Monno: Wilson i ribban. Sedan två solklara offside på raken som släpps. Den första på cirka två meter och den andra när killen backar in i zon, utan att vara nära att ha kontroll över pucken. Bara i Karlstad...
Vi kanske förlorar med uddamålet även i den här matchen, men det är en stor skillnad jämfört med att förlora med uddamålet efter att ha lega under med tre mål inför sista perioden, som så ofta varit fallet. Då har ju coachen försökt inbilla oss om att det varit jämnt.
Det är väl förhoppningsvis ett mål som en process i attityd skall ordna på sikt. Om det bara vore att säga till så hade vi ju fixat det för länge sedan.
Nu hoppas jag att vi lyckas vinna momentum genom att göra nästa mål. Vore bra om stressen låg på det andra laget för en gångs skull.
Monno: Fan jag som gillar Earl också filmar han sådär! Nä där sjönk han... Torp gillar dunka huvudet i sargen. Än om jag kan tycka den var en aning regelvidrig.
Ja köttarkedjan verkar kunna grisa efter avblåsning iaf!
NuMo: bakom ryggen-pass av Djuse som är helt åt helvete. Man får inte spela så svårt som han gör. Torp är som vanligt såklart... Jag tycker att Kiwi och Heshka gjort det riktigt bra. Welch väntar jag mig - ännu - mer utav, även om han givetvis stadgar upp försvaret rejält.
NuMo: Ja han har väldigt mkt hockey i sig så. Fasiken Uffe fick ju Torp att framstå som en hygglig SHL back. Då måste det gå att få nått ur Djuse också.
hellge: Kändes lite Slapshot när vi plötsligt började grisa loss i slutet av tredje och FBK-spelarna tappade fokus.
Gillar det jag ser och detta är bara första matchen för vårt "nya" lag. Hoppas på fortsatt nyttjande av Skröder-Lapierre-Dwyer i tredje. Som Johansson sa till ÖA: "Lika barn leka bäst!"
Såja! Tredje gången gillt nu då. Emil igen. Bra av Possler.
Vi är värda poängen hittills, men det är mycket kvar ännu. FBK är lite förlamade (av oss) Äntligen spelar vi efter material i stället för efter spelsystem i första rummet.
{7639}: jag tror faktiskt att han ser dåligt. Han är bra på närspel men när pucken kommer utifrån så blir det ofta farligt, konstiga returer etc. Vi som varit med har sett det förut