1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481964 inlägg · 4079 ämnen

Den nya tränarstaben

« · 1154555 · » Till forumet


Sv: Den nya tränarstaben
hellge: Som jag sagt tidigare. Fantastisk spelare. En av våra bästa exporter genom tiderna. Oerhört underskattad. Smart center. Att han tillsammans med Horava ska träna Modo är som en dream come true.

La vie est belle.
Kommentera

Sv: Den nya tränarstaben
Paddan:
Oj, vad viktig denna pusselbit kan bli, han har ju kontakter med Anaheim, Minnesota och Phoenix. Helt suveränt att MoDo tar in nytt folk på dessa positioner, jag tror att klubben uppfattas som lite mer proffsig med denna omorganisation. Dessutom är Steen välkänd i Sverige och kanske kan locka en och annan spelare hit.
Kommentera

Sv: Den nya tränarstaben
Icing-Ove: Intervju med Steen i Expressen.

"Vad lockar dig med Modo-jobbet?
- Flera saker, dels att få jobba med tränarduon Miloslav Horava och Anders Melinder. Det är jag eld och lågor över.
- Sedan tycker jag att truppen ser jätteintressant ut. Modo har redan ett bra lag, nu gäller det bara att få dit lite nyförvärv och få skjuts på det hela"
Kommentera


Sv: Den nya tränarstaben
Sen så får man väl hoppas att Steen har några lämpliga prospects med sig i bagaget. Vad har Phoenix i spelarväg som kunde vara intressant?
Kommentera

Sv: Den nya tränarstaben
Bissett19: Vad gäller expertkommentatorn i tjeckisk teve så är det den gamle MoDo-spelaren (och Luleå och SSK) Martin Hostak.

Den ende spelare jag kan komma på som, i rollen som motståndarspelare som nyss gjort mål på MoDo, fått en stående ovation i Kempehallen.
Kommentera

Sv: Den nya tränarstaben
Petey21: Äh, Poffas bomb handlade ju om en som hette Kvastskaft, eller något sånt.

Men att Thomas Steen skulle bli andretränare i MoDo får väl rankas som en ordentlig skräll. För det namnet lär väl inte ha poppat upp först hos särskilt många som tänkt igenom vilka som spelat i både NHL och elitserien och skulle kunna vara tänkbara som tränare.
Kommentera

Sv: Den nya tränarstaben
hellge: Undrar om inte det här är Poffas bomb som länge varit en blindgångare och blivit mer eller mindre bortglömd, och nu briserar med full kraft?

Och som sagts tidigare, blir Adrian retad så är det bara en schysst bonus.
Kommentera

Sv: Den nya tränarstaben
Numo

Hawerchuk och Steen spelade 10 år tillsammans i Jets.

Någon gång där 81-82 såg jag Winnipeg Jets med Steen och Dale, visst måste det ge en del stilpoäng, va?
Kommentera

Sv: Den nya tränarstaben
Hawerchuk:

Har du inte sett att din polare har kommit?

Totalt 950 matcher i NHL under 14 säsonger varav 12 som med mer än 50 poäng. Totalt gjorde han 817 poäng, varav 264 mål. han snittade nästan en pinne per match.

Steen avslutade karriären med två säsoner i Eisbären Berlin

I landslaget vann han VM-silver 1981 och 1986. Under Canada Cup 1984 spelade han tillsammans med Kent Nilsson och Håkan Loob, och deras kedja var den största anledningen till att Sverige blev tvåa i turneringen.

Enl Wiki
Kommentera

Sv: Den nya tränarstaben
hellge: Jo, trots att Malte bara var här en eller ett par säsonger. Kring första guldåret har jag för mig.

Jag hade dessutom en känsla av att det fanns djupare koppling till orten, men det var nog bara en villfarelse.


Tränarduon torde i alla fall skapa stor inspiration hos spelarna.
Kommentera

Sv: Den nya tränarstaben
hellge: Malte Steen, då blev det ju en TIK-koppling också.

