1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532361 inlägg · 4126 ämnen

Building the future, Silly Season 07-08

Sv: Building the future, Silly Season 07-08
Paddan: Att sportbarerna på plan fyra borde utökas står helt klart redan med anledning av missade intäkter då det knappt går att köpa sig en öl under en paus, än mindre hinna förtära den inom barens väggar.

Paddan:

Salle: Du får två säsonger.

Paddan: Vad hör jag, kan man köpa hamburgare på etage 2? Värst vad de flörtar med folket där nere då, uppe på styvmoderligt behandlade etage 4 finns ju bara två barer, varav ingen på sidan bakom spelarbåsen. Så vi på 417 med flera missgynnade sektioner har ju dessutom tämligen långt till närmaste sportbar. Och nu ska de ju dessutom lägga in klinker på etage 2, men vad får vi på etage 4, förutom träningsvärk?

Petey21: Tja, vi har ju fått fina brädor i taket på sportbarerna som är målade bara till hälften... dessutom såna där två meter höga planscher föreställande flaskor med Kopparbergs Cider. Vad är väl lite gammal idrottshistoria på väggarna mot sånt stiligt.

Petey21: Kanske bättre flås pga ständiga ruscher till baren...

Petey21: Vi får dessutom gå ett par minuter tidigare innan pausen för att hinna fram till sportbaren innan de drar igen "dörrarna" och säger att det är fullsatt.

Paddan: Men vad är det man hör. Du menar att det är viktigare med alkohol än att se alla minuter av matchen? Skulle aldrig falla mig in att försvinna från min stol under spelets gång.

Petey21: Kanske läge för en fuskbyggd hängbar på annersia?

MorganaLefaey: Hmm. Ju närmare SM-guld vi kom och ju mer spännande det blev, desto oftare lämnade jag min plats. Inte ens för alkohol. Otroligt vad spännande en match kan kännas ute i korridoren på tv. Nästan helt tomt, förutom några till som mig och så det otroliga trycket när Modo avgör. Jag ångrar mig inte...helt.

MorganaLefaey: Ibland kan det vara så. Märkligt nog inträffar det fenomenet oftast på helgmatcherna.

Vill minnas att det inför en särskild förlängning i kvartsfinalspelet kändes av absolut vikt att hinna till sportbaren och få sig något alkoholbaserat för att stilla nerverna. Iofs kanske det också hade fungerat med att göra något alkoholfritt bara man fick tankarna på något annat en stund och slapp sitta med ett hjärta som kändes som att det befann sig i halsgropen och var på väg rakt ut.

NuMo: Är osäker på om jag skulle ha velat se avgörandet på tv ute i gången, men samtidigt så finns det gånger då jag haft träningsvärk av att ha suttit och spännt mig under matchen. Jag kanske måste ta efter det där.

Paddan: Jag fick förbud mot att dricka öl då jag satt längst in och när jag väl partade så lyckades jag ställa öl och pink-klockan på fel tid.

MorganaLefaey: Det blir väl ett annat resultat om man pinkar i sportbaren och beställer en öl på toaletten, förmodar jag.

Paddan: Hahaha, ja visst du förstår så förvånad jag var när det enda märket man kunde beställa var gustavsberg's. 

MorganaLefaey: Om dom inte bygger fler barer så måste logistiken bakom respektive bardisk förbättras avsevärt. Den var under all kritik premiärsäsongen. Förhoppningsvis har barpersonalen trimmats in nu och lärt av sina små misstag.

Sen måste jag återkomma till den osynkade kopplingen mellan speaker och mediakub- & musikgänget. I grenen snygga och naturliga överlämningar mellan live-snack och reklam/musik vann vi inget guld!

Mats Edström: Om jag inte minns fel så var Janne inte särskilt synkad i Kempehallen heller, och då talar vi pre-mediakub, när han alltså bara behövde tänka på att inte prata medan de spelade musik.

Paddan: Det behövs med andra ord både en ny jumbotron och en ny speaker? Hur länge har förresten Janne varit speaker, jag minns inte hur det var under det tidiga 80-talet när jag började gå på matcherna, men han har då åtminstone varit med under hela 90-talet om jag inte minns fel?

Petey21: Det säger inte mycket om jag skulle säga: "Janne har varit speaker så länge jag kan minnas" för ofta minns jag knappt vad jag gjorde igår...

Petey21: Det fanns en tjej/kvinna som hette Lena som var speaker under bra många matcher i Kempis, dock inte en hel säsong eller så.

qwertas:

En gång hade jag synpunkter om Janne. Då fick jag nästan en varning i forumet.

En annan gång hade jag synpunkter på materialet på mediakuben

och en annan gång hade jag synpunkter på dumsnålheten med att snika in på ljud- och ljusinköpen till arenan.

Såhär i efterhand känns det bra...

Kanske ska man börja joddla om var vår "hall of fame" tog vägen, var supporterbaren finns, förslag på en utbyggd 401-bar, hamburgare på plan 4, bättre utnyttjande av "den fantastiska ljushallen/entrén", logistik i barerna eller något annat viktigt?

bisterfinnen: "förslag på en utbyggd 401-bar"

Du har mitt fulla stöd.

Poffa: En hängbar högst upp på kortsidan ovanför ståplats med utsikt över isen skulle vara en elegant om än dyr lösning.

