1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531657 inlägg · 4125 ämnen

Building the future, Silly Season 08-09

Sv: Building the future, Silly Season 08-09
pratarn: Trevligt inlägg.. :)

Det är kul att det är jämnt i ligan, men nog måste du väl hålla med om att kvalitén i år är låg, jävligt låg. Matcherna är ofta riktigt tråkiga att titta på, även om det är ens eget lag som lirar...

T T: Om det här var allt Ecke kunde hitta så är det katastrof.
Jag undrar vem som lyckats lura Ecke att värva killen.Han sitter nog med ett stort leende på läpparna nu.

Nikki: ...Ja, grattis till värvningen av Mike Morrison...
Jag hoppas att han blir en viktig pusselbit att fylla målramen med i er strävan att börja klättringen. Ni förtjänar inte och har absolut ingenting i botten av Elitserietabellen att göra, lika lite som vi tycker att vi hör hemma där.
Tänk så fel man haft ändå i sina sianden ang årets upplaga då jag vill minnas att jag själv i sensomras var helt övertygad om att de sista platserna skulle fyllas av kvartetten "Rögle, Tälje, Luleå, Brynäs" utan specifik ordning.
Själv har man gått med Dumstruten på sedan omg-1 känns det som.

Fantastiskt hur fel man kan ha och framförallt fantastiskt hur jämn samt oförutsägbar årets upplaga har varit. Skitskoj tycker jag... ...med undantaget att jag inte är ett dugg road av att Västernorrland inte är dubbelt noterad topp 6. Skall ni och vi vända på detta för att få harmoni i hockeyhjärtat eller är detta ångestens år för en sann supporter.

Paddan: Som av en händelse håller samtidigt en kille nollan i Gärdehov.

MorganaLefaey: Tycker man skulle lagt stålarna på en alt. två backar av rang ist. jamena hur lätt är det att stå i mål i modo nu när de e hönsgård i försvaret allt som oftast?!

MorganaLefaey: Men då ingen hugger på det så får man väl själv säga att det nog beror på att han hoppat in i någon match och man tar gånger något för att få det som en hel match.

MorganaLefaey: Måste vara småtungt att släppa in ett snitt på 11 mål på två matcher i AHL 2006/2007 och ändå ha 73% räddat.

Paddan: Inte direkt så att siffrorna skvallrar om någon supermålvakt.

2002-2003 Columbus Cottonmouths ECHL 38 3.48 .892
2003-2004 Toronto Roadrunners AHL 27 2.52 .913
2004-2005 Greenville Grrrowl ECHL 26 2.74 .924
  Edmonton Roadrunners AHL 14 1.73 .939
2005-2006 Greenville Grrrowl ECHL 9 2.19 .922
  Edmonton Oilers NHL 21 2.83 .884
  Ottawa Senators NHL 4 3.47 .875
2006-2007 Phoenix Coyotes NHL 4 6.13 .790
  San Antonio Rampage AHL 2 11.01 .732
  Phoenix Roadrunners ECHL 28 6.13 .790
2007-2008 Bridgeport Sound Tigers AHL 43 2.80 .911
2008-09 Olimpija Ljubljana Austria 24 3.33 .901

Men samtidigt så är det ganska få matcher som spelats och då kan de bli rejält missvisande. Gillar dock att killen är 190cm och 90kg tung.

Nikki: Bäst ändå är väl att det äntligen börjar hända någonting.

Nikki:

Sepass. Blir intressant att se om det är något att ha.

Nikki: Hmmm undrar hur han är?
Vi behöver en back ochså.

Välkommen Mike Morrison.

Rytter:

Zajkowski stod ju för Löven samtidigt som han var backup till Karol, så det betyder nog ingenting mer än att Svedberg kommer få resa väldigt mycket.

källan: ännu värre blev det för mej. Tippade 0-4 så det gick ju åt skogen mej.

Rytter: Vem vet.. Ja tippade 3-2 till löven. Inte bra!

Ny målvakt på väg in?