Thomas tycks ha blivit blåst på lite dollars:
Kommentera

Sv: Den nya tränarstaben
NuMo:

Brorsa med Malte Steen, där kom ytterligare en Modokoppling
Kommentera

Sv: Den nya tränarstaben
Poffa:

Okej.
Annars känner jag som Brynäsare igen sjukdomssymptomen efter ett SM-Guld,skillnaden är att Modo har börjat rensat i tid och uppifrån.
I vårat kompisgäng så har man bara valt att kicka coachen.Sportchefen o hans överordnade har kunnat misskött sitt jobb år efter år utan att nåt har hänt...

Horava?Är det han som expertkommenterar för tjeckisk teve?Eller heter han Hostak?Hmm...
Kommentera

Sv: Den nya tränarstaben
Bissett19:

Helt klart. Det behövs något som motiverar de rutinerade spelarna det lilla extra. Respekten för dessa killar är viktig ingridiens.

Det finns också Modohjärta hos tränarna, vilket är en viktig bit.
Kommentera

Sv: Den nya tränarstaben

Bissett19: Ja, jag tycker det. Den spännande lösningen kommer hålla spelarna på tå, då de inte vet hur dessa tränare är och hur de kommer leda laget. Dessutom är det två stycken som inte är imponerade av 200 NHL-matcher, eller en massa matcher i MODO. Det är verkligen viktigt.

Lägg därtill att vår VD också är utifrån så har vi fått en väldigt bra lösning, som det känns. De problem som varit pga svågerpolitik inom klubben kommer att åtgärdas, vilket är grunden för att vi ska kunna ta de första stegen mot att etablera oss i toppen av svensk ishockey.

Kommentera

Sv: Den nya tränarstaben
NuMo:

Typ Janne Karlsson eller?

Men är det verkligen en spännande lösning Modo behöver just nu?
Kommentera

Sv: Den nya tränarstaben
Bissett19: Defenitivt mer spännande än någon av standardlösningarna som cirkulerar runt i elitserielagen år ut och år in i alla fall.
Kommentera

Sv: Den nya tränarstaben
NuMo: Med tanke på att han spelat i ett lag som spelat 0-7 i en avgörande seriefinal för avancemang till en högre division är han väl snarare fostrad till att stupa på mållinjen ?
Kommentera

Sv: Den nya tränarstaben
NuMo:

Men är ni nöjda med den lösningen då gnällspikar?
Kommentera

Sv: Den nya tränarstaben
supertrött: Tvivlar på att han skulle våga sticka ut och chansa. Han är ju fostrad i den överförsiktiga lokalblaskan, som ingen får bli förnärmad av.
Kommentera

Sv: Den nya tränarstaben
NuMo: Expressen och Aftonbladet har hakat på med Allehanda som källa.
Lagom kul för jonny om det inte stämmer.
Kommentera

Sv: Den nya tränarstaben
supertrött: Jag tror minsann att Jonny äntligen har fått sitt scoop.

Bara modohockey.se kvar att bekräfta nu.
Kommentera

Sv: Den nya tränarstaben
hellge: Fy fan va bra, hoppas bara inte det blir en blodig skilsmässa i december så vi tappar anseende även i alex ögon.

Inte många lag som fortfarande på elitnivå värvar tränare genom att låta någon grabb i lagets(jag förlänger lite) pappa köra träningarna.
Kommentera

Sv: Den nya tränarstaben
renen: Nä jag ångrar mig, han är konservativ (:
Kommentera

Sv: Den nya tränarstaben
Viskarn: Killen är agent, detta blir nog bra..
Kommentera

Sv: Den nya tränarstaben
hellge: Artikeln är ju från den 4:e september förra året dessutom. Politiken kanske inte riktigt var hans grej?
Kommentera

Sv: Den nya tränarstaben
supertrött: Det har varit en hel del snack om att de äldre behöver någon de respekterar på tränarposten för att underordna sig.
Med Horava och Steen tror jag det är svårt att komma med några NHL-matcher (även säsonger) i bagaget och tro att man är något.
Kommentera

Sv: Den nya tränarstaben
hellge: Jo, han är nog klar. Men hans parti verkar vara dåliga förlorare.
Kommentera

Sv: Den nya tränarstaben
hellge: Man behöver bara läsa vem som skrivit artikeln för att begripa att den stämmer.

