1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531059 inlägg · 4122 ämnen

J-20

Sv: J-20
39.263 - 0 EQ MODO15. ENSTRÖM, Thomas 
 (38. HOLM, Magnus)
36.282 - 0 EQ MODO20. LINDHOLM, Björn 
 (41. HEDMAN, Victor)
34.161 - 0 PP1 MODO6. ÖHMAN, Niklas 
 (9. SVANBERG, Magnus)

45.275 - 1 EQ Luleå21. STRÖMBÄCK, Karl-anton 
 (26. OLSSON, Robin
 24. STÄLL, Aaron)
43.375 - 0 EQ MODO46. BJUHR, Elias 
 (27. SJÖDIN, Niklas)
42.304 - 0 PP1 MODO38. HOLM, Magnus 
 (17. MATTSSON, Joakim)

Poffa: Och Luleå vann skotten. Och Victor är bra, mkt bra.

Nu är det spännande. Laguppställningen dyker upp när som helst.

Husum-Jocke på linjen som de verkar i alla fall.

13.00 Modo - Skellefteå

Frisco: Johan Nilsson. Där ser man.

Poffa: 35.21

5 min Skellefteå 43. STENSTRÖM, Alexander CHE-H
35.21 20 min Skellefteå 43. STENSTRÖM, Alexander MATCH

Frisco: Skönt att se att det blev MP, det var det värt. Minst.

Poffa: ett mål och två assist av Hedman Jr. Bra match av Victor? Själv kunde jag tyvärr inte närvara.

Martin S: Nej, det var ingen bra match av någon MODOit.

Poffa: 4-0 nu. Bjuhr i PP 4:21 in i 2:a.

Plantskolan vann över Almtuna med 6-3. Man gick upp till 4-0, sedan slutade man spela.

Wargen spelade.

Vi kan ju lätta upp stämningen med att förtälja att de unga vann med
6-3 över Almtuna.

Två poäng av Hedman dy och totalt 18 poäng den här säsongen vilket innebär tangerat rekord med Johan Agu från 99/00. Vilket rekord då? Flest poäng av en första års B-juniorback i J20. Jag sållar väl mig till skalan att han bör få chansen asap, hade dock varit trevligare om han fått chansen för några veckor sedan så att han hade varit yngst i elitserien genom tiderna. Hur som helst så kvalar han väl in i topp5.

MODO Hockey

1. ERLANDER, Mattias

Goalkeepers

29. BYSTRÖM, Andreas

1st Line

33. SELIN, Anders

44. RING, Kristoffer

27. SJÖDIN, Niklas
4. HELLSTRÖM, Mattias
18. KERANOVIC, Aleksander

2nd Line

41. HEDMAN, Victor

35. WESTIN, Jens

25. NILSSON, Johan
11. MOLINDER, Andreas
46. BJUHR, Elias

3rd Line

6. ÖHMAN, Niklas

23. WARGH, Tommy

17. MATTSSON, Joakim
38. HOLM, Magnus
15. ENSTRÖM, Thomas

4th Line

19. OLSSON, Mattias

42. MEANDER, William

Å Skoglund dömer.

Frisco: Intressant att man väljer att splittra på de tre A-lagsforwardsen.

Frisco: Då antar jag att Svedberg spelar med J18 senare idag.

Mot templet. Två kaffe, tack. Inget lock, men gärna lite whisky.

Match borta mot Löven idag. Och det ser ut som #41 ska spela center mellan Bjuhr och Nilsson.

Ser bra ut för J20 mot Leksand idag, 7-1 efter två perioder.

Wargh, Enström, Holm, M Forsberg, Öhman, Westin och Hedman.

Martin S: 9-1 numera efter mål av Nilsson och ytterliggare ett av Victor.

Martin S: Många mål blev det.

11-1 till slut och grabbarna visar hur man förvaltar +50 skott på en match.

Slutligen en bild som gestaltar 3:e perioden rätt bra.

