1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

482261 inlägg · 4079 ämnen

IF Björklöven - MoDo Hockey : 2023-02-10

« · 2466198 · » Till forumet


Sv: IF Björklöven - MoDo Hockey : 2023-02-10
M Horava: Ove vaknar upp i ett soligt Umeå och ser att MoDo fortfarande är bäst. Vi har en grym trupp som har tid att kugga ihop ännu bättre.
Kommentera

Sv: IF Björklöven - MoDo Hockey : 2023-02-10
Gusse: Det var rätt tydligt att Fredrik Andersson inte var nöjd med att de inte klarade lyfta upp spelet. Ja, de låg bra defensivt i sina positioner, men de hade ju knappt någonting framåt. Något de de definitivt ville. Tror att de utåt sett är nöjda, men internt var det nog jobbigt som fasen att inte kunna vara i anfallszon öht.
Kommentera

Sv: IF Björklöven - MoDo Hockey : 2023-02-10
Gusse: Halloran behöver sätta några baljor nu. Annars kan det låsa sig för karln.
Kommentera

Sv: IF Björklöven - MoDo Hockey : 2023-02-10
Gavelo: tänker samma men har dom riktigt flyt med skador så blir dom farliga. Hur är skadeläget i lagen i HA överlag? Är modo värst drabbade?
Kommentera

Sv: IF Björklöven - MoDo Hockey : 2023-02-10
Robin Ztorken L: Samtidigt kan det vara väldigt lite som behövs för att allt plötsligt ska kugga i. Rätt spelare får göra ett mål , några skitmål så rullar kanske det mesta in. Så kallade ketchupeffekten. Att sitta och såga serieledarna från Örnsköldsvik en månad innan slutspelet börjar är inte annat än dumt.

Björklöven spelade på sin 2-0 ledning nästan hela matchen igår mycket på grund av att Modo inte tillät dom att anfalla så mycket. Om Modo gjort 1-0 vad är det som säger att Björklöven skapat nånting mera än vad dom gjorde under matchen igår.
Kommentera

Sv: IF Björklöven - MoDo Hockey : 2023-02-10
erjo: Jag svarade bara dig angående Brickley, där jag inte håller med. Jag vet inte om han sätter sin backpartner i skiten så ofta. TÄnker att det många gånger är en konsekvens att spelare utan puck är dåliga på att ge alternativ och täcka upp för varandra även om det senaste matcherna blivit bättre.

Sen skapar det en oro när våra backar missar passningar, träffar ben och skridskor etc i egen zon på forecheckande spelare. Näsen har tidigare varit säkerheten själv i det men just nu går mycket fel.

Det andra var absolut inte riktat till dig utan mer allmänt vad jag tänkte kring matchen :).
Kommentera

Sv: IF Björklöven - MoDo Hockey : 2023-02-10
Axle San: Tyvärr, Mora har inte ett tillräckligt bra lag och dessutom saknar dom bredden.
Just nu spelar dom över sin förmåga sett till materialet och jag har rysligt svårt att se hur det skall hålla i sig dessa återstående 10 omgångarna + ett helt slutspel.
Får dom dessutom en skada på tex Persson så vetefan om dom ens tar sig förbi kvarten.
Kommentera

Sv: IF Björklöven - MoDo Hockey : 2023-02-10
jonsson: Vi började gå ner oss rejält efter skador på Josh o Woods.
Woods är ännu långt från form fortfarande.
Vi har för närvarande en enda enhet som funkar och det är vår fjärde.
Vi borde kasta om i formationerna o testa nytt, för framåt funkar ingenting, vi gör ju knappt ett mål/match.
Bara Bernhard som skapar lite framåt och det räcker ju inte.

Vår stjärnvärvningar är ju bra spelare i sig men har inte gjort laget bättre.
Kommentera

Sv: IF Björklöven - MoDo Hockey : 2023-02-10
erjo: Mora tror jag kommer att bli luriga i slutspelet så det är inte skrivet i sten att det blir Modo - Löven i final. Mora kanske till och med kan utmana om andraplatsen.
Kommentera

Sv: IF Björklöven - MoDo Hockey : 2023-02-10
Hakning-Henrik: Jag sa inte att vi var dåliga igår eller att vi inte saknade våra nyckelspelare.
Jag kommenterade ett inlägg angående våra nyförvärv. Jag håller inte med om din åsikt angående Brickley, visst håller han pucken, men oftast alldeles för ofta och han sätter enligt mig ofta sin backpartner i skiten.
Kommentera

