1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531059 inlägg · 4122 ämnen

J-20

Sv: J-20

Och det blev ännu en derbyseger:

Timrå IK-MODO Hockey
63.473 - 4 EQMODO41. HEDMAN, Victor

scim:

Lysande journalistiskt verk.

Timrå IK - MODO Hockey 5 - 1 (0 - 1, 3 - 0, 2 - 0) Live
(J20SM Slutspel) Third period

Frisco:

Fantastisk artikel.

Paddan: Timrås Juniorer kanske kör samma taktik som a-laget hmm ursäkta, hockeylaget menar jag.
expressen.se/sport/ishockey/elitserien/1.586533

Frisco: Hmm, ..."Skandalderbyt"...

Frisco: Oj vad överraskande

36.42 GK in MODO 1. ERLANDER, Mattias
36.42 GK out MODO 30. SVEDBERG, Niklas

36.42 20 min MODO 41. HEDMAN, Victor GA-MI
36.42 20 min MODO 30. SVEDBERG, Niklas GA-MI

Salle: Ähh, låt han hänga. Hans handled hängde ju lite då han försökte göra konstiga tecken åt oss. Hade han mött oss efter matchen hade han väl drämt till oss med handväskan och kallat oss lymmlar.

För övrigt kan man konstatera att Johan Nilsson måste få en fast plats i A-laget till nästa säsong. Han och Hedman.

audiblegiraffe: JO det var #29. Jag ville inte bara hänga ut han när jag skrev mitt inlägg.

audiblegiraffe:

Om du möjligen skulle ha missat det:

29. NILSSON, Adam

Paddan: Mmm man kan tro det... man kan tro det...

audiblegiraffe: Hmm... "29. NILSSON, Adam"

audiblegiraffe: 29. NILSSON, Adam

Frisco: därför att enligt lineupen så finns det ingen som har det numret i Timrå?

audiblegiraffe: VARFÖR?

Frisco: Nej, något annat nummer måste han ha haft.. #39 kanske..

Salle: Han som vinkade till dig med fingret hade #29.

Martin S: Om du inte vill kommentera så räcker det kanske med en publikmicrofon på sektion 203 under juniormatcherna. Där kommenteras det mycket.

Frisco: Jo dom verkade trevliga dom där i vitt. En kille vinkade fint åt oss efter matchen. Fast stackarn verkade bara ha ett enda finger.

Glöm inte en fantastisk räddning av Svedberg i slutminuterna.

Alfred Awful: Inga som helst rättighetsproblem när det gäller J-20. Tror dock inte att SR är intresserade av att sända J20. Once opon time så har jag sänt webbradio från en kvartsfinal i BJSM mellan MODO och Leksand där en viss Robban Nilsson dominerade. Går MODO vidare till kvarten så ska jag undersöka möjligheterna att sända på annat sätt, finns ju otaliga sätt att sända på via webben.

Alfred Awful: Härlig match. Det var trevlig stämning i Timråbåset idag. Alla hejade hela tiden. Så fort nån var i närheten av pucken skreks det HEEEEEEEEEEEEEEEJ.

Ett fantastiskt skott avgjorde matchen.

Alfred Awful: Åfan, jag visste inte att Baddiel, Skinner & The Lightning Seeds hade gjort en remix till J-20 slutspelet. Själv föredrar jag Vindaloo...

And it's over...

Three green stars on a shirt,
Anton Cup still gleaming (vilande iofs),
Three-ee-ee years of hurt,
Never stopped me dreaming!

17:27, spänning i hallen men inga nya mål...

Time out: TIK efter 14:57.

Alfred Awful: Tack för det!

...och så hade den inga av de där stavfelen i talform.

Häpp, nu kom swehockey äntligen ikapp:

53.172 - 1 EQ MODO18. KERANOVIC, Aleksander 
 (6. ÖHMAN, Niklas)

Alfred Awful: Innan dess hade dial-a-Frisco sagt att det var jämnt och såg ut att går till förlängning.

Tjänsten Friscofonen vill i detta understryka att den är snabbare än swehockey!
Och så pratar den dalmål!

Wayne Gresky: 2-1m ribba in! Sa Friscofonen!!!

Alfred Awful: Molinder lirar idag också ja, tätt spelschema för honom.

1-1 efter 2 och ett bra upplägg för att få vårens första förlängning.

Och nu börjar det likna derby...

38.14 2 min MODO17. MATTSSON, JoakimHO-ST
37.39 2 min TimråT. Team TimråTOO-M
35.52 2 min Timrå4. GRAHN, NiklasHOLD
34.26 2 min MODO25. NILSSON, JohanDIV
34.26 2 min Timrå8. NYBERG, ChristianCROSS
31.03 2 min Timrå49. ERIXON, ChristopherHOLD
26.22 2 min Timrå11. ÖSTERHOLM, HenrikSLASH
24.54 2 min Timrå39. SJÖLUND, NiklasHI-ST

Martin S: När jag ändå är inne i rätt tråd...

Är det några rättighetsbekymmer om du skulle få lust att värma upp rösten med att referera från någon match i J20--slutspelet? SRs utrustning eller Hockeyligans?

Inte för att jag har någon bestämmanderätt över din fritid, men... :-)

Men var har ni gjort av dagens slutspelshockey, era spammers.

Hokki, damnit!

12.351 - 1 PP1 MODO33. SELIN, Anders 
 (11. MOLINDER, Andreas
 15. ENSTRÖM, Thomas)

Modoante:

Själv skulle jag se det som ett rån även om de delade ut 110 spänn...

(-:

Wayne Gresky: Jo det är bra många i härnösand som håller timrå tro mig jag vet.Anledningen till att det inte går några hockeybussar ner till proppskåpet längre är för att folk tycker att 110 spänn tur och retur dit ner är ett rån vilket jag kan håll med om.

Dream Team: Fast nu har vi ju fått förstärkning av Walter, som går direkt in i J-20 laget...

"IT'S A BOY: Canuck centre Henrik Sedin missed the Thursday morning skate as he spent time with his new son, Walter, who was born on Wednesday. According to Uncle Daniel, Walter weighed in at six pounds, six ounces. "They think he's a red head, but he might also be blond," reported Daniel. "It's tough to know." Henrik Sedin was in the lineup Thursday night."

Wayne Gresky: Nu vankas det ju slutspel. Tänket i Härnta kanske är ett annat då. Vi lär dock inte tappa några marginalåskådare om Härnösandsborna ev. inte dyker upp.

Dream Team: Kan inte vara många där som håller på Timrå, de ställde ju tom in hockeybussarna till träskjulet.

Frisco: De från Härnösand som håller på Timrå känner sig nog utfrysta när du säger sådär.

Dream Team: Tragiskt tycker jag. Vill hellre möta andra spelare än en massa boende i Sundsvall. Men jag accepterar att en del tycker att det är religion.

Frisco: Det är väl snudd på en hagelskur vad gäller derbyn den kommande veckan. Varje dag är det ju. Antingen på A-lagsnivå eller J-20. Gud så underbart! ;-)

Frisco: "The Länsderby" i miniatyr... Kul att få slå ut dom två gånger i år.

Onsdagen den 7 mars 2007
klockan 19.00 MODO Hockey-Timrå IK

Fredagen den 9 mars 2007
Klockan 19.00 Timrå IK-MODO Hockey

Eventuell avgörande match 3 i bäst av 3
Lördagen den 10 mars 2007
Klockan 18.30 Timrå IK-MODO Hockey

Martin S: Mattson är en härlig tekniker. Hella kämpade bra idag också. Men han har väl spelat säsongens sista match nu kanske?

MODOJohan: Kanske lite tidigt att sia om detta men Svedberg har helt klart potential. Att han fått sin grundträning hos Djurgården med Thomas Magnusson gör ju inte saken sämre. När Krizans kontrakt går ut om två säsonger så är Svedberg senior, frågan är om han är flygfärdig.

Poffa: okej du fann dig bra, skall tänka på tråden nästa gång.

RTS: Styf+möte mot sina gamla lagkamrater+Örnsköldsvik=övertändning

RTS: Jag tror inte de spelar, man får nämligen inte använda överåriga i J20-slutspelet.

Hahl och Styf tillbaka på Tisdag. Kul om både Tik och Modo kan mönsta starkaste laget.

« · 852693 · »