1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481574 inlägg · 4078 ämnen

DM-final

« · 1347223 · » Till forumet


Sv: DM-final
renen: 6 måls försprång hade Härnösand.kan sägas också att Dahlberg och Forsberg stod halva matchen var för modo och att Forsberg höll nollan.
Kommentera

Sv: DM-final
Modoante: Yes! vilket försprång hade Antjärn?
Kommentera

Sv: DM-final
Modoante: DM-guld!!!!!! Säsongen är räddad!!!!
Kommentera

Sv: DM-final
Jag kan upplysa om att modo är Dm mästare efter vinst med 14-8 mot AIK Hockey Härnösand.
Kommentera

Sv: DM-final
Frisco: Blir till att ta sig till höga imorgon och se om Modo kan vinna för en gång skull.
Kommentera

Sv: DM-final

Kommentera

Sv: DM-final
Frisco:...har upplyst mig om att segrarna i årets poolspel i distriktsmästerskapet för Ångermanland heter AIK Hockey Härnösand, efter seger i poolfinalen mot Sollefteå. Det innebär alltså att AIK Hockey Härnösand får spela sin sjätte DM-final och har chansen att ta sitt fjärde DM-guld senare i vinter. Givet att man krediterar Antjärns prestationer på AIK Hockeys konto, alltså.

Pool-kvartsfinaler
AIK-H - Kramfors-Alliansen 6-3
Team Härnösand - Örnsköldsvik 2-6
Sollefteå - Husum 4-3 e.fl.

Pool-semifinaler
Höga Kusten - AIK-H 3-6
Örnsköldsvik - Sollefteå 0-1

Pool-final
AIK-H - Sollefteå 2-1

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: DM-final
Frisco: Husum - MoDo blir det i DM-final.
Kommentera

Sv: DM-final
Lumber Jack: 14.30 Husum - Sollefteå i ladan i Bjästa.
Vinnaren får finbesök i vinter.

www.matchrapporten.se/match.asp?cup=39#
Kommentera

Sv: DM-final

NuMo: Jag tycker de är förbannat roligt att man arangerar en Dm-final, en chans för många hockeyspelare i de lägre divisionerna spela mot dom bästa!

Sen att den lokala ishockeyföreningen får sig ett extra lyft av såväl publik och media är ju fint, + att lokalbefolkningen får bevittna en hockeymatch utöver de vanliga!

Kommentera

Sv: DM-final
Frisco:

När tikar avundsjukt hånar Modos förlust mot KB65 och alla uppståndelse kring ett så enkelt arrangemang, så kan vi fortsätta njuta av det ett litet tag till.

Läser man tikarnas gb. så inser man att de själva skulle skämmas över en förlust i en liknade DM-final och man tar det som ett kvitto för att Modo skämt ut sig. TIK-supporetern skulle inte kunna känna någon glädje över ett likanand earrangemang.

Det talar mer om dem än om oss. "The heart of hockey" - konceptet är något som de aldrig kommer att förstå, även om de inners inne trånar efter det.

DM-festen är verkligen ett heart of hockey bevis. Låt vara att det blev ytters tillspetsat av Foppa den här gången. Nu hoppas jag att man rider på det här till nästa DM. Låt göra det till en riktig distriktsfest i heart of hockey-anda, i stället för en parentes under säsongen.
Kommentera

Sv: DM-final
spud: Nä, fel landskap....det är gästrikland du tänker på nu.
Kommentera

Sv: DM-final
mikenomad: "äkgta"=äkta.....
Kommentera

Sv: DM-final
mikenomad: Det konstiga är ju i sådana fall hur det kommer sig att han har en timråbos mattematikkunskaper?
"Och inte bara för att Modo just torskat DM-finalen mot Allettan-laget KB 65 i sudden death (7-8 i en match som egentligen slutade 7–1 på ordinarie tid till Modo, då KB hade 6–0 i handicap från start)"
Kommentera

Sv: DM-final
mikenomad: Det har alla gjort. Just därför så är det så stor avundsjuka som yttrar sig i nedsättande tongångar om konceptet.
Kommentera

Sv: DM-final
shinzawai: Wennerholm ingen Modoit?? Oj oj....han är Modoit, och kanske framförallt Foppait, uti fingerspetsarna...Han har med hull och hår köpt "The heart of hockey"-konceptet.
Kommentera

Sv: DM-final
mikenomad: Wennerholm är väl ingen Modoit, däremot visar Gunnar Nordström vissa tendenser ibland...
Kommentera

Sv: DM-final
spud: Mats "Mr Modo" Wennerholm på AB tror iaf att mannen med klubbhjärtat kommer tillbaka på allvar så trots mv-bekymmer så kanske säsongen slutar i dur ändå för er....
Kommentera

Sv: DM-final
westerlind: Tung forward i Neggas Nåider.
Kommentera

Sv: DM-final
westerlind:

Det brukar ju stå 'Pappa: Thomas Steen' eller 'Bror: Oscar Hedman' när man kollar på spelare på Eliteprospects.

Saknas det inget på denna spelarbeskrivning?!
Kommentera

Sv: DM-final
westerlind: Äh, han åker väl buss. Eller skrider fram i skor.
Kommentera

Sv: DM-final
knaskamilla:
Ja, helt underbart.