Skribenten har trots allt varit back i den viktigaste fotbollsklubben.
Kommentera

Sv: Den nya tränarstaben
T T:

Hmm, det verkar som någon har blivit lurad. Jag hoppas inte det är vi bara.

Han kanske inte är klar trots allt?
Kommentera

Sv: Den nya tränarstaben
supertrött:

Så här med facit i hand verkar den förra sportchefen och VD:n ha varit större proppar än man någonsin kunnat föreställa sig.

Oj vilka viktiga beslut Modo har tagit den senaste tiden.

Känner ni inte hur den svartvita filmen plötsligt blir färg.
Kommentera


Sv: Den nya tränarstaben
NuMo:

Men visst är det lite märkligt att både han och sonen känner så mycket för Ö-vik. Alexander betraktar nolaskogs som hemma och köpte en tomt och byggde hus några steenkast från Foppa.

Från att nästan ha fastnat i en kronisk depresion börjar vi nu sakta dra på smilbanden. Helt plötsligt känns det som att Modo också skulle kunna värva några tunga lirare också.

För bara några dagar ville sluta att gå på ishockey.

En bra dag...
Kommentera

Sv: Den nya tränarstaben

supertrött: I det läge vi varit så ska det väl verkligen vara så. Fast generellt sett, nej.

Thomas Steen, ja han slipper ju kolla efter lägenhet, han lånar väl grabbens stuga. På tal om grabben. han är välkommen hem till MODO om han vill.

Kommentera

Sv: Den nya tränarstaben
hellge: Jag tror banne mig att jag tar mig en congac. Så får det bli!
Kommentera

Sv: Den nya tränarstaben
hellge: Senaste dygnen har varit intressantare att följa än stor del av säsongen.

Ska det va så ?
Kommentera

Sv: Den nya tränarstaben
Lumber Jack:

Enormt viktigt. Att han dessutom är scout och har ett enormt kontaktnät gör det hela ännu bättre.

Fan vad bra det ser ut, helt plötsligt!


Numo: Och verkligen kul att få reta Adrian igen. Heja oss!
Kommentera

Sv: Den nya tränarstaben
Lumber Jack: Ryktet florerade faktiskt på offisijälla igår.
Kommentera

Sv: Den nya tränarstaben
hellge: Oops, vad gav det för odds?

Spännande!
Kommentera

Sv: Den nya tränarstaben
AM: Nu blir väl Ahdrian galen igen.
Kommentera

Sv: Den nya tränarstaben
WOW!

Tomas Steen klar som assisterande

En legend med enormt nätverk.

allehanda.se/sport/1.969867
Kommentera

Sv: Den nya tränarstaben
Paddan: Undra om det är AK som läckt lite...


allehanda.se/sport/1.969867
Kommentera

Sv: Den nya tränarstaben
McFire: och modojohan, ni vill vara som mig, erkänn ;)
Kommentera

Sv: Den nya tränarstaben
"Har du något att säga till om din assisterande tränare?
- Ja. Vi arbetar på det, och kan inte säga nåt än.
Känner du honom som spelare eller coach?
- Jag känner till honom som spelare."

"Kommer du att ta med dig några tjeckiska spelare?
- Jag vet inte. Vi ska ha lite möten."
Kommentera

Sv: Den nya tränarstaben
Icing-Ove: Ja men jag skulle välja Gerber före dem två. ;)
Hinote skulle vara en bra värvning om han inte kräver för mycket $$$, Han ser ja gärna i Modo igen.
Kommentera

Sv: Den nya tränarstaben
MODOJohan: Haha, Berka har ja inte pratat med ;D
Kommentera

Sv: Den nya tränarstaben
spud: Här får du lite kickande.

www.youtube.com/watch?v=-hD_ucDQJMY
Kommentera

Sv: Den nya tränarstaben
ZzzZZzzZZ Nu har det inte hänt något på flera timmar, BOOOOOOOOOORRRING. Kicka freddan, han är så jävla ful.
Kommentera

Sv: Den nya tränarstaben
McFire:
Nittyymäki är ju ledig och även Ty Conklin, på denna eminenta lista kan ni se några fina namn som Hinote osv.
Kommentera

« · 1154555 · »