Sv: IF Björklöven - MoDo Hockey : 2023-02-10
Bad_Brett: Du är en krigare och jag gillar dig. Igår kväll slet du hårt och jag hoppas du fick sova ordentligt. Som Puffe så elegant sammanfattar det; 'det var inte din kväll' igår. Inte min heller för den delen. Jag fyllde år (en hel massa) och såg därför matchen i efterhand. Frustrerande, irriterande och dessutom får Rahimi sätta en i tom kasse. Vilken jävla käftsmäll! Men jag lyssnar på Karlins intervju efter matchen och smärtan från Rahimis smäll sakta avtar. Jag tycker också att vi spelar bra ikväll.

Jag fortsätter med krigarreferensen: Du ger mig 'Barnes-vibbar' (filmen Plutonen) när jag läser dig från igår. Karlin ger mig 'Elias-vibbar'. Igår var han det ljusa och du var det mörka. Och det känns som att du - i ditt mörker - får mig och andra att än tydligare se ljuset. Vi leder serien, vi spelar faktisk bra igår.
Kommentera

Sv: IF Björklöven - MoDo Hockey : 2023-02-10
Gavelo: Lite brännvin är bra för kamplusten, kanske hade blivit lite mer jävlar anamma i laget.
Kommentera

Sv: IF Björklöven - MoDo Hockey : 2023-02-10
Hakning-Henrik: Haha ryska matcher, är det att flyga Su57 till bortamatcherna, byta om i en lada med björnar och dricka brännvin ur Ikea glas innan nedsläpp?

😅
Kommentera

Sv: IF Björklöven - MoDo Hockey : 2023-02-10
erjo: Tycker Brockley får oförtjänt mycket skit. Bra på att hålla pucken, blir inte så lätt stressad, gör inga fatala misstag, bra på att välja sarg ut när det behövs.

Sen saknade vi JD, Ingman och Aagard (som förvisso brukar bli psykad av Rahimi). Men det är 3 av våra bästa spelare. Sitt ner i båten.

10 matcher till för att sätta formen. Sen kör vi 12 rska matcher med vinst...
Kommentera

Sv: IF Björklöven - MoDo Hockey : 2023-02-10
Bad_Brett: det här blir spännande, få se om du nappar på det här narrativet.

När jag summerar säsongen hittills så får jag obehagliga vibbar av när Hardy införde Big Ice Hockey och det såg sjukt bra ut i gruppspelet. Vi spelade ut Kanada i gruppspelet, vann mot Tjeckien knappt och stort mot thskland. Sedan tog det slut mot Belarus som nog ingen glömt.

Dvs att man bländas av en överlägsenhet när det gäller som minst och sedan när det gäller och ett mindre spelande lag spelar cyniskt och att man är bättre på allt i matchen och statistiken säger att man borde vunnit men man inte gör det. Och så står man där utanför finrummet när medaljer delas ut eller finalmatcher om avancemang spelas.

När Woods/Dickinson var hela såg jag väldigt få hinder i vår eriksgata till avancemang. Lätt att få hybris helt enkelt och glömma bort att laget levererat över allas förväntningar och att skador samt avstängningar kommer. Att andra lag värvar och utvecklas under tiden. Att MoDo kan hamna i en svacka med dålig tajming inför slutspelet osv osv.

Sen när skadorna kom, flowet bröts men vi fortfarande vann så började min ödmjukhet att ersätta hybrisen och nu är min inställning att det blir tajt både om seriesegern och att pusselbitarna ska falla på plats inför slutspelet. Grundspelet ska sitta på alla händer och fötter, rollerna/hierarkin köpas och sätta sig, special teams på banan och Josh/Woods/Ingman tillbaks i matchform.

Att vi satsat allt vi har och ”nästa års spelarbudget” med finns liksom inte grund i. Widebro/Hinken har gasat men inte sålt museet för att ta klivet!

Det blir spännande och jag är imponerad över hur trion med Bumba Widebro/Hinken/Karlin gett oss chansen!
Kommentera

Sv: IF Björklöven - MoDo Hockey : 2023-02-10
erjo: Nu laddar vi om, resultatet från gårdagen är såklart trist och mestadels bara surt eftersom prestationen i det stora hela var riktigt bra, inte perfekt men ett stort steg i rätt riktning. Kul att se att detta laget inte viker ner sig trots psykologiska och inte helt logiska mål i arslet sett till matchbilden, men man får samtidigt ge Löven det creddet att gång på gång lyckas med denna bedrift mot Modo.

