1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532420 inlägg · 4126 ämnen

Building the future, Silly Season 07-08

Sv: Building the future, Silly Season 07-08
Capital förlorar väl optionsrätten på Hedman omde inte ger honom ett kontrakt till nästa säsong. Frågan är om de bara behöver erbjuda honom kontrakt eller om han måste skriva på det för att han skall fortsätta vara deras. Sen kan han ju alltid skriva på ett kontrakt och bli utlånad för nog behöver han lite mer rutin grabben. Men nu i slutspelet har han ju varit kungen.

Lumber Jack: Washington..

Måste vara en av de mest idiotiska artiklarna AB skrivit.

Jag ser att Svenska Fans rapporterar att Oscar Hedman ska ha skrivit på ett nytt ettårskontrakt med MoDo.

Paddan: Good frickin' news mon.

Paddan: Jag hörde att han var jätteintresserad av NHL och att det fanns ett intresse från capitals också. Men antingen skrev han på detta kontrakt ifall det inte blir något med washington eller så har det jag hört varit helt fel.

spud: Det var väl innan han Bäckström skrev på. Hedman vill bara beblanda sig med fint folk.

Lumber Jack: Ja eller så berättade salle hur nöjd han var med capitals.

spud: eller så har Hedman en nhl-klausul? Eller så stämmer inte kontraktet då mh.se inte har någon info? Eller så vill han helt enkelt spela en säsong med sin bror? Eller så blir han utlånad av Washington kommande säsong? Har mycket svårt att tro att Capitals bara ska släppa rättigheterna.

Martin S:

Snacka om helgardering där, Martin!

Martin S: Ja om washington sett nån minut av slutspelet så lär de inte vilja släppa honom, åtminstone jag rankar honom efter enström och timander bland modos backar i slutspelet.

Om det är någon som är intresserad av 2 ståplatsbiljetter till imorn kan man skicka ett mail till mig så...

NuMo: Hahahahaha.... :-)

godnatt

Frisco: J-la skitfilm. T o m NuMo är roligare. Ellä Poffa - när han sover.

hellge
Sen ser det ut som Stefan Öhman är på väg till Luleå, knepigt val om det blir så.

Skulle kännas knepigt att se Öhman i den dressen. Men samtidigt så ser jag inte riktigt vars han skulle passa in i lagbygget nästa säsong. Susse, Svarten, Warg och Öhman skulle iofs vara en hyffsad centerlinje, men ingen lär väl vilja bli 4e där och tar då hellre chansen och skriver på för något annat lag. Nu kan väl både Warg och Steen spela på kanten (visst gjorde Warg det lite i landslaget?).

Ja man får ju hoppas Öa var helt utanför vägen när de skrev att Svarten och Salle kanska var på väg bort. För i så fall skulle man behöva några ruskiga nyförvärv. Kanske de drar de till alperna om det blir SM-Guld för att tjäna lite extra slantar. Förlora modo vi vill ha dessa killar kvar. :)

MorganaLefaey: Sedan får man ju hoppas att det inte stämmer att Kuusela redan är klar för en ny klubb inför kommande säsong. Honom skulle jag mer än gärna vilja behålla. Fin skridskoåkning och trots att han bara är några äpplen hög så tvekar han inte att spela tufft mot motståndarna och ser ut att njuta av att sätta in tacklingar på motståndare.

Paddan:Kuusela har ju varit en av de bästa modoiterna i slutspelet. Vilken fart och vilken vilja att tackla. Sen att han är högerskytt och gillar att skjuta är ju inte fel heller. Tyvärr går rykten att hans tjej skall plugga i finland nästa år. Känns nästan som om modo borde erbjuda Kuusela så mycket i lön så att hon kan tänka sig plugga här eller ja rakt kanske tänka sig läsa på Komvux eller gå någon ky utbildning.

MorganaLefaey: Jag blir förvånad om inte Weinhandl och Foppa spelar i MODO nästa år.

RItkigt skön seger igår, det spelet som presterades första halvan av 2a perioden får de gärna bjuda på igen.. :)

DEt verkar som om bröderna Hedman jagar pengar.

spud: Det verkar som om bröderna Hedman jagar pengar? Har man missat något?

Det skulle ju inte vara allt för fel med foppa i mododressen nästa säsong tillsammans med Weinis. Men det är ju något man hört ett tag men då man inte fått några indikationer så har jag lagt i alla fall foppa på frysen. Weinis ville man väl ha till rabattpris vilket kan bli dyrt om han går till en annan klubb. Men med de spelare man har och om de man vill stannar så skulle laget bli grymt med foppa och weinis, även om foppa vilar halva säsongen för att orka med slutspelet.

MorganaLefaey: Ja Viktor tackade nej till ett 3 års kontrakt och Oscar ville inte vara med i vårt korpengäng i innebandy, för lite cash sa han.
Ne men de indikationern jag fått så verkar han jaga pengar som fan, och Viktor måste ju tänka på nåt likande sätt då han tackat nej till sitt kontaktsförslag.

