1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531737 inlägg · 4125 ämnen

Building the future, Silly Season 08-09

Sv: Building the future, Silly Season 08-09
Paddan: Ahh det förklarar saken

Rent spontant känns det som att den här veckan och nästa kan bli väldigt fylld av övergångar inom Europa. De flesta ligorna börjar nå slutet och här hemma i Sverige är Kvalserien över och lagen vet vad som gäller för nästa säsong.

Btw, grattis på ettårsdagen, allihop.

Poffa: Ett år sen. Otroligt.

Poffa:

Jag tyckte väl att det var något som kändes bekant med det här datumet, utöver att jag måste hämta ut ett paket på Posten senast idag.

Nikki:

Jahapp... Får vi se Kristoffersson på andra kanten måntro?

Tuokko. Vad finns det att säga om honom?

Hawerchuk:

Perfekt ersättare till Jonasén, Tuokko är en bättre spelare rakt igenom. Ska bli skoj att se han i MoDo. Tycker han påminner lite om Per-Åge fast han använder kroppen mer.

Hawerchuk: Han är duktig på att spela jävligt fult!

Här i filmens början bjuds det på 20 sekunder Toukko....

Icing-Ove: Bra driv. Tack.

Hawerchuk: Mustasch var ju bra iaf!!

70 Rodrigues:

Vad menar du med att han är bra på att spela ruskigt fult?. Av det jag har sett av han verkar det vara en spelare som gillar att smälla på och tacklas :). Men visst när det är den typen av spelare så är det ju även lätt att det i bland tar illa för många med.

70 Rodrigues: Där kan jag inte hålla med dig.

Hawerchuk: Mustasch eller Tuokko :-)

70 Rodrigues: Mustasch. ;)

Hawerchuk: Shit mannen, dom ju grymma :-)

Hawerchuk: Sorry, såg precis att jag skrev "Shit mannen," ser ut som en av mina elever hade lyckats med det konstverket :-)

Cyklob:

Frammåt saknar vi mycket just nu. Man får väl hoppas Tuokko är bra på grillorna, men det första man tänker på är en som allt för många gånger lyckats tackla någon med armbågen högt. Utvisningsminutrarna är inte heller så få de 3 säsonger han spelat i mora. Lär säkert göra ett lika bra jobb som Tolsa lyckades med och bättre än Jonasén men jag vill få tnågra erkänt bra namn till klubben.
Nu har Harri fått en powerforward så jag väntar mig något stort framöver.

På backsidan har vi ganska många under kontrakt, men det finns en hel del frågetecken i t.ex Hedin, Wargh, Hedman och Westin samt då om Hasse och Timmy är helt friska. Kan det då stämma att man är ute efter Holös som det står i både ST och några andra tidningar att vi är. Då har vi 8 backar och den PP back som så många hoppades på är en ung norsk spelare som inte än testats i tyngre ligor. Hade nog velat se en ny back som man redan innan vet går in i första backpar och kommer få spela pp så gott som nonstop.

Vill inte ha en säsong till då bara 2 nyförvärv utförde ett ok jobb.

MorganaLefaey:

Det kommer det kommer lita på det. Tycker Marco är en bra värvning jag, klart bättre spelare rakt igenom än Jonasén så där är vi på plus direkt. Sedan beror det väll lite på hur det blir med Salle och Steen. Men jag håller med dig att jag förväntar mig nån riktigt giftig avslutare till första kedjan, sedan skulle jag inte tacka nej till Bastiansen om Steen skulle sticka tycker han skulle ersätta Steen på ett bra sätt och lär väll knappast kosta allt för mycket heller.

Angående backsidan så kan det ju vara så att man jagar Holöst samt en back till. Och skulle man göra det så lär ju Westin bli utlånad lite till allsvenskan, personligen har jag inget emot att ha 9 backar på kontrakt pga många av våra backar blir inte yngre och skador uppstår lätt samt att Wargh alltid går sönder 1-2 gånger per säsong.

Men det skulle ju vara trevligt om Ecke eller Harri kunde uttala sig om hur deras vision på MoDo ser ut inför kommande säsong, och hur det ligger till med Salle och Steen och hur många nya spelare man räknar med.

