1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478566 inlägg · 4078 ämnen

Djurgården - MoDo, TISDAG 1 MARS 19:00, HOVET

1731537 · » Till forumet


Sv: Djurgården - MoDo, TISDAG 1 MARS 19:00, HOVET
Monno: Innerst inne handlar det om att alla vill att det ska gå bra för laget man håller på. Sedan kan jag bla vara väldigt negativ till hur vi spelar och mycket om hur vi agerar i vissa situationer. Men man vill ju inget annat en att ens favoritlag ska göra bra resultat.

Sedan så står jag ju fortfarande fast vid att jag tror att kvalet kommer bli ett rent helvete i år. Men samtidigt är det ju kul om grabbarna kan motbevisa mig. För jag vill ju inget annat en att vi ska klara kvalet men jag har svårt att tro på det som det sett ut denna säsong.

Men jag köper absolut att jfk brukar bli galen på mina inlägg och åsikter 😊. Medans jag själv försöker att inte bry mig eller lägga ner nån energi på vad alla tycker och tänker 😊
Kommentera

Sv: Djurgården - MoDo, TISDAG 1 MARS 19:00, HOVET
Monno: Kanon! Nu var jag lite otydlig kanske angående terapi-biten. Men det blir lite märkligt emellanåt när man utger sig för att vara positiv och klagar på andra och nyttjar skällsord. Man ska komma ihåg att det handlar om personliga åsikter inte om egenskaper man besitter som individ när man är verksam på forumet.
Kommentera

Sv: Djurgården - MoDo, TISDAG 1 MARS 19:00, HOVET
jämtland: Ser ingen större anledning att namnge användare vare sig för det ena elelr det andra. =)
Sen vet jag inte om jag skrev att någon behöver terapi men?

Inte vet jag om jag tycker detta behöver vara ett forum bestående till största delen av inlägg i stil med "Sparka Torp/Svarten/valfri amerikan och lyft in juniorer istället".
Där finns det ju facebook grupper som fyller den uppgiften alldeles utmärkt.

Saken med hockeysnack har ju varit att det har analyserats och disskuterats. Inte bara skrivits om hur dåligt allt inom modo är och att allt alltid löses med juniorer från bygden.

Att du t.ex. inte tycker att Skröder tillför något har jag absolut inga problem med att du tycker. Sen kanske jag inte håller med. Men det är en annan sak.
Blev för övrigt rätt besviken nu mot DIF då Skröders match mot Frölunda tydligen varade över bara den matchen. Mot DIF var han ju faktiskt helt bedrövlig.
Kommentera

Sv: Djurgården - MoDo, TISDAG 1 MARS 19:00, HOVET
Det verkar som att även kansliet är tveksam över vad som presteras på isen numera...
Uppladdat:

450x300-modohokey.jpgmodohokey.jpg

Kommentera

Sv: Djurgården - MoDo, TISDAG 1 MARS 19:00, HOVET
Sven Tuta: Nu var det inte inavel i ett företag eller förening jag menade, utan personen som kallade mig inavlad i ett privatpersonshänseende.
Jag förstår precis vad du menar med inavel i föreningen.
Kommentera

Sv: Djurgården - MoDo, TISDAG 1 MARS 19:00, HOVET
Monno: Vilka är det som är gnälliga och i behov av terapi mm ? Skriv gärna ner användarna ni som vet och endast är konstruktiva och positiva när ni etikerar andra människor. Det är väl aldrig ok att vara oförskämd oavsett ? Enda gången är väl om man är stor i käften så får man väl räkna med ett visst mothugg. Verkar ju bitvis vara som om man tycker olikt någon annan då är man pessimist och har ett jobbigt liv. Levnadsglada och positiva människor som sprider kärlek genom att kalla andra gnälliga, korkade samt föreslå terapi. Jo det får man nog anse vara nyanserat.
Kommentera

Sv: Djurgården - MoDo, TISDAG 1 MARS 19:00, HOVET
Carl Lejonkräk: på fråga ett svarar jag: Vet ej
På ditt påstående svarar jag, vem har sagt att jag gick in på hans konto för att kolla ålder?
Kommentera

Sv: Djurgården - MoDo, TISDAG 1 MARS 19:00, HOVET
Slavjenko: Vem har sagt att jag ens har gått i skolan?
Roligt annars att du gick in på hans konto för att kolla om han verkligen bara är sex år fyllda (-:
Kommentera

