1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532445 inlägg · 4126 ämnen

Building the future, Silly Season 07-08

Sv: Building the future, Silly Season 07-08
Icing-Ove:

Inga Sedinbröder :)

Icing-Ove:

Begreppet svika betyder då antagligen: "Om det inte är utsålt på alla matcher"

mattias - 74:

Exakt, Pålle har ju snart skickat hem dem.

mattias - 74:
Sedinarna skall dansa vid introt och i pauserna via radiolänk från Vancouver.

Icing-Ove: Ser ut som mitt lag ungefär, men jag hade tänkt med Kuusela med Näslund och Forsberg.

Wayne Gresky: Han Hållberg ser ut att kunna lira hockey... Vette klån vilken av dagens två assist som är snyggast? Skottfinten till Hörnqvist eller ribbfinten till Davidsson?

Salle: Skit samma, båda läckra! Nu bänkar vi oss inför tredje mellan Kanada och Slovakien.

Wayne Gresky:
Jo, Ecke hade pratat med Kuusela och lovat honom en plats med Foppis, det enda han svarade var "Awesome feeling!" Han verkar ha svårt att återvända till Finland efter det....

Wayne Gresky: Rätt bra match mellan Kanada och Slovakien, Vinnerborg stod inte högt i kurs hos de kanadensiska kommentatorerna. :)
Nu byter vi sport till "det gröna fältets schack".

Wayne Gresky:
Regnar en aning då, mere i Milano

MorganaLefaey:
Nu vill en stor klump av canucksfansen trada iväg Näslund och Sedinarna så långt iväg det bara går. De vill väl snart bojkotta alla varor som kommer från Järved...

Icing-Ove: De kan lugnt få bryta kontraktet med Näslund om de vill. Då har vi en sniper. Dock inte högerskytt. Ack, då behöver vi ytterligare en spelare.

MorganaLefaey:

Jag är rightare.

hellge: Du får väl dra på dig skydden i byten för att springa upp på läktaren och Flagga Flagga Hey!

Så har Finlands bästa hockeyklubb, Kärpät, officiellt klargjort att Kuusela är klar för klubben. De tar även med sig den något misslyckade HV spelaren Vertala.

Dragan 2k: Röven!

Dragan 2k: Aha ja där ser man... trist trist för oss

Berka: Enligt notiser i pappersupplagan av Allehanda vill MoDo behålla Molinder och Blatny. Man vill dock i sådana fall sänka Blatnys lön. Förhandlingar pågår med Blatny, återstår att se om de kommer överens.

Paddan: Vissy är Blatny en spelartyp som man saknat i modo under en lång tid, men om Blatny är den sista spelaren frammåt de tänkte kontraktera så är jag faktiskt en aning missnöjd med hur forwardsuppställningen ser ut.

Gusse: Gillar den här biten av artikeln. Låter som de söker efter en sniper efter det att Weinis valde bort dem. För har svårt att tro att Blatny ersätter Weinis lön och poängproduktion.

"Vad säger du om truppen?

- (Skratt) Den kommer inte att vara klar förrän den sista januari. Men det är möjligt att vi är ute efter någon forward till."

Sedan så låter det väl inte heller fel med att Salle är dundersugen på att spela igen.

Johan Nilsson klar för Bofors, 2 år.

shinzawai: Bra för han, men det är synd att han inte stannar i regionen. Känns som han hade lättare att komma tillbaka till MODO om han fått sitt evetuella genombrott i löven än i bobcats.

shinzawai: Lite synd måste jag säga, tycker att Johan Nilsson är en spelare som kändes väldigt spännande. Sprudlar verkligen av energi så fort han kommer ut på isen, ibland lite väl mycket kanske för det är nästan så att han studsar fram på isen. Men det är väl bara att lyckönska den fd KB-spelaren på hans nya äventyr.

Paddan: Är Nilsson från KB? Ofan.

shinzawai: Han är väl från Billsta om jag inte har helt fel.

shinzawai: Tänka sig. Precis som Freddan, Nubben och Tommy Själin... bland annat.
www.roglebk.nu/A/2006inter/20070307TS.htm

MorganaLefaey: Stämmer bra att Nilsson är från Billas grannby.