Jag fick höra igår av lite insatta människor att de 2 inte är långsökta förvärv.

MorganaLefaey:

Jag snackade med en snubbe som är polare med Stefan Öhman. Han sa att att Stefan skulle byta lag i Finland.

hellge: Stefan Öhman stod väl som rykte till Espoo Blues, har jag för mig.

MorganaLefaey: Om nu Öhman skulle rita på för Modo vilket jag inte tror skulle det inte vara speciellt svårt att stoppa in honom i truppen. Öhman spelar nämligen inte center numera sedan han gick till Tapara, han är ytter nu.

Däremot tror jag inte att han är mätt på äventyr, när jag pratade med honom i sommras så sa han att han skulle spela ett eller ett par år till ute i europa, sedan skulle han och frun flytta "hem" igen till Övik.

Lite nyförvärsrykten i Expressen, Marcus Jonasén från Almtuna.

yaqop: Lite krafs om honom.

36 7 8 15 -1 157 minuter!

www.almtuna-is.com/default.asp?visa=90607

scim: Så petig man kan var då...

www.eliteprospects.com/player.php?player=1342

Bra backup om Werner råkar hoppa över försäsongen.

hmm, kan man ha någon åsikt om en sådan spelare? Känns som att han behöver ett bra tag på sig för att aklimatisera sig i elitserien.

För övrigt är ju Wernbloms svaghet själva styrkan i överkroppen, medan hans styrka är ju konditionen. Det är ju lite oväntat kanske men så är det.

yaqop: Ovanligt att man ser sånt flirteri i pressen, han måste verkligen vilja bli Modoit, and who can blame him?

Lumber Jack: Om Jonasén kommer är det frågan är om inte Susse måste höja sig en nivå i utvisningstagandet nästa säsong om han ska ha kvar klubbrekordet...

Wayne Gresky: Jag är lite småimpad av Jonaséns poängproduktion ändå, för att vara en rollspelare med uppgift att smälla på är det riktigt mycket poäng.

shinzawai: Kan han vara sämre än Horava?

shinzawai: Kan han vara tänkt som ersättare till Justin?

Wayne Gresky: Det vore ett skämt att tro att en allsvensk brunkare skulle kunna ersätta Justin i poängprotokollet. Å andra sidan lär man få 3 Jonasén för 1 Justin rent lönemässigt och chansen att få behålla MJ är ju rejält mycket högre än JM.

shinzawai: MJ... Åh, nu blir man att tänka på #27 Martin "Kingen" Johansson. Det var tider det.

Frisco: Det är dags att släppa taget Frisco. Det är OK... Sååja. ;)

Inte bara slaget om SM-guldet, tydligen. Vi ska visst slåss med LHC vad det gäller Weinhandl också.

Tydligen har han tackat nej till Malmö, HV och Frölunda. Kvar är MODO och LHC.

Poffa:

Nej till HV känns ju mest positivt, jag fick för mig att dom var våra största konkurrenter faktiskt...

Poffa: "En spår"? Man blöder ju i ögonen när man läser hans texter.

Hawerchuk: Hoppas han gör en bra mkt bättre match idag än sist!

Hawerchuk: Det blev officiellt i den sekund han sa till Allehanda-TV att det var klart.

Jonasén har skrivit på ett tryout-kontrakt enligt ÖA.

Nikki: Det låter spännande. Återstår då att få det riktigt bekräftat och sedan att se hur/om denne gigant funkar i laget.

Gladast idag; Gubben Döme efter 3-0, utan konkurrens!

Tobias Viklund är tydligen nära ett tvåårskontrkat med Skellefteå.

Poffa: Vet inte riktigt hur jag ställer mig till att förlora Viklund. Han är ju en ung back som trots sin ålder kan sägas vara en hyfsad es back. Problemet med han är ju att han inte känns så stabil i egen zon och han är ojämn. Men vi minns ju alla hur Enström var för en 2-3 säsonger sedan.

I ärlighetes namn är ju Viklund och Adam våra sämsta backar i truppen just nu. Hedman har ju klivit fram och är idagsläget mycket bättre än Viklund. Sedan tror jag att Wargh kan gå in istället för Viklund och göra ett bättre jobb. Han var ju riktigt bra innan han drabbades av sina skador. Att han sedan inte fick spela back i slutspelt är ju inte så konstigt eftersom han precis kommit tillbaka från sin skada.

Nej Viklund på 2-år till vår farmarklubb på tillväxt känns helt ok. Där kan han få mer speltid och utvecklas sedan kan vi ta tillbaka honom ifall han haft en bra utveckling. Jag ser ju hellre att han går till SAIK än Timrå som det snackats om, eftersom SAIK inte borde vara dom vi i första hand konkurerar med i elitserien och att det bör vara lättare att lura hem honom därifrån.

« · 867487 · »