1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531737 inlägg · 4125 ämnen

Building the future, Silly Season 08-09

Sv: Building the future, Silly Season 08-09
Snoop:

Vi får väll se vad som händer :)

Hur gåre med erat norska landslag ? ni värvar väl Holös och Bastiansen ?

Martin S: Tråkigt att han inte kom tillbaka till Modo, men han hade väl inte fått spela speciellt mycket här. Jag vill gärna ha unga spelare som kan ta lite steg frammåt, men hur det ska fungera ihop med att jag vill ha erkänt bra namn i alla formationer vet jag inte.
Men vi behöver ha klart bättre 3e och 4e formation den här säsongen om det ska kunna bli någon rolig säsong.

The Fat Bastard:

"En tik kan man hålla från löpning genom att ge en hormomspruta."

Ingen löpning, ingen framgång.

"Man har under lång tid ansett att tikar som aldrig gått i avel har en något ökad risk att drabbas av livmoderinflammation."

"Skendräktighet är inte alls ovanligt. Tikarna fyller i juver, beter sig annorlunda, har låtsasvalpar som de vaktar. De är inte heller ovanligt att de inte vill går ut så mycket och får "tokidéer" som du skriver."

Poffa:

Ja så kan man se det. :-)

Fortsatt trevlig kväll grabbar, stackars Håckla måste sova. :-)

The Fat Bastard: Se det så här, vi har ju talanger att göra oss av med. ;-)

NuMo:

Storebror gör sej av med talanger och värvar utomlands,,,hmmm :-)

The Fat Bastard: Inge timrå här :)

The Fat Bastard: tyst!

Cyklob:

Låter spännande, en par finnar till sen är Modo på G

Martin S: synd att inte han kom tillbaka till modo. Tror han kommer kunna utvecklas till en bra spelare i es till vintern.

Kempe klar för Rögle och plantskolan The Heart of hockey fortsätter att producera spelare till elitserien. Kempe blir också den senaste medlemmen i en ganska exklusiv skara.

Om man ska tro vissa Mora supporters, så ska Anders Bastiansen och Marco Tuokko vara aktuella för MoDo. Nån annan här som hört något om detta?, låter spännande i alla fall :).

Konstigt att Modo alltid bara har en hemma match på försäsongen.

MorganaLefaey:

Tuokko :-)

renen: Det borde väl vara ett litet plus i kanten.

På officiella forumet så snackas det om att Tuokko skulle vara klar. Vet inte om jag är positiv till en sådan värvning, men då man sett för lite av han så tänker man bara på alla onödiga utvisningar och fulheter han lyckats med.

MorganaLefaey: Brukar vara i Ö-vik om sommaren, tror han har köpt en lägenhet..

knaskamilla: Självklart hoppas man på att Ecke är med och bjuder. Men han är väl ursprungligen från Skellefteå så det lär väl också väga in en del.
Tror dock att han tränade med modo och var väl med i uppvisningsmatchen med foppa i swedbank mm. Nog finns det lite modo i honom skulle jag tro.

MorganaLefaey:

Ja, vad fanken ska han till Skellefteå att göra? Bättre han kommer hem hit.

NordaBoy:

Det får vi verkligen hoppas på att han inte gör, Kristoffersson är alldeles för dålig.

MorganaLefaey: Jocke vore ett trevligt tillskott. Förhoppningsvis har han slutat dra på sig en jävla massa onödiga utvisningar pga av nonchalans och slöhet i The land of plenty. Bjud Ecke, grabben måste ju få flytta hem till lägenheten.

spud: Den blev ogiltigförklarad.

MorganaLefaey: Hur blev det egentligen med hans avstängning?

Hade inte klagat om Modo värvat den här killen. Han har speed och har han bara lärt sig släppa pucken ibland så skulle han tillföra laget en hel del.

hockey.folkbladet.nu/2008/04/10/skelleftea-vill-ha-tillbaka-joakim-lindstrom-i-laget/

Cyklob: Kanske Ecke Byter Öberg mot kristofferson?

Wayne Gresky:

Jo så kan man ju också säga :), men MoDo har i alla fall visat att dom vill ha honom kvar sedan är det upp till honom att tacka ja eller nej.

