1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532119 inlägg · 4126 ämnen

Building the future, Silly Season 08-09

Sv: Building the future, Silly Season 08-09
spud: Attans arbetsdator att inte uppdatera som folk.

Vem vet, karln kanske är en charmör som kan locka kvinnor ändå. Men visst hade det varit trevligt om man kunnat locka tillbaka Mia till marknadsavdelningen och då inte ur ett genusperspektiv utan ett krasst företagsekonomiskt tänkande.

Ledins flytt till NHL borde stärka våra guldchanser till våren. De andras förluster är våra bästa förstärkningar.

Lumber Jack: Jag tror Tommy Roos kan bli en bra kille på den positionen. Han har kunnandet och han kommer inte från de inhemska leden. Hans intryck och erfarenheter från tidigare jobb gör att jag ser på det hela med stor tillförsikt.

Visst, även han kan bli Jerrys hackkyckling, men jag tror nog han har så pass mycket skinn på näsan att han kan stå upp för sina idéer.

Snoop: Byrån Ritchie, det låter som något man handlar på IKEA. Är han han känd för att lägga laxermedel i motståndarnas mat eller vad yrar du om?

Wayne Gresky: I min IKEA-katalog hittade jag dubbelmadrasserna Hilton och Ritchie, med extremt lite stoppning "för dig som inte använder sängen som sovplats"

Och för de som inte vet vad Wayne svarar på så är alltså Byron Ritchie aktuell för Timrå, vilket Snoop så charmant påpekade. Nästa gång är förhoppningsvis språkbruket på en högre nivå.

Wayne Gresky: Vilken div lirar de i?

Wayne Gresky: Vore tråkigt då jag inte tycker han gjort bort sig när han hoppat in. Nästan så jag tycker han gjort det bättre än lill forsberg. Men speltid med seniorer lär han få om han nu går till div 1. Och det kanske är det han behöver, även om jag tror han faktiskt skulle kunna få spela lite från början då vi är kort på folk.

shinzawai: Östersund Hockey ska väl spela lokalderbyn mot Nälden i div 1B kommande säsong, om jag minns rätt.

Paddan: Även mot KB65..kan han inte lira där iställett då om han skall spela så låg division

Gusse: Tja, med tanke på att man tydligen fört diskussioner med MoDo om att få fungera som något av ett farmarlag så vore det väl en perfekt lösning. Dessutom finns det väl, vad jag förstår, funderingar på att låta Svedberg spela i KB.

Paddan: Är rätt säker på att jämtland hockey håller en bättre standard för närvarande, och de är tämligen givna att gå vidare till allettan. Ettan innan jul är ingen serie som spelare på vippen mot elitserien ska hålla till i.

spud: Perfekt att verkar ska presentera nyförvärv i kväll. Vissa tecken tyder i alla fall på det. www.modohockey.se

MorganaLefaey: Vilken otroligt bra svenska jag använder mig av. Perfekt att det verkar som om modo ska presentera nyförvärv i kväll. Tror jag att jag tänkte skriva. Men lär väl ha dykt upp en himla massa nya fel i den meningen också.

MorganaLefaey: Äh, det är väl bara en normal serverhelg för modohockey.se... dvs i princip onåbar från kl 16 fredag eftermiddag till kl 07 måndag morgon.

Paddan: Jag som trodde att de presenterade nyförvärv 30ggr per år. För sidan gick väl alltid ner när de skulle presentera spelare förut. Det knepiga är att jag bara sett till en 3-4st nyförvärv per år. Vars de andra tagit vägen har jag ingen aning om.

MorganaLefaey: Det är de som är de analfabeter och diskalkylister som senare står bakom bardiskarna i sportbarerna.

Paddan: dyskalkylister kanske det heter

Paddan: De som står bakom bardiskarna torde väl vara diskalkoholisterna, eller är det de som står framför?

MorganaLefaey: Det där skämtet är nästan lika uttjatat som "som helst"-gliringarna mot Hasse Andersson.

shinzawai: Visst är det så. Men tragiken i att man inte kan ha en sida som lyckas vara stabil över en enda helg kvarstår.

MorganaLefaey: DET är dock sant.

Officiella är nere igen så då får vi väl posta ryktet att Näslund sålt kåken i Vancouver här.

Wayne Gresky: Tror nog att han även om han inte spelar kvar i Vancouver väljer att spela ett år till i NHL för att sen sluta. Jag hoppas jag har fel, men min känsla är att vi inte får se han något mer i Modo.

MorganaLefaey: Jag delar nog din känsla, men med tanke på att vår egen silly season är slut, så får man roa sig med de halmstrån som blåser runt i internetfloran.

MorganaLefaey:
Trevor Linden har ju slutat också, så Macke är ju idag Vancouvers bäste poängplockare och målgörare genom tiderna. H.Sedin har assistrekordet (71 st) för en enstaka säsong...