Snart värvar dom väl Bastiansen också.

källan:

Bastiansen är ju en bra ersättare till Steen om han försvinner :), men vi hoppas ju givetvis att både Steen och Salle tecknar nya avtal men om dom skulle lämna oss måste vi ju ersätta dom på ett bra sätt :).

Cyklob:Bastiansen är väl inte så tokig, men om man skulle ha han i laget så får man ytterligare en center som inte är speciellt kvick på rören.
Molinder tror jag ska spela ytter så han inte behöver hålla uppe hela spelet själv och då behöver vi en center till så tycker det vore en ok värvning, men ser hellre en lite snabbare center. För Warg hoppas man det sker en nytändning med ny tränare och spelsätt och då hade nog inte Sundström. Svarten, Warg och Bastiansen varit så dålig uppsättning. Men Steen vore trevlig att få behålla. Salle är ett måste då det lär kosta riktigt mycket att ersätta en sådan spelare och då vi måste ersätta ett antal andra med bättre varianter så blir det kanske för dyrt.
Tyvärr tror jag på en hel del utlänningar kommande säsong. Men ser hellre bra utlänningar än dåliga svenskar.

Om Tuokko är ersättare för Jonasén så är det nog en helt ok värvning så länge han inte har 140+ i utvisningsminuter.

MorganaLefaey: Bastiansen har väl varit ett tveksamt rykte?

källan: rindell tar med backen till mora ? www.hockeyexpressen.se/

Grattis grabbar!

Marco Tuokko är klar för Modo Hockey, nu är ni livsfarliga.

NordaBoy: Hoppas det inte är en ölback!

The Fat Bastard: Äh, försök inte komma här och smöra, din... din... din... Nolbyknöl...

Paddan:

Jag är en värlsmedborgare :-)

The Fat Bastard:

Världs ska det va.

The Fat Bastard: Jag trodde du var en Nolbyknöl. Hur fel man kan ha.

Dunc: Det var inte ett dåligt första inlägg!

spud: Är även roligt att en tikare skriver sitt första inlägg i vår GB. Nej allvarligt så håller väl tråden på att rinna iväg lite. Silly Season och nyförvärv i dag och inte mer snack och analyser. Kom igen nu...

Money, money, money, must be funny...

knaskamilla: lät ju bra det där! Det där ordnar de nog!

spud:

Skellefteå kanske vill låna honom ett par år.

spud: Här var det däremot en glad nyhet.

allehanda.se/avdelning/sport/24648

Lumber Jack: Så han kommer alltså bara att spela hemmamatcherna?

knaskamilla: Bra jobbat, mer behövs inte föratt en artikel ska författas i det norra västerbottniska tidningshuset.

LJ det tråkiga var ju att kissbacke inte skrev på för fler år, men även han inser väl att risken är stor för kvalseriespel framöver.

knaskamilla:

Har hört att det är hårda förhandlingar med Salle. Onkel Steen har dom lagt på is för att konservera formen till nästa säsong..

bisterfinnen:

Sen gillar jag inte riktigt vad Daniel Witing gör med Svartvadet...

Gomorron Govänner.

Tänkte muntra upp er med en länk där Modo´s eventuella nyfövärv finns.

Håll till godo.

The Fat Bastard: Tuokko till Modo. Där ser man.
Dom ha nog legat i väldigt länge för att få den påskriften. :)

Hahl Bundy:
Hm MoDo har nu fem icke svenskar under kontrakt.(lika många som Timrå) Dessutom en Finsk tränare.

Få se nu har var det snacket gick här inne i fjol ?

Tvåtallar: Jag tror jag minns.

SM Guuuuld SM Guuuuuld eller något liknande har jag för mig.

Dragan 2k: Hahahahaha, tack för den!

Tvåtallar:
Kuuusela!!!!

Tvåtallar: Måste vara roligt att hugga på någon när man har lika många utländska spelare och tränare från utlandet. Timrålogik eller något kallas det nog. Sen var väl dessutom lite utav den kärleksfulla retningen att det var så gott som enbart finnar i laget och inte att det var en främlingslegion.
Men du kanske får chansen senare, då Harri verkar gilla finska spelare och ni verkar skeppa iväg en hel del utlänningar.

Dragan 2k: :):):)

« · 1029982 · »