Cyklob: Förhandlar och förhandlar...
Salle har fått ett "take it or leave it" av Ecke.

Jacksson 71:

Dom förhandlar med honom, men Salle ska alltid dra ut på tiden som vanligt när det gäller förhandlingar. Men vi får se vad som händer. MoDo vill i alla fall ha kvar honom.

Kommer Modo förlänga med Salomonsson eller?
Jag tycker det har varit väldigt tyst om han.För han gjorde väll en väldigt bra säsong i år?

Haha, vilka störda rubriker i RSS-feeden här till höger.

Zupertalangen definitivt klar för Modo!
Zuccarello Aasen klar för MODO
Modos Silly Season: Aasen skriver på för Modo
Aasen muntligen överens med Modo

MorganaLefaey: Jepp, det gjorde han.

Cyklob: Spelade Bastiansen i Mora under tiden Harri var tränare? I så fall har han väl skaplig koll på honom. En spelare som man tycker är helt ok och man skulle inte klaga om han dök upp i Modo.

hellge:

Får hoppas på att han har bra koll då, Bastiansen ser jag hemskt gärna i MoDo då han är en av mina absoluta favorit spelare :). Tror han skulle göra ett bra jobb i MoDo jag.

hellge: Intressant spelare, lite power i hans spel..
Har du någon länk?

Anders Bastiansen,

Ryktene i Asker (hans hjemsted) sier at nå som Mora rykker ned, så kan han velge og vrake i tilbud fra alle klubbene i Elitserien.
MODO er visstnok førstevalget hans, da Mats Zucarello Aasen har skrevet på for MODO, og at Per Åge Skrøder allerede er i stallen...

Tror "Basse" spiller i modo drakt fra og med August

Detta enligt signatur ASKER på officiella, fst det har väl de flesta läst några gånger redan.

mattias - 74:

Nä jag har inte heller blivit imponerad av Jackman, och känns knappast troligt att MoDo skulle vara intresserade av honom heller så.

Cyklob:

Han är kass i egen Zon även om det har förbättrats. Jackman spelar inte i Leksand kommande säsong. Han har ett djävulskt skott det kanske ni kan ha användning av om ni nu vill ha honom.

Cyklob: Jackman har jag hört mindre smickrande saker om...no thanks!

spud:

Syftar du på fighten dom hade när Jackman spelade i Löven och Werner i Skellefteå? :).

Deas: Tror inte #9 skulle uppskatta att ha honom i omklädningsrummet.

Deas:

Han har väll gjort en del poäng nu i Leksand. men jag har då inte blivit nå imponerad direkt av honom. Sedan tycker jag han verkar vara ganska seg. Sedan lär han knappast vara nå billig heller.

Appropå PP-back: Jackman?

Han dominerade i Löven under lockouten, och har i rätt sällskap faktiskt gjort en poäng per match under en stint med Pittsburgh i NHL (visst, PP med Lemieux hjälper poängproduktionen, men i Modo skulle han också ha fint sällskap). Tuff är han också.

MODOJohan:

"Födde smeknamnet"? WOHO! :D

Bad_Brett: Jo men jag citerade ju dig. Glömde bara bort vem som födde smeknamnet :)

Salle:

Om Macke skulle komma så tar han givetvis plats brevid Skröder och Susse. Skröder är ju det närmaste Bertuzzi vi har och Sundström är väl inte helt olik Morrison heller. Men det lär ju inte inträffa.

Den dagen Näslund skriver på för MoDo lovar jag att dricka en hel Pripps Blå.

MODOJohan:

Det där är ju mitt smeknamn! Tjuv!

Wayne Gresky: Kan man misslyckas med Susse & Skröder som kedjekamrater. Dom fick ju ordning på Justin vetja. Fast det kräver väl att Susse mfl har lite spelsug och revanschlusta.

Sen kommer Macke hem och tar plats bredvid Svarten och Salle så börjar det se ljusare ut.

Wayne Gresky:

Vi måste ge han lite tid, detta kommer säkert bli bra med tiden det. Nu hoppas vi på några klassyttrar med och nån brunkare samt en bra pp back så börjar det se bra ut :).

Cyklob: Bra det. Då gäller det bara att han lyckas också...

"Zucchini" :D

« · 1029710 · »