1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532196 inlägg · 4126 ämnen

Building the future, Silly Season 07-08

Sv: Building the future, Silly Season 07-08
Cyklob: Den stora frågan är 21.

NuMo: Gillar att det i Timrås GB snackas om att de nu skall försöka övertala en gammal timråspelare att komma tillbaka. Han gjorde ju faktiskt en himla massa poäng i Schweiziska andraligan.

Lee Jinman

2003-2004 Timrå Elitserien 30 1 6 7
Nottingham EIHL 26 20 27 47
2004-2005 Salzburg Austria 48 14 36 50
2005-2006 Sierre NLB 42 41 62 103
2006-2007 SCL Tigers NLA 22 2 8 10
Sierre NLB 22 22 35 57

Där ser man hur mycket respekt värvningen av Yetman ger.
Tycker de är lite finurliga i alla fall.

Cyklob: Det en da som skulle kunna få värvningen av Yetman att verka vettig vore om Ecke fått besked att Foppa lirar med modo nästa säsong.annars så förstår jag inte meningen med denna värvning.Som någon skrev Yetman är en tredje eller fjärde line spelare inte nån som platsar i första eller andra femman.

Modoante: Hur tänker du nu?

Cyklob: Säger du "spetts" en gång till kör jag upp en påle någonstans. ;)

Varför behöver vi nödvändigtvis en som du säger klassforward innan serien startar?

Modoante: Snabb högerskytt med nästa för målet. Bättre målsnitt i finska ligan är Kuusela. På vilket sätt tror du han är mer lämpad för 3e- eller 4ekedjan än någon av de två mer offensiva kedjorna?

Jag var först skeptisk men är han snabb och kan näta kan det ju bli succé brevid Skröder och Sundström eller Salle och Svarten.

MorganaLefaey: 20 oktober spelas omg 11.

Deas: Det är inte alla som verkligen förstår innebörden av befara när jag läser Svensk Fans Modo-redaktions artikel:

"Precis som Modoredaktionen befarade så värvades Patrick Yetman till Modo Hockey"

Konceptet: Det är inte alla som förstår innebörden av Svenska Fans Modo-redaktion heller, mig inkluderad.

Deas: Han har ju inte bevisat att han kan måla i nån av dom bättre ligorna 15 mål i pelicans är inget som beviar att han är den målskytt vi söker.och Kuusela gjorde trots allt 26 kassar 05/06 vilket inte yetman har presteratpå den nivån.

Jag hoppas ju att jag har fel om han men det tror jag inte tyvärr.

Hawerchuk: Vi behöver en klass spelare som går in i första kedjan och som producerar poäng. Skröder gjorde väll kanske sin bästa säsong i karriären i fjol, men jag har svårt att se att han kommer producera lika mycket i år. Och då saknar vi en spelare i den kedjan som kan ta vara på alla Susses fina passningar. Jag tror att Yetman kan bli en rolig figur i Modo tröjan att följa, men det är fortfarande en chansning. Så för att vara på den säkra sidan vill jag att klubben knyter till sig ett etablerat namn som går in i första kedjan. Och det är väll ingen nackdel om det är en tjeck/slovak som man plockar hit.

Konceptet: Modo redaktionen på svenska fans snodde ju artikeln från Öa. Mycket lustig läsning det där om att som dom erfara.

Deas: Visst kan det hela sluta med att det fungerar jättebra med Skröder och Sundström då han verkar ha ganska fin fart på grillorna och att han gillar att skjuta på en gång. Det som gör att man blir orolig är väl att han spelat en halv säsong i en riktig liga de 4 senaste åren. Vad han producerade i norska ligan känns inte som någon riktlinje på hur det kan tänkas gå för honom i elitserien.

Nu har iofs Sundström lyckats få fart på Skröder och vem säger att han inte lyckas lyfta denna herre också. Så man skall väl inte måla f-n på väggen men jag hade hoppats på att vi nu var i ett läga som medförde att vi inte behöver göra chansningar längre.

Cyklob: Peter Bondra, Peter Bondra, Peter Boooooooondra

Paddan: Ja varför inte :), om han nu vill spela i Sverige och Modo så är han mer änn välkommen :)

Cyklob: Behöver. Jag vet inte vad du sätter för definition på det ordet. Det är möjligt att vi behöver den typen av spelare efter halva säsongen när vi vet var vi står. Till dess är jag nöjd med den truppen vi har, vilket jag var även innan Yetman.

MorganaLefaey: Ja jag håller med. Det känns väl chansartat. Jag väljer dock att vara försiktigt optimistisk =)

Lumber Jack: Om den stora frågan är 21 så innebär det att Foppa är halva svaret på "den yttersta frågan om Livet, universum och allting"

Vad är andra halvan då?

Salle:

Det skulle ju kunna vara Moroten, men Martin Olofsson kanske är troligare?

Vi plockade en 27-årig Tommy Pettersson från Div.2. Året efter i elitlaget Modo...27p och klar succé. Yetman vill framåt och siktar på att etablera sig i de högre ligorna. Det är bra med lite kanadensiskt tänk i detta lag, men det är ju ändå stark flopp-varning.

Icing-Ove: Vill ju bara påminna "alla" om det snack som gick när Morrison beryktades. Det var stor skepsis men se vad som blev.

