1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531056 inlägg · 4122 ämnen

J-20

Sv: J-20
shinzawai: 3-2. Heja!

Hawerchuk: 5 mot 3 nu va? Hoppas de är vassare än sina äldre kompisar.

Wayne Gresky: 4-2 Holm igen, i öppen kasse. :)

Wayne Gresky: Gött!
Kul om vi skulle kunna nå final

Wayne Gresky: Slut! Nu blir det kanske lite livehockey på fredag.

Hawerchuk: Något säger mig att Frölunda ångrar att de missade mötet..

Martin S: Något säger mig att några i götet hejjade på modo igår.

spud: Inte bara jag alltså? :)

spAps: Jag också din nöt. :)

Just hemkommen från J20 så kan jag avlägga en liten rapport.

MODO det bättre laget. Svedberg riktigt duktig och är nog mogen att axla manteln som andremålis i A-laget nästa säsong. Spelar väldigt lugnt och sansat mellan stolparna.

Framåt är det förstafemman med Hedman och Högström på backsidan och Bjuhr, Mattson och Forsberg som står för grannlåten. Enström, Cederborg-Nilsson och de andra hade det tyngre idag, även om Holm gjorde två mål.

1-0 kommer i PP. Viktor får pucken på blå och föser iväg en lobb som dalar in i krysset, bra jobbat av Bjuhr och Forsberg framför kassen.

2-0 kommer i början av andra. Frölundas försvar går bort sig i egen zon och hamnar med 4 spelare i ena hörnet. Pucken kommer fram till Viktor, som av någon anledning står framför Frölundas mål, istället för på blålinjen. :-)

2-1 kommer på ett två mot ett. Frölunda har PP och i samband med ett byte blir det lite ihåligt i MODO-försvaret.

2-2 kommer efter slarv i MODO-zonen. Frölunda forecheckar högt och vinner pucken och med en turlig fösning går pucken i mål, via en MODO-backs skridsko.

3-2 kommer direkt efter tekning. Pucken upp till Westin som skjuter och Frölundas målis släpper en svag retur rätt ut i slottet, där Holm snappar upp pucken och lägger den i princip tom kasse.

4-2 kommer sedan i en riktigt tom kasse. Frölunda får PP i slutet, tar målvakten och på tredje försöket att träffa den tomma kassen lyckas till slut Holm.

Nu hoppas jag pojkarna får bra stöd av Hawer och de övriga i Götet.

Och så måste jag sluta få hjärnblödning varje gång jag ska skriva Victor. C, ditt ärkenöt. Han stavar Victor med C!!!

Poffa: Snyggt av J20 grabbarna att slå Frölunda HC... roligt att se och lycka till!

Poffa: Tack för rapporten.

Hawerchuk: Och jag, om jag får för sambon. Var och när spelar de?

shinzawai: Fredag i Frölundaborg.

Poffa: Hela dagen? Jag lyckades hitta spelschemat på Frölundas hemsida. Tydligen lirar de så här:

21 mar 14:00 Frölunda - MoDo Frölundaborg
22 mar 19:00 Frölunda - MoDo Frölundaborg

shinzawai: Va faaan, ska du ha allt serverat på silverfat? ;-)

Poffa: Kallskuret, tack!

shinzawai: Du hade bättre lycka än jag med att hitta den infon. Den fredagsmatchen ska man nog kunna klämma in.

Hawerchuk: Frågan är om jag får se den. Vi snackar om att dra till Smögen på en liten utflykt, hmmm.

BTW, jag bild-googlade på Victor Hedman och fick denna träff. Wtf?

tbn0.google.com/images?q=tbn:TN3XBbdIAZUsBM:http://www.franklinhighschool.net/reunion/pics71/hedman.jpg

shinzawai: En färgstark person, vår Victor.

shinzawai: Smögen så här års? Låter mysko.

shinzawai: Väldigt lik mig, om jag inte vore så jävla tunnhårig hade det kunnat vara jag.

Riktigt kul att det gick bra för våra J20 grabbar idag, hoppas att dom kan vinna nere i götet nu då. För då är det väll semifinal för grabbarna.

Ok, vilka trotsar ovädret och drar till Frölundaborg idag? Spaps, jag och Dale? Om vi fixar dit en till kan vi ta en sida var och köra vågen! ;)

ANDRA SIDAN ÄR NI KLARA?

shinzawai:

Jaså, oväder? Här skiner solen.

shinzawai: Spelas matchen i Frölundaborg? Frölunda J20 har ju annars en tradition att spela i Wallenstamshallen ett stenkast från Scandinavium.

