1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531058 inlägg · 4122 ämnen

J-20

Sv: J-20

Och det blev ännu en derbyseger:

Timrå IK-MODO Hockey
63.473 - 4 EQMODO41. HEDMAN, Victor

Mats Edström: Tjusigt Mats, jag gissar att du är från Sundsvall.

westerlind: Ja, där är jag född...hurså?

Mats Edström: Tungt nu,å jävligt jobbigt!är det inte måndag snart vi kommer igen!full fart mot SWEDBANKEN!

Mats Edström:
Det vet jag väl. Men du behöver väl inte skriva lika illa som knaskamilla bara därför?

westerlind: Är Knaskamilla oxå från Sundsvall...neeee, det har jag svårt att tro.

Vi skriver inte illa, vi har bara lite halkiga tangentbord. Jag ska skaffa broddar till fingrarna, jag lovar!

Mats Edström:

Vadå vi?! Damn, blanda inte in mig i dina slarvfel.

knaskamilla: Egentligen är det Ctrl V i HS som felar men det är väl inte lönt att förklara för Westerlind...som var den som från början drog in dej i debatten.

Mats Edström:
Förlåt Mats, det var dumt att blanda i en sidensjöbo i våra diskussioner. Du och jag är ju intelligenta.

westerlind: Själv tror jag på Lind.

Mats Edström:

Han drar in mig i allt. Jag har ingen talan alls.

westerlind: Nu duckar jag så det föremål som kommer farande från Ångermanland missar mej och fortsätter med oförminskad hastighet mot dej.

knaskamilla: Lägg dig inte i, jäntunge.

knaskamilla: Det var ju därför jag försvarade dej genom att skylla på redskapen...Kasta en grej till söderut! Du kanske inte träffar men det känns bättre, jag lovar!

JSM-kvartsfinalerna, i bäst av tre matcher

Match 1 i bäst av 3
Tisdagen den 13 mars 2007
Klockan 19.00
IF Malmö Redhawks-Frölunda HC i Malmö Ishall
Brynäs IF-Djurgårdens IF i Läkerol Arena
VIKVästeårs IK-Linköpings HC i Rocklundahallen
MODO Hockey-HV 71 i Swedbank Arena

Match 2 i bäst av 3
Fredagen den 16 mars 2007
Klockan 19.00
Frölunda HC-IF Malmö Redhawks i Scandinavium
Djurgårdens IF-Brynäs IF i Hovet
Linköpings HC-VIK Västerås HK i Stångebro Ishall
HV 71- MODO Hockey i Kinnarps Arena

Eventuell avgörande match 3 i bäst av 3
Lördagen den 17 mars 2007
Klockan 13.00 Frölunda HC-IF Malmö Redhawks i Wallenstamhallen
Klockan 15.00 Linköpings HC-VIK Västerås HK i Stångebro Ishall
Klockan 15.00 HV 71- MODO Hockey i Kinnarps Arena
Klockan 17.00 Djurgårdens IF-Brynäs IF i Husby, Akalla

Intressant att se att inget lag valde MoDo.

hockeymagasinet.fpgroup.se/cldoc/17981.htm

Undra om inte legenden Robert Tedenby är på plats i banken idag.

Martin S: Uppdatera slutspelsbloggen!

Martin S: Jag är på plats snart.... ciao

Spännande värre nu!
Malmö Redhawks - Frölunda HC 2 - 2
Brynäs IF - Djurgårdens IF 2 - 3
VIK Västerås HK - Linköpings HC 2 - 3
MODO Hockey - HV 71 2 - 2

Wayne Gresky: uppdatera oss i j20 matcherna! =)

Berka: stats.swehockey.se

shinzawai: tackar herrn =)

shinzawai: HV är hyfsat överlägset skottmässigt, som det verkar. 43-22 i skott efter tre spelade perioder.

