1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 527455 inlägg · 4121 ämnen

GroKo - MoDo

Sv: GroKo - MoDo
NuMo: Jag ska inte skandera "DITT FEL DITT FEL", men vi får lova varandra, att ALDRIG mer dra upp gamla eländiga minnesbilder om Hostak/SSK/Eldis o annat eländ INFÖR matchen.
Istället minnas roliga Suddar mot DIF o MIF o sånt.
Kanske spelarna special-studerar SpS i omkl-rummet??

Björn VII:

Hmm, avgå Pirro, avgå Öberg, avgå Jansson, hemgå Zacke och skärp dig Svarten, åsså lite kämpaåjävlarimamma. Många lösningar finns att finna.

westerlind: Efter att ha tillbringat ett par veckor observerande såna där fjortisar och liknande arter, skulle jag vilja fastslå att det för dessa är synnerligen omständigt bara att orka lyfta händerna upp till tangentbordet, eller ve och fasa använda sig av någon form av annat skrivdon exempelvis penna.

Att därtill begära att de, under loppet av en dag, ska lyckas producera en textmassa som är längre än en rad vore som att begära att Martin Wilde skulle klara av att göra en rensning ur egen zon utan att lyfta pucken över sargen. Med andra ord, en omöjlig uppgift.

westerlind:

Jag tycker inte att det är så skrämmande.

westerlind:

Jaja, tror nog iaf mest på den trolska banjomusiken i bakgrunden och hjärnor som är alldeles för trötta, degiga och desillusionerade för att tro på någon världsrevolution längre.

Saker bara går på i sina gamla hjulspår. Vi blir pinkade i munnen av Lulä ibland, med eller utan Pauli Järvinen, vi vinner SM-guld ibland och Timrå kommer en dag att spela i Husum igen. Inget nytt under den norrländska hockeysolen där.

Imorgon gör din favorit Magnus Wernblom mål nummer 203, 204 och 205 i sin ES-karriär och MoDo plockar hem en 6-1-seger mot W/Ö-F, det blir skönt, men ack så förväntat.

Björn VII:

Haha, sedan har just MoDos gb här på SpS ett unikt koncept: Vad jag förstår måste man vara moderator i minst en gästbok innan man släpps in i gemenskapen här.

Detta borgar naturligtvis för ett högklassigt och intellektuellt stimulerande debattklimat med idel litterära pärlor. För skribenter som är mer vana vid enstaviga ord och meddelanden på max en rad kan det kanske upplevas skrämmande. Vad tror du?

westerlind:

Det gör det numera där också, men jag tror att sju år av intetillfinnande har skapat en slit- och slängkänsla som tar lång tid att fila bort.

När man läste nattens och morgonens produktion fick man iaf en ganska skön känsla av att man satt och tittade på en skolklass med Marve Fleksnesar som alla hade givits en åsikt om vad som var fel, och sedan skulle de föra fram dem, med enbart en Marve som slutlig vinnare.

Skillnaden är väl att jag fortfarande skrattade åt repriserna med den riktige Marve i somras.

Björn VII:

Till skillnad från det-där-andra-stället jag tror du menar, så finns det moderatorer här. Duktiga också.

westerlind:

Jag har ett annat positivt fenomen att peka på, någonting i den här communityns atmosfär gör tydligen att det inte registreras 10-15 nya nick precis efter en förlust, varav 7-8 nya hockeyexperter föds just då, för att efter nästa derbyvinst försvinna igen.

Upplevs MoDo-på-SpS som allt för krävande, eller vad säger du som utböles skrivande?

scim: Inte nu, men snart - det ser jag fram emot.

westerlind:

Möter vi Brynäs?

Lumber Jack & mike:

Kom igen nu grabbar, ta inte förlusterna så hårt - det har faktiskt hänt att Brynäs förlorat och då kände jag likadant. Nästa match är jag nästan säker på att något av era lag tar poäng.

Lumber Jack: Jag är drogad - har hällt i mig 14 proppfulla burkar med neonisar. Jag håller bara med i allt som skrivs och sägs för stunden. Men det går säkert över bara jag får sova ruset av mig.

mike:

Fel, du ska hugga tillbaks med nått om frikyrkor eller världsspelare i ishockey.

Lumber Jack: Låter helt ok för mig. En sån här kväll känner man sig faktiskt som en besudlad parkbänk.

mike:

Vi - parkbänkskommunens representationslag, kanske?

knaskamilla: Riksman ut efter drygt halva första perioden, första såg han inte : dalande puck efter hopslag , en skänk från ovan, . andra var ett skott från ganska långt håll och dålig vinkel vilket han silade in , tredje var väl inte hans fel direkt, men han gjorde inte så mycket rätt där heller. Så det var nog bara att byta för att ändra på läget. Vilket iofs inte hjälpte eftersom MoDo gjorde en urusel match. Lite skärpning i andra men utan utdelninig , sen var det gonatt och sov så gott. Matchen var ett sömnpiller , ingen nerv, inget spel, bara bök och stök, missade passningar, missade frilägen, passivitet . Sämre än så här kan det nog inte bli.

Glöm det här nu grabbar o tjejer. Vi tar nya tag på torsdag. Vem fixar en godkänd trådrubrik denna gång?