Salle:

Hur var Leksands målis då ?? HAHA

Salle: Menar du att det var herr Läck som stod i mål? :-)

Salle: Vilka var bäst? Holm och Hedman gjorde två pytsar var och Nilsson 1+4, var dessa topp 3? Svedberg i målet?

Stigsson:

Nej det var faktikst inte han som stod även om mn kan ana det med tanke på resultatet.

Martin S: Det var många som var bra och ingen som var dålig.
Bäst var nog Victor, Nilsson och Wargh (på forwardsplats). Svedberg var bra men hade väl lite för lite att göra för att få toppbetyg.

Idag vann MODO:s J20 mot norra fortsättningsseriens stora strykgäng Almtuna. Man vann med 1-5 (0-3, 1-0, 0-2) och en av målskyttarna var Victor Hedman. Därmed har han nu gjort 8+7 på de 11 matcher han spelat i fortsättningsserien. Rätt imponerande för en 16-årig back.

I och med segern gick man nu upp i topp i norra fortsättningsserien. Man leder 1 poäng före Skellefteå och 2 poäng före Luleå, men Skellefteå har en match mer spelad och Luleå har två matcher mer spelade.

Kvar är nu tre matcher i fortsättningsserien, i morgon är det nytt möte med Almtuna borta. Sedan är det match mot Skellefteå hemma i Swedbank på lördag och mot Luleå på söndag, till veckan.

Tilläggas kan väl att Johan Nilsson leder poängligan i norra fortsättningsserien med 4+14 (11 matcher), före just Victor Hedman. Tredje bästa MODOit är Thomas Enström på en total nionde plats med 8+3 (12 matcher).

Poffa: Med sin poäng i helgen så gick Nilsson upp på andra plats i MODOs poängliga genom tiderna i j20 SuperElit. Molinder leder på 87 och Nilsson har 76. Inte helt omöjligt att Nilsson hinner ikapp på de tre matcher som är kvar.

Nilsson har förresten suttit ombytt/eller spelat i 66 matcher så här långt den här säsongen, rekord?

Precis som Poffa säger så är det ruggiga siffror som Hedman har slängt upp den här säsongen. Han har gjort 25 poäng så här långt den här säsongen och jag tror att det också är poängrekord i föreningen för backar. Agu, Edler och Sondell är spelare som har producerat bra de senaste åren men inga har varit över 25 poäng.

Martin S: Hur gick det med dina efterforskningar om Foppas och Mackes juniorsiffror? Har föreningen ett internt statistikbibliotek för äldre a- och b-juniorsiffror? Det som föregick nuvarande J20 Superelit, alltså.

Poffa: Fortsättningsserien, vad är det?

Almtuna satsar på rutinerade killar idag mot MODO. 84an Nicklas Eckerblom, 83an Fredrik Abrahamsson. Dessutom har man fyra killar med dubbelefternamn, måste väl vara något slags rekord?

Är det nån som vet hur det ser ut fortsättningsvis för J-20 serien.

Går alla 8 lagen i J20 SuperElit Top 8 till nåt slags slutspel?
Eller tvingas några kvala emot de 2 bästa "Vår"-serielagen?
Eller???

Salle: Ja, och nej. De fyra första lagen i J20 SuperElit Top 8 är direktkvalificerade för kvartsfinal. Lag 5-8 gör upp med Lag 1-2 i J20 SuperElit Fortsättningsserien. Sedan väljer Lag 1-4 bland segrarna i förkvalet till J20-SM. Även i kvalet väljer Lag 5-8 J20 SuperElit Top 8 bland Lag 1-2 i J20 SuperElit Fortsättningsserien. Kvalmatch 1 spelas 20070306.

Dream Team: Du menade säkert rätt, men det där kunde misstolkas lite. Visst är det så att lag 1-4 i top 8 är klara för kvartsfinal, lag 5-8 i top 8 spelar förkval, eller "åttondelsfinal", mot de fyra lagen som varit 1-2 i respektive fortsättningsserie (norr och syd)?

