01     
NATION:  Dansktok  
POSITION:       C     
SHOOTS: Lakrits      
HEIGHT: 185 cm / 6'1"  
WEIGHT: 42 kg / 207 lbs

Peter Hirsch 

BORN:   1984-10-09     
NATION: Röd&Vit 
POSITION:       Goalkeeper     
SHOOTS:       
HEIGHT: 209 cm / 6'1"  
WEIGHT: 52 kg / 196 lbs

Martin Wilde
BORN: 1978-06-21
NATION: Sweden
POSITION: D
SHOOTS:  HA..HA    HAHAHAHAHAH
HEIGHT: 208 cm / 5'8"
WEIGHT: 92 kg / 280 lbs
Antohny Tuzzolino BORN:   1973-02-25     
NATION: USA 
POSITION:       HARRYS      
SHOOTS: With Vodka      
HEIGHT: 193 cm / 6'4"  
WEIGHT: 105 kg / 231 lbs       

Jere Karalaahti

BORN: 1977-09-22
NATION: Finland
POSITION: D
SHOOTS:  NO WAY ONLY KOKAIN.
HEIGHT: 184 cm / 6'0"
WEIGHT: 86 kg / 190 lbs
DRAFTED: Selected 1996 by Medelin Kartellen round 4 #81 overall 

MorganaLefaey: Martin Wilde, världens bäste Wilde...

Paddan: Wilde dominerade. Gillar förövrigt Tuzzilagos postistion där... Harry's. Och lite andra små finurligheter. Men tydligen så var man inte rolig då man inte fått en enda kommentar.

MorganaLefaey:

Haha, stackare...är det ingen som tycker att du är rolig? ;) Jag lovar att skratta om du drar ett skämt nästa gång vi ses.

knaskamilla: Hmm, ett skämt...

Vet du varför Lance Ward gillar att åka tåg?

Paddan: Jag låter väl Lance själv få svara:

"Because then I get to choo-choo-choose my own seat"

Paddan: Trodde han gillade att höra ljud i bakgrunden som lät dum-dum-dum dum dum.

Paddan:

Haha, den där typen av humor gillar jag! :)

Paddan: Har du stulit från Ralph Wiggums "I choo choo choose you"? =)

« · 860672 · »