1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

482657 inlägg · 4079 ämnen

Försäsong 14/15

« · 1626895 · » Till forumet


Sv: Försäsong 14/15
Ahnelöv inte med i matchen innan november uppehållet.. Fan det är många poäng att spela om innan dess.
Kommentera

Sv: Försäsong 14/15
Sven Tuta: Någon vidare sammanfattning är knappast värd att ge, men innan Kempe drar på sig matchstraff är han Modos bäste spelare, Roche är stabil på blå och kommer bli otroligt nyttig i vinter. Flanagan har ännu inte kommit in i matchtempo och kommer behöva en startsträcka på ett antal matcher innan han kan bedömas. Modo får bra tryck första 10 i 3:e och kunde likaväl fått in 2 puckar till. Första 2 perioderna är helt katastrofala och vi får bara iväg 6 skott på 40 minuter. Om trycket vi skapar mest beror på att Skellefteå går ner sig eller om vi spelar bra kan jag faktiskt inte svara på men troligtvis lite av varje.
Ska tilläggas att vi saknade spelare som Ahnelöv, Nättinen och Rittola och detta förklarar nog mycket av att spelet emellanåt var katastrofalt!
Kommentera

Sv: Försäsong 14/15
Roche kommer bli intressant se i vinter, bara låta han få in en puck så han kommer igång så tror jag på bättre värvning än Regehr.
Kommentera

Sv: Försäsong 14/15

ULTIMAVICI:Vad blev slutresultatet och kan du ge en kort sammanfattning av Modos insats.

Kommentera

Sv: Försäsong 14/15
Dennis Persson slår en passning som tar på Kabanov och ställer honom fri med Ullmark
Kommentera

Sv: Försäsong 14/15
ULTIMAVICI: Bjudning Kabanov 4-2
Kommentera

Sv: Försäsong 14/15
ante08: 17:20
Kommentera

Sv: Försäsong 14/15
Rytter: Hur mycket har det gått av sista perioden?
Kommentera

Sv: Försäsong 14/15

Rytter:

Det lilla jag har sett i matchen, dvs tredje så spelar modo riktigt bra nu. Fina anfall och Påhlsson sköt i utsidan stoplen nyss.

Kommentera

Sv: Försäsong 14/15
Rytter: Nu har vi vaknat! Närmare 3-3 än 4-2 för stunden.
Kommentera

Sv: Försäsong 14/15

ULTIMAVICI:

2-3 efter ett bra PP

Kommentera

Sv: Försäsong 14/15
J F K: Modo försöker spela rakt men precis som förra året litar man inte tillräckligt på sina medspelare, istället för att dra en hårt passning efter isen på bladet så lägger man en fjösare och spelet vänder. Målar inte alls faan på väggen, men att det ser illa ut för stunden är fakta.
Kommentera

Sv: Försäsong 14/15
ULTIMAVICI: Fast du målar precis fan på väggen.
nåja, jag minns försäsongen 06-07 när det såg fördjävligt ut innan det drog igång.
Jag tycker vi har bredd framåt, men på försäsongen har det verkligen saknats spets. Verkligen helt ofarligt, trots att det spelmässigt sett ut som om man jobbat hårt med att bli rakare.
Kommentera

Sv: Försäsong 14/15

ULTIMAVICI:

Vi saknar nog Ahnelöv enormt, behöver honom för att stärka försvaret.

Hur ser Flanagan ut då?

Kommentera

Sv: Försäsong 14/15
Rytter: Modo är fruktansvärt utspelade, nu har ju målen kommit i PP 5/3 och 5/4 i andra + Kempe matchstraff och Ytterliggare PP väntar Skellefteå men vi är inte med i spelet 5/5 och checkingen i BP funkar inte med de större zonerna. Målar inte faan på väggen än men det ser inte bra ut och endast en försäsongsmatch återstår...
Kommentera

Sv: Försäsong 14/15

Rytter: rapportera gärna lite!

Kommentera

Sv: Försäsong 14/15

Rytter:

Fick precis igång matchen. 3-1 till SAIK.

Kommentera

Sv: Försäsong 14/15

ULTIMAVICI:

Står på norran att sändningen är igång igen, men jag får då inte igång detta. Någon som lyckats få igång matchen?

Kommentera

Sv: Försäsong 14/15
1-1 efter en period, kvitteringen kom med 6 sekunder kvar.
Kommentera

Sv: Försäsong 14/15
Amitiel: Stämmer! 1-0 med 5 min kvar av första.
Kommentera

Sv: Försäsong 14/15
Enligt rykten så ska det vara 1-0 till Modo, mål av Kempe
Kommentera

Sv: Försäsong 14/15

Amitiel:

Jo nu har dom lagt upp information på sidan:

Problem Skellefteå - Modo, problem med uppkoppling. Mittmedia jobbar på en lösning. Gällande ersättning / kompensation från Mittmedia, kontakta [email protected] efter matchen.

Det där är sådär man ska göra, och inte försöka mörka och hoppas på att folk inte hittar/orkar höra av sig. 

Kommentera

Sv: Försäsong 14/15
Maila staylives kundtjänst borde väl funka.
Kommentera

Sv: Försäsong 14/15

ULTIMAVICI:

Jo det är surt när man slantat upp för att se matchen. Nu återstår bara att kolla upp hur man får pengarna tillbaka för detta.

Kommentera

Sv: Försäsong 14/15
Rytter: Mikael har svaret!
Uppladdat:

450x300-image_46.jpgimage_46.jpg

Kommentera

Sv: Försäsong 14/15
Rytter: Tydligen har de problem med sändningen, surt då man betalat för den... Vet inte om matchen skjutits upp pga det?
Kommentera

Sv: Försäsong 14/15

ante08:

Någon mer än mig som har problem med matchen. Så fort man loggar in så blir man utkastad och dom flyttar fram sändningsstart hela tiden. 