Sv: Djurgården - MoDo, TISDAG 1 MARS 19:00, HOVET
Sven Tuta: Helt Ok att känna som du gör.
Men det säger ju egentligen inte ett skit om hur det ligger till i verkligheten.
För att avgöra om ett företag sköts proffsigt eller amatörmässigt måste man ju vara jävligt insatt i verksamheten, är man inte det så har man ju inte en aning om förutsättningarna ansvariga jobbar under.
Och gamla spelare och trotjänare kan mkt väl vara bäst lämpade för vissa jobb, nåt som väl gäller även för andra företag än Modo.
Även här måste man själv vara mkt insatt i verksamheten för att kunna göra nån som helst bedömning om ex vissa personer är rätt eller fel man på jobbet sas.
Kommentera

Sv: Djurgården - MoDo, TISDAG 1 MARS 19:00, HOVET
J F K: Jag har skrivit tidigare om inavelsförvaltning, jag ska förklara mig vad jag menar så det inte finns någon som sitter hemma och mår dåligt över ordvalet.
Modo är ett företag och skall drivas som ett sådant. Bara för att vi har kända/ duktiga spelare i föreningen innebär inte per automatik att de är byxade att leda/ingå/uppta en viktig plats/ position i företaget Modo hockey. Bara för att Pelle som har delat ut posten internt på ett företag under sin hela karriär får de sista åren innan pension ingå i företagets styrelse som en gratifikation för lång och trogen tjänst.
Det är lite så jag känner som händer.
Kommentera

Sv: Djurgården - MoDo, TISDAG 1 MARS 19:00, HOVET
Monno:

Haha, ja tackar Monno. Jo det har blivit några negativa inlägg under åren. Många har det funnits fog för medan några har formulerats i affekt och frustration.

Då jag just sitter och mumsar på en god havrekaka och en kopp kaffe så ska jag försöka skriva ett någorlunda positivt inlägg.

Stundtals igår så presterade Modo bland det bästa jag har sett ett SHL-lag göra i hockeyväg i vinter. Det var hög intensitet, snabba beslut och bra samarbete. Skapar man så mycket så ramlar det in puckar förr eller senare.

För en gångs skull så kom man i samlade anfall och skapade 2-1 situationer över hela banan. Vi tvingade fram misstag hos Djurgården.

Det måste varit otroligt frustrerande för spelarna att se puckarna ramla in åt fel håll
då man gjort sig förtjänta av ett par måls ledning.

Två av målen Djurgården gör är i princip uppvärmningsskott utan någon större skymning från toppen av cirklarna, det tredje är en Wrap around som Bjurö totalt felbedömer. Två misstag görs här, backarna spelar inte blad/puck på skotten och Bjurö var helt ur mental balans på alla tre. Det rättar man lätt till genom att bänka Bjurö och träna 1/1 transitions i veckan.

VI har fortfarande problem med spelare som smyger upp "backdoor", detta måste AJ ta upp med spelarna, framför allt en uppgift för ytterforward på icke pucksida att ha koll på. ( två av målen igår )

Kan Modo upprepa spelet dom visade upp i första perioden igår samtidigt som Mv spelar lite bättre än värdelöst så fixar Modo kvalet :)
Kommentera

Sv: Djurgården - MoDo, TISDAG 1 MARS 19:00, HOVET
J F K: "att sedan anklaga någon för att inte gått grundskolan, samtidigt som man skriver ett inlägg med en meningsbyggnad som en nioåring blir heller inte bra..."

Med tanke på att han nyss fyllt sex så är det faktiskt rätt imponerande att killen kunde knåpa ihop inlägget.
Kommentera

Sv: Djurgården - MoDo, TISDAG 1 MARS 19:00, HOVET
Monno: Nej, jag skriver som det är, men sanningen gällande Modo upp-
levs nog som gallaspyer. Tyvärr, önskar det fanns roligare att skriva, men som denna säsong sett ut så....
Eller rättare sagt de senaste fem, sex säsongerna
Kommentera

Sv: Djurgården - MoDo, TISDAG 1 MARS 19:00, HOVET
J F K:
Ungefär samma debatteknik som att kalla folk löjliga/anse att de behöver KBT terapi osv....
Kommentera

Sv: Djurgården - MoDo, TISDAG 1 MARS 19:00, HOVET
Rytter: Jobbigt å formulera sig när man är full ju...

Pessemist och optimist. Klart man måste vara kritisk till hur Modo agerat de senaste, 8? åren. Men jag skulle inte klara av att leva med mig själv med den oerhört gnälliga och negativa attityd vissa har.
Jag är rätt säker på att folk som sitter och är konstant negativa hela tiden är generellt negativa människor.

Att sen 80-90% av pessemistkonsulterna grundar sina gnälliga åsikter på felaktiga uppfattningar än faktiskt fakta gör ju inte tålamodet bättre hos en.

