Gustafsson: Absolut. Jag satt och kollade på det där klippet alldeles nyss. Kommentatorerna gormar om "targeting the head", men det är det absolut inte. Tacklingen träffar ju i första hand bröstkorgen.
Oavsett, jag ser fram emot din 10 minuter långa tacklingsvideo med proppar från OKT, Meyer, Pöck, Hedman och eventuella andra hard-hitters.
McFire: Han anslöt sent till truppen och han har spelat upp sig bara sedan i torsdags. Domen får fällas i ett senare skede, han måste fålite tid på sig att visa vad han går för.
Lumber Jack: Hedman, ja. Den killen verkar ha hittat balansen i sitt spel. Mycket tror jag är tack vare att han fått mer fart under skridskorna. Han är inte lika sen i tacklingarna, vilket gör att motståndarna inte hinner börja flytta sig utan får smällen direkt.
Han och KFop har varit de två bästa spelarna sett över båda matcherna.
Samuelsson? Nog för att han tar lite för långa byten, men han har en del bra kvalitéer och är vår största talang (och tränarens son). Känns inte som att han plockas bort.
Både Nyström och Westin har gjort ett väldigt bra jobb och jag vill inte heller att någon av dom plockas bort.
Någon av dessa lär det bli, för inte plockar Uffe bort en seniorspelare.