Dags att flytta hem nu Näsan!

Lite närmare guldet -09 i och med att det inte verkar bli minsta lilla griseknoe kvar i lönnebergatrakten.

Icing-Ove: Nog kan vi glömma Näslund efter uttalandet i denna artikel?

www.st.nu/index.php?avd=Sport&aid=738918

shinzawai: Offensiv hockey i Harris regi och spel i en kedja med Foppa och Susse måste ju bara vara lockande.

Wayne Gresky: Vid bokslut 2009, tror du att vi kommer att konstatera att vi spelat en offensiv hockey?

Tydligen vill Modo bygga en framtid med mig också säsong 08-09. De har nu för 3e eller 4e gången skickat ett brev om att de saknar mig och att jag fortfarande har min plats sparad åt mig. Tror de att anledningen till att det inte blev guld säsogn 07-08 var att jag inte satt där eller vad betyder allt detta smörande.

Man fick i alla fall lite info av Freddan och Svarten också, där de förklarar att de är i en tuff träningsperiod och att alla är friska och krya. På hemsidan stod det väl att Timmy, Salle och någon till inte kunde köra det tilltänkta programmet?
Ja man får väl hoppas på att vi får börja säsongen med det lag som var tänkt i alla fall.

shinzawai: Allting är relativt. Jag har svårt att se att vi ska klara av att spela mindre underhållande än förra säsongen iaf.

MorganaLefaey:

"jag fortfarande har min plats sparad åt mig"

Ungefär som hela förra säsongen?

Nu ligger en intervju med Tukko ute på mtv.

Martin S: Är det videon till Gummibollen?

Martin S:

Kanske Hasse behöver träna lite mic-teknik?

knaskamilla: Var mic-tekniken så hemsk att det är därför som min dator inte vill låta mig se inslaget? Alla andra inslag kan jag se, men intervjun med Tuokko bara laddar och laddar och laddar, men inget mer händer.

Paddan: Jag kan inte heller se inslaget på jobbet, varken på min eller min kollegas MAC. Jag får kolla hemma på lunchen tror jag..

shinzawai: Jag lyckas inte se den på min PC ens, men det säger kanske mer om mina datorkunskaper, men jag kan se de andra klippen som MTV lagt upp.

spud: Är det nån som kan se inslaget med Tuokko än?

Gusse:

Jag tittade på det igår, men det hackade jättemycket.

Gusse: Nä.

Error #2044: Unhandled skinError:. text=1000: Unable to make connection to server or to find FLV on server

spud: hööru spud .. säger du också ajtumat om en automat..

Staal till HV och Beaudoin till LHC. Är det verkligen så dött på marknaden så att dessa spelare är det som toppklubbar plockar.

Såg på Timrås forum någon som hade länkat till en massa spelare i AHL som alla skulle vara en fröjd att se i ES, men dessa kanske inte alls är intresserade av ES-spel då de varit så pass bra att de kanske kan få hoppa in i några NHL-matcher. Men finns väl även att gäng  spelare i finska ligan som  är intressanta och som  producerat en hel  del typ Pesonen, Laine och Keller mfl
Stapleton kanske också är ledig eller hade han skrivit på kontrakt med något NHL lag?

Fastän man bara värvat spelare för att få fart och tyngd plus en utvecklingsbar spelare så börjar man faktiskt bli ganska glad åt att man i alla fall fått klart med laget och att det verkar som om klubben letat just den typ av spelartyp som de fått. (även om  man själv alltid vill ha fler  producerande spelare i laget)

Skall bli intressant att se vad Brynäs, HV, LHC, Rögle och Timrå lyckas presentera som sista förvärv. Men det lär väl inte ske innan folk börjar bli ratade från NHL och så.

MorganaLefaey: Stapleton har skrivit på för Toronto

nån som har hört att modo lagt ett bud på janne pesonen ?

oscaaaar: Hört ATT eller hört OM?

oscaaaar: Har väldigt svårt att tro att modo skulle ge något bud som han skulle vara speciellt intresserad av. Man har sagt att man inte skall jaga spelare som medför budgivning och högt trissade priser. Vilket med största sannolikhet Pesonen skulle medföra. Sen har man väl gått ut med att truppen är full, eller i att man nu i alla fall har den trupp man skall börja säsongen med.

Jag har saknat värvandet av en poängmakare, men alla man fått in har ändå varit bättre än de man tappat (frammåt i alla fall). Så tror nog tyvärr man får vänta och se om det blir någon artistare senare under säsongen.  

MorganaLefaey: De väntar väl tills Tobbe flyttat ut ur lägenheten i hamnen som han, vad jag förstått, lånar över sommaren av MoDo. Så det blir väl först någon gång i september.

« · 1044977 · »