Satt och såg Huddinge - Löven på tv nyss och kommentatorerna där snackade om att Svedberg var på väg tillbaka till Huddinge på lån (skulle stå i nästa match om jag fattade det rätt). Någon som hört nått om detta?

Borde ju i så fall betyda att en ny målis är på väg in till Modo. För inte kan man lyfta upp en annan juniormålis för att ha som backup till Zacke.

Paddan: Jag hoppas verkligen modo försöker locka tillbaka han nu! Vi är i desperat behov av bra backar, så jag hoppas verkligen modo nu inte snålar utan satsar ordentligt! Att värva är dyrt , men att missa slutspel är mycket dyrare.

McFire: Fy satan, då skulle jag må kan jag medela

Petey21: Du menar inte:

Vi når en märkbart berusad Hugo Stenbeck via mobiltelefon: Du får usschächta mej men ja å Hehhelber dricker skaldjurstallrik just nu.

-Hur gick det till när ni kontrakterade Kaberle?

-Va hette han, sa ru?

-Kaberle, han som tidigare spelat i MoDo!

-Äh, du vet, Hebbe lille ringde mig å sa "Du vejt det air en spelare vi behöver. Hur mycket kan du undvara?"

-Äh, e-erbjud honom 500.000 i månaden, så tar jag ut det som represchentaschion"

McFire: Kabben till MoDo, JA TACK!

Dock skulle mardrömsscenariot kunna se ut så här...

Kaberle återvänder till elitserien

Den rutinerade tjeckiske NHL-backen Frantisek Kaberle återvänder till elitserien. Dock inte till Modo, där han spelade innan NHL-karriären drog igång samt under lockouten, utan hans nya klubbadress blir Linköping.

-Ett mycket bra nyförvärv, säger sportchefen Mike Helber. Vi tvekade inte för en sekund när namnet dök upp.

Var några andra klubbar aktuella? -Ja, det var flera föreningar som frågade mig, och jag känner mig smickrad, säger Kaberle. Dock fick jag ingen förfrågan av mitt gamla lag Modo, vilket var synd då jag gärna återvänt dit.

-Visst såg vi att Kabben var tillgänglig, men vi tyckte att det var en för dyr lösning, dessutom har vi fullt förtroende för den spelartrupp vi redan har, säger Modos sportchef Erik Holmberg i en kommentar.

Berka: Kanske kan börja direkt med Frantisek Kaberle, se länken =D

McFire: jag såg ditt tidigare inlägg! Ja va fan något måste ju göras och det nu, kvalserien närmar sig å modo spelar oinspirerat å utan finess. Som jag ser de så är det mycket beroende på de sviktande försvarspelet över hela banan. Klar att vissa forwards underpresterat men jag är helt bombsäker på att med ett stabilare försvarspel så kommer de offensiva spelet bli vassare. Vi har klena backar som förlorar dom flesta sargduellerna och dessutom känns otroligt skadebenägna, sen är passningspelet upp i mittzon bedrövligt, för att inte säga obefintligt! Lite stat. sen muminpappa kom till byn: Sämsta hemmalag, sämst BP,sämst PP samt flest insläppta mål i ES lägg därtill att 2 utav modos största ikoner krizan/wernblom brytit mitt under pågående säsong. Byt ut båda tränarna, rensa upp alla gamla gubbar i försvaret å börja om nästa säsong.

Berka: Ja jag skulle gärna se någon som kan dra till litegrann. Men jag undrar om vi inte har spelare som kan det redan men inte verkar få ut något av sitt spel.. Harri Rindell känns för mesig för Modo Hockey, tror främst det måste bytas tränare och då menar jag även Fredrik Andersson. Johan Tornberg tror jag är ett bra alternativ som sagt. Annars en kanadensare som tränare kanske =D

McFire: Kanske skulle leta upp nån canadick till back som kan smälla på å hålla rent och vara en "pain in the ass" för motståndarna ?

McFire: Håven online ;)

Wayne Gresky: Det är väl bara för Ecke då att slänga sig på telefonen till Paul Maurice, eller ska han kanske när han ändå ringer satsa på att prata med Karmanos himself.

