1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 527796 inlägg · 4121 ämnen

Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Gavelo: AIK är dessutom ett mycket bättre hemma lag än borta lag. Det är inte lätt att vinna på Hovet och speciellt inte när dom får med sig psykologiska mål hela tiden. Jag är rätt övertygad om att vi tar det här tillslut men det får såklart inte se ut som idag.

Nucky: Han tror nog att laget som tar mest poäng vinner allsvenskan

{8225}: Ja nu måste det väl ändå vara solklart om vem som är förstekeeper. Tex har fått sin chans nu i två matcher och grovt underpresterat i båda. Laget har agerat lila osäkert som dem gjorde när Nygren fick stå

Zource: Tveksamt, fotbollen drar snart igång så han har nog full fokus där

NuMo: Sjukt att det här varje gång på något sätt lyckas vändas till att det är jag som överdriver och har aggressionsproblem när det är killarna som uppenbarligen INTE känner att slutspelet är något att bry sig över. Har varit ett tydligt mönster efter dessa matcher. Ser framför mig vad Karlin sa i omklädningsrummet…

NuMo: Ja man kan ju såklart spekulera fram och tillbaka hur det är.
Tex så ser vi bara tränarna när kamerorna sveper förbi men vi hör inte vad som säger eller gör till spelarna, ändå skulle jag vilja se ett ”rött” ledarskap bredvid Karlin, någon som kan komma med andra synpunkter, Karlin är ung och har aldrig ens varit på denna nivå tidigare (typ)

AIK gör en bra match, sin klart bästa på mycket länge och vi kändes lite för lätta lite för ofta tyvärr, AIK hittade ett motmedel kan man säga.
Dock är det tydligt vad överlägsna vi blir så fort AIK slutade spela fysiskt, grisigt och sänkte intensiteten i sin egen skridskoåkning sista 5.

Ska denna serie leva vidare så måste AIK orka spela såhär i nära på 60 minuter i varje möte det återstående 3 matcherna annars kommer Modo vinna.

Tarasov: Inget ont om ejk, men en Josh på en fot skulle nog passa bättre som förstecenter. IN MED HONOM PÅ LÖRDAG!!!

Bad_Brett: Känner som du. Tungt.

Smurfen:
Det tror jag

Zource:
Nej bara målisar och juniorer

bollan123:

ja, jag läste vad du skrev och jag gissar att du inte har belägg för vad du skriver.

Trilske: Läste du vad jag skrev? Till och med Löven som har en 1000000x mer komplett målvaktssida än oss dubbelregistrera en målvakt. Vi HÖRDE oss inte ens av till någon SHL klubb om det. Det är just det jag stör mig på. Speciellt med tanken på att Tex bara hade spelat en match i J20 innan transfret stängde o då var han knappt 80% ig.

modomille: Bara hoppas dom på isen känner samma som oss !!!

{5647}:

Ja, blir extra parodiskt när man anklagar honom för att inte ha försökt lösa SHLs bästa målvakt... Även juel har väl namedroppats.

Lövens dubbelregistering har ju åtminstone ett förflutet i klubben, inte omöjligt att han har planer på att återvända till klubben vid ett shl-avancemang.

Går det att låna in Wernbloom nu resten av slutspelet?

Rytter: Du, Numo och några andra mer nyktra som inte bara spyr galla över laget är de enda som får en att orka läsa det här forumet när man är bitter över en förlust.

Gavelo: Det är extremt mycket som jag själv sparar till sista sekunden. Mest för att jag vet att jag hinner och klarar av uppgifterna jag har. Ändå förbannar jag mig själv över att jag ställer till det för mig så jäkligt. Man är bekväm av sig.

Vår trupp är spelare som ligger strax under absolut elit och en del strax under det. Kanske för att ambitionsnivån och självförtroendet och den krassa verkligheten är uppenbart aningen för låg. För en del är tiden förbi. En del har inte ens hunnit fram till sin tid. En del har aldrig och kommer aldrig att nå absolut elit-tid och man är medveten om det.

Inte lätt för en tränare att få en sådan grupp att unisont nå nivån där man är övertygad om att man når målet om man överträffar sig själv i just denna stund. En och annan spelare kanske gör det, men inte en hel grupp. Det är ju ett lagspel.

Det är väl bara Foppa i MoDos historia som man har känt att han har ett friläge när det fortfarande finns fyra spelare att passera.

bollan123: Håller med, målvaktsfrågan som är oerhört viktig, är ett sorgebarn för MoDo. Nu riskerar vi göra Gudlevskis osäker genom att dribbla med målvakter. Låt Gudlevskis var nummer ett och vinn mot AIK

Bravera: Superide. Klockrent!

bollan123: En annan sak om Ante Eriksson. Kommer ni ihåg kaos säsongen med Covid när vi vara nära kvalspel? Linus Lundin satt 100% avlönat med en månadslön på nästan 40k i månaden hos oss utan att spela en enda match.

Bad_Brett: Håller med. Och det tråkiga är att jag är typ 99% säker att DIF går upp igen. Skulle inte bli förvånad om Brynäs går upp nästa år. Ligan är stängd

Bad_Brett:
Tro det eller ej men idag håller jag med dig är oerhört besviken på hur man tar sig an matchen

Modo-Målet: Det är ju ändå tränarens ansvar också och se till att spelarna tävlar o krigar. Annars får man ju markera o röra om i laget bänka spelare. Styf gör det bra när han får chansen!