Det är en jäkla skillnad att läsa vad Sawchuck skriver, som oftast (kanske med all rätt) skriver negativt men alltid har något att backa upp det med. Än Ztorken som gjorde en användare här och fasiken inte gör annat än att spy galla. Gärna med egen hittepå fakta som grund...
Kommentera

Sv: Djurgården - MoDo, TISDAG 1 MARS 19:00, HOVET
Modano:

Spännande att du skriver om inavel och utbildningsnivå, och sedan lyckas du få till det mest obegripliga inlägg jag läst. Bra jobbat!
Kommentera

Sv: Djurgården - MoDo, TISDAG 1 MARS 19:00, HOVET
Modano: att kalla någon för inavel går för mig långt över gränsen. Att folk dessutom gillar inlägget får mig faktiskt att fundera på vad det är för människor som skriver här ibland. Skamligt.

Att sedan anklaga någon för att inte gått grundskolan, samtidigt som man skriver ett inlägg med en meningsbyggnad som en nioåring blir heller inte bra...
Kommentera

Sv: Djurgården - MoDo, TISDAG 1 MARS 19:00, HOVET
Tarasov: Håller med, men det var ingen slutsats bara ett konstaterande att råttorna spelade dåligt och alla har räknat med att de vinner serien mot TIF.
Om inte, då ställs allt upp och ned hos alla förståsigpåare ;-)
Kommentera

Sv: Djurgården - MoDo, TISDAG 1 MARS 19:00, HOVET
Sven Tuta: Jag kollade Tingsryd -AIK och jag är imponerad av Tingsryd, tighta bakåt och ruskigt duktiga på att ställa om och kontra snabbt. Gnaget försökte föra spelet men kom ingen vart, jag är inte imponerad.
Annars slarvigt passningsspel, låg tempo och chansfattigt men varning för Tingsryd.
Kommentera

Sv: Djurgården - MoDo, TISDAG 1 MARS 19:00, HOVET
mr_brasco:
Problemet är väl att man är klassad som pessimist om man inte är bergsäker på vinst ;)
Kommentera

Sv: Djurgården - MoDo, TISDAG 1 MARS 19:00, HOVET
Sven Tuta:
Slutsater med en match som grund kan bli farliga:)
Kommentera

Sv: Djurgården - MoDo, TISDAG 1 MARS 19:00, HOVET
J F K: Det har varit mycket snack om huruvida vi kommer att klara kvalet. Jag tycker att ni gör det bra ni som orkat vara optimistiska den här säsongen (inkl. försäsong). Optimisterna argumenterar väl och försöker ingjuta mod i pessimisterna eller övertyga sig själva? Det som är skrämmande är att i Modos fall får pessimisterna i stort sett alltid får rätt, därför väger deras analyser tyngre för mig...... eller så beror det på att jag också är pessimist...vad vet jag?
Kommentera

Sv: Djurgården - MoDo, TISDAG 1 MARS 19:00, HOVET
Det som känns bäst inför kvalet är att vi bytt Lappy mot Filppula. Äntligen har vi en riktigt playmaker till center. Vilka jävla passningar till Hedman och Thomas mål. Den kedjan kommer avgöra matcher mot svagare motstånd.

Dom har hittat riktigt fin kemi, om vi kvalar oss kvar så borde Svarten behålla Thomas och har inte Olofsson skrivit på för annan klubb än måste det ju vara lockade för honom att få spela i den omgivningen, kedjan skulle förmodligen bli mycket bättre om dom får lira ihop från start under AJ:s ledning.
Kommentera

Sv: Djurgården - MoDo, TISDAG 1 MARS 19:00, HOVET
Tarasov: Lyssnar på eftersnacket efter den matchen. Tydligen så spelade AIK riktigt dåligt
Hm skulle AIK åka dit då kan det bli riktig hej babberibba
Kommentera

Sv: Djurgården - MoDo, TISDAG 1 MARS 19:00, HOVET
Sven Tuta:
Och AIK förlora första idag...
Kommentera

Sv: Djurgården - MoDo, TISDAG 1 MARS 19:00, HOVET
Monno: Två matcher i rad utan idiotutvisningar, och ingen Noha i laget.
Kommentera

Sv: Djurgården - MoDo, TISDAG 1 MARS 19:00, HOVET
jämtland: Vi gjorde i alla fall match av det. Trodde man skulle floppa helt efter 3-0.
Kommentera

Sv: Djurgården - MoDo, TISDAG 1 MARS 19:00, HOVET
NuMo: Måste ändå ge hedman en eloge. Gör sällan misstag och håller sig på banan. Löste 1 mot 1 situationen exemplariskt.
Kommentera

Sv: Djurgården - MoDo, TISDAG 1 MARS 19:00, HOVET
Monno: Torp har blivit ljusår bättre under FO tid
Kommentera

