Martin S: Minns faktiskt inte om Myrvold fick något straff överhuvudtaget för det han gjorde innan matchen. Det var väl, lite lätt diplomatiskt uttryckt, mer en undran på läktarna över hur det egentligen stod till uppe i hjärnkontoret hos den där Myrvold.
Frisco: Myrvold fick inget straff för det han gjorde innan matchen startat. Om jag minns rätt så han aldrig Wernblom uppfatta vad som hände då han stod med ryggen emot.
Myrvolds kommentar till händelsen var att han hade hört att den där Wernblom skulle vara en tuffing, så det ville han kolla upp.
Det verkar gå ganska skapligt för Hedin i Adler Mannheim. På 4 matcher har han hittills åstadkommit 1 mål och 2 assists och är poängmässigt bäste back i Mannheim.
Tycker att Mannheims klubbsymbol verkar lite halvlik Atlanta Thrashers logo.
Frisco: Visst, men det var Dall...Hammarbys nya tröjor jag funderade över. Förövrigt var stjärnorna på den gamla fina bilden förvillande lika de Leksand använder.
"Kommer ni ihåg backen Martin Wilde? Han som spelade i Modo 2002-2003? Jaså inte det. Jag gör det. Och det beror nog mer på det coola efternamnet än det enda målet han gjorde på 48 elitseriematcher i Modo. Det var Wilde som trodde att han blivit NHL-spelare när han skrev på för Boston Bruins för några år sen, men affären sprack eftersom NHL-klubben glömt att Wilde inte var draftad, trots att han spelat kanon i farmarlaget Providence. 28-årige Martin Wildes karriär i Nordamerika fortsätter. Förra säsongen spelade han 57 matcher för Hershey i farmarligan AHL och han ser ut att inleda årets säsong där också. Washington Capitals har skickat både Wilde och förre HV 71-junioren Jonas Johansson, 21, till Hershey."
knaskamilla: Svarten låter Aftonbladet få material för att skriva en artikel.
"- NHL-proffsen är överskattade. Visst, spelare som Hossa och Forsberg dominerar i NHL och i elitserien, men storstjärnorna är inte speciellt många borta i Nordamerika."
"Han konstaterar att Modo dessutom hade svårt att bygga ett lag med alla hemvändare. - Vi får alla ta på oss en del av ansvaret för att det blev som det blev. Varför vi inte lyckades vet jag faktiskt inte."
Paddan: Förstår inte att så många tror att NHL-spelare är överskattade.
Då en bekant i Skövde sa det till mig svarade jag: "8 av topp 10 i poängligan är NHL-spelare och även dussinlirare i NHL (horcoff, knuble, cleary osv) var toppspelare i elitserien förra året."
Lumber Jack: Undrar om det finns något sammanträffande mellan att Polarn & Pyret öppnar sin butik imorgon i Örnsköldsvik och elitseriepremiären. Fattas väl bara att domarna har en reklam för Pampers på byxbaken.
Poffa: Förstår inte varför ni är så upprörda över det där. Jag har pratat med Martin Sedin och han berättade att det där är en syn de får se på Gideå varje dag - det är många modoiter som inte har begripit att det bara är handväskan som ska åka med på bandet för att röntgas.
Martin S & Poffa: Hoppsan. För mig var den första associationen ett skelett - därav åsyftningen på en röntgenbild. Tyvärr verkar ingen modoit ha samma livliga fantasi som mig, så det föll platt till marken.
westerlind: Äh, bara för att vi inte har haft spelare som gillar att fördriva fritiden på hamburgerrestauranger så är vi inte direkt så magra att vi är levande skelett.
Poffa: Inslaget efter var väl bland det fjantigaste men sett på ett tag. Och inte berodde det på Kristoffer Ottosons glasögon. Att spelarna skulle vara så stressade att man skulle tycka synd om dom för att några till och med behövde sömnpiller för att kunna slappna av ordentligt.
Frölunda verkar iofs ha tänkt till och skall flyga chartrat flygplan till väldigt många bortamatcher (i princip alla utom HV & FBK om jag fattat rätt) för att dom just skall kunna vila i hemmamiljö istället för på ett Statshotell nånstans.
Något säger mig att Anders Eriksson inte riktigt övertygar på Rangers training camp:
"That was Tom Poti and Anders Eriksson you saw backing in passively on the Isles' early goals. Eriksson has no business being with a team already heavy with veteran defensemen that claims to be rebuilding. He was mediocre in the old NHL, he will be downright awful in the new NHL."
Poffa: Nä, det är möjligt att du har rätt. Men att se skelett är inte något som bör ske lätt. Äh, domare, poliser och modoiter är sig lika - alltid lika enögda. Kolla på dessa bildbevis jag lyckades hitta på en bastusite för överåriga hockeysupportrar i Västernorrland: