1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481015 inlägg · 4078 ämnen

Färjestad - MoDo 6/1 - 2004

« · 365068 · » Till forumet


Sv: Färjestad - MoDo 6/1 - 2004
zigge:

Nej, ett Sollefteåorakel. Jag tror f.ö. att du hade lösningen på din fråga om Werner med i din sista mening...
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 6/1 - 2004
knaskamilla: Var det från Pirro, sms:et?

NuMo: Klantigt, var väl ett understatement. Men nu blir han ju bänkad i 1 match, elr ska man säga läktad? Vad har 9 råkat ut för? Misstag efter misstag. Hjärntumör? Sköldkörtelinfektion? Nej Usch, hoppas den 'gamle' #9 snart e tillbaka!!
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 6/1 - 2004
NuMo: Matchen var med på TV4-sporten. J. Öberg var j-t glad och svor lite till dessutom. Pirro såg nästan lite glansig ut under ögonen.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 6/1 - 2004
NuMo: Jag förstår inte hur man kan skjuta så hårt som Högardh sköt! Man kände det ända upp till där jag satt (Etage 2, rad 5..), och man flög liksom upp av det :) Bara lite onödig information.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 6/1 - 2004
Såg nyss målen. Högardhs mål var hårt. Det går inte att skjuta hårdare från närmare håll. Svartvadets var distinkt, disktinktare än så behövs inte. Öbergs var viljestarkt, med den viljan blir det fler mål i fortsättningen. Wernbloms misstag var klantigt, men Jennis skott var inte speciellt bra, men idag klagar vi inte på Riksman. Pirro tyckte att det var viktigare att Modo spelade bra hockey än att han var orolig över sin plats.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 6/1 - 2004
Jag skulle vilja delge er ett sms jag fick från ett orakel i morse klockan 06:20. Så här stod det: "Idag vinner vi!".
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 6/1 - 2004
Portello: Vi får se till att slå Hv på torsdag innan vi kan börja snacka om någon vändning.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 6/1 - 2004
Frisco: Man får säga grattis till tre poäng.Starkt att vända 0-2 underläge borta mot FBK. Var detta vändningen för er?
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 6/1 - 2004
Jag kan även berätta att jag blev förvånad över Pirro idag. Jag har hört rykten om att han är väldigt passiv i båset, idag hängde han nästan över båset och skrek på spelarna. Det behövs.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 6/1 - 2004
NuMo: Hmm? Vi kanske skall akta oss så de inte snor dem av oss, Färjestadarna.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 6/1 - 2004
Bra jobbat Nikki: Vill rekommendera artiklarna på Färjestads hemsida, jag önskar att våra matchrapporter såg lika välgenomarbetade ut, med spelet och matchen från olika vinklar.

Aptitretare.

"var mycket bra - inte minst JVM-backen Tobias Enström.
Men på backsidan hos Modo fanns ett ännu större utropstecken i blott 17-årige (född -86) Oscar Hedman. Där har Modo en kanonback på gång - Hedman spelade fullständigt respektlöst och med stor fysisk kapacitet. Han lyfte undan FBK:s stålman Clas Eriksson, gjorde samma sak med Peter Nordström och satte nävarna under näsan på flera landslagsmeriterade FBK:are. Fick också helt riktigt förtroendet att spela de sista täta minuterna."
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 6/1 - 2004
Frisco: Herrejävlar för att uttrycka mig på ren samiska. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Första perioden var riktigt usel från Modos sida, vi får vara glada att vi har den dära målvakten som absolut är för usel för att spela i Modo.

Det var hjärtat som avgjorde idag. Vi gjorde absolut ingen toppmatch, men alla spelare kämpade 100% och gav allting i närkamperna. Ett stort plus till Högardh-Svartvadet-Salomonsson, Oscar Hedman (!!!), Jan Öberg och den däringa målvakten som absolut inte får stå i Modo.. Ungefär.