Kommentera

Sv: Försäsong 14/15
Skellefteå låter J20 målvakten Jesper Eriksson stå kvällens match.
Kommentera

Sv: Försäsong 14/15

Monno: Tellqvist är en bra SHL-målvakt. Precis som du säger så fick vi en stabil målvakt som gjorde väldigt få rejäla tabbar, men som aldrig heller kunde spika igen och vinna en match där vi spelmässigt var sämre.

Han är dock inte i närheten av säsongens bästa värvning.

Kommentera

Sv: Försäsong 14/15

J F K: Ja Tellan verkar ju vara bästa värvningen på 2000 talet enligt pressen.

Nu alltså. Inte då vi värvade honom.

Nä men kan hålla medo m att det är konstigt. Vi Modoiter vet ju mycket väl hur han var sist, en bra målvakt, en toppen kille men ingen skulle nog välja honom före Ullmark. Tellan var bra men han vann fan inte en match på egen hand så som Ullmark gjorde hela tiden.

Nu vill man ändå inte såga han då Tellqvist vad jag förstod tog sig mkt tid att va sjyst mot de yngre, alltså Sockan å Ullmark. =)

Kommentera

Sv: Försäsong 14/15

McFire:Tolererar modertorerna verkligen personpåhopp?

Visa att Modo inte är ett lag som viker ner sig istället

Kommentera

Sv: Försäsong 14/15
McFire: Snälla ignorera honom helt istället. Don't feed the troll...
Kommentera

Sv: Försäsong 14/15

Arlansk: För dig skulle jag möjligvis kunna visa fingret, på sin höjd.

Du är en riktig prakt jöns som har registrerat dig här på forumet för att vara just det, en clown.
Du håller inte på Modo Hockey utan är som sagt här för att vara så dryg som möjligt mot så många som möjligt.

Tyvärr finns det för många människor med alldeles för tragiska liv för att en plats så stor som internet skall vara befriade från såna som dig. 

Kommentera

Sv: Försäsong 14/15
McFire:Visa gärna att Modo inte är ett lag som brukar vika ner sig istället för att gå till personangrepp
Kommentera

Sv: Försäsong 14/15
spud: Jo, lite förvånad är man allt över att Micke Samuelsson inte också var topp tre...
Kommentera

Sv: Försäsong 14/15
Arlansk: Haha, vilken jävla clown du är.
Kommentera

Sv: Försäsong 14/15
J F K: Reagerade på det jag också, kändes som om det var för att flirta och få igång pulsen kring Stockholms hockeyn man hypar upp deras verksamhet..
Kommentera

Sv: Försäsong 14/15
J F K:Ja, Modo är ofta ett lag som viker ner sig när det gäller så det är nog bra om ingen förväntar sig någonting.
Kommentera

Sv: Försäsong 14/15
McFire: Troligen var det dålig belysning som gjorde kvaliteten sämre än den behövt vara.

Hur kan expressen ranka Tellqvist som seriens näst bästa nyförvärv??? Har man ingen som helst stolthet för sitt jobb? Tellqvist är en ok målvakt, men han är inte i seriens toppskiktet ens. Sedan är tydligen en Frögren som inte var påtänkt för landslaget och en reserv bättre än Ahnelöv som var lysande - och ordinarie - i VM.

Nåja, det passar oss väldigt bra att slippa press...
Kommentera

Sv: Försäsong 14/15
NuMo: Det förstår jag, påverkar dock sändningen rejält. Dock inte lika mycket som bildkvalitén som var patetisk.
Kommentera

Sv: Försäsong 14/15
McFire: Bättre vinkel går nog inte att få i Niphallen tyvärr. Det är en liten hall.
Kommentera

Sv: Försäsong 14/15
J F K: Ja den där sändningen, kameravinkel och bildkvalité var ett jävla skämt. Sista gången jag gav bort pengar för något dyligt.
Kommentera

Sv: Försäsong 14/15
Gäsp: svårt att säga då kameravinkeln var urusel och bildkvaliteten lämnade övrigt att önska. Nättinen såg lite långsam och malplacerad ut. Hyggliga handleder, men då han ständigt var lite felplacerad var han inte med i spelet så mycket. Han är nog inte riktigt fit for fight ännu och behöver mer tid för att hitta rätt i spelsystemet.
Kommentera

Sv: Försäsong 14/15
Någon som såg matchen igår och kan beskriva hur Nättinen såg ut, ja jag vet att det var hans första match men lite intuition om hur hans spel är!? :)
Kommentera

Sv: Försäsong 14/15
Monno: Japp. Det känns pissigt att vi inte kunde prestera bättre, att vi för tredje matchen på raden mattas rejält ju längre matchen gått och att vi inte får några längre anfall. Inte ens mot så pass dåliga lag som Leksand och Timrå. Däremot är vi vassa i spelvändningar, fast vi avslutat uselt rätt många av de gångerna vi skapat lägen.
Kommentera

Sv: Försäsong 14/15
J F K: Lite surt att förlora mot Timrå ändå.
Tur det är försäsong. :-P
Kommentera

Sv: Försäsong 14/15
Amitiel:Modo
Kommentera

Sv: Försäsong 14/15
Arlansk:
Så vilket lag hejar du på då så vi kan bedöma hur bra dom spelat.
Kommentera


Sv: Försäsong 14/15

Arlansk:

Vart spelar han?

Kommentera

« · 1626895 · »