1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

482647 inlägg · 4079 ämnen

Kvartsfinal 1 120310

« · 1475698 · » Till forumet


Sv: Kvartsfinal 1 120310
Icing-Ove: Molin kan väl inte hjälpa att han nu av naturen begåvats med ett ev fult utseende. Dessutom är väl "ful" eller "vacker" en subjektiv fråga, vad jag kan se. Så jag förstår inte hur du tänker här?
Står inget i regelboken om att man ska straffas om man är ful eller vacker.

Hockeymässigt går det heller inte att hänvisa till Molins ev fula spel för 15 år sen, eftersom det är helt andra riktlinjer hos domarna som gäller idag.
Fast om jag ska göra en lekmannabedömning så tror jag inte att vanliga hakningar, trippingar eller slashingar bedöms annorlunda idag jämfört med på Oves tid. Visst, Ove sysslade en del med sånt genom åren men fick också ta emot en oerhört massa stryk med samma medel, så han är kanske delvis ursäktad.
Danielssons otroligt fula armbåge håller lika hög klass som den Järnkrok fick känna på tidigare i serien.
Ska bli intressant att se hur domarna bedömer framtida liknande incidenter efter det här prejudikatet.
Borde alltså vara helt Ok att efter lite småtrafs, helt plötsligt dela ut en klockren armbåge rakt i ansiktet på motståndare när denne är helt oskyddad och armbågen måste upplevas som en blixt från en klar himmel.
Gäller isf att sikta lite bättre än vad Danielsson gjorde och träffa näs- eller okbenet och på så sätt få bort spelaren ifråga från vidare spel under en längre tid. För det verkar ju som att det inte är själva avsikten som räknas utan mer ifall nån skada uppstått eller inte, som i det här fallet.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310

Åke Westerlind:

Skönt med matcher som inte gäller något. Man är som avslappnad även efter en förlust. 

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310

Rytter:Men grabbar. matchen är slut för länge sedan och är historia nu.

Nu ser vi fram emot nästa match på måndag.kväll i Fjällräven Center.

Skröder har lovat revanch och jag är böjd tro honom. Modo viner med 4-2.

Hoppas på fullsatt i arenan,tät stämning och härlig publik,ja, nu är det slutspel mina damer och herrar!

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310

foppa78:

Ove Molin har varit ful hela sitt liv och aldrig blivit avstängd för det... 

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310
Bissett_19: Milt uttryckt oväntat. Det stank avstängning om den armbågen.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310
Bissett_19: Då är det fritt fram och armbåga sig fram i slutspelet då! Helt sjukt att ND inte blir avstängd!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310
Frisco:

Ingen avstängning för Nicklas Danielsson.
– Det är inte en så grov förseelse att den ska vara föremål för en match penalty eller en avstängning, säger Mikael Lundström.

Mycket märkligt.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310

henkelainen: Robert Perlskog och reklam var sjuttonde minut. Fan att jag inte kan åka till Övik. 

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310
Nästa match (Modo vs Saik) sänds klockan 19.00, Måndag, på tv4 sport!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310
Rytter: Avstängningar och avstängningar...... När jag var ung då gav regelvidrigheter 2 minuter sen var det bra. Nu verkar de yngre skribenterna totalt ointresserade av ishockeyn men oerhört intresserade av juridik. Det kanske man kan se som positivt när det gäller vårt framtida samhälle?
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310

J F K:

Du dribblar bort dig själv så det blir löjligt.

"Danielssons är medvetet med armbågen, även om han inte siktar mot huvudet. Heikkinen träffar huvudet där Danielsson blir skadad"

Tidigare så var det ju automatiskt matchstraff och avstängning enligt dig om man träffade huvudet, oavsett ifall det var medvetet eller inte. Så här lät det från dig Heikkinen fallet.

" Tacklaren har ålagts att inte gå emot huvudet. Det tar i huvudet och då kan man inte bara skylla på mottagaren."

"Problemet är att om det tar i huvudet så är det fem minuter. Det är den biten du inte förstår med mitt resonemang. Man har det ansvaret numera som tacklare.."

Så nu kommer två enkla frågor:

1. Varför inte kräva 5+GM för Danielssons armbåge, den tar ju bevisligen i huvudet? Att sedan som du försvara det med att Bellmare förtjänande en smäll och att han hade provocerat hela bytet gör det bara ännu mer löjligt från din sida.

2. Vilken av dessa två situationer tycker du är fulast och borde ge hårdast straff?

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310

Då har man sett matchen tillsist! Inte så dumt med csport ändå. Nog är det väl precis den här typen av match vi borde vinna? Lagom flyt med domsluten och helt klart med i matchen i spelet fem mot fem. Dags att ta första segern för säsongen på måndag så man får lite spänning inför besöket i Schtaan på onsdag.

Förresten! Vilken jävla skitgrej av Danielsson. Någon som vet om han blivit anmäld i efterhand?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310
Rytter: Danielssons är medvetet med armbågen, även om han inte siktar mot huvudet. Heikkinen träffar huvudet där Danielsson blir skadad. Bellemare blir inte skadad, vilket legat till grund för bedömningen i vinter i stor grad.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310

J F K:

"Du har ju inte fattat någonting, så jag orkar inte diskutera med dig igen.  Trist att du inte ens förstår argumenten."

Trist att du tappar din trovärdighet i mina ögon. Med tanke hur du gick på om Heikinens tackling på Danielsson så hade jag trott att du skulle döma ut Danielsson lika hårt och kräva 5 + GM samt avstängning. Men tydligen spelar det roll för dig viken tröja den drabbade har på sig.

Vilken av situationerna tycker du är värst?

Tycker personligen att Danielssons tilltag är betydligt fulare, det finns liksom inte något att ursäkta i det läget. Fegt och fult att trycka upp armbågen i ansiktet/huvudet i det läget.

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310
Nieminen: Även om han blödde (jag ifrågasätter inte att det är utvisning) så är det ingen ordentlig smäll. Ritola fick också en smäll emot ansiktet och fick fram lite blod, men han låg ju inte kvar en minut och åkte av isen med synbart hemska smärtor. Jag hade inte klagat om han visats ut, men förstår öht inte hur han kan ha blivit så skadad i situationen.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310
Rytter: Du har ju inte fattat någonting, så jag orkar inte diskutera med dig igen. Trist att du inte ens förstår argumenten.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310
arnio: det är tråkigt om Modo gnäller, men att du anmärker på det är ju som att Ted Bundy skulle tycka att någon annan var lite våldsam.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310
Gurra88: Jag skrev inte djävla dåligt. Jag tycker att de var struliga i uppspelen och att man kan med forechecking störa dem rejält. Sedan så krävs det bättre backspel för att vi ska vinna, för uppspelen modo gjorde var inte alls bra.
Sedan borde jag inte argumentera med dig. "never argue with an idiot, since thy drag you down to their level and wins by experience."
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310
yngwie: Bitter? Ni skulle väl mer eller mindre köra över Skellefteå?
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310

Gurra88:

Försvinn, ingen vill höra din åsikt.

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310
J F K: vänd det såhär. Kan inte Modo ta Skellefteå när de spelar såhär dåligt hur fan ska de då ha en chans?
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310
Danne93: Jo tyvärr. Byström verkar flörtat in sig så:-P
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310
Monno:Risken finns väl att Hari inte får chansen där ändå?
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310
Varför spelar Skinner men inte Cedergren? Varför spelar Skinner överhuvudtaget? 
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310
J F K: Tkr Danielsson inte är sitt rätta jag heller. In med Hari med Susse om han blir avstängd. Ser inget fel alla i det.

Och dicken gör faktiskt precis det han ska idag. Han kan la rakryggad av isen.

