Poffa skrev: "I slutspelet ifjol var det knappast orättvist med MODO-vinst. Ärligt talat, HV var ett mycket sämre motstånd än Timrå."
Jag vet inte om jag drabbats av någon plötslig Alzheimer, men handlar inte jämförelsen om två serier som avgjordes först i en sjunde och avgörande?
Per definition undrar man då om skillnaden mellan "mycket sämre motstånd" och riktigt bra motstånd.
Statistiskt sett verkar skillnaderna hårfina, men att det förmodligen är så att det är en mycket större bedrift att avgöra på hemmaplan än bortaplan...
Kakelmannen: tråkigt med backa hem och slå icing? hur många icing gjord Modo idag? det övriga kallas säkert och rutinerat spel, och det verkar ge resultat.
Modo har vunnit sina 3 matcher efter jul, HV därimot, förlorat 2 av 3 matcher. oavsett hur mkt spelövertag ni hade och hur snyggt ni spelade, så ska man vinna! vare sig det är med 10-0 eller 1-0. Vinner man så vinner man! spelar ingen roll hur snyggt och bra ni spelade, ni förlorade!
Kakelmannen: Om det är stilpoäng som ska avgöra vem som vinner är det inte hockey utan konståkning du ska kolla på. Det är fortfarande laget som gjort flest mål som vinner en hockeymatch, och man ska inte behöva be om ursäkt för att man vinner en match, även om motståndarna hade ett spelmässigt övertag...
Tänk om du hade hållit på ett sådant gnällgäng till hockeylag. Då hade du inte behövt vara ledsen i våras. Om ni är så himla bra så vinner ni nog SM-guldet i år, även om ni förlorar i matcher där ni är överlägsna. Lycka till!
Kakelmannen: Men skärp dig. Sluta lipa och agera vuxet. I slutspelet ifjol var det knappast orättvist med MODO-vinst. Ärligt talat, HV var ett mycket sämre motstånd än Timrå.
Hur många icing slog MODO idag? Var det mer än fem? Det handlar om att spela efter det material man har och den förmåga man klarar av att hantera. Det lag som gör det bäst vinner, sett över flera matcher.
Har HV aldrig någonsin vunnit orättvist? Svarar du nej, så ljuger du. Svarar du ja så har du skjutit hela ditt gnällande i sank.
Jämnar inte alltid ut sig, gjorde inte det i fjol i slutspelet .. Ni har ju alltid spelat såhär tråkigt med backa hem och slå icing . Hv var totalt överlägsna som vanligt, han kan väl dricka mjölk själv om han nu vill det var så jag menade, ni skämemr ut er med att hålla på ett sånt gnällgäng till hockeylag...
Poffa: Jag blir arg när det får vara så sjukt orättvist, erat lag är ett skitlag som bara bacakr hem och spelar på motståndarens misstag... dumma lappjävle gör mjölk till dig själv ...
Kakelmannen: Nä men, inte ska väl en lite pompe som du bli så arg. Din mamma kan säkert ordna med mjölk och smörgåsar innan du går och lägger dig. Men bara om du ber snällt.
Modo har inte mycket att komma med när Hv får ordning på målskyttet... Modo är så tråkiga att se, så tråkig hockey man spelar, iofs bar det till guld i fjol men lär ej göra det igen. LAPPJÄVLAR!
Wayne Gresky: Jo, jag ska nog aldrig mer berömma honom. Han verkar inte klara beröm, det går tydligen åt skallen på honom... det såg man ju idag hur skallen plötsligt svällde upp och så poppade hjälmen av. Lämpligt nog åkte en HV-spelare förbi och gjorde något mindre klokt i samma veva så han kunde skyla undan denna pinsamma händelse. Men till nästa match har han säkert skaffat en töjbar hjälm.
Paddan: Jag tycker det ser ut som den tidigare så stabile Tribuncovs speltid ser ut att börja ta ut sin rätt. Han ger numera bort en del puckar och ser väldigt lättrundad ut.
Salle & Poffa: Firade ett oförglömligt nyår i Övik. Tipsad av mina älskade föräldrar spanade jag in teves härliga nyårsutbud: efter att först ha glatt mig åt Povel Ramels finurliga skämt avnjöt jag sedan en stenknall Jan Malmsjö som svamlade på Skansen. Sen stod vi gemensamt och njöt av alla raketer och bomber som regnade över Gullänget.
J-la sk-tprylar. När vi vaknade upp dan efter stod byn kvar.
Själv tycker jag att MoDoförsvaret var så generöst att HV borde ha avgjort matchen redan efter första perioden. Sedan så är det ju intressant också att höra att MoDo tydligen värvat en Timråspelare nu såhär innan matchstarten idag. För han "Oscar Sundh" som de pratade om titt som tätt måste väl vara ett nyförvärv.
Salle: Det är ganska skönt att vinna en match där man är tillbakapressat i 52 av 60 minuter.
Fast jag är samtidigt lite missnöjd med att Svarten inte blev intervjuad efter matchen, men C+ kanske tyckte att det fick räcka med pikar från spelare till kommentatorerna.
Jag vet inte om jag drabbats av någon plötslig Alzheimer, men handlar inte jämförelsen om två serier som avgjordes först i en sjunde och avgörande?
Per definition undrar man då om skillnaden mellan "mycket sämre motstånd" och riktigt bra motstånd.
Statistiskt sett verkar skillnaderna hårfina, men att det förmodligen är så att det är en mycket större bedrift att avgöra på hemmaplan än bortaplan...