Trilske: Precis. Som SSK skulle ta Sjöholm när HV åkte ut, men han valde att inte ansluta sig till SSK.

De flesta vill nog vara ledig när man åker ut. Kan man hitta en målvakt som har en koppling till föreningen är det betydligt lättare.

Sigge: Det är kört. Ryker vi inte nu så ryker vi definitivt i semin.

Vet att man inte får nämna att spelarna har checkat ut men inte fan ser det ut som högsta drömmen är att ta MoDo till SHL...

{8225}: Halloran kommer in som en legosoldat med ett rykte av "dålig attityd" från Timrå och verkar vilja vinna mer än halva laget. Tragiskt.

Förövrigt så verkar Ante Eriksson vara helt dold från all typ av kritik. Har vi gjort ett enda bra beslut gällande målvakter senaste 4 säsonger sedan han kom in? Vi har gått in med Dackell, Nygren, Wallin och nu en helt värdelös Tex som andra keeprar. Dessa målvakter funkar nog bra i hockeyettan eventuellt ett bottenlag i HA. Men håller verkligen inte alls nivån i ett topplag i HA som MoDo ska vara.

modomille: J18 gjorde en vändning och vann 4-2 mot Luleå och har tagit ledningen 0-1 i åttondelsfinalen.
Milton Gästrin x2, Marcus Schill och Lucas P målskyttar.

Modo-Målet: Lät ungefär så här mot KIK förra året med men vi tog dom tillslut.

Modo-Målet: Karaktären i laget kommer visas på lördag. Går man ut och spelar lika energilöst och lojt som idag ger jag upp. Jag förutsätter att Josh tar sig i kragen och leder laget till en seger.

bollan123:

Komiskt hur ni försöker idiotförklara hinken över ett hypotetiskt förslag som någon expert slängde ur sig, ni förstår att man måste vara överens med målvakten i fråga också va?

modomille: Va inte naiv. Det kommer inte att hända.

modomille: Så ska det låta, vi ska visa att vi vann serien av någon anledning

modomille:

Sjukt att man inte får höra hela intervjun med Karlin när man streama

Vi har fortfarande allt i egna händer. Nu bröstar vi upp oss och visar vilket bra hockey lag vi kan vara på lördag!

Modo-Målet: Man undrar ju vad Karlin är till för då om han inte kan få killarna att tagga till i slutspelet.
?

{5647}: Men slut med sånt . Vi måste börja visa varför vi vann serien nu!!

Förutom Halloran, vilka fler vill vinna matcher och bli hjältar?

Karlin står och säger ännu en gång efter match att vi inte tävlar... Hur kan det vara ett konstant icke tävlande. SÅ JÄVLA USELT

Brynäs 6 sekunder från HA. Dom har offensiv tek.

{10015}: Ja. Vi vinner skotten i tredje med 220-3 och då gav vi ändå bort massor av tid.

När timeouten kom en period för sent så blev det ändå match till slut.

Hade man inte vetat hur mycket bättre vi kan vara så hade man inte haft så stor irritation, men vi ger bort två matcher på flathet.

{10015}: Obegripligt. Killarna i laget kommer in i omklädningsrummet med känslan att vafan har vi hållit på med? Det kommer att osa revansch i stället för uppgivenhet. Dina egna känslor får du jobba med.

Vi finade till siffrorna i alla fall. Ne men något att bygga vidare på. Vi tar dom på lördag!

Sigge: Att få en Bartosak till Världens bästa förening , när vi är i allsvenskan, är inget man kan kräva varje år. Men att tro att en rehabiliterad Tex ska frälsa oss känns lite tveksamt

{10015}:

Vi kanske ändå kan ta med oss en positiv känsla från avslutningen och kan känna att när vi låter pucken och benen gå hinner inte AIK med att ligga fysiskt på oss och dra ner farten.

Bara ladda om för lördag.

NuMo: Kul att vi spelar i 7 minuter ikväll.

Tar vi kampen framför eget mål vinner vi, så lätt är det.

NuMo: Bara gratulera AIK, idag är man myyyyycket bättre än oss.

atomragnar:
Viktigt att man forcerar på slutet. Antar att det blir Gudlevskis nu. Grattis AIK fö välförtjänt

NuMo: Var Brickley inne på alla mål backlänges idag? För att sedan avsluta med att skjuta 2meter ovanför målet. Vilken jävla värvning! Sedan ska vi tacka Gradin med att inte ens försöka dubbelregistrera Högberg från LHC. Helt jävla sjukt. Man blir förnedrad

{5647}: jag tror bara vi tar timeout när Karlin ska ge specifika taktiska instruktioner . Inte för att väcka laget.

Nä, det här ser faktiskt sämre ut än jag nånsin kunnat föreställa sig. Det här är inte en välmående grupp. Ok att man förlorar borta på Hovet, det är en svår bortamatch.

Men att vi ser ut som ett gäng döda sillar? Tror det är riktigt jävla spänt. OM det här vänder kommer det göra det i sista sekund när det finns noll att förlora. Tror fan att vinna serien var det sämsta som kunde hända.

{8225}: Brickley skjuter över. Såklart. Varför sikta lågt.

atomragnar: Bajskorv med det där läget i slutet. Det här gjorde mig bara mer besviken

« · 2507191 · »