1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

483010 inlägg · 4079 ämnen

Hemmapremiär MoDo - Karlskrona 19/10

« · 1699103 · » Till forumet


Sv: Hemmapremiär MoDo - Karlskrona 19/10

Amitiel:

Det är lätt att vara efterklok. Det var inget gnäll här för en vecka sen, om att man skulle ha värvat Jesper istället för någon av nyförvärven. Nu gjorde han en grym match mot Modo och några börjar sitt gnäll.

Men ja, man ska värva hem Jesper så tidigt som möjligt. 

Kommentera

Sv: Hemmapremiär MoDo - Karlskrona 19/10

Nu har det bara gått 2 matcher men är redan orolig för försvaret. Dom har haft 10 försäsongsmatcher att köra in sig i nya systemet men försvaret ser inge bättre ut nu än vad det gjorde första försäsongsmatchen. Börjar få vibbar från säsongen 09/10 där vi hade en grym offensiv med bl.a. Zucca, Foppa och Näslund men gjorde Modo 6mål så släppte dom in 7. Sen hade dom väl även en målvakt den säsongen som kastade in puckarna.

Men jag ger dom 10 matcher, för får dom ordning på försvaret så kommer det att bli en rolig säsong.

sen kan man ju tycka att försvaret har varit Modos akilleshäl i flera säsonger med olika huvudtränare men med samma andretränare, jag tyckte redan innan denna säsong att man även skulle sparka Alavaara och Gradin.

Kommentera

Sv: Hemmapremiär MoDo - Karlskrona 19/10

Smartin:

Det är väääldigt mycket snack om Alavaara och Gradin. Skulle deras tysthet, osäkerhet och brist på instruktioner till spelarna kunna bero på språket - en rädsla för att kommunicera på engelska? Vi har trots allt en organisation som snart har engelskan som huvudspråk.

Lyssnar man på de journalister som är i ungefär samma ålder hör man att de inte har pratat engelska på länge och att engelska inte direkt är den bästa. Alltså jag klandrar inte dem, utan bara konstaterar att engelska är bristfällig.

Jag skulle kunna tänka mig att att det är samma sak med våra assisterande tränare Gradin och Alavaara.

Kommentera

Sv: Hemmapremiär MoDo - Karlskrona 19/10
hellge: Fast de pratar inte med de svenska spelarna heller. Det kan inte förklara varför de står som två trädgårdstomt matcherna igenom heller.
Jag tror att vi är väldigt många dom gärna skulle se att Modo byter andratränare.
Kommentera

Sv: Hemmapremiär MoDo - Karlskrona 19/10
hellge: Av det jag sett och hört på träningarna har Alavaara inga problem med att kommunicera på engelska.
Kommentera

Sv: Hemmapremiär MoDo - Karlskrona 19/10
J F K:Förodligen ansåg Modo att de inte hde å att sprka de asssterande tränarna.
Kommentera

Sv: Hemmapremiär MoDo - Karlskrona 19/10
Carl Lejonkräk: det tror jag med. dom la pengarna på huras och spelare ist.
Kommentera

Sv: Hemmapremiär MoDo - Karlskrona 19/10

AM och JFK:

Då kan vi kanske utesluta språket...

Kommentera

Sv: Hemmapremiär MoDo - Karlskrona 19/10
Carl Lejonkräk: För ovanlighetens skull tror jag att du har helt rätt. Både pengamässigt, men även förtroendemässigt vill man nog undvika att sparka någon tränare till.
Kommentera

Sv: Hemmapremiär MoDo - Karlskrona 19/10
J F K: ska verkligen Ryan Whitney lägga av?! Eller är det ett tidigt första aprilskämt som Madhawk kommer med?
Kommentera

Sv: Hemmapremiär MoDo - Karlskrona 19/10

J F K:

modohockey.se/artikel/69414/

Jaha där har vi förklaringen till varför han varit dålig de senaste matcherna.

Otroligt tråkigt att inte kroppen håller, för vi har nog inte en försvarare som kan hitta de passningar som han hittar.

Kommentera

Sv: Hemmapremiär MoDo - Karlskrona 19/10
Rytter: Grymt tråkigt. Jag tyckte under försäsongen att han hade potential att vara SHLs bästa back, men igår syntes det att han inte kunde åka skridskor riktigt. Jag har full förståelse för att han bestlutet, men han sätter oss i en lite prekär situation givetvis.
Kommentera

Sv: Hemmapremiär MoDo - Karlskrona 19/10

J F K:

Precis. Det som är intressant är ifall detta frigör en del pengar eller ifall kontraktet var rent prestationsbasertat?

Kan detta öppna för att hämta in Welch redan nu och använda Whitney pengar för att täcka upp för den ökade kostnaden för Welch?

Kommentera

Sv: Hemmapremiär MoDo - Karlskrona 19/10
J F K: hur funkar det, visst får modo pengar över nu? Borde gå att hitta en defensiv pjäs!
Kommentera

Sv: Hemmapremiär MoDo - Karlskrona 19/10
J F K: då är nästa fråga, vad finns på marknaden?
Kommentera

Sv: Hemmapremiär MoDo - Karlskrona 19/10
J F K: ajajaj.. men på nåt sätt skönt att han kände det redan nu och inte haltar runt 10 matcher o slår indianare som den igår. nu är frågan från vilket camp vi kommer ta in en ersättare, eller vad man ska kalla det. kan man verkligen inte ta in welch redan nu även om det kostar?
Kommentera

Sv: Hemmapremiär MoDo - Karlskrona 19/10
Tråkigt, men borde frigöra pengar till en klassvärvning.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Hemmapremiär MoDo - Karlskrona 19/10
Borde väl frigöra några kronor till någon ersättare.
Kommentera

Sv: Hemmapremiär MoDo - Karlskrona 19/10
InVinoVeritas: Marknaden är död... Lät det när Brynäs jagade.. Gäller än mer nu antar vi
Kommentera

Sv: Hemmapremiär MoDo - Karlskrona 19/10
Undrar om vi haft chans på Salmela om vi vetat detta för 2 veckor sedan..
Kommentera

Sv: Hemmapremiär MoDo - Karlskrona 19/10
Jesse: fast å andra sidan så startar NHL snart och en hel del killar får inte plats i trupperna. Kan finnas nån där att haffa
Kommentera

Sv: Hemmapremiär MoDo - Karlskrona 19/10
Jesse: "Vi"? Du och Smeagol eller? ;)
Kommentera

Sv: Hemmapremiär MoDo - Karlskrona 19/10

ULTIMAVICI:

Prio 1: Se ifall man fått tillräckligt med pengar över för att plocka in Welch nu!

Prio 2: Undersök marknaden och se vad vi kan tänkas få tag i.

Kommentera

Sv: Hemmapremiär MoDo - Karlskrona 19/10
Rytter: Fy fan va trisst för er med Ryan.......
Kommentera

Sv: Hemmapremiär MoDo - Karlskrona 19/10

Varför är det så självklart att man ska kunna värva något vettigt för pengarna som nu frigörs? Det känns inte som om han var dyr, då backsidan ansåg vara klar när Whitney värvades.
Plussar man ihop anledningen till detta beslut och hur det lät varför han kom till Modo, så tror jag inte att det är en hög lönepost om försvinner. Klart han tjänade pengar. Men några 200-300k/mån tror jag inte på.
Whitney chansade nog att spela för Modo, då han hemskt gärna ville lira med Noah. Och Modo hade inte mycket att erbjuda. Så det är nog inte jättemycket pengar man kan värva något nytt för. Nu vet jag inte vad det kostar att ta hit Noah men kanske att det kan täcka skattekostnaderna för Noahs kontrakt.