Om du säger det så!

Paddan: Ja så kan det juh vara. Men jag skulle då inte klaga om han värvades iaf. Lite mål som sagt, men han har juh genetligen aldrig gjort några mål, nåt enstaka här och där bara. Gjort över 7 mål på en säsong en enda gång, i MODO 1998-1999 ( 15 st ) :)

Haha ja det är juh fin statistik.. Men Hedin tycker jag har spelat upp sig, ser inte lika jävla bedrövlig ut nu..

Paddan: Jag undrar om man kan försöka låna honom för resten av säsongen? Det skadar ju inte att fråga iaf. När en 35-åring waivas så är det för att bli av med honom.

källan: Han är bra. Lettland hade ett 2 mot 1 läge och skottet var "otagbart" som man brukar säga. Han gjorde en grym räddning nu i andra perioden tex :)

Sen så har ju Kaberle gjort fem assist denna säsong trots minimalt med istid och trots att han missat 24 av 37 matcher. Iofs skulle jag kunna tänka mig att Kaberle skulle må bra av lite mer speltid i AHL och det är därför som Canes sätter upp honom på waivers.

Bröderna Snubbel och Klant, eller #35 och #2 har ju mäktat med imponerande 1+2 på 34 matcher respektive 1+1 på 32 matcher. Att man dessutom har fina -7 och -12 i +/- statistik är väl bara "the icing on the cake".

Ronny Johansson förstörde min lången :)

Sverige vann skotten efter första med 26-1 men Lettland har gjort ett mål! Inte direkt Markström klass på sveriges andre målvakt!

Jens Westin ska inte vara något annat än en extraback. Går inte att fara runt med Jens Westin i andra backpar och tro att man ska spela SM-final.

knaskamilla: Ja vafaan kan ett sånt träben som Jens Westin platsa så skulle Kaberle platsa även om han vore halt och hade blindkäpp.

Paddan:

Tror du han skulle platsa?

Paddan: Jaa, varför inte? Skrämmande målskörd från honom med 2 baljor dom senaste 3 åren hehe :)
Men har uppenbarligen inte fått så mycket istid heller..

McFire: Kaberle uppsatt på waivers av Canes. Hm, honom borde vi väl kunnat få låna.

Johan Fransson från LHC skulle vara en bra värvning, Lener verkar juh inte ha mycket till övers för honom så det borde väl gå att lösa. :)
Mattias Karlsson vore spännande.
Josef Boumedienne borde väl kunna vara ett alternativ.
Patrik Hersley kanske.
Torde juh finnas hur mycket alternativ som helst, pengar är juh inte problemet iaf. Men nya tränare tror jag är ett "måste"..

Som tränare skulle jag kunna tänka mig Johan Tornberg. Framförallt måste Fredrik Andersson gå när Harri Rindell gör det, precis som Wernblom sa så bör man byta ut även andretränaren. Idén med att byta tränare försvinner juh delvis annars känns det som, spec med en sån med som Rindell. Alla spelare har exakt samma roller nu som tidigare tex.
Så byta ut både Rindell och Andersson och in med Tornberg och någon lämplig andretränare.

Alternativt ta in en Kanadensisk tränare. Tror aboslut det behövs någon som kan kliva in och verkligen "bestämma" och vore säkert bra med en Kanadensare.

Icing-Ove: Jag skulle inte klaga om vi fick
eliteprospects.com/player.php?player=7395

Mackelito:
Har Wade dubbla pass, annars gäller väl max 2 icke-EU spelare i elitserien, eller hur är det? Norrena går till KHL...

Blir nog Pitkämäki som floppat i Finland.

Paddan: Wade Dubielewicz och Norrena bordeväl vara aktuell för MoDo ??

Icing-Ove: Hmm, träben... det måste vara backarna det va?

Paddan: När hade vi en slovak i laget i mer än 25 matcher sist som inte misskötte sig utanför isen?

Paddan: kop-CHEEV vore något av en våt dröm för GM.

« · 1108279 · »