Ny match, Mora, en förlust och jag tror vi får svårt att behålla serieledningen om inte Löven förlorar på söndag vilket inte kommer ske, men 3p ikväll så lever liket igen.

21poäng till serieseger
Kommentera

Sv: IF Björklöven - MoDo Hockey : 2023-02-10
Robin Ztorken L: Vela och framförallt Halloran är klass, det är bara se hur mycket han skapar och båda kommer bli riktigt viktiga framöver! Brickley tycker jag varit en flopp om man ser till förväntningarna, är inte alls imponerad över honom.
Kommentera

Sv: IF Björklöven - MoDo Hockey : 2023-02-10
Icing-Ove: Inte Brickley han påminner om Näsén, men Vela kanske, Fast han känns inte som en gris heller.
Kommentera

Sv: IF Björklöven - MoDo Hockey : 2023-02-10
Tarasov:

Undra hur det hade varit om vi inte värvat Brickley,Vela, det var väl då spelet började gå dåligt?
Kommentera

Sv: IF Björklöven - MoDo Hockey : 2023-02-10
Axle San: Vela och Brickley har grispotential. MoDo har gjort helt rätt som förstärkt. Det är ju ingen paniksatsning. De ryms i budgeten efter att ha lirat juniorer i början. Vi leder serien och det är kanon. Hoppas dock att hela laget steppar upp lite extra i slutspelet.
Kommentera

Sv: IF Björklöven - MoDo Hockey : 2023-02-10
Bad_Brett: Det måste vara otroligt svårt att vara ett fan av en klubb som man föraktar.
Kommentera

Sv: IF Björklöven - MoDo Hockey : 2023-02-10
Bad_Brett:
Förstår känslan alla borde skaffa en T-shirt med Texten Tarasov hade rätt angående Rysslands stridsförmåga!

Kan inte skaffa en sådan T-shirt du gör mig så ledsen när du skarvar mina uttalanden. Iofs hedrande att du säger att är forumet så kommer skaffa en T-shirt. ”Upphöjd av Bad_brett” den lär det blir många ryggdunk på.
Kommentera

Sv: IF Björklöven - MoDo Hockey : 2023-02-10
Robin Ztorken L: ”Vela, Brickley, Halloran är bra spelare men gör oss bara sämre.
Dyra pengar för koskit tre stora floppar tyvärr.
Man hade hoppats på mer men nu får vi hoppas på Werner. kommer.”

Låter det vara osagt än så länge men hade jag varit sportchef i Modo så hade jag istället kompletterat laget med lite fysik istället, några elaka snubbar.
Men vad vet jag 😊
Kommentera

Sv: IF Björklöven - MoDo Hockey : 2023-02-10
atomragnar: ja ni har ju verkligen vissat vinnarskallen dom sista åren 😄😄
Kommentera

Sv: IF Björklöven - MoDo Hockey : 2023-02-10
atomragnar: Att vara negativ är enkelt. Är du en smart person så har du förståelse för det. Men gillar man Trump så behöver jag nog inte kommentera mer 😅
Kommentera

Sv: IF Björklöven - MoDo Hockey : 2023-02-10
Hampie: De är mästerliga på att förlora finaler, riktig vinnarkultur där Umeå och Linköping typ, vilka hade/har en period där de sin vinnarkultur är mästare på att snubbla på målsnöret och komma 2a. Det om något sitter mentalt hos många där, är ganska många i det laget som varit där och vikt ned sig i finalen och på vägen dit. Finns inget egentligen som visar på någon vinnar kultur där, förutom villofarelser på det här forumet och högljudda umebor. De brukar ofta för dem som förnekar fakta som skriker högst men det blir inte sanning bara för man gapar mkt och försöker få andra att tro det man vill.
Kommentera

Sv: IF Björklöven - MoDo Hockey : 2023-02-10
Bad_Brett: Allt eller inget alltså.

Jag räknar med att det blir hård kamp ända in i kaklet och hoppas att modo drar längsta strået om vi är med så långt, men känner mig på intet sätt säker. Sen 4-3 i matcher förra året, ja förutom sista matchen fick björklöven slita för det.

Sen är det ofta små marginaler hit och dit. Sätter vi inte de lägena vi får idag, ja då vinner man inte tighta matcher, eller överhuvudtaget. Helt klart behöver vi hitta tillbaka till vinnande spåret och sluta sumpa målchanserna. Nu är det löjligt.
Björklöven gör inte många defesiva misstag idag. Ändå skapar vi målchanser som måste sitta...


Nej ska vi spela den frejdiga hockeyn vi vill får vi sätta målchanserna med. Vi kommer blotta oss bakåt och Björklöven väntar bara på det och vinner på det. De försöker inte ens spela eget spel sista perioden.
Kommentera

Sv: IF Björklöven - MoDo Hockey : 2023-02-10
Bad_Brett: Jag använder mina vinstpengar från Dej till vad jag vill? En företeelse som damhockey är kanske en styggelse för Dej, men då blir jag ännu mer angelägen att ge till dom som behöver det mest, alltså Modos ungdomsverksamhet(flickor/pojkar)
Kommentera

Sv: IF Björklöven - MoDo Hockey : 2023-02-10
puffe: Hur menar du? Cheerleading är en mycket farligare och tuffare sport än ishockey. Jag anser att kvinnorna fortfarande har ett försprång som gör att damlag i cheer är mer underhållande att titta på än herrlag (även om det har blivit allt vanligare med mixade lag vilket jag kan tycka är en ganska intressant företeelse då det möjliggör en hel del avancerade kast).

Senaste SDHL-matchen var det 120 åskådare på, vilket iofs var bäst av alla lag, men det tyder ändå på att rätt många delar min uppfattning om att damishockey inte är speciellt underhållande? Så varför skulle jag då någonsin vilja stötta en sådan företeelse (bortsett från rädslan över att uppfattas som en bitter misogynist dvs)?
Kommentera

Sv: IF Björklöven - MoDo Hockey : 2023-02-10
Bad_Brett: Dessutom behöva pynta en massa pengar till MoDos Damer bl.a.
Kommentera

Sv: IF Björklöven - MoDo Hockey : 2023-02-10
Bad_Brett: Hursomhaver... Med tanke på hur pigga alla är på att påpeka hur fel jag alltid har, så vill jag inte se några sura miner jag dyker upp här efter stortorsk mot Löven i slutspelet och utbrister "Haha! Vad var det jag sa!?".

Då vill jag få upprättelse och credd för att förutspådde detta debacle. Då vill jag inte höra något trams om att Löven enbart vann på grund av att Rahimi fick spela efter en egen regelbok, att vi skulle ha vunnit 9/10 etc.

Om vi mot all förmodan besegrar Löven i bäst av sju, kommer jag krypa till korset och göra en offentlig avbön där jag erkänner att jag är en urusel tippare.
Kommentera

Sv: IF Björklöven - MoDo Hockey : 2023-02-10
Bad_Brett: Ju mer du skriver, desto mer framstår det inte som din kväll. Förutom MoDo och damhockey..., nåt annat du inte tror på?
Kommentera

Sv: IF Björklöven - MoDo Hockey : 2023-02-10
hk: På vilket sätt? Är helt ointresserad av damishockey, därav känns det som pengar i sjön.

Jag skulle till exempel aldrig lägga ett öre på herrlag i cheerleading. Skulle däremot kunna stötta damlag i cheerleading.

Att få se Rytter och co skåla över min dålig tippning skulle ändå ge mig någon sorts valuta för pengarna.
Kommentera

Sv: IF Björklöven - MoDo Hockey : 2023-02-10
Bad_Brett: Där kom den, hög klass.
Kommentera

Sv: IF Björklöven - MoDo Hockey : 2023-02-10
Bad_Brett: bra att du visar var du står, inte förvånande
Kommentera

Sv: IF Björklöven - MoDo Hockey : 2023-02-10
Tarasov: Principsak. Pengarna får gärna gå till en flaska champagne eller en fin middag. Kanske en T-tröja med texten "Bad Bretts tårar".

Men att kasta pengar på damhockey är lite som när Gudrun Schyman eldade upp 100 000 kr. Även om risken är mikroskopisk så skulle inte kunna leva med mig själv ifall så blev fallet.
Kommentera

Sv: IF Björklöven - MoDo Hockey : 2023-02-10
Bad_Brett:

Ok så spelar vi slutspel nu?

Vi möttes förra året med 4-3 i matcher, gången innan det blev det 1-1.

Så för att älska statistik så respekterar du statistik och fakta rätt dåligt då det fantastiska löven leder med 5-4 i matcher.

Kan tycka att modo var rätt vassa i höstas att stänga ner matcher. Nu på slutet med nya in och skadade stjärnor har vi blivit sämre på det.
Kommentera

Sv: IF Björklöven - MoDo Hockey : 2023-02-10
Bad_Brett: Du använder statistik till din fördel, typ förbannad lögn.

Men, nu har du några vad att förhålla dej till. God Natt
Kommentera

Sv: IF Björklöven - MoDo Hockey : 2023-02-10
Bad_Brett:
Om du nu är säker på vinst varför bry sig vart du eventuellt behöver skicka pengarna vid förlust.
Kommentera

Sv: IF Björklöven - MoDo Hockey : 2023-02-10
J F K: Du vet att jag är en statistiknörd. Samtidigt finns det lögn, förbannad lögn och statistik. Om det alltid verkar som att lag som Färjestad eller nu Löven har "tur", får fördelar av domarna etc. så ligger det förmodligen någonting annat bakom.

Löven är helt enkelt mycket bättre på att spela slutspelshockey än MoDo. Jag förstår i ärlighetens namn inte varför detta är ett kontroversiellt påstående. De lyckades spela på en 2-0-ledning nästan en hel match - när lyckades MoDo med det senast?
Kommentera

Sv: IF Björklöven - MoDo Hockey : 2023-02-10
Bad_Brett:

Nej jag tycker inte det är ett gigantiskt misslyckande då styrkeförhållanden mellan lagen brukar vara rätt lika från semi och framåt. Detta trots att jag tippade modo som 1:a och vinnare av serien.

En skada på fel spelare, en målvakt ur form osv kan fälla de flesta lag.

Däremot blir jag besviken om vi missar då vi skaffat oss ett riktigt bra läge.

Men därifrån till ett gigantiskt misslyckande är det väldigt långt.

Jag skulle inte byta läge eller spelare med något lag.
Kommentera

Sv: IF Björklöven - MoDo Hockey : 2023-02-10
Bad_Brett: Inte din kväll
Kommentera

Sv: IF Björklöven - MoDo Hockey : 2023-02-10
Rytter: Juniorhockey går bra. Men måste skriva in i det finstilta att eventuella vinstpengar inte får användas för att stötta damishockeyn. Där går gränsen.
Kommentera

Sv: IF Björklöven - MoDo Hockey : 2023-02-10
Rytter: Själv undrar jag varför alla SHL-lag, alla NHL-lag och flera allsvenska lag spenderar massor av pengar på att få bra statistik när Bad_Brett tycker exakt tvärtom. Det där med underliggande statistik, skapade chanser och annat är trams. Alla världens bästa tränare har helt enkelt fel.
Kommentera

Sv: IF Björklöven - MoDo Hockey : 2023-02-10
Rytter: Om så nu är fallet att det finns en stark korrelation mellan ligaplacering och avancemang så håller du ju med mig om att det är extremt anmärkningsvärt om inte MoDo går upp?
Kommentera

Sv: IF Björklöven - MoDo Hockey : 2023-02-10
puffe:

Ställ er i kö till konkurrsboet, jag tog bettet först 😀

Vinsten går till modosjuniorer eller modo dam, förloraren får bestämma.
Kommentera

Sv: IF Björklöven - MoDo Hockey : 2023-02-10
Bad_Brett: Bettar du 1000 till? allt jag vinner går till MoDos ungdomsverksamhet
Kommentera

Sv: IF Björklöven - MoDo Hockey : 2023-02-10
Bad_Brett:

Det har att göra med vilket lag man tror på såklart.

Om du har följt HA kanske du själv är medveten om hur sällan lag utanför den absoluta toppen i serien tar sig upp. Serien är faktiskt rätt talande för slutspelet i HA. Två år i rad har ettorna i serien gått upp och lagen från plats 5 och nedåt har åkt rätt fort, inget har väl tagit sig till final.

Så tippar man modo 5:a rankar man det lagets chanser betydligt lägre än de fyra ovanför.

Så jag tycker det är lustigt att det fanns fyra starkare lag vid tippningen och nu är det ett gigantiskt fiasko om vi åker ur.
Kommentera

Sv: IF Björklöven - MoDo Hockey : 2023-02-10
Robin Ztorken L: Jag tror inte dom gjort oss sämre, men vi summerar detta i april :)
Kommentera

Sv: IF Björklöven - MoDo Hockey : 2023-02-10
Bad_Brett: Och skulle kvällens match spelas om, skulle Löven vunnit i 99/100 fall. Så överlägsna var de.

Sticker ut hakan nu och säger att det är närmare 4-0 till Löven i ett slutspel än 4-3.
Kommentera

« · 2466198 · »