Alla skrek "Westerlind" hela tiden. Men sen i tredje perioden så kom surgubbben från Pianovägen och påstod att det inte var mig de tjoade åt - utan någon valp som heter Robert.

Inte f-n kan väl Lumber Jack åka skridskor?
Kommentera

Sv: DM-final
westerlind:

Jaså, är du här nu? Jag hörde minsann att du spelade match för KB ikväll.
Kommentera

Sv: DM-final
knaskamilla:
Efter ett anonymt tips från en glad och trevlig dalmas hittade jag detta guldkorn:
svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=21874&lid=Sport&from=menu

Speciellt gillar jag biten kring 00:48 och framåt. Fantastisk kvinna - hon har hjälpt mig att paddla kanot från Myre till Sidensjö en gång.
Kommentera

Sv: DM-final
mikenomad: Ja Morison är inte särskillt lyckad, men han ingick i ett paket, när Ecke hade köpt 100 pizzor från en lokalpizzeria så fick han en målis vid det 101 köpet. Nu var det bara lite otur att inte denna målis hade samma kapacitet som Hedins sista Pizzamålis.
Kommentera

Sv: DM-final
T T: måste vara veckans bank;)
Kommentera

Sv: DM-final
Paddan: Ja, den här gången var han inte ens värdelös, som han alltid brukar vara när han inte är nöjd. Sämre än så går det nog inte att vara.
Kommentera

Sv: DM-final
NuMo: Sen så undrar man ju vad det egentligen krävs för att Foppa ska bli nöjd med en matchinsats.
Kommentera

Sv: DM-final
Frisco: Jag har svårt att se att Sollefteå kommer att gå ikapp 39 DM-guld de närmaste åren. Men när vi byggt våran arena nere i hamnen så kan vi i alla fall börja ta betalt för matcherna.
Kommentera

Sv: DM-final
NuMo:

41 Alfredshems IK/MoDo AIK/MoDo HK
16 IFK Nyland
3 Husums IF
3 Örnsköldsviks SK
3 Antjärns IK/AIK-Hockey Härnösand
2 Järveds IF
2 Sollefteå HC
1 KB65
Kommentera

Sv: DM-final
NuMo:

Ja det var ett bittert år, hur många sm-guld krävs det för att komma över det året?
Mot Malmö av alla lag också.
Kommentera

Sv: DM-final
Frisco: Attans. Det hade kunnat bli ett 42:a DM-guld, om det inte hade vare för Sollefteå.
Kommentera

Sv: DM-final
NuMo: 2 sm-guld, 41 dm-guld.

KB65 har 1 dm-guld
Kommentera

Sv: DM-final
supertrött: Några modoiter vet väl. Men det är några sen -94.
Kommentera

Sv: DM-final
källan: Ja, det kan jag inte förneka. Så det har du alldeles rätt i.
Kommentera

Sv: DM-final
NuMo: Jag har glömt hur många SM-silver vi har ....Har du koll på det ?
Kommentera

Sv: DM-final
mikenomad: Det låter mäktigt för Timrå Kan ja tänka mig!
Kommentera

Sv: DM-final
NuMo: Ja just ja...två SM-guld är det ju också..
Kommentera

Sv: DM-final
mikenomad: Ja, tack. Då är Modo ett DM-silver rikare igen.

Undrar hur många medaljer de har egentligen.


Två SM-Guld och en hög DM-silver.

Själv håller jag på Sollefteå när det gäller DM.
Kommentera

Sv: DM-final
T T: Ja, de räckte inte ända fram i år. Men det blir väl perfekt tändvätska inför nästa DM...
Kommentera

Sv: DM-final

mikenomad:Absolut , det värsta vad att det viste jag redan innan han värvades! =/ Nä klart dett aätr ju ett jippo för bjästaborna helt klart, men det märks ändå vilka som har svårt trots motståndet!

Kul iaf. att svenska spel sände matchen =)

Kommentera

Sv: DM-final
T T: Ja , dom kan ju har lurat Morisson och sagt att detta var en sjunde avgörande i en Sm final ;)
Kommentera

Sv: DM-final
renen:Ja men alltså, ja tack! Fattar inte varför mike ska vara kvar??! Han kan vara en påhejjare el. nått sånt till målvakterna för han verkar ju vara en sån som folk gillar, men han är sannerligen helt bedrövlig faktiskt!
Kommentera

Sv: DM-final
Berka: Men allvarligt, är väl inget att dra några växlar på en sån här match?! Inte ens avseende Foppas prestation förutom att det känns lite tråkigt att han säger sig känna av skadan lite väl mycket. Men Morrisson måste man kanske ändå kommentera....är det en av ES värsta floppvärvningar hittills?
Kommentera

Sv: DM-final
NuMo: HUr var det nu Eddie Meduza sa, 1 - 2 - KB 65?
Kommentera

Sv: DM-final
mikenomad: Tror nog att förlusten kan vara nyttig för Modo. Det kunde ha smugit sig in en mättnadskänsla om de tagit titeln.
Kommentera

Sv: DM-final
Berka: Ta hem Svedberg..
Kommentera

Sv: DM-final
mikenomad:  2-7 blev 8-7  surt
Kommentera

Sv: DM-final
NuMo:Ja han lär nog mysa på kontoret hahaha,
Kommentera

Sv: DM-final
NuMo: Grattis till DM-silvret!
Kommentera

« · 1347223 · »