Berka: 2-2 och förlängning för Modos fjunisar nu.. Vad skulle man inte ge för lite webbradio därifrån nu?

shinzawai: En rutten tomat, fjorton lådor med Absolute Sommar, en konsertbiljett med Engelbert Humperdinck.

Paddan: ...och släkten är värst, eller hur man nu säger. Mattias Tedenby avgör för HV efter 3.37 av förlängningen.

shinzawai: ja de skulle vara trevligt med lite webbradio därifrån =)

Paddan: Torsk. :(

shinzawai: förlorade dom =( trist

Paddan: HV var bättre åxå genom hela matchen ..en bra Modo målvakt höll dom kvar

Martin S:

Träffade faktiskt "legenden Robert Tedenby" på en konferens för ett par månader sedan. Vid lunch fick jag chansen att prata med denne genomgemytlige trevlige man. Jag berättade att han var min ungdoms idol hemma i Sollefteå när han spelade där. Han berättade att han hade väldigt goda minen från den tiden och Sollefteå i synnerhet. Det enda jag möjligtvis har att anmärka på är väl att han petade lite väl mycket i den otroligt goda maten. Men å andra sidan så ser han ju ut att hålla formen fortfarande, vilken jag tappat för länge sedan. Lite märkligt också är att han faktiskt bara är några få år äldre än mig så min ungdom gick ju nästa parallellt med hans. Ändå var han så bra hockeyspelare och gammal, tyckte man.

Nu lär nog de få det tufft i returen... lär väl sakna Molinder och kanske Nisse pga skadorna i a-laget.

Martin S: Hittade för några dagar sedan ett rithäfte från mellanstadiet, där jag förutom en del häftiga konstverk i den högre skolan, även fick autografer av legenderna Robert Tedenby, Mikael Good och Peter Holmqvist, då de vid ett tillfälle besökte skolan för att berätta om... vad det nu var det handlade om. Kanske det kan bli samlarvärde på den?

Its over now!

I och med förlusten mot HV idag så bröts hockeysveriges mest imponerande svit. 2007 blir första året som MODO missar en juniormedalj sedan slutet av 80-talet, sviten höll i nästan 20år. Imponerande!

Martin S: Fullt program i helgen....

Djurgården på fredag (19.00)
AIK på lördag (13.00)
Djurgården igen på söndag (13.00)

audiblegiraffe: Mycket fin genomgång som vanligt. Det låter jäkligt intressant med U21-ligan.

Hawerchuk: Kan bara hålla med.

Som sagt...

Premiär i J20 SuperElit Norra ikväll.
19.00 Modo - Djurgården.

Frisco: Ja det är väl bara att ge sig ut i regnet för denna händelse dårå.

Är det någon som vet när och om Hedman Jr lirar?

hellge: Märkligt, enligt onlinen spelar MoDo med två målvakter ikväll, men ändå har DIF lyckats göra mål. De är säkert mutade...

00.00 GK in MODO 45. BYBERG, Jens
00.00 GK in DIF 29. OWUYA, Mark
00.00 GK in MODO 29. BYSTRÖM, Andreas

Paddan:

Det är nytt för i år, man får väja mellan två målvaker och fyra utespelare eller som vanligt. Det är säääkert.

hellge: Aha, okej, har du sagt det så. Man ska ju alltid lita på information man får på internet.

Är det någon som vill ha härliga hockeybilder på J20? Ta reda på om Hedman jr lirar i J20 i helgen. Om han lirar så drar jag dit med kameran.

shinzawai: Unge herr Hedman spelade inte idag i alla fall. Fast han skulle nog behövts.

Inte för att MoDo var så dåliga utan mer för att DIF var riktigt bra.

Revansch emot Solna imorrn.

Salle: vet du varför inte svedberg vaktade buren?

Db_04: Nope. Då han inte ens var i truppen för dagen så antog vi att han var upptagen med A-truppen eller nåt.

Db_04: Svedberg är sjuk, är dock aktuell för match imorgon enligt plantchefen Westrin.

« · 852693 · »