Harald Lückner: Vi måste upp spelmässigt Trots klara 3-0 och avancemang till andra platsen i tabellen är inte coachen Harald Lückner riktigt nöjd med vad MODO Hockey presterade vid nystarten senast. - Vi måste upp spelmässigt, säger han. Det var alldeles för hafsigt och slafsigt, ringrostigt helt enkelt.
Men ändå, 3-0 i Karlstad och ett box play som var hundraprocentigt. - Det är klart. Just det är jag naturligtvis inte missnöjd med, men det är framförallt farten och intensiteten vi måste hitta. Dessutom mera kvalité i allt vi gör och bättre passningsspel.
Nu möter ni Djurgården på den här roadtrippen och är förhoppningsvis inne i matchandet. - Man kan ju hoppas. Vi har inte vunnit borta mot Djurgården den här säsongen så det är ju på tiden.
MODO tränade på onsdagsförmiddagen i Karlstad strax innan Färjestad och käkade sedan lunch i Arenarestaurangen innan resan till Stockholm. - Vi åkte av oss matchen och det mest glädjande var väl att Tommy Wargh såg pigg och fräsch ut och var med på träningen.
I och med mötet med Djurgården inleds för MODO de elva sista omgångarna i vinterns grundserie. Alla lag ska möta varandra en gång. - En mycket intressant avslutning på årets grundserie jämfört med i fjol då spelprogrammet var rena kaoset, ingen ordning alls.
Noterbart om laget
Noterbart 1: Mattias Timander (knä), Victor Hedman (höft) skadade, Jens Westin hemma efter sin influensa.
Noterbart 2: Möten Djurgården- MODO tidigare i vinter: 4-1 och 4-2 (i Stockholm).5-4 och 5-4 till MODO i Swedbank Arena.
Noterbart 3: Matchen spelas på Johanneshov och kan ses med Säsongskortet.
MODO Hockey mot Djurgården: Målvakt: 60 Karol Krizan (30 Michal Zajkowski).
Backpar: 7 Per Hållberg, 8 Oscar Hedman
34 Tommy Wargh, 23 Atvars Tribuncovs
5 Hans Jonsson, 35 Pierre Hedin.
Kedjor: 10 Per-Åge Skröder, 24 Niklas Sundström, 22 Patrick Yetman
15 Andreas Salomonsson, 39 Per Svartvadet, 9 Magnus Wernblom
18 Peter Öberg, 20 Oscar Steen, 29 Andreas Molinder
19 Jari Tolsa, 79 Fredrik Warg, 13 Marcus Jonasén.
Jag bävar inför Djurgårdenmatchen. Speciellt att i frustration behöva se firma Bremberg-Hörnqvist köra igenom laget byte efter byte medan modospelarna mer eller mindre ser förlamade ut, oförmögna att stoppa deras attacker.
"Jag bävar inför Djurgårdenmatchen. Speciellt att i frustration behöva se firma Bremberg-Hörnqvist köra igenom laget byte efter byte"
Det som är allra mest frustrerande är att Harald ofta låter vår 4:e line spela mot Brembergs. Jag har aldrig fattat varför Harald tillåter att det blir så. Han försöker inte ens undvika det. Hållberg, Salle och Svartvadet och andra defensivt bra spelare får gärna var på isen när den firman härjar. Ibland går det inte undvika, men karln borde åtminstone försöka. Hur många poäng har inte denna firma gjort mot oss. Det är säkert något slags rekord.
scim: Det är väl så det är. Nu handlar det inte om någon sifferlek utan vad man skall göra på denna dag. Men då jag tror att det handlar om något annat så kan det bli riktigt fult om man blandar in 6 i det hela. Nu fick jag en knepig syn framför mig. Adjöss till sömnen i natt.
shinzawai: Själv tycker jag det var lite kallt om 9:an idag, och kaffet var gott vilket gjorde att jag var tvungen att slå många 7:or... fast inte fysiskt för det är förbjudet i skollagen, tror jag...
HOPPAS på vinst gör man ju !! Mina + - inför quällen: + MoDo har 1 match i bena, hoppas DIF e ringrostiga som MoDo o FBK va i tisdags. + REVANCH på DIF borta!! + Salle, Karol m.fl. vill visa var skåpet ska stå! + MoDo har vunnit genom 'smart' spel på sistone
- Var ihåligt försvar i FBK, blir DIF lika 'lätta'? - Tur att FBK INTE var så giftiga framåt, bommade massor! Tror inte Linkan o de andra missar så..
