Poffa: "Då kan vi se samma fenomen som vi såg lockout-säsongen."
Du menar det fenomen som sa att rätt många av MoDos motståndare den säsongen var minst lika bra, om inte bättre? Iaf bättre sammansatta som lag betraktat?
Poffa: Men var det verkligen det som var problemet den säsongen? Hur var det med att ni i stort sett enbart hade lirare i laget och väldigt få sarggnuggare eller grovjobbare, typ Samuel Påhlsson?
Dream Team: Det stämmer bra som du säger. Samme och Susse var två viktiga kuggar som saknades.
Den säsongens stora fel som "återtåg" för Modo var väl egentligen framförallt att hela NHL kom hit. Modo fick inte valuta för sina spelares kompetens gentemot övriga lags inhemska spelare.
Fast som sagt. Med Påhlsson, Sundström samt lite mer tur med Foppa så hade det nog sett annorlunda ut.
Dream Team: Ligger lite av vad du skriver, få brunkare tills Hinote dök upp, samt att ledningen i båset inte var något att hänga i granen. Samt flera skadade.
Tvåtallar: Fast mycket av Skellefteås problem beror på att de tappade tre av sina bästa backar i stort sett samtidigt. Det går inte bara att skylla på Renberg.
Wayne Gresky: Ja det stämmer. Men jag tror att sjärnspelare kan tillföra mycket enregi i ett lag. Men om sjärnan inte produserar så blir dennes frustration en enorm energitjyv för laget. Tänker nu närmast på våran Jonte
Tvåtallar: Eller MoDo, när Wernblom gick ut - alla MoDospelare var så tagna, att de inte kom igång på hela matchen. Får inte bli YTTERLIGARE ett 'fiasko' mot Schtaaaaan denna säsong nu! (ja fel tråd kanske , men ändå)
NuMo: Fast å andra sidan var det riktigt länge sen jag såg en sån här uppställning enDMfinal. Brukar ju vara minst en j20 femma, något jag tycker vi borde sett idag också. Förrutsatt att de är i stan!?
renen: Ok, möjligtvis ett par i Ramvik och några i Husum då... Jag förstår faktiskt inte intresset. Foppa är Foppa visst, men det var nästan sju år sen sist. Jag väntar tills elitseriecomebacken(?) innan jag slänger ett getöga.
Susse blev överkörd av en ilsken KBare,ligger i båset och kvider som vanligt! Svarten vågar inte åka ut på isen,för tufft där ute muttrar han! Foten är han med,ingen har sett han i Bjästa!
Inget funkar som vanligt,inte nått....KB65 åker sönder Modo!