Poffa: Den betoningen var det högsta klass på, 10 poäng!

Wayne Gresky: Visst är det så, men ska man vara realistiska så är nog den bästa och enklaste lösningen att göra en övre våning på baren bakom 401. Tyvärr så innebär väl det att man skulle kunna stå i baren och se ishockey, något som aldrig skulle tillåtas i nykterhetsiverns Övik.

Inte bara nykterhetsiverns Övik skulle säga stopp. Även de som vill köra ÖKA/KÄMPA skulle ha vissa betänkligheter då Poffa och andra som vanligtvis svarar på ÖKA skulle befinna sig bakom ett plexiliknande glas i skybaren och ingen skulle höra när de svarde.

hellge: Skulle jag?! Nä, nu får du allt be om ursäkt.

hellge: För nykterhetsförespråkarna krävs det nog bara en titt på bilden där Salle leker backhoppare och scim landade på ryggen i närheten av en urinansamling i den torrlagda fontänen i örnparken för att inse att en torrläggning för med sig andra problem...

Paddan:

Finns det på youtube?

hellge: Nej, det var ett foto, men jag minns inte vem som lade upp det fotot.

Paddan: Kanske den här bilden du menar?

Poffa: Haha, jomenvisst. ...och där står ju du också och säger: "Hasses leende var minst så häääääär stort"

Poffa:

Alltså...vad GÖR ni? Egentligen?

knaskamilla: Meeeen, man badar ju alltid i fontänen efter SM-guld. :-)

Poffa: Det är väl de där nya moderna frystorkade baden, som man kan ha med sig på fickan ifall man t.ex. skule vinna ett SM-GULD rättvareä.

Poffa:

Jo, den grejen har jag inga problem med att förstå. Men jag tycker att era positioner och armviftningar kräver ytterligare förklaring.

NuMo: Äh, de håller ju på att framföra "Doin´ the omoralisk SM-final"

Paddan: Jajust det. Sr det nu. Förövrigt har vi 50 röster på Modo i omröstningen nu.

knaskamilla: Paddan har ju redan förklarat allt.

Äh, vi plockar in den här under denna rubrik.

Det verkar som att man får bege sig till Swedbank Arena den 6 augusti.

Hur försäsongstränar laget?

"Semester: 21 juni–23 juli.
Går på is: 6 augusti.
Första träningsmatchen: Leksand, 22 augusti (i Nyköping).
Vi fokuserar på pumpen.
Pulsen går aldrig ner särskilt mycket på spelarna ens under periodpauserna. Därför kör vi långa pass på 2,5–3 timmar. Vi differentierar träningen så att de yngre kör extra styrka.
(Harald Lückner, tränare)"

Paddan:

Ispremiär 2007
Lördagen den 11 augusti är det dags för MODO Hockeys a-lag att göra ispremiär.
www.modohockey.se/

Frisco: Det här säger dock något annat...

web.telia.com/~u66015176/SBAv32.htm

Paddan: Måndag 6/8 A-lag 10,00-11,50

Där ser man. De ska smyga igång.

Frisco: Det är nog inget lag som låtit spelarna ha avstått från att känna på isen innan de ska presenteras för ett par tusen på läktaren.

spud: Är det så? Hur var det förra året här in Swedbank Arena?

Frisco: Jag har ingen aning om hur det var då, men jag vet att aikarna brukar få lite träning innan det är dags.

Frisco:

Smugit igång har de iofs gjort förr, trots att vi på den tiden bara vara ett trettiotal som ville se dem på is första gången för säsongen.

Den här jeppen lyckas nästa straffa ut sig från början!
Lokal förankring?
Vem var det som skrev långtidskontrakt med Svartvadet, Salomonsson och Jonsson? Till och under guldsäsongen värvades Sundström, Hedin, Skröder, Steen, Morrison, Kuusela, Blatny, Andersson och Döme. De lokalt förankrade spelarna i den samlingen kan ju inte direkt anklagas för att vara i majoritet. Ecke har gjort ett lysande jobb, inget snack om den saken, och hans felprocent så här långt är minimal. Men skribenten här verkar snarare ha gått på Eckes snack om lokal förankring med lite exotisk kryddning än jämfört laguppställningarna.

Hedin må ha värvat Tuzzolino i ett desperat läge, men överlag så var hans värvningsfacit helt ok. Peter Andersson i Malmö lyckades med fler floppvärvningar under en säsong än vad Hedin åstadkom under hela karriären.

Wayne Gresky: jag lsäte igenom den förrut och det jag reagerade på var när han ansåg att det var brist på toppar som gjorde att inte modo vann sm guld 94-02. Jag menar att det tvärtom var brist på bredd som gjorde det, för foppa sedinarna och weinis får väl anses som toppar ändå.

Wayne Gresky:

Jag håller med dig. En alltför svulstig krönika med överambitiös vilja att faktiskt tycka något, oavsett om det är baserat på sanningsenliga fakta eller ej. Men för en gångs skull så är det ju i alla fall något som jag är beredd att ge epitetet "krönika". Svenska Fans krönikor har ju en tendens att se ut som ett alldagligt helt ordinärt inlägg på HS och det vore väl förmätet att kalla alla icke onelinersinlägg här på HS för krönikor.

« · 890257 · »