Martin S: Japp!

stats.frolundaindians.com/indianerna/games/MatchFakta.asp?qsLeagueID=0&qsKullID=2

21 mar 14:00 Frölunda - MoDo Frölundaborg

Man kanske ska plocka med sig datorn, det mobila bredbandet och rapportera. Hur många skulle vara intresserade av liverapporter?

shinzawai: Jag vill ha liverapport!

Martin S: Vill givetvis ha en play-by-play rapport med underfundiga kommentarer och intressanta observationer, detta trots att jag tillbringar eftermiddagen och delar av kvällen på buss utan möjlighet till uppkoppling.

shinzawai: Ta gärna med ett stoppur, och kanske en videokamera med tidtagning. Det är nämligen stor risk att det är samma lallare vid tidtagningen idag som igår. Åtmonstone om man får tro Mats Ahdrians strutskommentar:

"– Det finns ingen anledning att leta en syndabock. Som arrangerande klubb tar vi på oss allt ansvar, det här är oförsvarligt, säger klubbdirektören Mats Ahdrian."

Martin S: Stenkast? Här nere nere är vi bara bekanta med flaskkast. ;)

Martin S: Var rapporterar jag i så fall? Kan jag få ett unisont OK att spamma ihjäl denna tråd från plats om jag har skulle försöka styra upp live-rapportering?

shinzawai: Starta en matchtråd/kvartsfinaltråd vetja

Salle: Jag tar med mig datorn, bredbandet och kameran och kollar vad jag kan göra. Batteriet i datorn räcker nog tyvärr inte hela matchen om jag kör den hela perioderna. Vi får se. Nu ska jag ta en sväng på stan först.

Mot skandalborgen och semi!

Sedär, en liten värvning till.

spud: Jaha, så nu är Lövens gunstling Sasja en Modoröv.

Poffa: Hehe, jag har inte hört några kommentarer kring hur han varit som tränare. Men MODO J är ju inne i en omställning och man får hoppas det slår väl ut! Vi behöver talanger underifrån mer än någonsin.

Verkar som att plantskolan kommer att värva en kanadensare, en "kanadensisk defensiv backbjässe, född 91, som har varit allstarback i Midget AAA junior" och som tydligen är polare med Hamilton Steen. Låter intressant! Inte allt för vanligt med kanadensare i svenska juniorligan i allmänhet, har MoDos juniorer haft någon transatlant i laguppställningen förut?

Petey21: Intressant.

Petey21: Tony Skopac?

Petey21: någon som vet om han är höger eller vänster skytt?

NordaBoy: Eftersom namnet inte är avslöjat så är det lite svårt att veta.

Frisco: Det borde ju vara nån ava dessa grabbar. Men nån "bjässe" tycker jag mig inte se.

#NameHeightWeight

Birthdate

2Brad Olynyk5'10"172 lbsApril 11, 1990
3Peter Stoykewych6'2"172 lbsJuly 14, 1992
4Scott Cannon6'0"170 lbsJanuary 20, 1991
5Dallas Clement6'2"172 lbsApril 7, 1990
11James Martin6'1"176 lbsMay 29, 1991
18Connor Milligan6'0"170 lbsJuly 31, 1992
22Dustin Pearson5'10"177 lbsMarch 26,1991

Frisco: Och han skulle ju var född -91 så då är det ju bara 3 att välja på.

#NameHeightWeight

Birthdate

4Scott Cannon6'0"170 lbsJanuary 20, 1991
11James Martin6'1"176 lbsMay 29, 1991
22Dustin Pearson5'10"177 lbsMarch 26,1991

Salle: Då är alltså svaret LEFT.

Frisco: Men, är det för givet att spelaren spelade i samma lag som HS?

Verkar som att letten Vladislavs Dobrenkijs kommer att lira med J20-laget i vinter. Kan bli intressant att följa.

Någon som hört något mer om hur det blir med den kanadensiske backen som känner Hamilton Steen?

Dags för J20-match i Swedbank Arena ikväll klockan 19:00, och Salzburg från Österrike står för motståndet. Kul med lite exotiska inslag på försäsongen.

Synd att man inte har en blekaste aning om vilka som är med i J20-laget denna säsong eftersom juniorsidan inte är uppdaterad, men förhoppningsvis finns det papper med laguppställningen när man kommer dit.

Petey21: Är den inte uppdaterad? De enda jag saknar är väl Hamilton Steen och han Vladislavs Dobrenkijs.

« · 1010890 · »