Sv: Djurgården - MoDo, TISDAG 1 MARS 19:00, HOVET
J F K: Ja Thomas tycker jag helt klart vi ska behålla. Allt annat är tjänstefel av Svarten.
Sen finns de ju alltid andra klubbar som drar i honom också såklart.
Kommentera

Sv: Djurgården - MoDo, TISDAG 1 MARS 19:00, HOVET
Monno: Sen när blev Torp Shea Weber på blå?
Kommentera

Sv: Djurgården - MoDo, TISDAG 1 MARS 19:00, HOVET
Monno: Vill gärna ha Bill också. Jag tycker att han skapar kopiöst mycket, men visst borde han gjort väsentligt fler mål...
Kommentera

Sv: Djurgården - MoDo, TISDAG 1 MARS 19:00, HOVET
hk: Att vi har Filppula till nästa år känns ok faktiskt.
Att vi nog inte har VO känns tyngre.
Kommentera

Sv: Djurgården - MoDo, TISDAG 1 MARS 19:00, HOVET
jämtland:

Bill Thomas, nu är det ett mål kvar, helst två. Men hur skall man tro på det?
Kommentera

Sv: Djurgården - MoDo, TISDAG 1 MARS 19:00, HOVET
Djurgårdens IF - MODO Hockey 5-4
Kommentera

Sv: Djurgården - MoDo, TISDAG 1 MARS 19:00, HOVET
Monno: Precis. Man vet att det alltid kommer perioder av huvudlöst spel när modo spelar. Svårigheten är att gissa på vad som för dagen är det bristande 😉😉😉
Kommentera

Sv: Djurgården - MoDo, TISDAG 1 MARS 19:00, HOVET
Monno: Med X målvakt så hade det varit match ikväll, låt Y starta nästa gång...
Kommentera

Sv: Djurgården - MoDo, TISDAG 1 MARS 19:00, HOVET
Djurgårdens IF - MODO Hockey 5-3
Kommentera

Sv: Djurgården - MoDo, TISDAG 1 MARS 19:00, HOVET
Steken84: Mja det tunga inför kvalet är ju att man inte vet vart vi står. Vi är så sjukt ojämna.
Vi blandar riktigt bra insatser med 5 minuter av ren idioti.
Kommentera

Sv: Djurgården - MoDo, TISDAG 1 MARS 19:00, HOVET
Sven Tuta: Kul Nilsson fick hänga dit pucken tycker verkligen han är värd det. Jobbat sjukt hårt hela säsongen.
Kommentera

Sv: Djurgården - MoDo, TISDAG 1 MARS 19:00, HOVET
Det känns som vi ligger fel på sträckbänken. Å tumskruvarna är åtskruvade dessutom. Fast det gäller att göra två-tre mål till trots belägenheten.
Kommentera

Sv: Djurgården - MoDo, TISDAG 1 MARS 19:00, HOVET
J F K: Woho äntligen fock Nilsson göra mål också. Bara Dwyer kvar då. :-)
Eller har Torp målat?

Aja man får glädjas åt det lilla.
Kommentera

Sv: Djurgården - MoDo, TISDAG 1 MARS 19:00, HOVET
Sven Tuta: inte längre. Den var så tråkig. Jag har sett betydligt bättre matcher i allsvenskan tidigare i vinter. Det saknas liksom att lagen vrider upp tempo och intensitet som shl-slutspelet.
Kommentera

Sv: Djurgården - MoDo, TISDAG 1 MARS 19:00, HOVET
Monno: Förmodligen sa han så här ungegär: Grabbar nu går vi ut och ser till att det blir ett mål snabbt som fan. Tyvärr sa han inte att Modo skulle göra det
Kommentera

Sv: Djurgården - MoDo, TISDAG 1 MARS 19:00, HOVET
Det ser väldigt tungt ut inför kvalet. Man har inte koll på dom få djurgårdare som håller sig framför målet. Alla stirrar puck. Jag har många gånger funderat på hur enkelt motståndarna gör mål på modo. Man behöver inte anstränga sig någonting
Kommentera

Sv: Djurgården - MoDo, TISDAG 1 MARS 19:00, HOVET
Sven Tuta: Om han inte får en kombinerad hjärtattack och hjärnblödning innan perioden är slut.
Kommentera


Sv: Djurgården - MoDo, TISDAG 1 MARS 19:00, HOVET
Monno: Längtar till intervjun med AJ
Kommentera

Sv: Djurgården - MoDo, TISDAG 1 MARS 19:00, HOVET
Monno: Vi chockstartar 3dje med att ge bort ett mål...
Kommentera

Sv: Djurgården - MoDo, TISDAG 1 MARS 19:00, HOVET
Djurgårdens IF - MODO Hockey 5-2
Kommentera

1731537 · »