Lumber Jack: Får en hockeyspelare gult kort för "tröjan över huvudet"-målfirande.
Och hans blindkäpp-ande skulle givit penaltyyards i amerikansk fotboll för häckling av motståndet.
Fast coolt var det både när det gäller räddning och showande.
NuMo: Visst kan det vara som du säger. Han ligger under kontrakt tills någon ny klubb tagit över hans kontrakt. Men är han då verkligen sparkad och inte arbetsbefriad eller något likande.
Hur som helst så kan det väl finnas en del sanning i vad båda säger då de antyder att de gjort sig omöjliga. Sen att de helt enkelt har olika synsätt på vad det är kan man väl förstå men det behöver inte betyda att man håller med.
Men än så länge finns ju inget att hålla med om. :)
knaskamilla: Syftade på som du säger att han antyder på att man betalat för att han skall hålla tyst. Vilket är knepigt i sig. Varför ska man betala för att någon ska hålla tyst? Jag menar om allt är ok, så borde man väl låta han spotta ur sig sitt vemod och sen släta över det?
Att de andra snackar om en helt annan sak som har med pengar att göra kanske man inte skall hänga upp i julgranen. Det är ju som du säger 2 inlägg. Det kan lika gärna handla om samma person som vill spä på oroligheter.
Sen har jag faktiskt ingen aning om JH gör ett bra jobb eller inte. Men han verkar i alla fall inte gå ihop med alla. Men säg vem som gör det?
Paddan: Problemet är väl att man inte skall tro på allt snack som går. Men man blir ändå lite fundersam/orolig eller nyfiken kanske man skall säga.
Tvåtallar: Jag reagerade faktiskt på både kommentar nr1 och nr2.
Jag har då inte hört något. Men efter vad Luleå råkat ut för så låter det väl väldigt knepigt om klubben skulle ha spekulerat med spelarnas pengar i pyramidspel, optioner eller annat.
Men visst blir man orolig när Krizan och två andra påpekar att något knepigt har skett och att det har med ekonomi att göra.
MorganaLefaey: Steen-Warg-Yetman och Tukko-Molle-Enström, låter väl troligt.
Sedan tror jag att vi kommer ha en ny målvakt i MODO lagom till 26:e december. Att ledningen skulle vara så dumsnål att man väljer att satsa på Zacke-Svedberg, nä det tror inte en jag.
Paddan:
Då har vi
Skröder Susse Zuccarello
Salle Svarten Ulmer
Men hur kommer de andra två formationerna att se ut.
Sen kan man konstatera att från ha varit det lag som gjort mest mål i serien så har vi nu sjunkit till att bara ha 6 lag nedanför oss. Viket jag iofs trodde skulle vara klar färre då det känns som vi inte gjort några mål alls den senaste tiden. Men med Z tillbaka så kanske förstaformationen kan börja producera massor igen. Och nu får man hoppas Ulmer får fart på både Svarten och Salle då den formationen på papperet i alla fall ser riktigt bra ut.
Sen är frågan hur vi med Hedman borta ska klara försvaret framför en målvakt som har sämre nivå på sitt spel. Men det kanske löser sig med igelkottsförsvar eller att man nu kanske blivit av med en som sänkt stämningen i laget.
Paddan: På radion idag så snackades det om Krizan och att han sagt att situationen för han var omöjlig i Modo då ledningen inte fungerade på ett normalt sätt typ.
Låter undefär vad klubben säger om honom då. Men av någon knepig anledning så tror jag faktiskt lite på båda delar av kampen.