Dessutom pratade jag med Pirro. Han var väldigt negativ tycker jag, svarade nej på båda frågorna. Fast nu frågade jag ju iofs ifall 23 och 18 kunde spela. :)
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 6/1 - 2004
Martin S: Vi får hoppas att någon av P. Öberg och Hedlund kan vara med.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 6/1 - 2004
Frisco: Någon av de tidigare spelarna som kommer tillbaka tills på torsdag?
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 6/1 - 2004
...Magnus Wernblom fick lämna isen i tredje perioden med en hjärnskakning, en skada som gör att han missar åtminstone en match.

www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,415125,00.html
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 6/1 - 2004
Roberth:

Hmmm... Så skulle det faktiskt också kunna vara. Såg inte den möjligheten först...
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 6/1 - 2004
AudibleGiraffe: Klart han var bra, han har ju bara fjun på hakan;-)
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 6/1 - 2004
Har inte kunnat lyssna på matchen. Men jag läste på modohockey.se
att Hedman lirade sista minuten av matchen och jobbade hårt. Han måste ha varit bra då????
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 6/1 - 2004
Vallin:

Menar du att Hedin är en "bugg" ?
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 6/1 - 2004
Saxat från svt.se:

"Trots fansens krav finns inga planer från klubbledningen att sparka "Pirro".

- Man kan inte sätta det i handling bara för att supportrarna kräver det. Vi har fullt förtroende för "Pirro", säger sportchef Bengt Hedin"

Någon som spelat Championship manager? Just innan man får sparken brukar ledningen gå ut med ett pressmeddelande där man förklarar att man har fullt förtroende för sin tränare... :)

Fast ikväll ska vi vara glada och nöjda!
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 6/1 - 2004
Vallin: Inget ovanligt. Så gör man när DIF eller Färjestad förlorar. Söker fel i världen.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 6/1 - 2004
Känns som text-tv helst hade använt ett par sidor till för att förklara hur fel och illa det var att SkitMoDo slog lirarlaget i folkets hjärtan, som helst skulle utgöra landslag också, FBK...
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 6/1 - 2004
Frisco:

:)
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 6/1 - 2004
Synd att Leksand vann bara. Men kul att Timrå har 6 raka förluster..
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 6/1 - 2004
scim:

Jag vet inte, det kanske han inte är? Äh, ifall han inte är det kan de väl sparka honom igen!
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 6/1 - 2004
Vallin: Tsssss...... Tssss.......
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 6/1 - 2004
knaskamilla:

Faktum är att även om MoDo vinner resten av matcherna den här säsongen så SKA PIRRO BORT! BASTA! Han duger inte i ett ES-lag med det här spelarmaterialet.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 6/1 - 2004
knaskamilla:

Är busschauffören kvar än? SKANDAL!
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 6/1 - 2004
knaskamilla:

Ja det tycker jag, iallafall Pirro.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 6/1 - 2004
Imponerande att slå Färjestad borta.

Grattis till segern!
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 6/1 - 2004
knaskamilla: JAAAA! Sparka pirro!
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 6/1 - 2004
jenza:

...och förlorar vi på torsdag så sparkar vi Pirro, hela kansliet och busschauffören!
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 6/1 - 2004
Fyfaan vad härligt, nu kommer vändningen!
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 6/1 - 2004
Såjäkla lättad nu... Hoppas, hoppas, HOPPAS att det här är den definitiva vändningen.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 6/1 - 2004
DB:

Helt underbart!
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 6/1 - 2004
Salle: Svarten vinner matchen åt oss. Jaaaaaa! Livet är underbart Modo regerar hockeysverige.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 6/1 - 2004
Yeeees!!!
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 6/1 - 2004
Lumber Jack: Jaaaaaaaa
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 6/1 - 2004
Salle: JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 6/1 - 2004
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 6/1 - 2004
NuMo: 78 sekunder kvar. Ska vi göra ett eller ska de eller ska ingen? Jag tror inte att det här går.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 6/1 - 2004
NuMo: HV 3-3
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 6/1 - 2004
NuMo: gör mål nu i öppen kasse... Snälla
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 6/1 - 2004
NuMo:

1:18 kvar!
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 6/1 - 2004
Jack Lumber: Jag försöker i alla fall rätta till misstaget.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 6/1 - 2004
NuMo: Werna är inte gjord av plast.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 6/1 - 2004
Frisco: fan de har slaget ner Werna! Det här ska bli långa straff!
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 6/1 - 2004
scim: Hedman nacksvingar Nordström... Gott.

Mindre gott att en Wernblom fått en grilla i nyllet.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 6/1 - 2004
Nu skrek de slå han på käften också. Vilka cykloper!
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 6/1 - 2004
Frisco:

Det är det som är problemet, tiden är för ineffektiv.
Kommentera

« · 365068 · »