Jag har en vän i Stockholm som sagt att hon ska sluta gå på MoDos matcher där nere. Jag tror att det kan vara avgörande. Plus att jag kommer att sitta framför TV:n. Det kan inte bli annat än vinst.
zigge: Det riktigt stora minustecknet är väl vårt annat än positiva facit genom åren i Globen/Hovet. Det blir stortorsk. Bremberg och Hörnqvist gör hattrick innan första periodpausen.
Modo spelar frejdigt, men gör inga mål, trots flera goda chanser. Plötsligt kommer Bremberg på kanten i ett två mot ett läge när Modos spelare gör ett taskigt byte. Den han har med sig är Hörnqvist som gör mål hur lätt som helst. Det har gått åtta minuter av matchen.
- Det var ju grämligt det där sitter man och tänker framför teven, vi var inte värda ett mål i sjätte hålet.
Modo sätter högsta fart igen och skapar faktiskt ett par chanser till som mycket väl kunnat gå in. I stället tar plötligt Hönqvist pucken när Hasse Jonsson får ett felskär och åker in i Jonasén , eller nån. Plötsligt så är det öppet hela vägen mot mål och Oscar Hedman kör i all iver över Krizan i målet, just som han tänkte rädda. 2-0. Tiden: 10:22.
F.o.m. nu så faller Modos spel sönder. Djurgården spelar dåligt, Modo spelar sämre. Matchen slutar 4-1, eller 4-2 till Djurgården, samtliga mål av firma Brember/Hörnqvist.
Salle: vad är femmorna inför matchen? samma som förra matchen? borde nog byta plats med Fredrik Warg mot Molinder och Warg gå in med Steen och Öberg och Molinder med Jonasén och Tolsa och Yetman mot Wernblom!
NuMo: Låter bra att Hönqvist åker in i Jonasén. Det får han gärna göra många gånger, gärna om och om igen. Det får Bremberg göra också för den delen. Då har vi fått bort de två djurgårdarna.
NordaBoy: Inga laguppställningar är släppta än... Åtminstone kan man inte få tag på dom via [url=stats.swehockey.se/]Swehockey[/url] trots att dom brukar finnas där en timme före nedsläpp.
knaskamilla: Nej jag menar att det finns det minsta hopp om att du någonsin skulle känna igen ett vettigt och intressant ämne om det så hoppade upp och bet dig i näsan.
Harald Lückner: Vi måste upp spelmässigt
Trots klara 3-0 och avancemang till andra platsen i tabellen är inte coachen Harald Lückner riktigt nöjd med vad MODO Hockey presterade vid nystarten senast.
- Vi måste upp spelmässigt, säger han. Det var alldeles för hafsigt och slafsigt, ringrostigt helt enkelt.
Men ändå, 3-0 i Karlstad och ett box play som var hundraprocentigt.
- Det är klart. Just det är jag naturligtvis inte missnöjd med, men det är framförallt farten och intensiteten vi måste hitta. Dessutom mera kvalité i allt vi gör och bättre passningsspel.
Nu möter ni Djurgården på den här roadtrippen och är förhoppningsvis inne i matchandet.
- Man kan ju hoppas. Vi har inte vunnit borta mot Djurgården den här säsongen så det är ju på tiden.
MODO tränade på onsdagsförmiddagen i Karlstad strax innan Färjestad och käkade sedan lunch i Arenarestaurangen innan resan till Stockholm.
- Vi åkte av oss matchen och det mest glädjande var väl att Tommy Wargh såg pigg och fräsch ut och var med på träningen.
I och med mötet med Djurgården inleds för MODO de elva sista omgångarna i vinterns grundserie. Alla lag ska möta varandra en gång.
- En mycket intressant avslutning på årets grundserie jämfört med i fjol då spelprogrammet var rena kaoset, ingen ordning alls.
Noterbart om laget
Noterbart 1: Mattias Timander (knä), Victor Hedman (höft) skadade, Jens Westin hemma efter sin influensa.
Noterbart 2: Möten Djurgården- MODO tidigare i vinter: 4-1 och 4-2 (i Stockholm).5-4 och 5-4 till MODO i Swedbank Arena.
Noterbart 3: Matchen spelas på Johanneshov och kan ses med Säsongskortet.
MODO Hockey mot Djurgården:
Målvakt:
60 Karol Krizan
(30 Michal Zajkowski).
Backpar:
7 Per Hållberg,
8 Oscar Hedman
34 Tommy Wargh,
23 Atvars Tribuncovs
5 Hans Jonsson,
35 Pierre Hedin.
Kedjor: