1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481015 inlägg · 4078 ämnen

Karlskoga - MoDo 2022-01-28

« · 2282563 · » Till forumet


Sv: Karlskoga - MoDo 2022-01-28
Nucky: Jag tycker också att vi behöver en center för tredje och kanske en back som kan utmana Hasa och Näsen. Jag tycker Noren har varit bra, synd att han inte kunde va med idag, det kanske räcker med att han får mer speltid så kanske han kan peta någon som har en sämre dag.
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2022-01-28
wolper: Fokusera på skolan du.

Handhjärta
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2022-01-28
Bössa 68: jag tror en som få har trott är tex Williams, men annars sam viguenot och Bernhard, ev aagard kanske, övriga backar är inte extremt attraktiva..
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2022-01-28
Nucky: Jaha och där åkte jag på kvällens gnäll, jag har varit lugn men jag står ändå för att värva tre nya. Ja jag tycker fan att vi har plats för 2-3 nya sen är det väl upp till dagens trupp att ta kampen om platserna. Bänka juniorer eller Max han håller inte i längden enligt mig!
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2022-01-28
Nucky: Lite beroende på om Tanner kommer tillbaka så hoppas jag på en väldigt spelskicklig center in, sen tror jag att om vi skall kunna mäta oss med Hv i ett slutspel förutsatt att dom inte har en massa spelare skadade så tror jag Modo behöver ytterligare en forward, en rightare och skytt, men en center måste in först.

Sen bör man kanske fundera på att stärka upp defensiven, visserligen har vi Styf och Norén , men får vi en skada på tex Ingman, Folin eller Wahlberg så blir vi ruskigt sårbara.

Men som du säger, gruppdynamiken skall man inte heller underskatta.
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2022-01-28
Gavelo: tack för info. Finns för dig om du behöver psykologisk hjälp i framtiden😊 finns för dig om du behöver prata!😊 du kan lätta ditt hjärta för mig😊

Modo känns bra när de är 100% en tredje center kanske? Någon istället för hasa? Vågar vi ändra laget? Känns som något bra finns i detta iom andraplats!
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2022-01-28
Från Hörnefors: Sjukt vilket gnäll det blir efter en förlust. Tre nya tycker jag är för mycket, vore riskabelt att ändra så mycket i laget. Vilka ska bänkas, och vilka 3 ska värvas som kommer nöja sig med en plats i 3/4-kedja och ändå vara bättre än de vi har. Vad händer med gruppdynamiken?
Känns jävulskt riskabelt om du frågar mig. En skapligt vass center mellan Mannberg och Olsson tror jag räcker. Tycker Sylle/Max /OP är på sina bättre kvällar något av den vassaste 4:e kedjan i HA.
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2022-01-28
Bössa 68: sen har du rätt att första perren var om inte karlin-klockren så nästan, men tycker2a å 3e va dålig
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2022-01-28
wolper: Nu slirar du på sanningen igen, börjar tyvärr bli en vana.
Jag trycker inte ned folk och jag gnäller extremt sällan på domarna, att det har hänt, absolut, men det är inte ofta och de gånger jag gnällt så handlar det ofta om nivån som helhet ist för enskilda domslut.
Jag har inga tendenser alls att trycka ned folk, däremot kan många känna det som så när den man diskuterat med har starkare argument i en diskussion, men det är verkligen inte att trycka med någon.
Som idag, du krävde utvisning på Björklund och spårade ur fullständigt, jag hade inte öppnat truten om jag inte visste att du hade fel, vilket jag påpekade och då lackade du ur i vredesmod. Igen.
Sen hur vet du att man har problem om man tar anabola preparat?, testosteron är en anabol andragen steroid och skriva bland annat ut av läkare för att höja livskvalitén och stärka kroppen på oftast äldre män.

Och nej, jag har inga problem, jag mår toppen eftersom jag under väldigt många år jobbat med mig själv, allt började med en kurs 2015 för att lära känna mig själv på djupet och kunna må bra i mig själv, att lita på mina beslut, såväl i privatlivet men även i yrkeslivet, utöver det så har jag även läst personalvetenskap och situations anpassat ledarskap samt några andra mindre kurser om kropp och knopp så jag känner ändå att jag har rätt bra koll på hur jag mår och några psykisk ohälsa har jag inte.

Men tack för din ironiska omtanke, att försöka trycka ned mig fungerar inte speciellt bra tyvärr, det blev bara ett lite löjligt och genomskinligt försök det där.

Att du är omogen och väldigt naiv samt ofta skriver i affekt har mest troligen att göra med att du är ung och lite omogen än, det har jag överseende med, men när du ljuger, kallar mig för getknullare etc så tappade jag respekten för dig fullständigt.

Nu lämnar jag just denna diskussion här, vill du fortsätta detta så hänvisar jag till min DM, jag lovar att svara på allt du skriver.
Övrigt, lev och må.
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2022-01-28
Bössa 68: Hur många tror du MoDo tappar?
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2022-01-28
Monno: så du menar på allvar om MoDo inte går upp så stannar alla stjärnor/ ess i laget?
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2022-01-28
NuMo: hahahaha världsklass!
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2022-01-28
Bössa 68: Nja 7a i tekningar är vi.

Och Bernhardt, sköt av en klubba och hade åtminstone 1skott till. Så spara ditt skitsnack om att han inte skulle försöka för att han är klar för Frölunda.

Vi gör en svag match, eller en ok 1a men den slarvar vi 4ggr där BIK gör mål och hämtar oss aldrig riktigt.
Kändes som vi inte hade den där sista lilla tryckan som behövs. Svagt tyvärr.
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2022-01-28
19MoDo21:

Den där gomaten som jag gjort verkar jag få äta själv. Omöjligt att argumentera att det är femton minuter kvar av mysfredagen.
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2022-01-28
jonsson: Fjorton stycken i laget hade covid i början av januari, så hälften har ju ny haft covid.
www.modohockey.se/artikel/3nb3aky8s-4ij6i1/lagesuppdatering-med-edlund-och-gradin
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2022-01-28
hk: min pessimism kanske är färgad av matchen.
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2022-01-28
Statler:
Många som.är besviken idag .
Det är inte jag, Hade inte räknat med någon poäng idag. Karlskoga är alltid tunga och dom har gått väldigt stakt på slutet, HV och Löven har fått vikit ned sig mot dem.

Men jag är glad att Woods svit höll det satt jag och hoppades på, så när han stänkte in den så var jag nöjd.

Vi få hoppas att vi tar poäng av dem hemma!
Ingman ser bättre och bättre ut!
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2022-01-28
Statler: Märkligt forum. Förlorar vi en match blir 90% helt tokiga. Då är vi sämst av alla, trots att vi har den bästa statistien av topp sex-lagen inbördes. Mycket märkligt
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2022-01-28
Gavelo:

Håller med, de ska in under huden på deras stjärnor precis som de gjorde med våra men vi trodde det var en tebjudning. Den enda trösten är att jag vet att våra tränare såg samma som oss. Men det blir en utmaning att lösa detta. Mina förväntningar om utkomsten av denna säsong sjönk rejält då vi verkar sakna verktygen mentalt för ett slutspel. Jag är så sjukt besviken 😞
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2022-01-28
Gavelo: källa sportbladets podd
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2022-01-28
Nooky:

Vi har ju nyss haft, eller är det grupp 2 av 3 som ska få covid nu då.
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2022-01-28
Gavelo: du är så så machoman! Ja du jag har varit tyst länge nu och du har gnällt på domare på senaste. Sedan jag loggade in på denna sida har du varit hotfull mot folk. Det är ganska töntigt. Kunde haft förståelse för dina sidor om du inte hade försökt trycka ned andra personer. Du har en stor tendens att försöka trycka ned folk så har noll respekt för dig som gör det därav jag respekterar dig likt någon som har anabola problem. Men har du problem och vill prata finns jag för dig! Lyssnar på dig om du har psykiska problem!😊
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2022-01-28
{timragogogo}: Du är för gullig! Koncentrera dig på kvalet mot DIF som jag innerligt hoppas att ni förlorar och jag kommer att vara på plats för att beskåda er nedflyttning precis som jag var mot Oskarshamn. Jag får tyvärr inte skriva i Sveriges töntigaste forum.
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2022-01-28
Confusius:
Ja vi behöver mer djup i laget, men tycker ändå man reder ut det hela på ett bra sätt över säsongen men vill se en lite satsning 2 alt 3 forward, någon kan vara ett div 1 lån som ger lite djup.
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2022-01-28
Sven Tuta: hörde mig för lite, att en del modo spelare har mått dåligt under matchen, började tappa orken i benen m.m,

lär nog bli testande imorgon för dom , sen besked på söndag att det kommer bli inställt nästan helt 100
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2022-01-28
Bössa 68: Har du nått konkret eller snackar du bara skit?
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2022-01-28
Bössa 68: Källa?

Tyckte för övrigt mig se att han bombade in ett slagskott i krysset senast förra matchen!?
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2022-01-28
Gavelo: tråkigt att bernhart är klar för Frölunda nästa ses. Därför han ha slutat skjuta(spara)
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2022-01-28
Smurfen:
Det finns en del rätt goda cider, julmust, äppelmust alternativt sockerdricka 😂
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2022-01-28
Confusius: Karlin satte Hasa med Ingman i 3:e och då blev det mycket bättre, inte perfekt men klart bättre.

Skulle verkligen inte säga nej till en spelskicklig och främst defensiv back till inför slutspelet.
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2022-01-28
Nooky: Fått info?
Isåfall kanske en förklaring till en jä… tafatt hockeymatch.
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2022-01-28
wolper: Nej du har fel, jag gnäller väldigt sällan på domarna!
Och nej jag är inte hotfull, precis tvärtom faktiskt, däremot ger jag mig väldigt sällan in ingen diskussion om jag inte vet att jag har rätt, det är inte att vara hotfull, det är att vara självsäker.

Haha anabola, ja du ser, ännu en helt hjärndöd kommentar från dig!

Du sitter och påstår att jag sysslar med påhopp på andra, och av dina 4 inlägg till mig nu så har du kallar mig för getknullare samt påstått att jag tar olagliga preparat, nu hade du verkligen otur när du tänkte. Igen.
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2022-01-28
Nooky: ingen gilla på den
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2022-01-28
Nooky: Nästan garanterat när det tog med Norén på roadtrip efter spel med j20, j20 som ställt in hela veckan och Norén är nu sjuk.
Jäkligt onödigt risk på en sjunde back utan speltid.
Kommentera


Sv: Karlskoga - MoDo 2022-01-28
Foppatofflan: jag gillar Fredrik o Lars som fan, angående Tobbe nja. Men han är ju rätt grön. Han får väl ta sig med tiden, annars får de kasta in brorsan, 15 min poesi i pausen 😊
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2022-01-28
Confusius: Haha har full förståelse för din skräck. Man är lite som lucky luke fast jag är rädd för min egen skräck.
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2022-01-28
Gäsp: kan vi konstatera att MoDoär absolut sämst i tekningsstatestiken! Herregud där missa vi mycke i pp
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2022-01-28
tror nästa lag ut med covid kommer bli modo
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2022-01-28
Gäsp: Ja dig är man fan smårädd för!
Håller därför i all rädsla med dig i allt det du skriver ;)
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2022-01-28
Kikade lite på matchen parallellt med handbollen. Näsén - Hasa påminner om när vi körde Zajac - LaLeggia i början av säsongen. Dvs mer en säkerhetsrisk än uppsida.
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2022-01-28
Foppatofflan: Rätt grön blir nog bättre när han känner dig bekväm.
Han hade ett bra inlägg att Svennis fintade höger kryss och satt den vänster istället. Blev tyvärr helt missförstådd i studion och gubbarna pratade om slagskott på puck på högkant istället, var helt absurt.
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2022-01-28
mr_brasco: Tyvärr ger första backpar bort matchen i andra perioden.

Vi har behövt ytterligare en center mest hela säsongen, ett MÅSTE nu.
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2022-01-28
Gavelo: Vi kan ändå enas om att ingen är tuffare än mig på hela hockeysnack.

Men Hinken har lite att fundera på.
Behövs det en stor stark elak jävla defensiv back? Ja säger Gäsp!
Behövs det en duktig center? Ja säger Gäsp!
Behövs det en skicklig högerskjutande forward/center? Ja säger Gäsp!
Behöver verkligen MoDo tre nya spelare? Ja säger Gäsp!
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2022-01-28
Gavelo: du är minst lika gnällig på domarna! Sedan att du är hotfull i dina inlägg gör det ju inte bättre. Du är ganska töntig vettu... du känner dig macho då? Lessna på dig. Sitter du å trycker anabola eller eftersom du måste vara så macho mot folk på internet?
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2022-01-28
Statler: Precis, det är ju i dessa matcher som OP skall gasa som fan, smälla på, jobba hårdast av alla och vara en pain in the ass, likaså Olsson och Mannberg och Sylwander och Max, men idag är det bara mellanmjölk.

Jag är sjukt besviken på signalerna OP sänder, han gör öht ingenting för att bidra idag, han jobbar inte ens hårt, han glider runt och ser less ut.
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2022-01-28
Saleva:

Japp du har rätt, såg texten nu efter matchen som rullade på skyltarna. Stolta bikare ska det vara.
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2022-01-28
19MoDo21: vad tycker ni om Forsberg som expertkommentator? Tycker han är riktigt kass…slänger bara iväg en massa oengagerade floskler.
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2022-01-28
Smurfen: En lång skogspromenad?
Kommentera

Sv: Karlskoga - MoDo 2022-01-28
wolper: Nej jag är inte töntig, jag är en fullvuxen Karl som har enormt mycket erfarenhet, om du kallar det för macho så okej, då är jag en stolt macho man!
Du däremot skriver som en barnrumpa, 90% av dina inlägg saknar substans och är endast skrivna i affekt, som ungdomar tenderar att göra, det gnälls så in i helvete på domaren från ditt håll så självaste JFK får konkurrens, dock brukar JFK ändå kunna vara ganska nyanserad i sitt gnäll medans du gnäller för gnällandets skull, tex som att gnälla på domaren för att dom inte tar ut Björklund för smällen med Karlsson, det är ju bara idiotiskt att tycka att Bik skall straffas för det, varenda kotte som inte tittar genom ett cyklop ögat såg att det inte var någon utvisning.
Kommentera

« · 2282563 · »