Salle: En gameshow med Arne Weise

Modoante: Om Norska ligan är så dålig undrar jag varför inte alla spelarna i Storhamar gjorde 46 mål var?

Frisco:

Enkelt: de är för dåliga.

Frisco:
Haha, den här sopan klarade knappt en poäng per match i den där C-ligan:
www.eliteprospects.com/player.php?player=8764

Han körde kanske på halvfart och drack öl i pauserna?

Modoante: För att citera mig själv från åfficijella:

Många negativa åsikter här. Jag är helt klart positiv och tror att det kan bli en bra ersättare för Kuusela, av videofilmerna att döma så är ju spelstilen i princip snarlik. Snabb, teknisk, avig, det är ju inte direkt en stillastående pylon med hakningsutvisningar som specialitet som värvats.

Och man kan ju inte döma ut någon för att de kommer från en sämre liga, för med den teorin skulle ingen junior någonsin kunna spela i Elitserien, eller någon från Allsvenskan heller för den delen. Eller för all del, alla som kommer från Elitserien skulle per automatik floppa i NHL...

Petey21: Visst är det som du säger. Man kan inte döma ut dem helt och hållet för att de kommer från en sämre liga. Men tror (i alla fall i mitt fall) att anledningen till att man retat upp sig själv är för att man när förväntat sig ett namn som man vet kommer att producera. Modo ska försvara sitt guld samt spela om att bli europas bästa klubb vilket borde betyda att de borde ha en bredare och starkare trupp än innan, samt att det i den trupp man har nu så finns det för många frågetecken som måste rätas ut innan man skall känna sig riktigt säker.

Men man får hoppas på att Yetman fungerar ihop med Sundström. För då kan det nog bli farligt värre.

MorganaLefaey: Deppa inte, det ordnar sig, annars får vi köpa en ny....

Här får du lite mer Yetman, nu i DVD-kvalitet:

42 mål (WMV 720x576):
media.dragons.no/yetmans%2042%20stor.wmv

Intervju: (WMV 720x576):
media.dragons.no/patrick_yetman_okt_05.wmv

Icing-Ove: Lite roligare att se det hela med den där kvaliten. Helt klart finns det ett antal mål som är ganska fina och skjuter han likadant så kommer nog ett och annat mål att trilla in. Men man kommer inte ifrån att vid flertalet tillfällen där så är det egentligen han som spelar fram som borde fått målet på sin statistik. :)

MorganaLefaey: Det går ändå inte att komma ifrån att målsinnet finns där. Han verkar både kylig och kreativ. 15 mål på 35 matcher i finska ligan är riktigt bra. Brevid Susse blir det ännu fler ;)

Icing-Ove:

Jag känner ingenting alls för den där Yetman, fast det är knappast första gången jag har fel. Vi får hoppas på att Eric har skåjtat väl.

hellge: Längst till vänster på den här bilden har vi väl nästa nyförvärv, han har ju redan fått en jacka i varje fall...
Skulle iofs kunna tänka mig fjunisen i mitten också.

Paddan:

Vem är mittfjunisen?

Paddan:

Han med jackan har väl tidigare varit med som ett halvhett MoDorykte. Så, vem är fjunisen?

Tommy Petterson till KB65. Haha. Hur många rekord kommer den mannen att krossa?

hellge: Jag litar på Ecke, som alltid. Yetin gör ju en del snygga mål, kolla in tex Straffeslag!
Såg ni frexten Mittnytt ikväll, en civil-polis i Härnta som knackar dörr, i MoDo-tröja! Knappast nån surögd tik som svarar på frågor då.

hellge:

Någon Tedenby, verkar det som. Fast han var lite lik Magnus Betnér.

hellge: Det är ju Mattias Tedenby, vars farbror är Urban Tedenby.

hellge: Jag tror nog att Yetman är bra eftersom Ecke säger att han är en sniper och är väldigt lik Kuusela

källan: Så om Ecke säger att det är en bra idé att hoppa ut från 10:e våningen så är det säkert så?

Nä, jag vill allt se denne Yeti innan jag ändrar mig från "stillsamt skeptisk".

Icing-Ove: i dom här filmerna som du har lagt ut så ser man när han gör mål mot djurgården !! iaf det är i skövdes hockey arena och ja var på den matchen :D

Poffa: vi får väll se... ja vet inget om Yetman asså..... Jag skulle blivit gladare om dom typ värva Lindström från Columbus, han har ju varit bra i modo tidigar :P

källan:

På tal om det så satt det någon i hamnen igår och tyckte att det var synd att de värvade Yetman och inte Sidney Crosby i stället.

knaskamilla: Hehe. Några äldre herrar kanske? :)

Deas:

Hm. Jag kollade inte så noga, men det var en herre som sa det och det kan hända att han var lite äldre.

knaskamilla: mmm Crosby skulle sitta fint..... men foppa är väl en möjlighet elr??

källan:

Äh, Foppa är en föredetting. Bättre signa Crosby.

knaskamilla: om det vore möjligt ja... men det är ju knappast det

knaskamilla: aa om det vore möjligt ja... men det är ju inte särskilt troligt

källan: Jag ska på ispremiären på lördag :D:D:D:D:D

« · 897086 · »