Skinner.. Ha jag hoppas Näslund glömt förlänga hans visum lr nått. För Andersson verkar inte ha vett nog å bänka honom.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310
J F K: Tråkigt att se att det gnälls så förbannat hos modos spelare och ledare. Tråkigt att se Danielssons fula armbåge också. Annars bra första tio och sista tio av Modo men SAIK känns kompletta, en riktig lagmaskin.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310
J F K: Kommer Skellefteå upp i den kapacitet de kan så gör dom nog processen kortare med Modo. Dock kan ju Modo spela riktigt bra när dom är i en flyt period så att säga
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310

J F K:

"Den där såg inte ut att vara meningen mot huvudet, utan det är mest en olycklig träff. "

Kommer du ihåg smällen mot Danielsson av Heikinen? Där var du ju inne på att det skulle vara 5 + GM och avstängning för att den träffade huvudet oavsett om det var olyckshändelse eller inte.

Vill gära se att du går lika hårt åt Danielsson nu och tycker att det ska vara 5+GM och avstängning för denna armbåge.

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310
J F K: Söderström fejkblödde alltså?
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310
Patrik Källstr: Är inte skellefteå bättre än såhär? Jag tycker att modo var rätt dåliga, men ändå är det ribbans underkant som räddar dem.
Har de inte bättre publik heller? De förtjänar bättre från Marklundarna.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310
Slut 3-2
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310
Gusse: Danielsson har gjort den där typen av grejor precis hela tiden han spelat i modo. Tyvärr.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310
Äntligen lite slarv som Modo utnyttjar!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310
yngwie: Det var en hög klubba eller på reprisen ser det ut att vara handsken på Söderström, men varför ligger han kvar??? Det var en utvisning, men absolut ingenting som borde kunna skada.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310

Gusse:

Vi kan trösta oss med att Hari får speltid nu när Danielsson blir avstängd.

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310
Tellan Modos bästa spelare idag..
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310
henkelainen:Nu är det klasskillnad där ute.Och Danielsson verkar inte vara i balans idag.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310
Monno: Jag med. Varför säger folk att han är en flopp? Han verkar ha varit rätt billig och har varit ett rejält lyft för fjärdekedjan. 
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310
J F K: Tkr Westin skött sig dugligt faktiskt.
Skinner kan vi skicka till tallin.

Skiter i vad andra tkr, jag älskar fan Kalus. Han slutar aldrig åka skridskor.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310
Wayne Gresky: Danielsson har stått för klart mest sådana där fula tilltag i modo, men då han älskas av stockholmspressen så kritiseras han inte för det. Den där såg inte ut att vara meningen mot huvudet, utan det är mest en olycklig träff. Oavsett fullständigt onödig och korkad.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310
Wayne Gresky: Tyvärr är Hedman för dålig:( Själv tycker jag Byström som back är bättre än både Skinner och Westin. 2-1 är dock mest kedjans fel som alla byter och ger ett tre mot två.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310

J F K: Det faktum att Bellemare kan spela vidare räddar nog honom från en längre avstängning iaf. Det var väldigt fult, men den såg inte ut att vara med så stor kraft.

Annars så måste jag säga att det är helt meningslöst att spela Anton Hedman om fjärdekedjan hamnar i egen zon hela tiden. Kasta in Byström eller Hari så minskar risken för onödiga baklängesmål som 2-1-målet iaf.

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310
yngwie: Ja då har man väl att det sista av Danielsson denna säsong?
Det var fan Salomonsson klass på det hjärnsläppet. Intressant å veta vad han egentligen tänker där?
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310
Poffa: Klumpigt av Danielsson som vanligt. Tror inte att det blir avstängning. Bellmare hade ju förtjänat en smäll, men det är klart att en armbåge är onödigt fult. Förmildrande är nog helt klart att fransosen provocerat hela bytet.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310
Lacka_64: Tror inte att Anders Forsberg mutat domaren, nej.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310
Där blev Danielsson borta för resten av matcherna mot SAIK. Idiotiskt, där måste man va kall.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310
Ska vi gissa på 3+2 matcher för Danielsson? Jävla idiot-grej.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310
Har Foppa mutat domaren eller?
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310
J F K: Tellan tog den hursom
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 120310
J F K: Var det inte offside innan straffen?
Kommentera

« · 1475698 · »