Kommentera

Sv: Hemmapremiär MoDo - Karlskrona 19/10
Rytter: Nja, när Whitney värvades var det för att knyta ihop backsidan. Då var redan Welch medräknad, anser därför att man skall försöka fullfölja sin "gameplan" och försöka ersätta Whitney med spets.
Kommentera

Sv: Hemmapremiär MoDo - Karlskrona 19/10
ULTIMAVICI: Cumiskey :) fast han tar nog en plats där borta. En defensiv back behövs.
Kommentera

Sv: Hemmapremiär MoDo - Karlskrona 19/10
snowden: Det ironiska är att han signade för 4 dagar sedan, så han blir troligtvis inte aktuell.
Förövrigt så ser jag hellre en stabil 2-vägs back som inte nödvändigt behöver kosta stora summor.
Brynäs jagade rejäl spets och då blir marknaden betydligt smalare. Finns fortfarande gott om kvalité att hämta i exempelvis Nordamerika.
Kommentera

Sv: Hemmapremiär MoDo - Karlskrona 19/10
ULTIMAVICI: Är tydligen ett try-out som Cumiskey skrivit på.
Men är det verkligen den spelartypen vi behöver? Om han nu blir aktuell?
Eller vafan, hockey är underhållning och Cumiskey är stor underhållning.
Kommentera

Sv: Hemmapremiär MoDo - Karlskrona 19/10
ULTIMAVICI:

Cumiskey är underhållning och har oerhörd potential men han fick spela på tok för många minuter per match i Modo tycker jag.

Men efter två sejourer så har jag ändå lärt mig att han knappast är mannen som får vårt försvar att se mindre förvirrat ut.
Kommentera

Sv: Hemmapremiär MoDo - Karlskrona 19/10

ULTIMAVICI:

Han får bidra med att hålla pucken i anfallszonen alternativt i motståndarnas målbur.

Kommentera

Sv: Hemmapremiär MoDo - Karlskrona 19/10
S-vikaren: Tror snarare Svartvadet redan kollat med Mikko Kousas agent om en värvning är realistisk.
Kommentera

Sv: Hemmapremiär MoDo - Karlskrona 19/10
ULTIMAVICI: Märkligt vad många som i efterhand visste att Whitney skulle få sluta. Jag tycker tvärtom att han under försäsongen visade att han verkligen hade motivationen och jobbade hårdare än nästa alla andra. Jag tycker att det nästan blir pinsamt hur bedrövligt usla och populistiska murvlarna är.
Kommentera

Sv: Hemmapremiär MoDo - Karlskrona 19/10
ULTIMAVICI: Borde det inte gå att hitta någon ok svensk back som blir cutad på camperna nu? Tänkte som man kan skriva fast på några år och bygga kring. :-)
Kommentera

Sv: Hemmapremiär MoDo - Karlskrona 19/10
Monno: Man hoppas att Svartvadet har varit lite förberedd att det kunde hända. Kanske så varnade Whitney Svarten som chansade ändå med han. Har vi tur så har Svarten någon spelare på gång redan och äter sin söndagssteken i lugn och ro. Vågar vi hoppas på en ny back redan till på fredag?
Kommentera

Sv: Hemmapremiär MoDo - Karlskrona 19/10
J F K:
Jo typiskt, man undrar varför de vänta med att skriva nåt:)
Kommentera

Sv: Hemmapremiär MoDo - Karlskrona 19/10
ULTIMAVICI: Mikko kousa hade varit en bra värvning men jag vill se en defensiv back istället med ett bra förstapass.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Hemmapremiär MoDo - Karlskrona 19/10
modomille: Fast nä? Kousa var väl en katastrof här? Eller blandar jag ihop honom med någon?
Är väl Kousa som varit bra typ överallt i Finland med floppade i modo?

