1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478900 inlägg · 4078 ämnen

Färjestad - MoDo 6/1 - 2004

365921 · » Till forumet



Sv: Färjestad - MoDo 6/1 - 2004
Frisco:
Jaha, krockade, där ser man. Jag hoppas att han repar sig iallafall.

Finns väl inte en chans att Wernblom skulle ge sig i första läget om det hade varit ett hederligt slagsmål.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 6/1 - 2004
Sannes: En rejäl omgång var det inte utan snarare en krock. Hade det gällt knytnävar så hade nog inte Wernblom legat ner.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 6/1 - 2004
knaskamilla: Nja, hur mycket du än önskar det så kommer nog inte Peter Hirsch att strippa i Kempehallen den här säsongen.
Men vem vet, Pirro Melinder och Lonken kanske skulle tycka det vore kul att stå där i bara suspen...
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 6/1 - 2004
Läste i kvällsblaskan att Wernblom åkte på en rejäl omgång igår, någon som vet hur det är med han, jag antar att det var hjärnskakning, förhoppningvis en lättare sådan.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 6/1 - 2004
knaskamilla:

Därför att de skulle få strippa inför Adrian B och Ina, enbart?
Ganska spontant och uppspelt skulle det ju vara, men det gäller att det inte uppfattas som att de hyllar Kinnarps guljacke-crew (vilka lär synas och höras desto mer, som vanligt) med gesten isf.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 6/1 - 2004
Frisco:

Det brukar inte jag heller göra. Dessutom: så dålig hockeyunderhållning som jag bjudits på hittills den här säsongen tycker jag allt att de borde kunna slänga in lite bara överkroppar som bonus. (Fast jag vill helst inte se Pirro strippa...)
Kommentera


Sv: Färjestad - MoDo 6/1 - 2004
knaskamilla: En anledning kan vara att Leksands Fans (Superstars, Lifgardet och allt vad de heter) inte skriker saker som Avgå Tolvanen?
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 6/1 - 2004
knaskamilla: Vinner mot HV, menar du? Men det är ju inte förrän imorgon som matchen spelas.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 6/1 - 2004
Varför gör inte mitt lag som masarnas lag (se länk)?
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 6/1 - 2004
Lumber Jack: Jag tror att Frölunda kan vara en nog så besvärlig motståndare för Modo. Efter nästa två matcher så vet vi lite mer om läget i tabellen också.

Men jag vet att Frölunda kommer att få möta Modo så blir det ju varje år, när det lottas:-)
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 6/1 - 2004
Svanru:

Tackar, nu väntar vi bara på att Looben ska kräva att resultatet ska ogiltigförklaras eller nått ;-) Frölunda vore en trevlig motståndare i ett eventuellt slutspel, fast de lär väl bli bättre nu när Sop-conny helt plötsligt fick ont i ryggen och nacken när maskineriet i det självspelande pianot visade sig inte längre var uptodate.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 6/1 - 2004
knaskamilla: Bra jobbat igår vi behövde få en rejäl snyting. Det är lätt att sitta på sin topplats och bli kaxig. Vi måste arbeta mera och hoppas att ni vaknar till liv ordentligt så att ni hamnar på minst plats 6 dvs för att sedan slå ut t ex något lag från de sydvästra delarna av riket eller från mälarens utlopp.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 6/1 - 2004
AudibleGiraffe: Hmm, nu vet jag inte om det är just för att bli klok som man går in på hockeyligan.se.

Tja, för mig som har en sju år gammal dator med väldigt låg prestanda , gammal version av Real Player och en risig modemuppkoppling så funkar det alldeles utmärkt att se highlightsen från matchen. I alla fall tror jag att det är en match som spelas där i gyttret, eller så är det ett enda gigantiskt mosaik-tifo!
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 6/1 - 2004
knaskamilla: Blir inte klok på www.hockeyligan.se.
Jag har installerat en rad olika plugins sedan jag formaterade om hårddisken, men INGEN fungerar. Däremot kan jag kolla på videos på alla andra sidor på internet.....
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 6/1 - 2004
Frisco:

Jag försökte kolla matchen (fast jag gick via modohockey.se, matchklipp, Förlunda Indians - MODO Hockey), men det gick halvbra. Seg dator, antar jag. Dessutom skulle det vara kul att någon gång lyckas se deras bra matcher med TV-bild...
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 6/1 - 2004
knaskamilla: Jag såg ju målen på hockeyligan.se igår kväll. Först får man klicka på en annan match för Färjestad - Modo står inte med i menyn. När det nya fönstret kommer fram väljer man Frölunda Indians - MODO Hockey 6/1. Sen highlights FBK-MoDo.

