1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 527913 inlägg · 4121 ämnen

Försäsongsmatcher 2020

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Dundee: det fanns mycket bra hos oss när vi mötte mycket bättre lag också. Man ser exakt noll av det nu.

Det är försäsong.

Har Hedberg utgått?

{5647}: illa detta

Gavelo: Ja så är det nog, Timrå imponerar i alla fall tycker man ser klara saker i deras spel. Finns mycket att jobba på för oss innan dom bitarna faller på plats.

Gavelo: Fast vi vann väl rätt lätt på försäsongen ifjol, vilket säger en hel del om hur viktigt det är.

Gavelo: försäsong på dommarna också....

Majbrasan: Är det Frank som håller i sändningen?

Modo har ingenting att hämta i denna match. Timrå bättre på allt.

Dundee: Modo har ju alltid haft enorma problem med just Timrå, går att räkna på fingrarna de gånger Modo haft större vilja än Timrå senaste 5 säsongerna!

{8384}: har vi dragit på oss en utv varje pp?^^ ser lite bättre ut nu

Timrå känns jävligt stabila med tanke på det är deras första match för säsongen. Men dom har ju värvat bra och fått behålla spetsen. Tror nog vi kommer få jobba en hel del innan vi sätter ihop detta med tanke på hur många nya det är. Men som sagt det är försäsong.

Tarasov: Jag gillar Aagaard skarpt.

modomille:
Jag har väl lovar att Aagaard skall bli en favorit va? Blir sannolikt så då...😂😂

Tarasov: Ja den och Häggas kedja är dom som klicker mest för tillfället.

Aagaard bästa MoDo spelare i första perioden.

{8384}: Ja, anmärkningsvärt hög produktionsnivå på sändningen. Kan väl inte säga att jag egentligen hade några förväntningar men jag är i alla fall glatt överraskad. Bra jobb!

{8384}:
Tycker Aagaards kedja ser bra ut, Olhaver bör vara aktuell högre upp i hierarkin. Kevin Arvidsson tar för sig på ett bra sätt. 4 linan lär vara orörd under säsong. I övrigt behövs Gagnon, tror vi får in ytterligare en forward till 1 oktober.

{8384}: oj ingen vidare första period. Timrå ser bra mycket snabbare och mer påslagna ut. Skönt å se syllet proppa iallafall 😉

{5647}: Det märks Timrå är mer taggade då det är deras första match. Tycker dom påminner om oss mot luleå kom ut med en helt annan energi då.

Dundee: Nej, det ser ointresserat ut. Förmodligen saknas kräm i benen.

jonsson: 0-2 står det, Timrå klart bättre vi hänger ej med riktigt.

{5647}:

Nått mål än?

{8384}: Tycker att vi ser sega ut. Långt ifrån tempot mot Luleå. Kanske har tränat hårt i veckan?

Rytter: spännande och se dackell ifall han kan ta sig an andraspaden. Jäkla bra kvalitet på sändningen!

Rytter:

Dackell står idag. Kul att få se honom igen även om jag hellre hade sett Peters i mål.

Lundin inte med i truppen, han borde vara på väg bort när han inte får vara med i starten.

Dackell i målet

hanzon:

Wallinder har ju inte tränat i veckan utan varit med landslaget. Tror inte han spelar idag.

Heyerdal: Enligt Allehanda är det enbart Dahlroth

{8384}: Lundin o,Vallinder o Dahlroth borta enl swehockey, Vallinder med landslaget, de andra vet jag inget om

Silly: soffsittplats köpt, första försäsongsmatchen för mig och blandade gosaker till. Nu laddar vi för en spännande match!😀

{Modoit Då har man köpt kvällens biljett ;-)

Så då bänkar man sig biorummet med en Kebab och bira :-)
Uppladdat:

500x0-screenshot20200828-152241swish.jpg

{8399}: Kärpät är ju precis som Modo en talangfabrik. Men det är sällan som så här unga spelare gör så mycket poäng i finska ligan. Den här säsongen var båda 18-19år och Hepo gjorde 46poäng och Kupari 33 poäng. Det är starkt.

Tarasov: Kupari verkar vara hjärna bakom mycket av vad de åstadkom tillsammans medan Hepo var artisten, finliraren, mannen med farten och babyfacet.

Modoit i Umeå:
Kupari slet av korsbandet i JVM, spelade lite AHL. Gammal radarpartner till Hepo

{8399}: Heponiemi & Kupari Highlights i Kärpät 2018/19
www.youtube.com/watch?v=Xil2l2mXvJ0

{8399}: Hade det inte varit för Corona hade mamma varit här o tagit på han rätt tröja, Hur dömer domaren om han inte hinner byta till matchen?

{8399}: Hade han varit skidåkare från vårt kära broderland hade han lätt kunnat kallas epo,

Tror dock att hans tröja blir en dyrgrip i maj

{5647} Hepo är ett fint smeknamn, mjukt och liksom bara härligt.

Tarasov: Jo, Aagaard och Hepo är två spelare som jag tror skulle vara grymma tillsammans. De verkar tänka hockey på samma sätt och kan göra väldigt mycket poäng. Får vi behålla Hepo så skulle den kedjan kunna utmana i toppen av poängligan faktiskt. Så stora förväntningar har jag på de tre spelarna. Dock är frågan defensiven, men i ärlighetens namn var inte förstakedjan lysande defensivt ifjol heller.

En sådan där kedja med Gagnon skulle inte göra lika många poäng, men skulle den kunna göra livet jobbigt för nordamerikanerna i Löven och Dahlens kedja i Timrå är det lätt värt det. De lär göra poäng, men knappast för toppen av poängligan direkt.