Jag röstar på Thomas Pöck ja! Köp ut han från kontraktet bara å ta hit han! ;-)
Kommentera

Sv: Hemmapremiär MoDo - Karlskrona 19/10
ingen som vet hur det går för viktor lööv i toronto? 
Kommentera

Sv: Hemmapremiär MoDo - Karlskrona 19/10
Monno: Hoppas på en längre intervju med Svartvadet imorgon. Har vi utrymme så lär det finnas en hel del kvalité att ta sikte på i Nordamerika kommande veckor.
Kommentera

Sv: Hemmapremiär MoDo - Karlskrona 19/10
Gusse: Alla har väl vetat att Whitney haft problem med fötter och fotleder, men som sagt så var han riktigt bra i KHL ifjol och han trodde själv att det skulle fungera. Kanske kan han ha indikerat för Svartvadet den senaste veckan, men innan dess såg verkligen inte Whitney ut som om han hade problem.
Kommentera

Sv: Hemmapremiär MoDo - Karlskrona 19/10
J F K: Minns du våra diskussioner i somras om Whitneys skadeproblem? Wilson vs. Scott, Huras vs. Bulan Berglund, Rödin vs. Butler. Du kan i alla fall inte påstå att du haft rätt i någon av dessa jämförelser?
Kommentera

Sv: Hemmapremiär MoDo - Karlskrona 19/10
Skrubben: Kom igen om ett tag när vi har ett fungerande försvarsspel.
Att kritisera Whitney som gjorde fler poäng per match i khl än Salmela i shl för att han nu förvärrat skadan känns löjligt. Det är lite som att säga att Brynäs varit korkade som skrev på med Ollas med tanke på att han spoilerade en säsong. Man borde fattat att han skulle skada sig.

Sedan tar jag Butler alla dagar i veckan. Galet vad han skapar chanser. Synd bara att han bränt de flesta hittills.
Kommentera

Sv: Hemmapremiär MoDo - Karlskrona 19/10
J F K: "Kom igen om ett tag när vi har ett fungerande försvarsspel."

Försvarsspelet borde innefattas av diskussionen Bulan vs. Huras? Tämligen klar seger för Bulan om jag får säga det själv. Även om du lever i förhoppningen av att Huras behöver ytterligare en månad innan han lyckats sätta försvarsspelet.
Kommentera

Sv: Hemmapremiär MoDo - Karlskrona 19/10
Skrubben: Hittills har Bulan varit överlägsen, även om vi har lika många poäng. Dock hoppas jag att vi kommer att bli väldigt mycket bättre ju längre säsongen lider.
Kommentera

Sv: Hemmapremiär MoDo - Karlskrona 19/10

Rytter:Svarten har ju i intervju sagt att det kostar ALLDELES för mkt pengar ta hit Noah i "förtid", så det tror jag tyvärr vi kan glömma. Nä bara hoppas nån blir "över" snart i NHL. Men snabbt, helst! "Nån" behövs, NU!

Kommentera

Sv: Hemmapremiär MoDo - Karlskrona 19/10
zigge: Alltså är inte saken med Welch lite att det drabbar Welch ekonomi rätt hårt också? Alltså att han själv får skatta bort inkomst även från Växjö. Eller har jag fel?
Kommentera

Sv: Hemmapremiär MoDo - Karlskrona 19/10
And Erk?n:
Lööv är drömmen
Kommentera

Sv: Hemmapremiär MoDo - Karlskrona 19/10
ivandrago: Någon som vet hur situationen ser ut för gamle TIK-backen Elias Granath, verkar inte ingå i Schwenninger´s trupp? Kanske vore värt att testa, stor,stark, elak, med defensiven som främsta egenskap?!
Kommentera

Sv: Hemmapremiär MoDo - Karlskrona 19/10
Skrubben:
Då ska ju även tiden dom haft att tränat laget räknas in, Bulan har ju ett antal månader mer.
Kommentera

« · 1699103 · »