Oavsett vilket finns dokumentet i länken?

Poffa & Dream Team: Det upplägget innebär väl att MoDo kan stoppa Timrå två gånger från fortsatt slutspel. :-)

Salle: Hur var det de skrek i går kväll? ;-)

Poffa: Minns inte riktigt. Men det var inte snyggt hur dom tiggde och bad.

Dagens lag
MODO Hockey

30. SVEDBERG, Niklas 
 Goalkeepers1. ERLANDER, Mattias 

1st Line41. HEDMAN, Victor35. WESTIN, Jens 
 25. NILSSON, Johan4. HELLSTRÖM, Mattias27. SJÖDIN, Niklas 

2nd Line33. SELIN, Anders6. ÖHMAN, Niklas 
 42. MEANDER, William17. MATTSSON, Joakim15. ENSTRÖM, Thomas 

3rd Line44. RING, Kristoffer9. SVANBERG, Magnus 
 19. OLSSON, Mattias18. KERANOVIC, Aleksander46. BJUHR, Elias 

4th Line 
 14. CARLSSON, Henric

Poffa: Ja, det kanske blev lite rörigt som jag skrev det. Mycket information som fick rymmas inom väldigt lite text, eller nåt.

Du har helt rätt. Eller det är väl snarare ett slags "för-kvartsinal" för Lag 5-8 som gäller. Eller bara ett kvalspel. Skitsamma, upplägget torde nu vara klart för de flesta.

Salle: Det är dock Timrå som varit det bättre av de två även i de inbördes fighterna. Två vinster på bortais, 3-2 och 4-1, medan MoDo sudden-vann med 3-2 i E.ON Arena. Nu kan jag väl tro att valordningen ser ut lite som i SM-slutspelet för de stora pojkarna, att lagen får börja välja utifrån den placering man fått i serien. I nuläget är det Brynäs som väljer före Timrå, om jag nu har rätt i min teori vill säga.

Dream Team: Tänk om vi inte ställt upp med några juniorer i a-laget. Då hade vi redan nu varit klara för finalen. Äh, mot Arenan för att se bortalaget med det minsta klubbmärket på magen av dem alla. Ja, klubbmärket är ganska stort egentligen men där i mitten är dte bara en liten liten sak. Trevlig dag.

Dream Team: Båda finalerna alltså.

Vinst idag och vi är klara segrare av norra fortsättningsserien. Dags att åka dit och kolla på MODO mot kvallaget.

Poffa: Vi ses. Tur att folkracetävlingen blev inställd så även du valde hockeyn.

Poffa: Det bidde bara en pinne idag emot SAIK så det blir att bita på tånaglarna tills imorrn.

4/3 16:00 Modo J20 - Luleå HF

MODO tar en poäng efter en sömnig match. Det innebär att MODO behöver en poäng i morgon för att vara säker på spel i för-kvalet. Förlust mot Luleå, samtidigt som SkAIK vinner sin match i morgon och MODO är ute.

Salle: Dessa kvällstidningar..... Om en timme har du väl en under armen också?

Idag är Wargh med förresten.

MODO Hockey - Luleå HF (J20 SuperElit Norra Vår) Game starts 2007-03-04 at 16.00

Frisco: Härlig match där Thomas Enström satte det avgörande 4-3 målet för MoDo med 53 sekunder kvar.

Frisco: Trevligt med slutspel och därmed så lever sviten vidare i alla fall i någon vecka till. Vilket kap vi gjorde då vi värvade Svedberg, en oerhörd talang. Annars blev jag mest imponerad idag över Jocke Mattson som jag tycker gjorde en grym match.

Martin S: Ser du Svedberg som vår förstekeeper i a-laget inom de närmaste åren? Har han Ersberg/Gistedt/Modig-potential? Roligt om vi lyckas utveckla Svedberg, Hedman och Mattsson till riktiga kanoner.

« · 824592 · »