När vi ändå talar backar så är det tråkigt att Daamgard nog gör sin sista säsong i MoDo. Tror knappast att han erbjuds något nytt kontrakt, då det minst sagt går trögt för honom. Är det månde kvalitetshöjningen av ES som visar att den gamle kämpen förrut gick på sitt max, och inte kan öka ett snäpp?
Ja, vad det gäller Damgaard så håller jag med dig. Men jag håller INTE med dig om Viklund. Tycker han, trots sin storlek, gör en bra match och visar att han kan hålla undan storstjärnor som Alfie.
Kabben är för övrigt ingen fysiskt spelande back och kommer knappast bidra med det fysiska spel du saknar hos Viklund. Däremot kommer han kunna bidra med snabba uppspel och blir även en offensiv kraft att räkna med.
Lumber Jack: Nej, han lär knappast få nåt nytt kontrakt. Synd, jag tycker om Damgaard. Men man måste väl erkänna att han inte gör sin bästa säsong direkt. Men jag tycker ändå att han jobbar ganska bra. Han syns väl inte så mycket och gör inget stort väsen av sig. Men jag tycker att han är nyttig i det långa loppet.
Poffa: Han lyckas irritera dem möjligvis, men inte trycka fast dem. Snart höjs den fysiska nivån ytterligare ett snäpp, och då är han chanslös. Men hans tid kommer.
De enda backarna som klarar att trycka fast är ju Aucoin och Hasse J. Resten är ju i samma nivå som Viklund. Detta trots att backar som Timander och Damgaard båda är större och har bättre förutsättningar än Viklund. Viklund är ju dessutom den enda av dessa tre som verkligen försöker, de andra två lyckas ju inte ens irritera.
Jag och Dragan tyckte det skulle ha varit mer rättvist med 2-1. Tråkigt att det ska vara så förbannat svårt att få in pucken! I övrigt har jag inga kommentarer om matchen för tillfället. Tråkigt var det.
Dragan 2k: Kan man ha några åsikter om en match som man varken sett eller lyssnat på? Nähäpp, det kunde man tydligen inte. Men då slapp jag ju skriva ett inlägg om matchen. Vilken himla tur.
knaskamilla: Nu när du ändå dryftar att det är helt galet att MODO Syds ordförande får sitta kvar på sin post..Vad grundar du det på?? Om du inte riktigt känner för att svara härinne så får du gärna skicka ett brev till mig..
Jag tycker inte att det ser bra ut för Syd att ha henne kvar, efter vad som hänt på sistone. Hade jag varit medlem i Syd hade jag heller inte velat ha henne där. Så enkelt var det med den saken. (De som vet vad som hänt vet vad som hänt...)
knaskamilla: Hmmm..Jag vet nog det mesta om vad som har skett..Och jag blir lite förvånad att sittande ordförande blev just sittande en säsong till..
När det tidigare ordförande satt så hade vi ett givande samarbete mellan TIK031 och Dåvarande The Reds Syd..Tyvärr blev klimatet mycket sämre efter den nuvarande ordförande kom på plats...
Salle: Jag verkar vara grym att tippa. Det kan tilläggas att jag tippade alla resultaten före seriestarten och har inte varit in och ändrat i tipsen en enda gång.
Han kommer undersökas idag, men det mesta talar för att han snart är tillbaka. De första undersökningarna tydde på att både ledband och korsband var oskadade och att det bara var mjukdelar och en svullnad som han fått.
På tal om Hasse. Kan han inte låta bli att spruta vatten i ansiktet inför intervjuerna? Karl är ju sjöblöt. Han ser ut som om han just fått en tioliters hink med vatten över sig.
Poffa: Han gillar ju att vara blöt. Frisco såg honom köra egna styrkepass på Dekarsön förra sommaren, medelst stenbumlingar i det kalla havsvattnet. Är det kanske en reinkarnation av Poseidon som huserar på det frusna vattnet runt om i ES-Sverige?
Nikki: En lösning så god som någon. Vi slipper en lönekostnad för en spelare som bara fyller ut träningstruppen nu när Aucoin har anlänt. Vi får hoppas att han lyckas bättre hos brödrafolket, än hur det gick för honom här. Fast om konflikten löses åvär thäär så hade han kunnat behövts.
Kan det ha att göra med finansieringen av Kaberle kanske?
Frisco: Deras GM säger att han följt Muir:s förehavanden i Sverige och dom är nöjda över att han fått han till Blues, Det är i korta orda lag vad han säger!!
Frisco: Ifall jag hade kunnat mer finska än "Satana Perkele" så hade jag gärna gjort det. Har dock fått lite hjälp på traven, de tar över hans kontrakt så det rör sig inte om något lån, i varje fall.
När vi ändå talar backar så är det tråkigt att Daamgard nog gör sin sista säsong i MoDo. Tror knappast att han erbjuds något nytt kontrakt, då det minst sagt går trögt för honom. Är det månde kvalitetshöjningen av ES som visar att den gamle kämpen förrut gick på sitt max, och inte kan öka ett snäpp?