NuMo: Klantigt, var väl ett understatement. Men nu blir han ju bänkad i 1 match, elr ska man säga läktad? Vad har 9 råkat ut för? Misstag efter misstag. Hjärntumör? Sköldkörtelinfektion? Nej Usch, hoppas den 'gamle' #9 snart e tillbaka!!
NuMo: Jag förstår inte hur man kan skjuta så hårt som Högardh sköt! Man kände det ända upp till där jag satt (Etage 2, rad 5..), och man flög liksom upp av det :) Bara lite onödig information.
Såg nyss målen. Högardhs mål var hårt. Det går inte att skjuta hårdare från närmare håll. Svartvadets var distinkt, disktinktare än så behövs inte. Öbergs var viljestarkt, med den viljan blir det fler mål i fortsättningen. Wernbloms misstag var klantigt, men Jennis skott var inte speciellt bra, men idag klagar vi inte på Riksman. Pirro tyckte att det var viktigare att Modo spelade bra hockey än att han var orolig över sin plats.
Jag kan även berätta att jag blev förvånad över Pirro idag. Jag har hört rykten om att han är väldigt passiv i båset, idag hängde han nästan över båset och skrek på spelarna. Det behövs.
Bra jobbat Nikki: Vill rekommendera artiklarna på Färjestads hemsida, jag önskar att våra matchrapporter såg lika välgenomarbetade ut, med spelet och matchen från olika vinklar.
Aptitretare.
"var mycket bra - inte minst JVM-backen Tobias Enström. Men på backsidan hos Modo fanns ett ännu större utropstecken i blott 17-årige (född -86) Oscar Hedman. Där har Modo en kanonback på gång - Hedman spelade fullständigt respektlöst och med stor fysisk kapacitet. Han lyfte undan FBK:s stålman Clas Eriksson, gjorde samma sak med Peter Nordström och satte nävarna under näsan på flera landslagsmeriterade FBK:are. Fick också helt riktigt förtroendet att spela de sista täta minuterna."
Frisco: Herrejävlar för att uttrycka mig på ren samiska. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Första perioden var riktigt usel från Modos sida, vi får vara glada att vi har den dära målvakten som absolut är för usel för att spela i Modo.
Det var hjärtat som avgjorde idag. Vi gjorde absolut ingen toppmatch, men alla spelare kämpade 100% och gav allting i närkamperna. Ett stort plus till Högardh-Svartvadet-Salomonsson, Oscar Hedman (!!!), Jan Öberg och den däringa målvakten som absolut inte får stå i Modo.. Ungefär.
Dessutom pratade jag med Pirro. Han var väldigt negativ tycker jag, svarade nej på båda frågorna. Fast nu frågade jag ju iofs ifall 23 och 18 kunde spela. :)
Har inte kunnat lyssna på matchen. Men jag läste på modohockey.se att Hedman lirade sista minuten av matchen och jobbade hårt. Han måste ha varit bra då????
"Trots fansens krav finns inga planer från klubbledningen att sparka "Pirro".
- Man kan inte sätta det i handling bara för att supportrarna kräver det. Vi har fullt förtroende för "Pirro", säger sportchef Bengt Hedin"
Någon som spelat Championship manager? Just innan man får sparken brukar ledningen gå ut med ett pressmeddelande där man förklarar att man har fullt förtroende för sin tränare... :)
Känns som text-tv helst hade använt ett par sidor till för att förklara hur fel och illa det var att SkitMoDo slog lirarlaget i folkets hjärtan, som helst skulle utgöra landslag också, FBK...
Faktum är att även om MoDo vinner resten av matcherna den här säsongen så SKA PIRRO BORT! BASTA! Han duger inte i ett ES-lag med det här spelarmaterialet.
Nej, ett Sollefteåorakel. Jag tror f.ö. att du hade lösningen på din fråga om Werner med i din sista mening...