Jeff Ulmer klar för MODO
"Jeff Ulmer trägt weiterhin das Maillot von Gottéron und wird morgen somit für die Drachen spielen."
Så min misstanke att Ulmer kommer att vara kvar i klubben kontraktstiden ut verkar inte helt fel.
YES!
Tänk dig honom efter lite "binge drinking" iklädd Spindelsmanstrikåer...
LOL
Jo, ryssarna kan det där dom!
Var det inte en rysk fotbollsdomare som var dyngknall under en match också?
Dömde lite hit och dit....
Ingen som högg på min Facebook-quiz?
Här kommer en länk som förklarar vad "binge drinker" betyder, om ni inte visste det.
Gör bara saken ännu roligare tycker jag... :)
Känner att jag borde lagt denna quiz i en annan tråd, men den kom sig ju av att Ulmer har en egen Facebook, sorry!
Att klara av frekvent frånvaro, även om hans två angriparna och utländska Slåttermaskiner Chouinard, HC-Freiburg Gottéron SA har hyrt en legoknekt sjätte i form av Jeff Ulmer (27.04.1977). Den kanadensiska strejkande har tecknat ett två månader.
Från Minsk med vilka han spelade 13 matcher den här säsongen, Ulmer kommer att anpassas i sin nya lag så snart alla nödvändiga godkännanden har beviljats honom. Det kommer att finnas i Freiburg från torsdag till dagligen."
Google-översatt, Franska-Svenska.
Fniss!
"Jag måste erkänna att jag var ganska glad över att se tomten med oss ... men det är tydligt att en get ... (inte på denna match ...)"
"Ulmer hand med nästa måndag med återlämnande av gräsklippare kommer i alla fall 3 utlänningar i helgen, se 4 spelar om CARON"
"Jag säger j'vous qu'Ulmer kommer att bryta hydda i helgen!"
Facebook-Quiz:
Vem skriver så här om sig själv?
"I am a binge drinker and I enjoy puting on tight spiderman outfits and embarassing my wife."
LOL
Hehe, han har flera roliga hockeylirare som kompisar...
Kul att se att dom håller kontakten via Facebook..
"Jeff is on hold...politics+paperwork=in Fribourg for another few games."
"Justin Morrison wrote at 10:27pm
tell the boys i said hi..."
Enligt vad Sporten erfar så vill inte schweiziska ligalaget Fribourg släppa ifrån sig Jeff Ulmer redan nu då laget har två utländska spelare skadade eller avstängda och dessutom har man två viktiga ligamatcher i helgen. Därför har inte Fribourg fyllt i det transferkort som behövs för att övergången till Modo ska gälla."
Ulmer har spelat med Adrian Aucoin och F. Bouchard i landslaget också, den sistnämnde högerskytten kanske gör comeback i Modo, men det liras ju inte torpedhockey i Sverige längre :-)
Meen, vilken jobbig film. Kunde de inte ha textat i stället? Eller fått honom att svara på tyska.
Ulmer är redo för Modo-TV, i denna långa intervju får han träna på att svara på tuffa frågor. Verkar vara en vettig snubbe, men hoppas att han är lite tuffare på isen..
– Nu ska vi inte gå och tro att han blir en frälsare, men vi får som sagt in energi och en större bredd i en trupp som fått slita ont på grund av alla skador."
"Nu kommer Modo att fortstätta att jaga en backförstärkning. Modo har försökt locka till sig Andreas Holmqvist från Djurgården, men han har tackat nej och ser nu ut att bli kvar hos DIF."
Wayne Gresky: Så vad skall man egentligen tro om det här nyförvärvet. Visst känns det på alla sätt och vis bättre än ryktet som gick tidigare i helgen. Jag hoppas killen verkligen kan åka grillor och störtar rakt på mål och tacklas som sjutton, för siffermässigt så blir jag faktiskt lite fundersam.
Bara en säsong i AHL som varit bra och poängen i tyskland är så svåranalyserade så det kan man lika gärna låta bli att försöka sig på. Gillar Robban på hockeysverige när han gick igenom hur tränarna och ledarna brukade lägga till andrapass i efterhand till lagets importer om det bara fanns en passningsläggare på målen.
Men vi har killar som skall kunna göra poäng och den här killens viktigaste uppgift känns som att bana väg och få igång de killar som går på halvfart.
Vi kan i alla fall skryta med att av alla nordamerikanska forwards som finns i ES så har vi de som producerat sämst i AHL per match.
Beech 0.93/match
Moran 0.82/match
Goren 0.80/match
Dimitrakos 0.71/match
Wanvig 0.59/match
McDonell 0.59/match
Morgan 0.56/match
Beudoin 0.56/match
Dixon 0.48/match
Ulmer 0.47/match
Yetman 0.39/match