Hockeyligan - lätt som en våffla och logisk som en banankastare.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 6/1 - 2004
Kickan: Modo gjorde sin plikt och Färjestad fick plikta. Det är skönt när laget gör sin plikt.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 6/1 - 2004
Kickan: Nää, visst ere så. Är väl bara Paddan som kan gå å gratulera Er, när Ni 'lånade' slutspelsplatsen av oss.Själv går jag inte ens in på nätsnacket, när jag e riktigt förbannat less o besviken, ingen mening.
Jaja, får ansluta sig till Frizzzzcos tråd, även om man har kompledigt i morrn, för att kompensera för alla lediga dagar man haft.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 6/1 - 2004
zigge: Vi har alla temperament, iaf alla tre som blev griniga på någon, och temperament ska man ha. Hur kul vore det om alla var en enda jättestor gullegullig jämngrå massa?

Det vore väl konstigt om vi var jätteglada efter att ha förlorat våran match när Warulfven och HåVe inte gjorde sin plikt, elle? Folk som inte bryr sig om det är antingen fullproppade med lugnande preparat alternativt bryr sig inte på allvar om hockey.

Jag borde sova, det är ju slut på ledigheten nu.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 6/1 - 2004
Kickan: Två andra, vanligtvis någorlunda sansade Bulingar lackade ju ur ordentligt i em. Du, om någon, vet väl att Brott lönar sig INTE!
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 6/1 - 2004
zigge: Svar nej, vi räknade nog inte med att Älsklingarna skulle vinna, men däremot vore det önskvärt om idioter som linkpingaren Underdog - aka Hen-rink och ytterligare något nick - höll sig borta från vårat plank, och håller sig därifrån i framtiden om jag inte ska lacka ur på allvar.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 6/1 - 2004
zigge:

Tippande? Herregud jag har inte skrivit nått på säkert ett par timmar. Hur ska jag minnas nått av det jag skrev? :) Nu går jag dessutom och lägger mig. Allvaret börjar ju tyvärr imorgon igen...

zzZZzzZzZ...
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 6/1 - 2004
zigge:

Reklamen eller inte, en sak är säker, han blev inte glad över att bli petad från kaptensposten. Men det var ju ett halvår sedan så man tycker han borde ha kommit över det.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 6/1 - 2004
Paddan: Det är säkert LuLLingen som ordnat den dära reklamen, för att SABBA vår Werna!! Bojkotta Sv.Spel! Hos Bulingarna vare surt värre ikväll - Trodde de verkligen på Seger mot Indianerna? Annat me oss, som va bergsäkra på vinst i LL-Arena. Lätt hemmamatch nu mot Såller Liv. I Åfisiela är det klart - De blir SM-Guld. O Kung Sållet nästa år. vad de vet mycket där.

NuMo,Knas: Vad ska Zeunerts ha hålet i backen för? Menar Ni Hallsta-backen? Tror mer på språngmarsch till Pommac morgon o kväll som straff.Vad tror Frisco,Portello o Zingo?

Patte: JA, o nej.
Vallin o NuMo: Tufft tippande nu, äre bortamatch?
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 6/1 - 2004
knaskamilla: Tja, jag har haft någon fundering tidigare, kanske även här på SpS att en av orsakerna att det gått så dåligt är den där Oddset-reklamen. Det var något om att det inte kan vara lätt att exempelvis förknippas med såna föredettingar som Tomas Sandström och Börje Salming.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 6/1 - 2004
knaskamilla: Det är den reklamen som fått #9 att tro att han är Stjärna. Slopa spelmonopolet vetja.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 6/1 - 2004
Paddan:

Jag sitter här och funderar...kan det inte vara något med den där reklamen, som någon tog upp tidigare? Kanske behöver han bli påkörd några gånger till för att få tillbaka den rätta viljan och styrkan? Funkar inte det kan han ju alltid åka till Sollefteå och gräva ett hål i backen för Zeunerts sen.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 6/1 - 2004
NuMo: Nä vi skall tänka på dom när vi one-linar oss vidare i natten. :-)
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 6/1 - 2004
knaskamilla: Tja, det är ju risken man får ta, men med tanke på så lite som han ser ut att ta i denna säsong så måste man ju göra någon okonventionellt för att försöka bryta det där negativa mönstret.