För att fortsätta på Janne Öberg köret. Men det är tamme fa* tjänstefel att sätta Martin Johansson på bänken när han har varit så bra i år. Han är ju den enda backen som kan stå för något konstruktivt framåt hittills i år. T.om Lasse Jansson får lira trots att han är tillbaka från skada. Men Pirro har ju uppenbarligen Janne som stor kelgris. Nu tycker jag Janne ska spela på centerplatsen där han gör ett fint arbete.

Martin S: Riksman kommer aldrig nånsin att bli hjälte. Han har aldrig varit en bra målvakt. Tyvärr.

knaskamilla: Jag tror inte att MODO kommer att förändra sitt målvaktspar denna säsong. Riksman/Vesa kommer att vara målvaktsparet som tar MODO till slutspel. Zakke behöver matcher och det får han i Piteå.

Lite intressant att läsa modohockey.se forum..Efter de första matcherna så skulle Pirro avgå och Riksman skulle säljas, sedan gjorde Riksman några kanonmatcher och var hjälte igen och nu verkar vi vara tillbaka på ruta ett enligt forumet på modohockey. Jag antar att om Riksman gör en bra match på torsdag så är han hjälte igen och våran bästa målvakt genom tiderna? Det svänger fort i denna bransch....

Nu har jag hört av en luling att MoDo kommer (jag tror formuleringen var sådan) att göra något åt sin målvaktssituation. Jättekass Riksman idag, sägs det.

knaskamilla: Jag vet vilken form av spel som han kan sysselsätta sig med. Garanterar att han håller sig en väldigt lång bit från en isyta

AudibleGiraffe:

Snygg-Janne? Kan det vara sant? Fast jag håller med om att han borde spela någon annanstans än nästan längst bak.

Jan Öberg fortsätter vara inne på överlägset mest baklängesmål. Och i det här läget förstår jag inte varför man bänkar Martin Johansson som faktiskt varit bra i år, och lirar med Jan Öberg på backen där det verkar släppa som ett soll. Nu har jag inte sett matchen, men det säger ju sig själv att man kan inte ha varit så bra om man är inne på så många baklängesmål... och så har det tyvärr varit fallet för Janne...

NuMo:

Jag får skriva och fråga det...

knaskamilla:

Därför att lulingar är bra på att såga målvakter?

knaskamilla: De kanske har italiensk middag och är i desperat behov av ett durkslag.

zigge: Och?

Är det någon som förstår varför jag just fick ett sms med texten "Riksman?" och inget annat ifrån en luling?

zigge: Ja, det är klart vi kan, men vi kan inte ta några som helst beslut utifrån det.

NuMo: Kim Staaaaaaaaal stal poäng av Indianeran

NuMo: Jag tror jag kompissar åxå...
FY, så dumt... Kan vi redigera videon o skicka in?
Den från .... -96?

Det är sådana här stunder ens lojalitet testas. Härmed sätter jag igång och kissar på mig, så slipper vi förnedras av dom dära inkontinenta norrbottniska utomjordingarna.

Lumber Jack: Det är i alla fall tur att vi värvade Gästrin, den enda som förstått vad det handlar om.

Frisco:

En massa mål i röven, men det är lugnt. Så här ska det se ut när man vinner en serie:

Slut Tabell
Div I

Matcher Vinster Oavgjorda Förluster Mål + / - Poäng
Sollefteå HK....................18 12 1 5 89 - 93 - 4 25
IFK Sundsvall Hockey * ...18 12 0 6 93 - 52 + 41 24
Timrå IK.........................18 11 1 6 90 - 67 + 23 23
Piteå HC.........................18 10 1 7 82 - 67 + 15 21
Kiruna HC.......................18 9 1 8 63 - 56 + 7 19
Bodens Ish. Klubb...........18 9 1 8 80 - 81 - 1 19
Kiruna AIF......................18 8 0 10 71 - 74 - 3 16
CRIF **.........................18 8 0 10 63 - 72 - 9 16
Bergnäsets IF.................18 5 1 12 66 - 100 - 34 11
Tegs SK.........................18 3 0 15 63 - 98 - 35 6

* Tidigare Sundsvall / Tunadals IF ( Vilket borde ha resulterat i S/T/T)
** Clemensnäs / Rönnskärs IF

Frisco: Jag känner mig trött. Matchen måste vara ett sömnpiller.

Ähh, nu ska jag ta mig en läsk.
[bild]www.frisco.se/hs/frisco.jpg[/bild]

Björn VII: Lovar att inte göra det.

Frisco:

[k]Du[/k] startar då iaf ingen [k]MoDo-S/T Hockey[/k]-tråd.

scim: Det var därför jag inte tänker starta nån 0-poängstråd denna veckan. Räknar med 6 pinnar.

Frisco:

Ähh, upp med hakan, en sexpoängs vecka är inte fy skam det heller.

Björn VII: Jodå, nästa tråd blir en nollpoängsvecketråd. Dock ej denna veckan.

zigge: Hur länge skall det här pågå. Domaren! Blås av matchen...

Frisco:

Forza tråden!

NuMo: SKITTTTT!!

zigge: För mig får de gärna göra fem långsamma, bara de förvaltar tiden väl. Nu ska vi väl vara glad om bussen håller sig kvar på vägen hem, mer ska vi nog inte hoppas på.

Frisco: Han kanske kommer ut, ny-Rönnkad!
Skrbrer crossad av Lehtinen. Mer sånt!

Frisco:

Nej, definitivt inte vid förlust.

zigge: Nordgren är ju på röntgen.

« · 312769 · »