Pressen i Vancouver antyder att Canucks nog inte skulle ha så mycket emot att bli av med Markus Näslund och hans kontrakt:
"Naslund, for instance, has a no-trade clause in his contract. He's coming off a 24-goal, 60-point season and he turns 34 this summer. All of this makes him difficult to move, not impossible, and there's a sense the Canucks will at least listen to offers for the captain."
Så om han skulle vilja flytta till Sverige av någon anledning så går det nog att ordna...

Wayne Gresky: Det är väl snarare så att de vill ha en spelare i utbyte mot honom.

Wayne Gresky: Det skulle onekligen vara min drömhemvändare, but it's not going to happen. Men man får väl hoppas att det gamla ordspråket ingen rök utan eld stämmer den här gången om man får vara lite egoistisk.

Hawerchuk: Jag tror inte heller på det. Jag säger bara att Vancouver inte skulle ha så mycket emot att bryta kontraktet. Sen är det ju en enorm överraskning att han säger att han ska komma tillbaka och vara bättre nästa år istället för det förväntade "jag ska skiljas från frugan och dra hem till Sverige och lira i MoDo".

Wayne Gresky: Givetvis. Men är det inte så att även om kontraktet skulle brytas så räknas ändå lönen, eller en del av den, mot lönetaket? Jag har för mig att jag läst det, men har inte koll på detaljerna.

Hawerchuk: Jo det stämmer ju iofs. Jag är osäker på hur det ser ut om spelaren bryter ett kontrakt och inte förväntar sig någon ersättning. Det borde väl att gå att se om Jonte Hedströms lön räknades mot Ducks cap i år om inte annat?

Wayne Gresky: Han finns inte med här iaf.

Parkade i knät på Ecke på Arlanda idag vid bagageutlämningen för att försöka smyglyssna mig till vad han flygit ner för men gick bet. Han skulle tydligen inte vidare utan Kramfors-Sthlm var hans resplan. Vem var han och förhandlade med tro? ;)

shinzawai: Han kanske var nere och bokade o'learys?

shinzawai: Fast nu ligger ju officiella nere också...kan Dragan vara klar?

Det där "Tärnström har köpt hus i Övik ryktet" har nått till Härnta. Det ska tydligen vara på Frejgatan, ja om nu inte ni andra redan har nämnt den gatan i Tärnström-ärendet.

MODOJohan: Jag bor ca 1 minuts promenad från Frejgatan. Ska jag kanske knata upp och fråga vart Tärnström ska bo :)?

Martin S:
Gör det. Kolla speciellt de här husen, ...

Martin S: Huset skall vara gult. Kanske var det nummer 29... Dom som bor i det huset har sålt det, men ej flyttat ut ännu.

MODOJohan: Frejgatanryktet har nog funnits på officiella i en vecka ungefär, så det är väl möjligt att någon läst det där?

Icing-Ove: Personligen har jag svårt att tro Tärnström ryktet, hur många backar ska MODO ha egentligen. På tal om rykten så var det roligt med säsongen 04/05 när folk såg 1002 NHl-spelare i Ö-vik och Sakic och allt vad de hette skulle vara klara för MODO.

Martin S:
Äh, vem kan tro på det där, men kul med sjuka rykten. Tärnström har ju trots allt spelat och umgåtts med Hasse Jonsson i Pittsburgh under ett par säsonger.

Martin S:
Och säsongen 04/05 hade vi 13 backar i truppen, så inget är omöjligt :-)

Icing-Ove: En säsong spelade Tärnström och Jonsson tillsammans. Om det räcker med att ha spelat med Hasse för att vara ett rykte så väljer jag hellre Alexei Morozov, de spelade i alla fall fyra säsonger ihop, dvs borde det vara fyra gånger så stor chans att Morozov dyker upp.

Icing-Ove: Det hade inte skadat om vi hade haft 3 till då och en målvakt som faktiskt kunde rädda puckar.

Hursomhelst det finns ju även rykten som säger att Adam vill bort. 8 backar där en är 16 år och en kan spela forward är helt rimligt!

Martin S: Stämmer det verkligen att Tärnström har en farbror som är 13 år yngre?

« · 879468 · »