{5647}:
Det skulle ge
Hepo - Aagaard - Svenningsson en kedja, och kan gilla båda. Allt bygger på Aagaard klarar defensiven, men båda kedjorna ser intressanta ut.

Tarasov: Undrar hur en kedja med Gagnon, Ohlsson och Hedberg skulle fungera mot motståndarnas bästa kedjor? Den har en oerhört hastighet, lär vara bra både defensivt och offensivt samt vara en mardröm att möta.

Rytter:
Viklund kunde kommit för två år, att ge Viklund mer än 1 år är en stor risk. Vi har redan Mikkelson uppbunden nästa år så kalla vi även ha Viklund tar vi stora risker.

Foppatofflan:
Ja tycker vi kan sitta still i båten till AHL/NHL drar igång. Det gäller att hålla hårt i pengarna särskilt nu när vi inte vet vilka intäkter vi har.

hanzon: mm, men vågar man chansa på att Lindgren drar iväg till AHL/NHL? Shit va taggad man är inför Timrå-matchen ikväll! :)

Foppatofflan: Med tanke på att Jesper eventuellt försvinner till NHL, så vore det inte fel att ha in Viklund.

Foppatofflan:

Ska jag vara ärlig så är jag inte heller så sugen på Viklund heller just nu. Missförstå mig inte det är en riktigt bra back på denna nivå. Men stämmer det att han vill ha 4år tycker jag vi ska säga nej till detta, vi kan inte skriva 4år med en 34-årig back. Max ett kontrakt på 2 år med option till 1 extra.

Sedan är det väl Enström jag hade velat byta ut mot Viklund i dagens uppställning. Tror att Corrado/Lindgren/Mikkelsson kommer vara viktigare för oss än Viklund.

Ska vi ta in någon så måste vi förändra i truppen. Kanske att Öhman skulle kunna bytas mot Viklund ifall inte Öhman förbättar sig. Annat alternativ är ifall inte Styf är redo än och vi har ekonomi då kan Viklund gå in så vi har 8 backar.

Svårt detta, vi har ju Lindgren som är osäker i November/December där kan det ju öppnas en plats, men låter ju på Viklund som att han inte vill vänta på detta.

Med det är en svår avvägning, det är en bra back men som situationen ser ut nu så kanske det smartaste är att hålla i pengarna. Vi vet ju aldrig ifall vi måste förstärka på målvaktssidan eller hitta en ny forward om Hepponiemi drar eller någon av de nya floppar. Tycker trots allt att i dagsläget är backsidan på pappret är den lagdel där vi har minst behov att förstärka.

Rytter: frågan är hur sugen Modo är på Viklund? Har vi plats för honom? I artikeln lät det lite som att man skippade honom i och med att det drog ut på tiden med kontraktsskrivningen...och intresset svalnade ytterligare när man istället värvade Corrado.

{5647}:

Ja jag läste också denna artikel och blev glad av att läsa hur Ville sätter sig in och verkar väldigt proffsig och påläst.

Rapporterna från träningarna ger signaler om en väldigt engagerad tränare som driver upp tempot.

Kanske är det helt rätt med Ville/Styf/Omark som kan bygga vidare på förändringen som Björn startade, dom kan behålla de positiva delarna med sedan låter det som man identifierat försvarsspelet som något som måste förbättras från tidigare år. Hoppas verkligen att vi blir ett lag som jobbar klart försvaret innan vi tänker anfall. Man njöt ju under Bäckmans dagar, tog vi ledningen med 1-0 så kunde man i princip lämna matchen för då var vinsten hemma.

Vet inte vad man ska förväntat sig ikväll, kul dock att möta ett lag från samma serie. Även om det är tidigt kan man få en liten signal vart vi står trots att resultatet inte är det viktigaste.

Det jag vill se ikväll är stabilt spel av Peters (ja han borde stå mot ett topplag i serien så vi får pröva honom riktigt), sedan vill jag se att Hepponeimi, Hedberg och Lindgren visar en stigande formkurva, speciellt Hedberg men alla har mer att visa sett till kvalitén de besitter.

I spelet vill jag se att vi respekterar defensiven och spelet i egenzon, dom ska inte få öppna lägen mitt i slottet utan vi ska hålla dom efter sargen, samt att vi minimerar spelvändningar mot oss.

{5647}: Lyssnade på Omark igår och han nämnde att de bland anant gått igenom d zone coverage. Hittade den här länken som tar upp speltaktik av att skydda slottet.

www.youtube.com/watch?v=o4c-81F0I1o

Rytter: Jag hoppas också på Peters, men det är nog rätt givet att Lundin nu får chansen. Annars skulle man skeppat honom redan, men då han är kvar så måste man ge honom en chans. Annars skickar man ganska dåliga signaler till truppen.

Sedan växte Nieminen efter intervjun med Sebastian Ohlsson:
Nu i Modo, vad har nye tränaren Ville Nieminen sagt om vad ?

– När jag kom hit och det blev en ny tränare så tänkte jag väl "hur bra koll har han på mig?" och "kommer jag behöva förklara vilken typ av spelare jag är?" Alla hade möte med honom innan semestern och då satt han där och visste exakt var jag hade spelat, exakt vilken typ av spelare jag är och var tydlig med vad han ville ha ut av mig under säsongen. Det var imponerande och kändes väldigt proffsigt, säger Ohlsson och fortsätter...

« · 2076545 · »