Han kanske kunde skickas upp till Sollefteå för att gräva ett stort hål i backen, eller städa på Zeunerts, något måste ju i varje fall göras för att inte bara han utan stora delar av MoDo ska komma igång ordentligt igen och jobba som ett väl fungerande LAG.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 6/1 - 2004
Salle & knas: Dags att inte glömma bort de eminenta pratbubblorna, eller hur?
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 6/1 - 2004
Salle:

Alltså...det är ju alltid bättre att ligga kvar i sängen än att kliva upp tidigt för att jobba...i alla fall ur min synvinkel. Men nu är det slut på det livet!
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 6/1 - 2004
knaskamilla: Du menar att om du inte skulle jobbat så skulle du legat kvar i sängen... Finns det såna???
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 6/1 - 2004
Salle:

Hur troligt är det att det lyckas, på en skala? Fast jag ska iofs jobba imorgon. Kanske skulle man satsa på att börja tidigt imorgonbitti, så man får gå hem tidigare?
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 6/1 - 2004
Paddan:

Frågan är om han inte skulle tappa gnistan ännu mer om han blev utan trav och fiske? Men det är klart, det kan ju vara värt att pröva. Så jävla mycket sämre kan det i alla fall inte bli!
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 6/1 - 2004
knaskamilla: Du får väl pallra dig upp för nån av sportsändningarna i morgonbitti dårå.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 6/1 - 2004
Paddan:

Mm, men nu missade jag ju den sändningen också. Tänkte att "TV4+ har man ju kunnat lita på förr" och såg med förhoppning fram emot 23-sändningen. Tji fick man...
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 6/1 - 2004
knaskamilla: Knepigt, de visade då matchbilder från FBK-MoDo i sändningen klockan 21.55 på 4+
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 6/1 - 2004
knaskamilla: de va en jävla match de....ojojoj va grinit synd att leksand vann.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 6/1 - 2004
Salle:

Nu är jag upprörd. Eftersom jag missade TV4-sporten tänkte jag kolla bilderna från MoDos match på TV4+ i stället, men visade de dem där? Nä! Där fick man bara se HV-Leksand. Suck...
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 6/1 - 2004
knaskamilla: Någon form av internering utan tillgång till vare sig fiske eller trav, kanske? Då borde väl kanske lite grann utav den där gnistan som man inte sett hittills den här säsongen återvända.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 6/1 - 2004
de är dags för werner att skärpa sej....han behövs i samma form som förra året.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 6/1 - 2004
NuMo:

Instämmer! Har känts flera gånger den här säsongen som att Werna spelat bara för att...han är Werna. Men vem ska träna honom stenhårt i Sollefteå?

jenza:

I wouldn't know...
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 6/1 - 2004
NuMo:

Ta missen han gjorde idag, då gled han omkring och tycktes vara Foppa.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 6/1 - 2004
PATTE:

Bara för att vissa (t.ex. jag) skriver många oneliners i den här gästboken betyder inte det att oneliners är att föredra. Därför: skriv gärna allt i samma inlägg nästa gång, i stället för att göra tre korta på rad...
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 6/1 - 2004
knaskamilla:

Konstigt att han gör den där missen idag med tanke på tabben han gjorde senast mot SSK.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 6/1 - 2004
zigge: Werna rör sig över för tok stora ytor, han skall hålla sig till högt tempo i motståndarens målområde, inte mycket mer. Förresten så tycker jag nästan att man skulle ha petat honom och skickat honom till ett stenhårt träningsläger till Sollefteå exempelvis. Då hade han lärt sig att inte bli dålig igen. Wernblom har alltid varit bäst när han varit ifrågasatt av tränaren, nu glider han omkring på sitt räkskal.
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 6/1 - 2004
jenza: sånt där misstag som han gjort de vid 2-0 målet får han inte göra..han har säkert kämpat bra under säsongen men han måste börja producera han med för att vi ska kunna komma uppåt...
Kommentera

Sv: Färjestad - MoDo 6/1 - 2004
zigge:

Ändå synd att Werna blev skadad, vi har nog med skador. Men såg du hur arg han blev på sig själv, han lärde sig nog en läxa.
Kommentera

365921 · »